Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2007, 08:08   #1
oz457
Lokaal Raadslid
 
oz457's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 316
Standaard Is uw geduld nog niet ten einde? Nieuwe taks op Dieselwagens.

Het belachelijke aan Verhofstad: gisteren kregen nog de meeste loontrekkenden een cadootje van € 50, vandaag zal tweetand snel deze terug uit de zak halen en er nog eens 50 bijlappen.

Ik weet niet hoe ik het hier moet/mag aanhalen, maar het revolterend beestje in mij staat op springen. Ik zou bijna zeggen, met z'n allen naar Brussel en ginds eens heel goed duidelijk maken dat dit niet meer door de beugel gaat.
Bovendien zou ik aan alle groenen eens ook duidelijk willen maken dat die CO2 hoax het beste is wat deze regering is overkomen om op alles en nog wat nieuwe taksen te maken. CO2 uitstoot ja??? maar CO2 maakt deel uit van 0,54% van onze luchtmassa. In dit aandeel zit dan nog eens de factor 'mens'. Mijn nuchter boerenverstand verteld mij heel duidelijk dat de uistoot van CO2 weinig of geen invloed heeft op het klimaat, maar wel op onze portomonee...
-----
Regering wil met nieuwe taks op diesels begroting doen kloppen


Op de driedaagse ministerraad in Leuven liggen nieuwe taksen klaar op dieselauto's en bedrijfswagens, net als een beperkte taks op vermijdbare verpakkingen. Premier Verhofstadt wil daarmee de begroting laten kloppen en de milieuverplichtingen van ons land nakomen.

De gratis tankkaarten die bedrijven aan hun kaderpersoneel geven, zullen wellicht niet meer honderd procent aftrekbaar worden voor het bedrijf. Er zijn ook plannen voor extra taksen op dieselwagens zonder roetfilter, die dus teveel fijn stof uitstoten. Een CO2-taks op vliegtuigtickets is voorlopig van de baan.

De huidige verpakkingstaks, die geldt op drankverpakkingen, zal uitgebreid worden naar verpakkingen die kunnen worden vermeden. Aluminiumfolie is er een voorbeeld van. Etenswaren kunnen evengoed bewaard worden in een Tupperwaredoos. Terug naar de brooddoos van vroeger dus. Hetzelfde geldt voor de plastic folie waar supermarkten vlees en andere bederfbare waren luchtdicht mee verpakken, voor plastic tasjes in supermarkten, kortom alle verpakkingen die strikt genomen niet nodig zijn. Bedoeling van de regering is de productie van dergelijke verpakkingen te ontmoedigen.

Door de beperking van de aanvankelijk vooropgestelde verpakkingstaks moet de regering op zoek naar 350 miljoen, want zoveel was er voor die verpakkingstaks ingeschreven in de begroting.

Drie maatregelen liggen op tafel:

* Een beperking van de fiscale aftrek voor autobrandstof tot 75%. Nu mogen werkgevers 100% fiscaal aftrekken van de brandstof die ze aan personeel met bedrijfswagens toekennen. Aangezien de bedrijfswagen zelf maar voor 75% mag worden afgetrokken, zal dat worden doorgetrokken naar het brandstofverbruik.

* Een CO2-toeslag bij in verkeerstelling. Er kan een eenmalige CO2-toeslag worden geheven bij de in verkeerstelling van een nieuwe of een tweedehandswagen.

* Dieselwagens zonder roetfilter. Er wordt gedacht aan een extra taks op dieselauto's die niet zijn uitgerust met een roetfilter. Tegelijk zou de premie voor de installatie van een roetfilter worden opgetrokken. (hln/Het Laatste Nieuws)
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 08:28   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.463
Standaard

Het is een grote ironie,gezien de geleidelijke bijmengingen in diesel ,om technologische- en commerciele redenen door de oliemaatschappijen zelf,en bovendien wegens de wettelijke verplichtingen (bijmengsels uit hernieuwbare bronnen) ,zal ook het fijnstofgehalte dalen...zo is de aard van de technologie....En die roetpotjes gaan ze er desnoods wel standaard aan hangen

Als het enkel om "geld" gaat zou deze regering veel efficienter kunnen zijn door enkel een bare-bones basismodel van een "bedrijfswagen" te bepalen en als "kost" te aanvaarden voor de belastingen...
Door de verslaving aan luxe zullen die wagens toch "full-option" geleverd worden,maar de staat moet daar niet meer aan bijdragen...(integendeel,het zal opbrengen als taks)


Verschillende grote Europese wagenconstructeurs zijn teveel verworden tot verkapte staatsbedrijven daardoor....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 10:49   #3
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.581
Standaard

Nieuwe leuze :

"Open VLD zorgt voor een lege portemonnaie."

(Verhofstadt refererend naar de Gentse Fiesten)
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 10:50   #4
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Leve Verhofstadt!

De kampioen van de belastingsverlagingen!

Alles gaat goed!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 11:52   #5
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Is dit de laatste belasting die men gaat uitvinden?

Geloof het maar niet.
Er zal nog veel geld te kort blijken te zijn in de komende jaren.

Zolang onze grote Vlaamse politieke leiders toelaten dat het geld uit de vensters wordt gesmeten zal er iemand de pineut zijn.

Namelijk de werkende pineut (werknemers en zelfstandigen) die zich dagelijks naar het werk moet verplaatsen... enz.

Die onnozele pineuten blijven toch lekker stemmen op de Belgique gezinde partijen die ook het luierikken en potverteren aanmoedigen.

Het is een beetje zoals gangsters die je huis leeghalen nog helpen met het inladen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 11:56   #6
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Hoe meer taksen op auto's hoe beter,er is nog altijd het openbaar vervoer hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:01   #7
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hoe meer taksen op auto's hoe beter,er is nog altijd het openbaar vervoer hé
Leuk als je in de nabijheid van je werk woont. Ik zie mijzelf echter al met het openbaar vervoer naar mijn werk trekken. Zou mij dagelijks gemiddeld zo'n twee uur extra van mijn tijd kosten, denk ik.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:03   #8
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Er is maar een goede milieutaks op wagens en dat is die op brandstof om de mensen zo aan te zetten minder te rijden. Verhofstadt weet dat even goed maar ja. Hij heeft weer een gat dicht te rijden (meer dan één zelfs) en neemt liever een beslissing die minder mensen treft dan een juiste beslissing.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:07   #9
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ik weet niet of je nog tijd hebt, maar richt alvast een anti-belastingenpartij op. succes verzekerd ! Ik zou accijnzen op brandstoffen
gewoon helemaal afschaffen evenals snelheidsbeperkingen en parkeermeters. Zonder die belastingen zal men dan subsidiëring van het openbaar vervoer ook kunnen afschaffen alsook de wegenbouw- en onderhoud (dat zal het verkeer dan weer automatisch verminderen- geeft dus hetzelfde resultaat als die onnozele belastingen).
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:11   #10
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Leuk als je in de nabijheid van je werk woont. Ik zie mijzelf echter al met het openbaar vervoer naar mijn werk trekken. Zou mij dagelijks gemiddeld zo'n twee uur extra van mijn tijd kosten, denk ik.
Met al die extra taksen zou ik U die twee uur extra graag betalen als zijnde werken,mss. klinkt dit dom maar ik zou het normaal vinden
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:12   #11
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik weet niet of je nog tijd hebt, maar richt alvast een anti-belastingenpartij op. succes verzekerd ! Ik zou accijnzen op brandstoffen
gewoon helemaal afschaffen evenals snelheidsbeperkingen en parkeermeters. Zonder die belastingen zal men dan subsidiëring van het openbaar vervoer ook kunnen afschaffen alsook de wegenbouw- en onderhoud (dat zal het verkeer dan weer automatisch verminderen- geeft dus hetzelfde resultaat als die onnozele belastingen).
Leuk en dan een paar tienduizenden baanarbeiders die werkloos worden zodat ze kunnen omgeschoold worden en we geen gekleurde mensen hoeven in te voeren.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:20   #12
@BuRnS
Schepen
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hoe meer taksen op auto's hoe beter,er is nog altijd het openbaar vervoer hé

Yeps , en dan gaan klagen dat vw , volvo en ford hier weg zullen gaan
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:25   #13
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hoe meer taksen op auto's hoe beter,er is nog altijd het openbaar vervoer hé
Zolang dat openbaar vervoer niet voldoende presteert en voldoende service biedt, is dat geen alternatief.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:27   #14
Daphne
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 702
Standaard

Als het de bedoeling zou zijn de bedrijfsleider aan te zetten tot de aanschaf van zuinige bedrijfswagens, zou ik Verhofstadt hier nog kunnen volgen.
Hij zou dan wel zelf een voorbeeld moeten stellen ( cfr. de brandstofverslinders waarmee hijzelf en zijn ministers rijden).
__________________
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:42   #15
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
Yeps , en dan gaan klagen dat vw , volvo en ford hier weg zullen gaan
Maar Bussen VAN HOOL draait dan wel op volle toeren hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:47   #16
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Zolang dat openbaar vervoer niet voldoende presteert en voldoende service biedt, is dat geen alternatief.
Ik ga gewoon bij men werk wonen....fijn met de fiets. Geen files, geen stress, geen onkosten....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:50   #17
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Ik heb evenmin files, noch onkosten noch stress, maar het OV zal niet in staat zijn mij naar het werk te brengen noch om me terug te brengen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 13:08   #18
Pontus
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 juni 2006
Berichten: 370
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hoe meer taksen op auto's hoe beter,er is nog altijd het openbaar vervoer hé
Als 10% van de automobilisten overschakelt naar het openbaar vervoer kunnen we op het dak van de trein/tam/bus kruipen voor een plaatsje.
De regering wilt ook helemaal niet dat zoiets gebeurd, want het OV kost geld en de automobilisten daarentegen brengen véél geld op.

Dat Verhofstadt en compagnie eerst het goede voorbeeld geven, zij kunnen gemakkelijk met het openbaar vervoer op hun kabinet geraken!

Laatst gewijzigd door Pontus : 17 maart 2007 om 13:10.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 13:22   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hoe meer taksen op auto's hoe beter,er is nog altijd het openbaar vervoer hé
Mmmm, dat gaat alleen op wie in de steden woont of op plaatsen waar er een degelijk, goed uitgebouwd en frequent openbaar vervoer is. Je zal maar wonen in de Westhoek bijvoorbeeld... Welja, daar heb je ondertussen de belbus maar dat blijft redelijk omslachtig in vergelijking met het openbaar vervoer in een stad als Gent bijvoorbeeld.

Daarenboven zijn er gezinnen die niet buiten de wagen kunnen. Je zal maar een inwonende ouder hebben die niet goed meer te been is en die dus op de mobiliteit van iemand anders beroep moet doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 13:24   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Zolang dat openbaar vervoer niet voldoende presteert en voldoende service biedt, is dat geen alternatief.
Vraag blijft trouwens of het openbaar vervoer in bepaalde gebieden ooit een voldoende dienstverlening zal kunnen aanbieden. De kost staat daar niet in verhouding tot de opbrengsten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be