![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() welja, moeten ze dan ook niet gaan overwegen om de koran te verbieden, daarin staan immers ook zaken die niet echt sympathiek zijn.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Topic bestaat al: http://forum.politics.be/showthread.php?t=92436
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Volgende strip in aanmerking:
"de zwarte smurfen". Waar smurfen, als gevolg van een ziekte, neger worden en zich gedragen zoals wilde beesten. En om de wilde heksenjacht nog verder aan te wakkeren, Sinterklaas moet veroordeeld worden voor racisme omwille van z'n inschakeling van negers die gedoemd zijn tot zijn knechten en naar hen constant refereert als "zwarte piet" (in plaats van een mens met een naam). Afschaffe die handel! Zure regen nu!
![]() |
#4 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
Mens, hoe ver gaat men nog gaan? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() vanaf nu mag er op geen enkele manier nog gerefeerd worden naar iets wat verschil maakt tussen mensen.
Niet naar geslacht, kleur van haar, van vel, groot of klein, dik of dun. HET IS VERBODEN !!!!!!!!!!!! djeezes toch hoe belachelijk....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() 'de inheemse wilden op apen lijken en praten als debielen'
Kuifke zelf lijkt mij ook al niet al te realistisch getekend ... ![]() waar zit onze progressieve lobby nu met de rechten en vrijheden van de kunstenaar ?! bende fascisten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
nog even en ze bepalen hun versie van entarte kunst he...... nog even ?????? sorry correctie: het is al zover....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ze hadden toch leuke lekkere "negerinnentetten"; maar in Nederland toch ook verboden wegens racistisch ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() UPDATE :
LONDON (AFP) - Sales of a Tintin comic book have rocketed since the Commission for Racial Equality claimed it was racist, a newspaper reported Saturday. ADVERTISEMENT Sales of "Tintin in the Congo" have shot up by 3,800 percent after the CRE watchdog claimed it contained potentially highly offensive material, said The Daily Telegraph. The comic has reached number eight on Internet retailer Amazon's most popular books list, the broadsheet reported. A CRE spokesman accepted that its interjection could have sparked the rise in sales. "It is a delicate balance but because we had a complaint from a member of the public we felt we had no choice," he said, according to the newspaper. Borders, a British chain of bookstores, said Wednesday it had yanked copies of "Tintin in the Congo" from its children's sections following the CRE saying that it "beggared belief" that they should sell the comic. "This book contains imagery and words of hideous racial prejudice, where the 'savage natives' look like monkeys and talk like imbeciles," a CRE spokeswoman had said. "How and why do Borders think that it's okay to peddle such racist material?" The CRE said it was contacted by a Borders customer last month who saw the book on sale in London. "Tintin in the Congo", which first appeared in Belgian newspaper Le Vingtieme Siecle as a comic strip in 1930-1931, is part of the series "The Adventures of Tintin" by the Belgian author and illustrator Herge. But its tale of boy reporter Tintin's trip with his dog Snowy to what was then the Belgian Congo is seen as controversial by some because of its depiction of colonialism and racism, as well as casual violence towards animals. Herge later said the book was merely a reflection of the naive views of the time. Some of the scenes were revised for later editions. HAHAHA LOL |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Dat is pas racistisch. Ik kan het begrijpen dat daar een klacht over komt. Een hond "Witje" noemen....tssssss tsssssss tssssssssssss (ik heb er geen tsss genoeg voor.....) Een minderdwaardig wezen "Witje" noemen..... tsssssss Ze hadden die hond eens "Blackie" moeten noemen...... het kot was te klein geweest......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Kuifje ook al racistisch! Waar gaat het heen, waar gaat het heen. Arme blanke man, het enige dat goed is en telt zijn z'n centjes. Geld stinkt niet en zal dan ook wel niet racistisch kunnen zijn zeker.
Een vraag aan de (s)linkse intellectuele, wat zou er met de gekleurde wereldbevolking gebeuren indien er geen 'racistische, discriminerende, uitbuitende blanke mannen en vrouwen meer zouden zijn die nu jaarlijks diep in de buidel mogen tassen om de gekleurde wereldbevolking te steunen die dan zonder scrupules weer worden uitgebuit, achterlijk en minderwaardig worden behandeld door hun 'eigen' bewindslieden die in 'GROTE' luxe en weelde leven en waar niemand dit durft veroordelen. Dus al maar goed dat er die 'blanke racist' is, die men met alles en nog wat kan beladen (als het maar verwijten zijn) van hetgeen bij de gekleurde verkeerd loopt, is misschien makkelijker dan eens dank u blanke man te zeggen voor hetgeen deze jaarlijks mag weggeven aan ontwikkelingshulp gegeven door onze (parasieten) bewindslieden.
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus nu in deze 'zo' moderne samenleving waren de vroegere striptekenaars van de eerste tot de laatste racistisch ingesteld. Zal voor deze personen een hele openbaring zijn dit te kunnen en mogen vernemen. Deze aanzet van racisme in strips heeft men al gegeven een twintig jaar geleden in NL.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Hoe komt het, dat wanneer een zwarte een liedje zingt over black power en be proud of your colour and roots, dat wij allen verwacht worden diepe sympathie te hebben voor de man, maar dat wanneer een blanke hetzelfde zingt, wij allen verwacht worden dit met klem af te keuren?
Hoe komt het dat wij toegelaten zijn om constant op de katholieke kerk te schijten, maar dat wanneer wij op de islam schijten, wij aangeklaagd worden voor gebrek aan respect voor een vreemde cultuur? Indoctrinatie? Nee, toch? Is er iets mis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() De verkoop van dat 'Kuifje' is met 3800 % gestegen, dus zo erg is het dus niet voor de uitgever!
Ik vraag me gewoon af of de mensen zijn die daar aanstoot aan vinden, net niet zelf de hele wereld door een rascistische bril bekijken! En het belang van de huidskleur wordt net weer benadrukt. Ik begrijp dat eerlijk gezegd niet want het werkt contra-productief. Kleine anekdote: ik had eens een aantal vrienden op bezoek en mijn dochtertje van 6 kwam iedereen een snoepje geven. De enige zwarte in het gezelschap kreeg van haar ... een banaan. Wel, we hebben allemaal eens goed gelachen, en mijn Congolese kennis nog het meest van allemaal. Waarom? Denk maar eens goed na. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door HAMC : 16 juli 2007 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Totdat de dokter tot bij ons kwam, het bleek een Indier te zijn inclusief tulband. Papa, zei mijn dochter, die heeft zijn hoofd gebroken. Ik hoop maar dat ze daar voor niet naar de gevangenis moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Sommige mensen maken ook overal een probleem van.
![]() |
![]() |