![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een maand of drie geleden zag ik een reportage op sbs australië. Daarin werd de Amerikaanse heropbouw van Irak onder de loep genomen. Bleek dat de hele heropbouw gefinancierd werd met cash geld dat per vliegtuig naar Irak gevlogen was en aldaar onder het paleis van voormalig president Hoessein opgeslagen werd. Er zijn daar als vliegen op een stront bedrijfjes (veelal Amerikaans en net opgericht, oa door politici) op af gekomen en dat geld (ik ben vergeten hoeveel maar het was ongelooflijk veel) is in een paar maand verdwenen. Net voor de eerste Iraakse regering de macht overnam kregen mensen nog opdrachten als geef tien miljoen $ uit in zeven dagen en zulks. Veel van de werken die op factuur kwamen te staan werden maar half of helemaal niet uitgevoerd (door Iraakse onderaannemers). Bij nazicht van facturen bleek soms dat ze kompleet vals waren, bulldozers werden gestolen van het ontbonden Iraakse leger en als nieuw aangekocht op papier gefactureerd. Hospitalen bleken niet gerenoveerd of er was één nieuwe dure machine maar geen simpele alledaagse noodzakelijkheden. Enfin. De dag na de uitzending werd het nog kort vermeld in het australische nieuws en daarna niets meer, in Europa voor zover ik weet ook nooit iets van gehoord. Ging het hier om een hoax of is het hier toch ook in het nieuws geweest ?
http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story...522983,00.html Hum het is gewoon al een tijdje langer geleden blijkbaar maar het blijft toch hallucinant. Ik kan me echt niet herinneren daar hier ooit iets van gelezen te hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling