Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Tania Derveaux (NEE) - 5 tot 11 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Tania Derveaux (NEE) - 5 tot 11 februari Elke partij/beweging geeft je redenen om op hen te stemmen. NEE geeft je 10 redenen om NIET op hen te stemmen. In Antwerpen waren ze een fenomeen. Tania Derveaux is het boegbeeld bij de komende verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 februari 2007, 15:19   #1
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard Waarom wel?

Ik weet nu al waarom ik niet op NEE moet stemmen. Waarom moet ik wel op NEE stemmen?!

Met andere woorden: heeft u een concreet programma en zo ja: welk is dat programma?!

Ik ben één van de vele proteststemmers en zou graag weten waarom een stem op jullie beter zou zijn dan een stem op Vlaams Belang, Lijst Dedecker of een blanco stem.
IlluSionS667 is offline  
Oud 4 februari 2007, 16:55   #2
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Je moet er ook niet op stemmen e

Ik denk niet dat haar programma je van gedachte kan doen veranderen?
Oud 4 februari 2007, 21:30   #3
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Je moet er ook niet op stemmen e

Ik denk niet dat haar programma je van gedachte kan doen veranderen?
Misschien wel, misschien niet. De programma's van de andere partijen kunnen mij alvast niet overtuigen
IlluSionS667 is offline  
Oud 5 februari 2007, 17:09   #4
Tania Derveaux

Tania Derveaux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Ik weet nu al waarom ik niet op NEE moet stemmen. Waarom moet ik wel op NEE stemmen?!

Met andere woorden: heeft u een concreet programma en zo ja: welk is dat programma?!

Ik ben één van de vele proteststemmers en zou graag weten waarom een stem op jullie beter zou zijn dan een stem op Vlaams Belang, Lijst Dedecker of een blanco stem.
NEE biedt de mensen de mogelijkheid om op een onpartijdige manier te protesteren. Dus als je je in geen enkele partij terugvindt en je bent ontevreden over hoe het er nu aan toegaat in de politiek kan je NEE stemmen.

Een NEE stem is helemaal niet beter dan een stem op VB, Lijst Dedecker of een Blanco stem! Ze is anders. Mensen die achter een van de net opgenoemde partijen staan, moeten zeker niet op NEE stemmen! NEE is er enkel voor die mensen die zich nergens in terugvinden en die ook een proteststem willen uiten. Weliswaar een onpartijdige proteststem, vandaar dat we dus geen partijprogramma hebben.

Veel liefs,

Tania
Tania Derveaux is offline  
Oud 5 februari 2007, 17:17   #5
IlluSionS667
Banneling

Standaard

met andere woorden : jullie hebben geen programma en hebben er niet eens bij stilgestaan wat jullie zouden doen in het onwaarschijnlijke geval dat jullie verkozen worden.

Het systeem is rot, maar als jullie geen alternatief kunnen bieden, zie ik niet in waarom iemand voor NEE zou moeten stemmen.
IlluSionS667 is offline  
Oud 5 februari 2007, 17:21   #6
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met andere woorden : jullie hebben geen programma en hebben er niet eens bij stilgestaan wat jullie zouden doen in het onwaarschijnlijke geval dat jullie verkozen worden.

Het systeem is rot, maar als jullie geen alternatief kunnen bieden, zie ik niet in waarom iemand voor NEE zou moeten stemmen.

Als je met geen enkel programma akkoord bent kan je dan enkel blanco stemmen en wordt er met je mening geen rekening gehouden. Als je op NEE stemt wordt er rekening mee gehouden in die zin dat het toont dat je niet akkoord bent met hoe de zaken nu lopen.

In die zin is NEE stemmen volgens mij nuttiger dan blanco stemmen.

Laatst gewijzigd door fox : 5 februari 2007 om 17:22.
fox is offline  
Oud 5 februari 2007, 17:34   #7
Tania Derveaux

Standaard

Citaat:

We hebben inderdaad geen partijprogramma, maar dit is bewust gekozen. We zijn ervan overtuigd dat andere partijen goede programma's hebben, en mensen dus niet zitten te wachten om een zoveelste partij met allerlei punten.

Wat we zouden doen als we verkozen worden:

Overal symbolisch NEE opstemmen (we zouden zowiezo nooit tot de regering behoren en dus geen voorstellen erdoor kunnen laten of tegenhouden). Die NEE stem staat voor de NEE die de ontevreden kiezer uit tov de politiek.

Veel liefs,

Tania
Oud 5 februari 2007, 17:40   #8
IlluSionS667
Banneling

Standaard

• Vindt u dat er een verbod moet bestaan op moorden? --> NEE
  • Vindt u dat dat vrouwen zonder hoofddoek op straat mogen? --> NEE
  • Vindt u dat ieder mens recht heeft op een deel basisrechten? --> NEE
  • ....
Ik ben er niet zo van overtuigd dat op alles "nee" stemmen een goede manier is om te protesteren
IlluSionS667 is offline  
Oud 5 februari 2007, 17:45   #9
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tania Derveaux Bekijk bericht
We hebben inderdaad geen partijprogramma, maar dit is bewust gekozen. We zijn ervan overtuigd dat andere partijen goede programma's hebben, en mensen dus niet zitten te wachten om een zoveelste partij met allerlei punten.

Wat we zouden doen als we verkozen worden:

Overal symbolisch NEE opstemmen (we zouden zowiezo nooit tot de regering behoren en dus geen voorstellen erdoor kunnen laten of tegenhouden). Die NEE stem staat voor de NEE die de ontevreden kiezer uit tov de politiek.

Veel liefs,

Tania
Dat is duidelijk. Uiteindelijk heeft NEE meer impact op de politiek dan een blanco stem of een kieslijst waarop je een tekening plaatst want die zijn immers ongeldig. Persoonlijk verkies ik toch wat meer medezeggenschap.

mvg

Laatst gewijzigd door labyrinth : 5 februari 2007 om 17:47.
labyrinth is offline  
Oud 5 februari 2007, 17:59   #10
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Persoonlijk verkies ik toch wat meer medezeggenschap.
Persoonlijk verkies ik verstandige mensen die hun eigen individuele mening eerlijk durven uiten en vertegenwoordigen boven machtsgeile postjesjagers of mensen die voor de grap een proteststempartij oprichten.

Zelfs Rossem en BANAAN waren zinvoller om op te stemmen
IlluSionS667 is offline  
Oud 5 februari 2007, 19:37   #11
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tania Derveaux Bekijk bericht
NEE biedt de mensen de mogelijkheid om op een onpartijdige manier te protesteren. Dus als je je in geen enkele partij terugvindt en je bent ontevreden over hoe het er nu aan toegaat in de politiek kan je NEE stemmen.

Een NEE stem is helemaal niet beter dan een stem op VB, Lijst Dedecker of een Blanco stem! Ze is anders. Mensen die achter een van de net opgenoemde partijen staan, moeten zeker niet op NEE stemmen! NEE is er enkel voor die mensen die zich nergens in terugvinden en die ook een proteststem willen uiten. Weliswaar een onpartijdige proteststem, vandaar dat we dus geen partijprogramma hebben.

Veel liefs,

Tania
NEE
DeoSolis is offline  
Oud 5 februari 2007, 20:18   #12
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Dus hoe minder stemmen Nee behaalt, hoe gelukkiger jullie zijn?

Laatst gewijzigd door Praetorian : 5 februari 2007 om 20:18.
Praetorian is offline  
Oud 5 februari 2007, 20:24   #13
Tania Derveaux

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dus hoe minder stemmen Nee behaalt, hoe gelukkiger jullie zijn?
ja inderdaad. Je moet NEE zien als een barometer van de politieke ontevredenheid, m.a.w. hoe minder, stemmen hoe beter.

groetjes,

Tania
Oud 5 februari 2007, 20:25   #14
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Zelfs Rossem en BANAAN waren zinvoller om op te stemmen

Deze kerel hebben we nodig.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be