Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 23 januari 2004, 11:26   #1
giserke
Banneling

Standaard

Gisteren keurde de kamer de kieswijziging goed. Dus de kiesdrempel
De N-VA diende een amendement in om B-H-V te splitsen. Om de verfransing rond Brussel tegen te gaan.

Het (Vlaams) Blok heeft zich in de stemming onthouden! Daarom is het amendement voor de splitsing verworpen.
Waarom hebben ze Vlaanderen verraden? Waarschijnlijk om de PS te paaien om niet gevisiteerd te worden voor de wet die "ondemocratische' partijen zou financieel droog leggen.
Van Koehandel gesproken!

Bedankt Vlaams Blok voor uw verraad van Vlaanderen en de ondemocratische kiesdrempel!
giserke is offline  
Oud 23 januari 2004, 11:41   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Gewoon een vraag Giserke : stel dat het Vlaams Blok voor dat amendement gestemd had zouden er dan voldoende stemmen zijn geweest in het parlement om BHV te splitsen ?

Of is het eerder uw begrijpelijke boosheid wegens de goedkeuring van de kiesdrempel die zo'n titel laat schrijven ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 23 januari 2004, 11:56   #3
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

De echte reden waarom het “Valse BLOK” het wetsvoorstel van
N-VA (Geert Bourgeois) niet steunde is dat ze hierdoor de
Franstalige vreemdelingenhaters niet wilden voor het hoofd stoten.

Het zoveelste bewijs dat het “Valse Blok” geen Vlaamse partij is,
maar de partij van de extreem vreemdelingenhaters.

De machtsgeilheid van het “Valse Blok” kent geen grenzen.

Dat Vlaams Brabant verder verfranst, zal het “Valse Blok” een zorg wezen.
Clemens is offline  
Oud 23 januari 2004, 11:57   #4
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Gewoon een vraag Giserke : stel dat het Vlaams Blok voor dat amendement gestemd had zouden er dan voldoende stemmen zijn geweest in het parlement om BHV te splitsen ?

Of is het eerder uw begrijpelijke boosheid wegens de goedkeuring van de kiesdrempel die zo'n titel laat schrijven ?
Aangezien alle Franstalige partijen tegenstemden, net als alle Spirit-, VLD-en SP.A-leden (!) op de onthouding van SP.A'er Daan Schalck en enkele VLD-ers nan, zou het amendement sowieso niet zijn aangenomen.
Wat Giserke zegt is dus niet helemaal correct.

Maar uiteraard verklaart dit toch geenszins dat het Vlaams Blok, de zelfverklaarde kampioenen van de Vlaamse frontvorming, zich onthielden van stemming bij een voorstel dat naadloos op hun eigen eisen aansluit. Als we moeten vaststellen dat de CD&V wél haar woorden hardmaakt, bewijzen zij slechts dat de CD&V dichter bij ons staat dan het het Vlaams Blok.
zorroaster is offline  
Oud 23 januari 2004, 11:57   #5
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

Neen! Maar het Blok had duidelijk beloofd om het amendement goed te keuren. Trouwens ze zitten zelf al meer dan een jaar te zeggen dat ze B/H/V willen splitsen, dit in het Voordeel van de Vlamingen, maar ze hebben NIETS gedaan!
Of dat we het dan zouden gehaald hebben of niet speelt eigenlijk geen rol! Het feit blijft dat ze zich hebben onthouden, waarom?
van SPA-SPIRIT kun je dergelijke rotzakkerij verwachten, maar het BLOK?

CD&V heeft het wel mee goedgekeurd.

Die CD&Ver heeft gelijk! Het Vlaams Blok is ANTI VLAAMS! En ANTI democratisch.
giserke is offline  
Oud 23 januari 2004, 12:02   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Volgens wat ik begrepen heb pleit het Vlaams Blok al jaren voor een enkele kieskring in Vlaanderen. Gezien dat niet lukt is de tweede beste oplossing de provinciale kieskringen.

Hun slag is dus op dat gebied thuisgehaald. En dat is goed voor Vlaanderen.

B/H/V komt nog. Alles op zijn tijd. Je moet een slag slaan wanneer het resultaten geeft. Loze kreten en steriele stemmingen, daar heeft niemand wat aan.
Oud 23 januari 2004, 12:03   #7
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik zien dat de Vlaamse eenheid nog ver weg is.

En ja ik vind het schandalig dat het VB zich onthouden heeft bij de stemming over de kiesdrempel.

Maar ik vind dat men altijd moet proberen om in alle omstandigheden de kalmte en vooral ook de eerlijkheid te bewaren. Vandaar mijn vraag of de titel wel echt zo correct was.

Ach zoals ik al vroeger schreef : Vlaanderen zal nooit iets worden zolang de Vlaamse bewegers niet allen in dezelfde richting bewegen.

En dat het nog wel even zal duren zal dadelijk en vervolgens bewezen worden door Vlaamse bewegers van beide partijen die mekaar in een zwart/wit discussie mekaar gaan afmaken en zichzelf gaan bestempelen als de enige echte Vlaams nationalisten en de andere als een schande voor Vlaanderen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 23 januari 2004, 12:12   #8
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

In De Standaard van vandaag staat dat het
V(als) BLOK zich onthield bij de stemming over de splitsing van het kiesarr. BHV.

Waar is het V(als) BLOK eigenlijk mee bezig.

Wat is aan dat BLOK nog Vlaams aan.

Het BLOK was, en blijft de partij van de vreemdelingenhaat
en de haat naar de enige echte Vlaams-nationale partij.
Clemens is offline  
Oud 23 januari 2004, 12:37   #9
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Ik hoop dat het Blok rap in de regering zit, zodat we het echte Blok eens kunnen zien te werk gaan.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 23 januari 2004, 12:53   #10
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Allemaal leugens! Het Vlaams Blok heeft alle amendamenten goedgekeurd, op eentje na. Dat laatste was een vergissing en werd door fractieleider Annemans mondeling rechtgezet. Niks anders dan ordinaire leugens van de Standaard die zo het Vlaams Blok in haar Vlaamse flank wil treffen.
Verslag van de kamerzitting van gisteren:
http://www.dekamer.be/kvvcr/choose_language.cfm
Oud 23 januari 2004, 13:51   #11
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

[size=7]Giserke en de andere Niveanen zijn hier duidelijke ordinaire leugenaars[/size]

De Standaard meldt in een kort stukje dat het Vlaams Blok zich gisteren bij de stemmingen over de kieswetgeving onthield op amendementen die voorzagen in de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde.

Dat is een pertinente leugen. Wie het verslag van de Kamerzitting van gisteren bekijkt (www.dekamer.be), zal merken dat het Vlaams Blok ALLE amendementen mee GOEDKEURDE, op eentje na (waar het Vlaams Blok zich onthield). Dat laatste was een vergissing, die ook door fractieleider Annemans mondeling werd rechtgezet.

De Standaard maakte ook geen melding van het feit dat het Vlaams Blok zelf een hele reeks amendementen voor de splitsing had ingediend, meer dan elke andere Vlaamse partij. Het Vlaams Blok heeft de voorbije dagen trouwens de regering geïnterpelleerd over de actie van de burgemeesters van Halle-Vilvoorde. Zo klagen wij de houding aan van minister Dewael aan die de burgemeesters onder druk zet en zelfs dreigt met sancties. Ook daarvan was niets in de pers te lezen.

Het opzet van De Standaard is duidelijk: de krant wil het Vlaams Blok met ordinaire leugens in zijn Vlaamse flank treffen. Wie echter naar de (verzwegen) feiten kijkt, weet wel beter!
De Knut is offline  
Oud 23 januari 2004, 13:53   #12
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
In De Standaard van vandaag staat dat het
V(als) BLOK zich onthield bij de stemming over de splitsing van het kiesarr. BHV.

Waar is het V(als) BLOK eigenlijk mee bezig.

Wat is aan dat BLOK nog Vlaams aan.

Het BLOK was, en blijft de partij van de vreemdelingenhaat
en de haat naar de enige echte Vlaams-nationale partij.
Gezien de LEUGENS van Giserke en andere Niveanen is het wel duidelijk dat de Nieuwe Alliantie de partij van de HAAT is.

Met Tremens op kop!!
De Knut is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be