![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde'
DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van de Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van de lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te leggen. Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen bij 't Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een zevendedagsadventiste, daarin het eten van vlees als zonde. Daar wil Maarten 't Hart niets mee te maken hebben, zei hij in een column in het radioprogramma Vroege Vogels. Volgens hem zullen veel PVVD-stemmers nu geneigd zullen zijn af te haken. Een woordvoerster van Thieme zegt in een reactie dat de PVDD een niet-kerkelijke partij is. "Wij respecteren de privé-opvatting van Maarten 't Hart en vinden het jammer dat hij niet de privé-opvatting van Thieme respecteert." Bovendien heeft 't Hart volgens de woordvoerster de woorden van Thieme uit hun verband gerukt. |
![]() |
#2 |
|
![]() Cees Camphuis wrote:
> Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' > DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van > de Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van > de lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te > leggen. > Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen > bij 't Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een > zevendedagsadventiste, daarin het eten van vlees als zonde. Toch blij dat ik er niet op gestemd heb; ze is nou echt aan het doordraaien, Scientology is er niks bij, zo te horen. -- -- -- Ubbo Jozi@sse 'Mijn goede vader heeft mij tweeënzeventig meter boeken nagelaten. Er bestaan maar weinig dingen waar iemand van mijn stand geen weet van heeft'.( OBB) Zoeken kan ook met http://www.kartoo.com/ , weer es wat anders |
![]() |
#3 |
|
![]() "Ubbe Jozi@sse" <Gustaaf@ Schokland.nl> schreef in bericht news:[email protected].. . > Cees Camphuis wrote: >> Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' >> DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van >> de Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van >> de lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te >> leggen. >> Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen >> bij 't Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een >> zevendedagsadventiste, daarin het eten van vlees als zonde. > > Toch blij dat ik er niet op gestemd heb; ze is nou echt aan het > doordraaien, Scientology is er niks bij, zo te horen. > Een passage uit de column van Maarten 't Hart: "Wat mezelf betreft, ik wil alles doen wat in mijn vermogen ligt, om de bio-industrie te bestrijden, want die beschouw ik als een schandvlek van de beschaving. Met mijn steun voor de partij hoop ik daar een kleine bijdrage aan te leveren. Maar wat heeft mijn geduw opgeleverd? Twee zevendedagsadventisten in de twee Kamers van onze volksvertegenwoordiging. Zevendedagsadventisten houden er lugubere opvattingen op na. Ze geloven dat Jezus binnen zeer afzienbare tijd zal wederkomen, en dat dan alle ongelovigen, ik dus onder anderen, voor eeuwig verdelgd zullen worden. Daar kan ik eerlijk gezegd niet wakker van liggen maar zo'n geloof heeft eigenaardige consequenties. Wie dat vurig gelooft kán zich helemaal niet inzetten voor een partij, noch zich sterk maken voor de bestrijding van de bio-industrie. Noch het een noch het ander heeft immers toekomst, zeer binnenkort is het daarmee toch gedaan. Mij lijken daarom zevendedagsadventisten bij uitstek ongeschikt om een partij te leiden. " |
![]() |
#4 |
|
![]() "steppenwolf" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > > "Ubbe Jozi@sse" <Gustaaf@ Schokland.nl> schreef in bericht > news:[email protected].. . >> Cees Camphuis wrote: >>> Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' >>> DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van >>> de Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van >>> de lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te >>> leggen. >>> Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen >>> bij 't Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een >>> zevendedagsadventiste, daarin het eten van vlees als zonde. >> >> Toch blij dat ik er niet op gestemd heb; ze is nou echt aan het >> doordraaien, Scientology is er niks bij, zo te horen. >> > Een passage uit de column van Maarten 't Hart: > "Wat mezelf betreft, ik wil alles doen wat in mijn vermogen ligt, om de > bio-industrie te bestrijden, want die beschouw ik als een schandvlek van > de beschaving. Met mijn steun voor de partij hoop ik daar een kleine > bijdrage aan te leveren. Maar wat heeft mijn geduw opgeleverd? Twee > zevendedagsadventisten in de twee Kamers van onze volksvertegenwoordiging. > Zevendedagsadventisten houden er lugubere opvattingen op na. Ze geloven > dat Jezus binnen zeer afzienbare tijd zal wederkomen, en dat dan alle > ongelovigen, ik dus onder anderen, voor eeuwig verdelgd zullen worden. > Daar kan ik eerlijk gezegd niet wakker van liggen maar zo'n geloof heeft > eigenaardige consequenties. Wie dat vurig gelooft kán zich helemaal niet > inzetten voor een partij, noch zich sterk maken voor de bestrijding van de > bio-industrie. Noch het een noch het ander heeft immers toekomst, zeer > binnenkort is het daarmee toch gedaan. Mij lijken daarom > zevendedagsadventisten bij uitstek ongeschikt om een partij te leiden. " Marianne is een uitgenaste hypocriet die schaamteloos misbruikt maakt van de emoties van sukkels zoals Maarten 't Hart. Maarten zelf heeft zich lekker laten misbruiken om nog meer sukkels op deze non issue partij te laten stemmen en nu wordt ie wakker ![]() > > > |
![]() |
#5 |
|
![]() On Tue, 10 Apr 2007 21:02:45 +0200, "Cees Camphuis"
<[email protected]> wrote: >Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' >DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van de >Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van de >lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te leggen. > >Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen bij 't >Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een zevendedagsadventiste, >daarin het eten van vlees als zonde. Daar wil Maarten 't Hart niets mee te >maken hebben, zei hij in een column in het radioprogramma Vroege Vogels. >Volgens hem zullen veel PVVD-stemmers nu geneigd zullen zijn af te haken. > >Een woordvoerster van Thieme zegt in een reactie dat de PVDD een >niet-kerkelijke partij is. "Wij respecteren de privé-opvatting van Maarten >'t Hart en vinden het jammer dat hij niet de privé-opvatting van Thieme >respecteert." Bovendien heeft 't Hart volgens de woordvoerster de woorden >van Thieme uit hun verband gerukt. Waar de voorkeur van bekende Nederlanders zo massaal naar uit gaat dient in dit tijdsgewricht natuurlijk sowieso te worden gewantrouwd. Heel erg dat dierenleed, maar er zullen ook vandaag wereldwijd weer 24.000 mensen van aan honger gerelateerde oorzaken sterven. Laten ze zich daar eens voor inzetten. En dat geloof vind ik persoonlijk wel een voordeel. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#6 |
|
![]() "Ubbe Jozi@sse" <Gustaaf@ Schokland.nl> schreef in bericht news:[email protected].. . > Cees Camphuis wrote: >> Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' >> DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van >> de Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van >> de lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te >> leggen. >> Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen >> bij 't Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een >> zevendedagsadventiste, daarin het eten van vlees als zonde. > > Toch blij dat ik er niet op gestemd heb; ze is nou echt aan het > doordraaien, Scientology is er niks bij, zo te horen. Waarom? Ik eet (bijna) geen vlees gewoon uit overtuiging. Ben je daarom doorgedraaid? Ik leg anderen trouwens ook niets op en noem het ook geen zonde. Ik heb gewoon een eenvoudige stelregel. Is het noodzakelijk om een leven te nemen om mijzelf in stand te houden, en dan kijk ik in welke situatie ik mij bevind en als het antwoord dan nee is, dan doe ik het dus niet. Simpel toch. |
![]() |
#7 |
|
![]() "steppenwolf" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ubbe Jozi@sse" <Gustaaf@ Schokland.nl> schreef in bericht > news:[email protected].. . >> Cees Camphuis wrote: >>> Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' >>> DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van >>> de Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van >>> de lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te >>> leggen. >>> Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen >>> bij 't Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een >>> zevendedagsadventiste, daarin het eten van vlees als zonde. >> >> Toch blij dat ik er niet op gestemd heb; ze is nou echt aan het >> doordraaien, Scientology is er niks bij, zo te horen. >> > Een passage uit de column van Maarten 't Hart: > "Wat mezelf betreft, ik wil alles doen wat in mijn vermogen ligt, om de > bio-industrie te bestrijden, want die beschouw ik als een schandvlek van > de beschaving. Met mijn steun voor de partij hoop ik daar een kleine > bijdrage aan te leveren. Maar wat heeft mijn geduw opgeleverd? Twee > zevendedagsadventisten in de twee Kamers van onze volksvertegenwoordiging. > Zevendedagsadventisten houden er lugubere opvattingen op na. Ze geloven > dat Jezus binnen zeer afzienbare tijd zal wederkomen, en dat dan alle > ongelovigen, ik dus onder anderen, voor eeuwig verdelgd zullen worden. > Daar kan ik eerlijk gezegd niet wakker van liggen maar zo'n geloof heeft > eigenaardige consequenties. Wie dat vurig gelooft kán zich helemaal niet > inzetten voor een partij, noch zich sterk maken voor de bestrijding van de > bio-industrie. Noch het een noch het ander heeft immers toekomst, zeer > binnenkort is het daarmee toch gedaan. Mij lijken daarom > zevendedagsadventisten bij uitstek ongeschikt om een partij te leiden. " Volgens mij is hij zelf aan het doordraaien, want gaan die dieren naar hel en verdoemenis? Waarom zou het helpen van dieren tot de tijd van de terugkeer dan onzinnig zijn? |
![]() |
#8 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Tue, 10 Apr 2007 21:02:45 +0200, "Cees Camphuis" > <[email protected]> wrote: > >>Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' >>DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van de >>Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van de >>lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te leggen. >> >>Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen bij 't >>Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een zevendedagsadventiste, >>daarin het eten van vlees als zonde. Daar wil Maarten 't Hart niets mee te >>maken hebben, zei hij in een column in het radioprogramma Vroege Vogels. >>Volgens hem zullen veel PVVD-stemmers nu geneigd zullen zijn af te haken. >> >>Een woordvoerster van Thieme zegt in een reactie dat de PVDD een >>niet-kerkelijke partij is. "Wij respecteren de privé-opvatting van Maarten >>'t Hart en vinden het jammer dat hij niet de privé-opvatting van Thieme >>respecteert." Bovendien heeft 't Hart volgens de woordvoerster de woorden >>van Thieme uit hun verband gerukt. > > Waar de voorkeur van bekende Nederlanders zo massaal naar uit gaat > dient in dit tijdsgewricht natuurlijk sowieso te worden gewantrouwd. > Heel erg dat dierenleed, maar er zullen ook vandaag wereldwijd weer > 24.000 mensen van aan honger gerelateerde oorzaken sterven. Laten ze > zich daar eens voor inzetten. Het ene doen zegt niet dat je het andere moet laten. > En dat geloof vind ik persoonlijk wel een voordeel. > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________ |
![]() |
#9 |
|
![]() On Wed, 11 Apr 2007 09:23:49 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]>
wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Tue, 10 Apr 2007 21:02:45 +0200, "Cees Camphuis" >> <[email protected]> wrote: >> >>>Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' >>>DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van de >>>Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van de >>>lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te leggen. >>> >>>Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen bij 't >>>Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een zevendedagsadventiste, >>>daarin het eten van vlees als zonde. Daar wil Maarten 't Hart niets mee te >>>maken hebben, zei hij in een column in het radioprogramma Vroege Vogels. >>>Volgens hem zullen veel PVVD-stemmers nu geneigd zullen zijn af te haken. >>> >>>Een woordvoerster van Thieme zegt in een reactie dat de PVDD een >>>niet-kerkelijke partij is. "Wij respecteren de privé-opvatting van Maarten >>>'t Hart en vinden het jammer dat hij niet de privé-opvatting van Thieme >>>respecteert." Bovendien heeft 't Hart volgens de woordvoerster de woorden >>>van Thieme uit hun verband gerukt. >> >> Waar de voorkeur van bekende Nederlanders zo massaal naar uit gaat >> dient in dit tijdsgewricht natuurlijk sowieso te worden gewantrouwd. >> Heel erg dat dierenleed, maar er zullen ook vandaag wereldwijd weer >> 24.000 mensen van aan honger gerelateerde oorzaken sterven. Laten ze >> zich daar eens voor inzetten. > >Het ene doen zegt niet dat je het andere moet laten. Nee, dat klopt, en het is op zich natuurlijk een goede zaak. Maar ik vind persoonlijk dat een partij die een eind wil maken aan de honger in de wereld meer recht van bestaan zou hebben. Die aanval op Marianne Thieme lijkt me echter niet terecht. Het gaat in de politiek om je concrete standpunten, en niet om wat je persoonlijke geloofsovertuigingen zijn. En het is dacht ik geen partijstandpunt van de PVDD dat vlees eten een religieuze zonde is. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#10 |
|
![]() "Edmund" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]. nl... > > "steppenwolf" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > > > > "Ubbe Jozi@sse" <Gustaaf@ Schokland.nl> schreef in bericht > > news:[email protected].. . Twee > > zevendedagsadventisten in de twee Kamers van onze volksvertegenwoordiging. > > Zevendedagsadventisten houden er lugubere opvattingen op na. Ze geloven > > dat Jezus binnen zeer afzienbare tijd zal wederkomen, en dat dan alle > > ongelovigen, ik dus onder anderen, voor eeuwig verdelgd zullen worden. > Marianne is een uitgenaste hypocriet die schaamteloos misbruikt maakt > van de emoties van sukkels zoals Maarten 't Hart. > Maarten zelf heeft zich lekker laten misbruiken om nog meer sukkels > op deze non issue partij te laten stemmen en nu wordt ie wakker ![]() ![]() A. |
![]() |
#11 |
|
![]() steppenwolf wrote:
> "Ubbe Jozi@sse" <Gustaaf@ Schokland.nl> schreef in bericht > news:[email protected].. . >> Cees Camphuis wrote: >>> Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' >>> DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van >>> de Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van >>> de lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te >>> leggen. >>> Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen >>> bij 't Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een >>> zevendedagsadventiste, daarin het eten van vlees als zonde. >> Toch blij dat ik er niet op gestemd heb; ze is nou echt aan het >> doordraaien, Scientology is er niks bij, zo te horen. >> > Een passage uit de column van Maarten 't Hart: > "Wat mezelf betreft, ik wil alles doen wat in mijn vermogen ligt, om de > bio-industrie te bestrijden, want die beschouw ik als een schandvlek van de > beschaving. Met mijn steun voor de partij hoop ik daar een kleine bijdrage > aan te leveren. Maar wat heeft mijn geduw opgeleverd? Twee > zevendedagsadventisten in de twee Kamers van onze volksvertegenwoordiging. > Zevendedagsadventisten houden er lugubere opvattingen op na. Ze geloven dat > Jezus binnen zeer afzienbare tijd zal wederkomen, en dat dan alle > ongelovigen, ik dus onder anderen, voor eeuwig verdelgd zullen worden. Daar > kan ik eerlijk gezegd niet wakker van liggen maar zo'n geloof heeft > eigenaardige consequenties. Wie dat vurig gelooft kán zich helemaal niet > inzetten voor een partij, noch zich sterk maken voor de bestrijding van de > bio-industrie. Noch het een noch het ander heeft immers toekomst, zeer > binnenkort is het daarmee toch gedaan. Mij lijken daarom > zevendedagsadventisten bij uitstek ongeschikt om een partij te leiden. " > Wat een onzin. Maarten 't Hart, is dat niet die belachelijke travestiet? Dat krijg je ervan als je idioten zoals Maarten 't Hart en Bob Smalhout als luistduwer gebruikt, voordat je het weet beginnen ze praatjes te krijgen en zich met allerlei zaken te bemoeien. |
![]() |
#12 |
|
![]() Malik wrote:
> steppenwolf wrote: >> "Ubbe Jozi@sse" <Gustaaf@ Schokland.nl> schreef in bericht >> news:[email protected].. . >>> Cees Camphuis wrote: >>>> Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' >>>> DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij >>>> van de Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, >>>> één van de lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie >>>> neer te leggen. >>>> Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen >>>> bij 't Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een >>>> zevendedagsadventiste, daarin het eten van vlees als zonde. >>> Toch blij dat ik er niet op gestemd heb; ze is nou echt aan het >>> doordraaien, Scientology is er niks bij, zo te horen. >>> >> Een passage uit de column van Maarten 't Hart: >> "Wat mezelf betreft, ik wil alles doen wat in mijn vermogen ligt, om >> de bio-industrie te bestrijden, want die beschouw ik als een >> schandvlek van de beschaving. Met mijn steun voor de partij hoop ik >> daar een kleine bijdrage aan te leveren. Maar wat heeft mijn geduw >> opgeleverd? Twee zevendedagsadventisten in de twee Kamers van onze >> volksvertegenwoordiging. Zevendedagsadventisten houden er lugubere >> opvattingen op na. Ze geloven dat Jezus binnen zeer afzienbare tijd >> zal wederkomen, en dat dan alle ongelovigen, ik dus onder anderen, >> voor eeuwig verdelgd zullen worden. Daar kan ik eerlijk gezegd niet >> wakker van liggen maar zo'n geloof heeft eigenaardige consequenties. >> Wie dat vurig gelooft kán zich helemaal niet inzetten voor een >> partij, noch zich sterk maken voor de bestrijding van de >> bio-industrie. Noch het een noch het ander heeft immers toekomst, >> zeer binnenkort is het daarmee toch gedaan. Mij lijken daarom >> zevendedagsadventisten bij uitstek ongeschikt om een partij te >> leiden. " >> > > Wat een onzin. > > Maarten 't Hart, is dat niet die belachelijke travestiet? > > Dat krijg je ervan als je idioten zoals Maarten 't Hart en Bob > Smalhout als luistduwer gebruikt, voordat je het weet beginnen ze > praatjes te krijgen en zich met allerlei zaken te bemoeien. Maarten 't Hart is Bach-kenner en gevierd schrijver. Voor zijn werk ontving hij oa de Multatuli-prijs en de Gresshof-prijs. Citaat: 'Veel van wat de bijbel zegt over God is zelden onderwerp van prediking omdat het, te precies geanalyseerd, een schandaal blijkt' (Jack Miles, geciteerd door Maarten 't Hart, Wie God verlaat heeft niets te vrezen, blz. 70) -- -- -- Ubbo Jozi@sse 'Mijn goede vader heeft mij tweeënzeventig meter boeken nagelaten. Er bestaan maar weinig dingen waar iemand van mijn stand geen weet van heeft'.( OBB) Zoeken kan ook met http://www.kartoo.com/ , weer es wat anders |
![]() |
#13 |
|
![]() Sjoerd Bakker wrote:
> On Tue, 10 Apr 2007 21:02:45 +0200, "Cees Camphuis" > <[email protected]> wrote: > >> Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' >> DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van >> de Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van >> de lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te >> leggen. >> >> Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen >> bij 't Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een >> zevendedagsadventiste, daarin het eten van vlees als zonde. Daar wil >> Maarten 't Hart niets mee te maken hebben, zei hij in een column in >> het radioprogramma Vroege Vogels. Volgens hem zullen veel >> PVVD-stemmers nu geneigd zullen zijn af te haken. >> >> Een woordvoerster van Thieme zegt in een reactie dat de PVDD een >> niet-kerkelijke partij is. "Wij respecteren de privé-opvatting van >> Maarten 't Hart en vinden het jammer dat hij niet de privé-opvatting >> van Thieme respecteert." Bovendien heeft 't Hart volgens de >> woordvoerster de woorden van Thieme uit hun verband gerukt. > > Waar de voorkeur van bekende Nederlanders zo massaal naar uit gaat > dient in dit tijdsgewricht natuurlijk sowieso te worden gewantrouwd. > Heel erg dat dierenleed, maar er zullen ook vandaag wereldwijd weer > 24.000 mensen van aan honger gerelateerde oorzaken sterven. Laten ze > zich daar eens voor inzetten. > > En dat geloof vind ik persoonlijk wel een voordeel. En jij denkt niet dat het ene onlosmakelijk met het andere samenhangt? -- -- -- Ubbo Jozi@sse 'Mijn goede vader heeft mij tweeënzeventig meter boeken nagelaten. Er bestaan maar weinig dingen waar iemand van mijn stand geen weet van heeft'.( OBB) Zoeken kan ook met http://www.kartoo.com/ , weer es wat anders |
![]() |
#14 |
|
![]() RommelPotterij wrote:
> "Ubbe Jozi@sse" <Gustaaf@ Schokland.nl> schreef in bericht > news:[email protected].. . >> Cees Camphuis wrote: >>> Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' >>> DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van >>> de Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van >>> de lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te >>> leggen. >>> Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen >>> bij 't Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een >>> zevendedagsadventiste, daarin het eten van vlees als zonde. >> >> Toch blij dat ik er niet op gestemd heb; ze is nou echt aan het >> doordraaien, Scientology is er niks bij, zo te horen. > > Waarom? Ik eet (bijna) geen vlees gewoon uit overtuiging. > Ben je daarom doorgedraaid? Ik leg anderen trouwens ook niets op > en noem het ook geen zonde. > Ik heb gewoon een eenvoudige stelregel. Is het noodzakelijk om een > leven te nemen om mijzelf in stand te houden, en dan kijk ik in welke > situatie ik mij bevind en als het antwoord dan nee is, dan doe ik het > dus niet. > Simpel toch. Ik eet ook zelden vlees, wel 'beleg', maar ook met mate. Vegetariër ben ik niet. Dat wil nog niet zeggen dat ik tot een van de wereld en werkelijkheid vervreemde sekte behoor. -- -- -- Ubbo Jozi@sse 'Mijn goede vader heeft mij tweeënzeventig meter boeken nagelaten. Er bestaan maar weinig dingen waar iemand van mijn stand geen weet van heeft'.( OBB) Zoeken kan ook met http://www.kartoo.com/ , weer es wat anders |
![]() |
#15 |
|
![]() On Wed, 11 Apr 2007 10:50:30 +0200, "Ubbe Jozi@sse" <Gustaaf@
Schokland.nl> wrote: >Sjoerd Bakker wrote: >> On Tue, 10 Apr 2007 21:02:45 +0200, "Cees Camphuis" >> <[email protected]> wrote: >> >>> Thieme struikelt niet over 'vlees-zonde' >>> DEN HAAG - Marianne Thieme blijft Tweede Kamerlid voor de Partij van >>> de Dieren (PVDD), ook al heeft de schrijver Maarten 't Hart, één van >>> de lijstduwers van de PVVD, haar opgeroepen haar functie neer te >>> leggen. >>> >>> Een interview met Marianne Thieme in deze krant is slecht gevallen >>> bij 't Hart. Volgens de lijstduwer bestempelde Thieme, een >>> zevendedagsadventiste, daarin het eten van vlees als zonde. Daar wil >>> Maarten 't Hart niets mee te maken hebben, zei hij in een column in >>> het radioprogramma Vroege Vogels. Volgens hem zullen veel >>> PVVD-stemmers nu geneigd zullen zijn af te haken. >>> >>> Een woordvoerster van Thieme zegt in een reactie dat de PVDD een >>> niet-kerkelijke partij is. "Wij respecteren de privé-opvatting van >>> Maarten 't Hart en vinden het jammer dat hij niet de privé-opvatting >>> van Thieme respecteert." Bovendien heeft 't Hart volgens de >>> woordvoerster de woorden van Thieme uit hun verband gerukt. >> >> Waar de voorkeur van bekende Nederlanders zo massaal naar uit gaat >> dient in dit tijdsgewricht natuurlijk sowieso te worden gewantrouwd. >> Heel erg dat dierenleed, maar er zullen ook vandaag wereldwijd weer >> 24.000 mensen van aan honger gerelateerde oorzaken sterven. Laten ze >> zich daar eens voor inzetten. >> >> En dat geloof vind ik persoonlijk wel een voordeel. > >En jij denkt niet dat het ene onlosmakelijk met het andere samenhangt? Alleen in de voorwaartse richting: op een bepaalde manier handelen is een gevolg van geloof; andersom natuurlijk niet. Als je een gemeenschappelijk belang hebt doet de motivatie niet terzake. We zitten hier om onze individuele doelen te verwezenlijken, en niet om elkaar moreel de les te lezen. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |