![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() do 18/12/03 - Mensen in de Afrikaanse ontwikkelingslanden hebben door de aids-epidemie een alsmaar lagere levensverwachting.
(foto Belga) Inwoners van zuidelijk Afrika sterven nu gemiddeld vroeger dan dertig jaar geleden, terwijl de levensverwachting in de rest van de wereld blijft stijgen. Dat schrijft de Wereldgezondheidsorganisatie in een nieuw rapport. De organisatie wijst op een groeiende kloof tussen de armste landen en de rest van de wereld. Een vrouw in Japan heeft een levensverwachting van 85 jaar, in Sierra Leone in Afrika is die maar 36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Zolang ik maar Canderel in mijn koffie heb, zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chill, van in de jaren 50 tot nu heeft de VN grootschalige campagnes gevoerd in verband met gezondheid en hygiene.
Resultaat daarvan was dat er een bevolkingsexplosie kwam. Waardoor er niet genoeg bananenbomen meer zijn voor iedere mond te voeden. Bij elke vrijmaking van een kolonie door middel van strijd was het eerste dat je zag "grootschalige plundering" en uitmoorden van "van voorgaande machthebbers"(oftewel de opgeleiden).De bestaande "moderne" infrastructuur moest al van het type bunker zijn om na zulke golf van waanzin nog recht te staan. Dit scenario herhaalde zich bij elke machtswissel. De westerse grootmachten vonden dit een leuke gelegenheid om wapens te ruilen voor grondstoffen,of de rechten erop.Als Blok A partij Y steunde en bevoorrade, kwam blok B partij Z "ter hulp". Nu een tijdje na datum is de bevolking in Afrika zo in onevenwicht met de ecologie. Nog aangemoedigd door 2 monotheistische religies om de bevolkingsaanwas te vergroten,gecombineerd met veel goedkope wapens en weinig gebruikte cultuur boven het niveau van "de mijne is de grootste". Verwondert je het dat de mensen er doodvallen door loodvergiftiging,of een of andere ziekte waar er geen vaccin tegen bestaat? Mij zo niet, maar ja, ik ben dan ook iemand die geen eurocent geeft aan 11 11 11 en soortgelijke "hulpprojecten"
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben ik met je eens. Moeder Natuur houdt eens grote kuis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat er in de meeste afrikaanse landen steeds ofwel oorlog ofwel een dictatuur, of meestal een combinatie van beide is. Deels hun eigen fout, deels die van "het Westen". Daardoor is er nooit deftig bestuurd in die landen. En gezien de onstabiele toestand in de meeste landen is het ook zeer moeilijk voor een land als Oeganda, dat zelf democratisch is, om niet een groot deel vavn het BNP aan bewapening te investeren, en daardoor eigenlijk te verspillen. En dan heb je nog de interne spanningen. In Oeganda bvb het LRA die in het Noorden een onafhankelijkheidsstrijd voeren (met als resultaat dat er ginds meer aids is).
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boer Bavo, tot voor 2(of is het al 3) jaar was Zimbabwe zelfbevoorradend op voedselgebied. Maar dat kwam wel door die uitbuitend blanke slavendrijvers, ook wel boer genaamd.
Nu hebben de autochtoontjes daar het zelf te zeggen en zijn ze nu aan het verhongeren. Ethiopië was tijdens de grote hongersnood de grootste Afrikaanse graanexporteur. Ok, ik had mijn bananenboom uitdrukking iets anders moeten uitspreken. "er staan niet genoeg bananenbomen binnen het bereik van de snel kwekende bevolking" Ook het feit dat de westerse wereld raar aan het doen is daar is niet te verbloemen. langs de ene kant word er op ons gemoed gespeeld:"kijk die arme verhongerende negertjes" of :"Ze zijn er allemaal ziek". Wat historische feiten om een schuldgevoel aan te kweken- "ze zijn er uitgebuit en afgeslacht door de kolonisatoren" Of nog wat semi patriotisme "Leopold II gaf zijn persoonlijk jachtdomein en wingewest aan België." langs de andere kant worden er nog steeds meer wapens geleverd dan landbouwmiddelen. Meer eten van hieruit opgestuurd dan wat er ginder verdeeld kan worden onder de kampzittende behoeftigen. Gaan onze dikbuikige Louis Michelletjes wat miljoenen uitdelen aan hun lokale tegenhangers. Maar reeel iets aan de situatie veranderen. Dat kan maar op 1 manier. Ons niet moeien met de lokale interne keuken. Maar zolang er winst aanhangt voor onze leiders en hun financierders ,de grootindustrie veranderd er juist geen reet. En dan probeert er iemand hier op een door redelijk nuchter verstand gedomineerd forum op "ons" gemoed te spelen?Idealistisch is een leuke verbloeming van de realiteit.
![]() |
#9 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet Vlaanderen Boven, helemaal niet.
Ik zou wel willen dat ik als gehoorzame zombie met alles kon instemmen wat er beslist word door zakkenvullers en wat mijn leven beinvloed. Maar langs de andere kant, mijn zelfstandige geest is mijn hoogste goed,en de enige reden waarom mijn lichaam bestaanreden heeft. Ikzelf ben dus een sterke voorstander van Eigen Volk eerst, ook in Afrika. Ook daar moet het eigen volk eerst zijn zaakjes op orde krijgen.
![]() |
#11 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben het eens dat de bevolkingspiramide slecht is: teveel jonge mensen, en te weing oude zorgen ervoor dat er bijvoorbeeld weinig ervaring, scholing, ... kan doorgegeven worden. Maar objectief gezien zijn er niet meer mensen als er voedsel kan gemaakt worden. Dus je stelling over de bananenbomen is fout. Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn reactie is niet meer dan een reactie. En niet gericht tegen iemand, gewoon een verkondiging dat het spelen op gemoed niet echt ideaal is.
Boer bavo, Afrika is groot genoeg om voedsel voor alle Afrikaantjes te voorzien, alleen komt het voedsel niet waar nodig? Waarom niet? Simpel, de Afrikaanse leiders zijn zoals onze leiders meer bezorgt over hun positie dan hun volk leiding te geven. Citaat:
Terwijl we beiden aanhalen dat er genoeg binnencontinents voedsel is. Ik kan begrijpen dat je mijn hardvochtig onmenselijk standpunt niet wil begrijpen. Maar dat je blatant mijn beschuldigingen naar de politiekers toe wil ontduiken is me een raadsel.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afrika glijdt weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Doet me het volgende denken.. Vlaanderen glijdt mee weg.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze uitspraak wordt onderschreven door de voorzitter van het IOC, een landgenoot van ons. Iemand die de wereld kent vanuit z'n functie. U kent hem wel, het is een verwante van J. Pladijs-ge. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris