![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In mijn eerdere postings is het u wellicht opgevallen dat ik als katholieke nationaal solidarist toch minstens enige sympathiën heb voor het beleid en gedachtengoed van de Iraanse president. En dat klopt ook. Uiteraard ben ik rasechte Vlaming en Vlaams volksnationalist en ben ik overtuigd katholiek, toch zitten er in de boodschap en gedachten van de Iraanse president heel wat dingen waar ik voor 100 % achter sta, zoals:
- onvoorwaardelijke getrouwheid aan God onze Heer - een radicale interpretatie van het geloof, doch niet extremistisch, en met respect voor andere niet vijandelijke godsdiensten. Geweld is nagenoeg uit den boze (in tegenstelling tot extremisten). - een groot tegenstander van het liberalisme en de morele decadentie van deze tijd (met andere woorden echt conservatief) - een groot tegenstander van het Amerikaanse en zionistische imperialisme en niet in het minst het cultuurimperalisme - voor een sociale economische politiek en steun aan de armsten en de zwaksten in de samenleving. - een waardenmaatschappij waar orde en gezag heerst - een sterke nationalistische verbondenheid van het volk Een Vlaamse en katholieke versie van Iran hier zou het summum zijn. Bovendien is het Iran de vijand niet van de Europese volkeren en al zeker niet van het Christendom, lees eens op de webstek van de Iraanse president en vele vooroordelen door de pro-zionistische propaganda zullen wegvallen. Hij is een goed mens die streeft naar vrede en wederzijds respect tussen de Islam en de Christelijke wereld. Heeft Iran trouwens al misdaden begaan tegen andere landen en volkeren ? Nauwelijks, zeker als je het vergelijkt met de balans die de zionistische schurkenstaten kunnen voorleggen de afgelopen 50 jaar. Nu zal liberaal rechts mij verwijten dat ik een moslim-vriendje ben, wel het zij zo. Ik ben inderdaad voor een samenwerking als buren met de Arabische wereld en een aantal goede regimes hierin, maar ik blijf wel tegenstander van de Islam in Europa. Het één sluit het ander niet uit, immers goede afspraken maken goede vrienden en omgekeerd. Samenwerking kan ook betekenen dat een remigratiebeleid kan worden opgezet richting Arabische wereld, in ruil voor economische en militaire steun voor die landen. Dus men merkt dat ik en net zoals de rest van de volksnationale stroming helemaal niet racistisch ben of andere volkeren en culturen haat. De echte racisten en diegenen die andere culturen haten zitten in de rechts liberale hoek, bijvoorbeeld het type Wilders of Theo van Gogh, die met hun gescheld en hun gestook de perfecte bondgenoten zijn van de zionisten. Trouwens aan de Islamitische kant heb je ook objectieve bondgenoten van de zionisten zoals Al Quaida bijvoorbeeld. Ook zij willen oorlog tussen het Christendom en de Islam. Ik als katholieke volksnationalist streef naar vrede tussen beiden in zoveel mogelijk aparte continenten, waar men zijn cultuur en godsdient ten volle kan beleiden. Met nationaal solidaristische groet Max |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Ongetwijfeld.
Net de gedwongen interviews gezien van de britse mariniers. In hun ogen zag je doodsangst. Je hoorde het ook in hun stem, zeker bij de vrouwelijke kaffer. Ze hadden net Ahmadinejad ontmoet ![]()
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() De economie van Iran draait nog steeds slecht terwijl het land over aanzienlijke olievoorraden beschikt. Kennelijk richt Achmadinedjad zijn energie louter op het buitenland. In plaats van steeds het Westen te provoceren zou hij beter zijn eigen (arme) bevolking kunnen helpen. Zij populariteit is trouwens, getuige de laatste gemeenteraadsverkiezingen, tanende
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Goed dan: de conservatieve stroming die hij vertegenwoordigt heeft verloren ten opzichte van de gematigden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar ben ik anders conservatief dan. Spreek eens voor je eigen conservatisme, het is het mijne niet.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Max van Dietschland , je mag die straffe anti pellekes shampoo niet zo lang laten intrekken. Nu heb je een hersenspoeling.
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Mijn conservatisme gaat terug naar andere tijdvakken in het verleden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toch 1 vraag: U gaat helemaal voorbij het feit dat Iran een veelvolkerenstaat is, is dit niet een gigantisch minpunt voor u?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Klopt inderdaad, de perfectie bestaat echter niet. Ik zeg ook niet dat Iran de perfectie is, maar het bevat wel veel goede dingen. Het Dietse Rijk die ik voorstel zou ook een meerdervolkerenstaat zijn (Walen, Vlamingen, Hollanders) maar wel met een stuk meer autonomie voor de verschillende volkeren. Echter dan verlies je wel wat interne orde. Nogmaals de perfectie is moeilijk na te streven.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 april 2007 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 april 2007 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het negentiende eeuwse libertarisme is helemaal mijn ding niet. Het conservatisme van Burke dan weer wel.
![]() |
![]() |
#14 | ||||||
|
![]() [quote=Max van Dietschland;2585176]
Citaat:
Citaat:
Ja, er is geen decadentie in Iran... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Max, ik kan je mening respecteren omdat je erover nagedacht hebt, en duidelijk ook in staat bent tot nadenken.
Ik deel echter je mening niet dat Ahmedinejad streeft naar vrede en wederzijds respect tussen de Islamwereld en de Christelijke wereld. Dat zou betekenen dat hij een slechte moslim zou zijn, en zo wil hij zichzelf niet profileren denk ik. Er dient rekening mee gehouden te worden dat de man probeert wereldwijd zoveel mogelijk sympathie te winnen, en daarbij nog eens een religieuze gek is (ik vind de meeste gelovigen een steekje los hebben, maar bij Ahmedinejad is het toch echt meer dan één steekje). Moslims mogen leugens vertellen tegen niet-moslims, en het past in zijn kraam om dat ook uitvoerig te doen. Nu beoordeel ik mensen veel meer op hun daden dan hun woorden, dus vooralsnog ben ik niet overtuigd van de goede en vredelievende bedoelingen van Ahmedinejad.
You can have peace. Or you can have freedom. Don't ever count on having both at once. Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people. Laatst gewijzigd door Martini : 5 april 2007 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() De meesten hebben schijnbaar niet door dat de topicstarter aan het zwansen is...
Allee, dat hoop ik tenminste voor hem... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Hey Max, ben je verliefd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Heeft Iran al misdaden begaan. Tja het eerste wat in m'n hoofd schiet is het Perzische rijk. De Amerikaanse ambassade in Teheran...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Oorlog komt er zowieszo. Hoe langer het duurt voor die oorlog er komt, hoe zwakker wij worden, en hoe minder kansen we maken om te winnen. Dat is precies wat landen zoals Iran willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |