![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toevallig ontmoette ik in december vorig jaar een jong sympatiek echtpaar in een guesthouse in Cambodja. Een aangenaam voorval zoals soms voorkomt als men op reis is. Na een eerste kennismaking blijkt dat ze uit Luik komen en afkomstig uit Marokko. E-mail adressen werden uitgewisseld en we houden contact.
Vandaag tijdens een wandeling wordt ik door toeristen gevraagd om uitleg, waarop ik me 'opoffer' om ze rond te leiden. Vriendelijke, welopgevoede en hartelijke mensen bezorgen me de aangename taak om ze wegwijs te maken in mijn geboortestad. Het blijken ook Marokkanen te zijn. We zullen mekaar nog terugzien. Hoe jammer dat het in Antwerpen en elders met sommige Marokkaanse jongeren niet zo goed verloopt. Maar zij die denken dat er iets verkeerd is met hun genen vergissen zich. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs mijn Marokkaanse buur vanonder en het Turks gezin hierboven zijn toffe mensen. Er zijn inderdaad rotte appels, maar die heb je overal! Het helpt al een heel stuk als je ze leert kennen. Tijdens de zomervakanties heb ik in de wijkwerking van Sledderlo met de jongeren gewerkt. in het begin lijken het allemaal stoere mannen, maar als je ze eenmaal kent (en je moet er wel wat moeite voor doen) dan zijn het toffe pé'kes zulle! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() De Marrokanen in Marrokko zijn ook niet echt trots op hun Marrokaanse broeders in Europa.
Men kan niet ontkennen dat het de armste en minst ontwikkelde klasse van Marrokanen is die naar Europa geïmigreerd is; verder evolueert Marokko ook mee met zijn tijd, niet tegenstaande opkomend moslimradicalisme hebben de vrouwen nu ook meer rechten gekregen in Marokko, de migranten hier lijken eerder stil te staan en gaan zich meer en meer terugplooien op hun eigen identiteit, men ziet in Brussel of Antwerpen meer sluiers den in Cassablanca of Rabat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik heb jaren tussen de turken/marokkanen in maasmechelen centrum gewoond. Nooit problemen mee gehad. Ik had genoeg vrienden onder hun. Ok ze waren wat anders, maar daar leeft ge mee he
![]() Nu ben ik verhuisd naar een deelgemeente, Boorsem, hier ziet ge geen enkele allochtoon, ze komen hier ook niet, maar het is hier wel white power a la volonte, kweekgrond voor het vlaams blok. Triestig. 5 km verderop leven belgen en allochtonen vreedzaam samen, en hier waar ze er totaal geen last van hebben ist racisme to the top...... Van onnozel "eigen" volk gesproken...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, een goei kameraad van mij woont in Deurne, en daar is de situatie totaal anders. Ik weet ni hoe het komt dat er zo een verschil is..... ge zout er wat afstudeerders op af moete sturen voor thesissen te schrijven ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Wat ik mijn contact met islamieten heb gemerkt is het onderhuids racisme.
Een voorbeeld, bij mijn beste vriendin op kot zat in het zelfde gebouw ook een meisje van Turkse afkomst, geen sluier, Westers gekleed, volgde universitaire studies en we kwamen vrij goed overeen met haar. Maar haar vader die daar regelmatig kwam bekeek ons gewoon als vuiligheid, wij zeiden goeiedag, geen goeiedag terug. en dan begon ze ronduit te profiteren van mijn vriendin stal zelfs geld. Toen mijn vriendin het meisje daar op aansprak zij ze gewoon "België is goed om te profiteren verder niets". Een andere uitspraak van haar "wij nemen hier binnenkort toch alles over". Mijn vriendin werd niet uitgenodigd op haar huwelijk met haar Turkse vriend, alhoewel ze al meer dan twee jaar met alle twee bevriend was, alleen Turken waren welkom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Het probleem zit em voor een groot stuk met de "veralgemening".
Doet 1 Marokkaan iets fout, is dit "groot nieuws" en zijn alle Marokkanen "slecht". Doet 1 Belg iets fout, horen we daar slechts soms iets van, en zegt niemand dat alle Belgen "slecht" zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, onder de Turken zijn er geen rechtse kloothommels? Het zou vreemd zijn om te stellen dat er onder de Turken geen onverdraagzame typen rondlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Denk maar eens na waarom islamitische vrouwen niet mogen trouwen met niet islamieten? Is dat geen racisme misschien? Wat ik gemerkt heb is dat islamieten, niet- islamieten nooit als hun gelijken zullen beschouwen. Een vriendin van mij is Tibetaanse een andere Thaïse, de vriendin van broer is Australische, mijn buurvrouw is een Oekraïnse, onze klusjesman is Servisch en die behandelen mij wel als hun gelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En tis altijd raar dat twee onverdraagzame typen elkaar aantrekken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon in Hoboken, rij praktisch dagelijks met tramlijn twaalf (de gettotram van Antwerpen zowat) en heb al meermaals wel eens problemen gehad met marokkanen en/of turken (weet jij hoe je die twee uit elkaar haalt?). Ik weet hoe snel je gaat veralgemenen in zo'n situatie, als eerste reactie heb ik ook wel eens minder politiek correcte gedachten (
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Ik erger mij vooral aan het institutioneel racisme van de islam aan:
Waarom mogen islamitische vrouwen niet met niet islamieten trouwen? Waarom trouwen nog steeds 70% van de islamitische migranten met iemand van het thuisland en doet zich dat bij andere immigranten niet voor die vermengen zich immers met de autochtonen. Amper 10% van de islamitische immigranten trouwt met een autochtoon en dat zijn in bijna in alle gevallen allochtone mannen die met Vlaamse vrouwen trouwen, die zich dan rap tot de islam bekeren, hun kinderen islamitische voornamen geven en ze volledig als vreemdelingen opvoeden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik heb met heel veel moslim samengewerkt, goed samengewerkt, maar heb ook gevoeld dat het niet tot een band kan komen omdat ze zich superieur voelen en hun superioriteit op religie baseren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verder is ne "Vlaams Blokker" ook al geen "gewone" mens meer. ![]() En jij gaat veralgemeningen bestrijden met je posts hier? ![]() Misschien nog iets voor in het onderschrift van S. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u niet de moeite doet om eens te zien dat er ook goede kanten aan hun cultuur zijn, dan zult u ook altijd en alleen de slechte zien. Ge zult er toch mee moeten samenleven....Zij hebben het veel moeilijker als ons, vergeet dat niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik me niet vergis stelt het vlaams blok de "eigen vlaamse cultuur" boven dat van anderen, en moet de rest zich maar aanpassen. De slogan eigen volk eerst is IMHO toch een blijk van racisme. Het is dus geen foute aanname om vlaams blokkers te karakteriseren als racisten.Misschien moeten de uitzonderingen nog het licht zien en overstappen naar een andere partij. Ik spreek niet over vlaams nationalisten, read carefully ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() En doen allochtonen veel moeite om in contact te komen met autochtonen? Ik herinner mij een interview met schepen van Antwerpen Eric Antonis die vertelde "ik ken mijn buren niet, toen mijn mijn Marrokaanse buur trouwde met een meisje uit Marroko ben ik een tuiltje bloemen gaan afgeven, ik mocht niet binnenkomen en sindsdien heb ik mijn buurvrouw niet meer gezien."
En dan spreek ik nog niet over de taalbarrière, of moeten wij misschien allemaal Turks of Arabisch beginnen leren? |
![]() |
![]() |