![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet het leger worden ingeschakeld om de criminaliteit op een doortastende wijze aan te pakken? bv. | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
36 | 67,92% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,08% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het waarborgen van het fundamentele recht op veiligheid is één van de belangrijkste taken van de overheid. Helaas slaagt ze er niet in de criminaliteit onder controle te krijgen. De vraag stelt zich dan ook of het al dan niet nuttig zou zijn het leger in te schakelen om de uit de hand lopende toestand opnieuw onder controle te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het leger is niet bevoegd en dat moet zo blijven. Zoiets toestaan betekend zoveel als de deur op een kier zetten voor een militaire staatsgreep wanneer bepaalde lieden het nodig achten om de wil van het volk te onderdrukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles is mogelijk, maar ik acht zo'n scenario niet heel waarschijnlijk en allerminst wenselijk. Daarenboven is een leger niet getraind op het beheersen van burgerconflicten. Hier heeft de politie met haar speciale oproereenheden een veel grotere ervaring in. Dus, liefst niet teveel stemmingmakerij en propagandistische voorstellen aub. 't Is zo al erg genoeg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote="@de wil van het volk .[/quote]
Ik zou toch maar geen al te groot vertrouwen hebben in de wil van het volk. Als ge het overgrote deel van dat volk laat doen stuurt het alle migranten terug, voert het de doodstraf terug in, gaat het op pensioen op 35 jaar,stuurt het soldaten naar Kosovo of Irak, giet het heel Vlaanderen vol beton, en consumeert het mateloos tot elke eenheid ervan 150 kilo weegt...enfin, ge begrijpt wel wat ik bedoel. De visie van @lpha komt nog altijd veel voor in "linkse"middens. Dat mythische onderdrukte volk waar ze zich zo voor inzetten koestert heel andere principes dan zijzelf! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat het een kans waard is mits alles goed geordend en goed afgesproken is
Ik denk dat ze meer schrik van het leger hebben dan van de politie (het is toch erg dat het zover komt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind je onze vertegenwoordigers en hun (bestuurs)daden dan zoveel hoogstaander? Lees op onderstaande link voorbeelden in landen met directe democratie, waar van jouw doemscenario's geen spaander heel blijft: http://www.directe-democratie.nu/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://c2d.unige.ch/
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Bestaat dat dan, landen met directe democratie? Ik zal uw links zeker eens lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bij deze sluit ik me graag aan bij @lpha en Darwin. Het inzetten van het leger zou alles alleen maar erger maken en de zaken op de spits drijven.
Ook kan ik me vinden in zij die pleiten voor meer directe democratie, op voorwaarde dat de stemplicht dan afgeschaft wordt. Verplichten om deel te nemen aan de democratie is ondemocratisch en niet meer van deze tijd. Natuurlijk moet er wel toegezien worden dat de zwaksten in de samenleving nog aangesproken worden door de politiek en dat zij niet het slachtoffer worden van hun eigen apathie (mochten ze deze hebben). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Het leger?
Waarom niet, ik denk wel dat dat enige angst zal inboezemen bij de "vijand". en de vijand = de crimineel/relschopper (zowel blank als zwart) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() Ik denk dat het geen goed idee zou zijn om het leger in te zetten , want waar trekt men de grens? Moet het leger dan ook ingezet worden bij stakingen?? En nu is het zeker het moment niet meer want België heeft nu al een aantal jaar een beroepsleger en dat zie ik zeker niet zitten om dat in het binnenland in te zetten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als mensen niet meer durven buiten komen, zich in hun huis niet meer veilig voelen, als zelfstandigen hun zaak moeten ombouwen tot een versterkte burcht (en die kosten vervolgens aan de consument doorrekenen), als auto's in brand worden gestoken, als winkelruiten aan diggelen worden geslagen, enz., dan is er weldegelijk een ernstig probleem. Als de overheid er niet in slaagt de veiligheid van haar burgers op de klassieke manier te waarborgen, dan lijkt het aangewezen dat er tijdelijk passende, effectieve maatregelen worden getroffen. Het leger daarentegen inzetten tegen vreedzame stakingen is totaal uit den boze. W&V staat immers positief tegenover de vakbonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Stel dat morgen de burgemeester van Antwerpen per referendum verkozen wordt(is toch directe democratie): wie zal dan op het schoon verdiep gaan zitten? De meest democratische van alle Sinjoren dus en hij heet Filip Dewinter.
Wat ik wil zeggen is dit: democratie is werkbaar als alle participanten opgeleid, rationeel, milieubewust, sociaal-voelend, lange termijn-denkend, onpartijdig... etc. zijn. Als aan al deze voorwaarden voldaan is oké natuurlijk...En dan nog: laat ons aannemen dat bij de ecologische catastrofe die ons te wachten staat klassieke-en nucleaire energiecentrales gesloten worden en vervangen moeten worden door enorme windmolenparken. Per direct referendum moet dan bepaald worden waar deze zullen komen; wel volgens mij zal er geen vierkante meter gevonden worden waar ze welkom zijn. Ik zou maar wat graag uw geloof in het"volk", de"mensheid", en andere abstracties willen delen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Jaja voor�*l tegen stakingen want stakerspiketten zijn toch ook een soort privémilities!
Mooi filmpje trouwens maar kunt ge mij ook 's uitleggen op wie dat mottig geraamte nu eigenlijk aan het kloppen is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Alpha, ik heb je ingelogged onder het linkse forum.
Heb je geen PM van mij ontvangen? |
![]() |
![]() |