![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 17/01 Opnieuw grote order voor Halliburton
Het Amerikaanse bedrijf Halliburton, waar vice-president Dick Cheney tussen 1995 en 2000 de scepter zwaaide, heeft opnieuw een grote order in Irak in de wacht gesleept. Het mag in het zuiden van Irak de olie-industrie weer op poten zetten. Daarvoor krijgt het over een periode van twee jaar 1,2 miljard dollar, heeft het Amerikaanse leger vrijdag gemeld. Volgens de Democraten weet Halliburton zoveel contracten binnen te halen omdat het vriendjes in de regering heeft. Het Witte Huis en het Pentagon ontkennen dat. Een accountantsdienst van defensie laat momenteel onderzoeken of een dochterbedrijf van Halliburton veel te hoge tarieven heeft gerekend voor brandstof die het in Koeweit kocht om in Irak weer te verkopen. Het Amerikaanse leger zou daardoor mogelijk meer dan zestig miljoen dollar te duur uit zijn geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ondertussen hebben zich de eerste bedrijven gemeld voor wanneer de VS Mars bereiken. Eén van de bedrijven die nu al in de rij staan om fiks geld te verdienen aan whatever daar te vinden is, is .... Halliburton !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar waarom juist weer dé onderneming waarvan top-republikeinen Cheney en Schulz in de beheerraad zitten ? Lijkt u dat ook niet wat aangebrand ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of niet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
welke Amerikaanse firma de contracten krijgt? Het is toch opvallend dat de ganse zaak een familie-onderneming is, néén? Dubbya verkozen dank zij zijn broer, en die in Irak even het gezichtsverlies van zijn vader gaat wreken, en daarbij de familiale financies op peil helpt voor zijn herverkiezingscampagne? Het lijkt wel de maffia! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Banneling
|
![]() U zegt :
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Amerika heeft de Iraakse dictatuur omvergeworpen, het lijkt me nogal evident dat Amerikaanse bedrijven voorang krijgen. Of zou die eer te beurt moeten vallen aan de coalitie van onwilligen Brussel, Parijs, Berlijn?
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Voor zover ik weet gaf ik gewoon antwoord op uw reactie. Voelt u zich nu gemuilkorfd ? Poor guy ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Irak de 51ste staat van Amerika
![]()
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij Belgen moeten kwa Politieke beinvloeding van contracten natuurlijk niet al teveel zeggen. Maar goed. Hoe is dit contract toegekend? Indien er een openbare uitbesteding (of hoe het ook juist heet) voor geweest is zal het in de VS veel gemakkelijker zijn dan in België om op te sporen of er fraude geweest is of niet. Want de overheid is daar een stuk opener.
En verder heb ik uiteraard ook mijn twijfels bij Halliburton. Maar dat de Amerikaanse president een marionet van enkele bedrijfsleiders, drukkingsgroepen en conservatieve denkers is lijkt me duidelijk genoeg dat ik het niet elke keer moet posten.