Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2007, 10:34   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Proces tegen Vlaams Belang ligt stil

uit GVA

Proces tegen Vlaams Belang ligt stil
Het proces tegen het Vlaams Belang bij de Raad van State is geschorst bij gebrek aan klagers.

Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg donderdag. Tien leden van de parlementaire Controlecommissie voor de Verkiezingsuitgaven dienden op 17 mei 2006 een klacht in tegen het Vlaams Belang (VB). Ze wilden dat de Raad van State de financiering van het VB zou droogleggen omdat de partij de mensenrechten niet respecteert.

Hoewel de wet bepaalt dat de Raad van State binnen de zes maanden een arrest moet vellen, is dat er nog altijd niet. Sterker, de zaak is nog niet eens ten gronde begonnen omdat het VB een aantal staatsraden wilde wraken.

Ondertussen is de zaak geschorst bij gebrek aan klagers. Door de ontbinding van het parlement vallen die immers weg. Een aantal klagers is niet herverkozen.

Toch kunnen zeven leden van de Controlecommissie, zonder zelfs die commissie bijeen te roepen, de klacht hervatten en dat zal wellicht snel gebeuren, aldus de kranten.

+++++++++++++++++++++

Het ging toch over dit zinnetje hé?

Citaat:
Asked about those who say that Jews should not vote for a party that espouses xenophobia, Dewinter replied: “Xenophobia is not the word I would use. If it absolutely must be a ‘phobia,’ let it be ‘Islamophobia.’
“Yes, we’re afraid of Islam. The Islamization of Europe is a frightening thing. Even distinguished Jewish scholars as Bat Ye’or and Bernard Lewis warned of this. If this historical process continues, the Jews will be the first victims. Europe will become as dangerous for them as Egypt or Algeria. So, I return your question. Should Jews vote for a party that wants to stop the spread of Islam in Europe?”
http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=238

Allez, nu is het wachten op zeven leden van de Controlecommissie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 10:36   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Proces tegen Vlaams Belang ligt stil

Citaat:
Het proces tegen het Vlaams Belang bij de Raad van State is geschorst bij gebrek aan klagers. Tien leden van de parlementaire Controlecommissie voor de Verkiezingsuitgaven dienden op 17 mei 2006 een klacht in tegen het Vlaams Belang (VB). Ze wilden dat de Raad van State de financiering van het VB zou droogleggen omdat de partij de mensenrechten niet respecteert.

Hoewel de wet bepaalt dat de Raad van State binnen de zes maanden een arrest moet vellen, is dat er nog altijd niet. Sterker, de zaak is nog niet eens ten gronde begonnen omdat het VB een aantal staatsraden wilde wraken.

Hervatten
Ondertussen is de zaak geschorst bij gebrek aan klagers. Door de ontbinding van het parlement vallen die immers weg. Een aantal klagers is niet herverkozen.

Toch kunnen zeven leden van de Controlecommissie, zonder zelfs die commissie bijeen te roepen, de klacht hervatten en dat zal wellicht snel gebeuren, aldus de kranten. (belga/hln)
De klagers zijn niet herverkozen.

Maar kom, ze hebben er weer wat op gevonden, zolang ze maar kunnen blijven doen om dat geld af te pakken.

Het lijkt mij dat niemand in dit land minder democratisch is dan de bende heksenjagers tegen het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door Antoon : 21 juni 2007 om 10:36.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 10:47   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Wanneer ze straks herbeginnen met de klachten heb ik zoiets van : "there they go again".
Oud 21 juni 2007, 10:59   #4
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wanneer ze straks herbeginnen met de klachten heb ik zoiets van : "there they go again".
kunnen we zingen: 'met zijn allen naar de VE-DE-AA-BE'
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 12:27   #5
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

de klagers zijn niet herkozen, dat is écht wel grappig.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 12:47   #6
Tegendradigaard

Standaard

De kiezers hebben echt geen waardering voor die mensen hun werk .....tssss
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 14:57   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Als je doelt op een pipo als T'sijen... die is nooit verkozen geweest. Die was opvolger en haalde nog geen 3000 stemmen. Maar wel hoog van de ivoren toren blazen als alwetende vertegenwoordiger van het plebs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 15:06   #8
Tegendradigaard

Standaard

Dat die hoeders van de democratie niet verkozen worden is toch wel heel erg.....
Ik hoop dat de Koning deze mensen wel naar waarde weet te schatten en hen bij de volgende titelregen minimaal tot baron benoemt....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 21 juni 2007, 15:51   #9
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als je doelt op een pipo als T'sijen... die is nooit verkozen geweest. Die was opvolger en haalde nog geen 3000 stemmen. Maar wel hoog van de ivoren toren blazen als alwetende vertegenwoordiger van het plebs.
wie weet coöpteren ze deze zelfuitgeroepen beschermers van de democratie.
Oud 21 juni 2007, 16:07   #10
Tegendradigaard

Standaard

Dat is toch het minste wat men voor hen kan doen he....

Oud 21 juni 2007, 17:06   #11
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
...
Het ging toch over dit zinnetje hé?

http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=238

Allez, nu is het wachten op zeven leden van de Controlecommissie.
Misschien kan men het getuigenis inroepen van onze (ex-)premier?

Uit De Standaard[/a]: van eind september/begin oktober 2001:

,,In zijn Burgermanifest van tien jaar geleden trekt Guy Verhofstadt harder van leer tegen de islam dan de Italiaanse premier Silvio Berlusconi onlangs deed. [snip] Verhofstadt schreef toen: ,,De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (...) Is de zaak-Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?'' Verhofstadt beantwoordt die vraag met een pleidooi voor ,,de moeilijke, aartsmoeilijke weg van de inburgering'' waarin de islamitische immigranten ,,de bij ons geldende levenswijze en waarden'' aanvaarden.,, [my bold]
Oud 21 juni 2007, 17:43   #12
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Misschien kan men het getuigenis inroepen van onze (ex-)premier?

Uit De Standaard[/a]: van eind september/begin oktober 2001:

,,In zijn Burgermanifest van tien jaar geleden trekt Guy Verhofstadt harder van leer tegen de islam dan de Italiaanse premier Silvio Berlusconi onlangs deed. [snip] Verhofstadt schreef toen: ,,De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (...) Is de zaak-Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?'' Verhofstadt beantwoordt die vraag met een pleidooi voor ,,de moeilijke, aartsmoeilijke weg van de inburgering'' waarin de islamitische immigranten ,,de bij ons geldende levenswijze en waarden'' aanvaarden.,, [my bold]

INTUSSEN HEEFT GUY VERHOFSTADT NET ZOALS EEN AANTAL ANDERE POLITICI ZIJN STAART INGETROKKEN, om puur electorale redenen en uit plat opportunisme en ook omdat EEN AANTAL POLITICI TOT IN DE HOOGSTE REGIONEN REEDS WERD BEDREIGD EN GEÏNTIMITEERD DOOR MOSLIMFUNDAMENTALISTEN.....EN NU HEBBEN DIE BANGE MANNEN SCHRIK OM NOG MAAR EEN KRITISCH WOORDJE TE ZEGGEN OVER DE ISLAM... (Deze info heb ik uit eerste hand en van een betoruwbare bron.)
Onze bange, laffe politici gaan gewoon plat op de buik voor de islam.....
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 20:41   #13
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Dat die hoeders van de democratie niet verkozen worden is toch wel heel erg.....
Ik hoop dat de Koning deze mensen wel naar waarde weet te schatten en hen bij de volgende titelregen minimaal tot baron benoemt....
Het ergste is dus dat dit nog zou kunnen gebeuren ook.

Wat is belgique toch een geweldig land om in te leven.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 20:51   #14
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Een proces is zelfs niet meer nodig. De basis wankelt dus is het enkel nog roepen "timber".
Oud 21 juni 2007, 20:56   #15
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Of wellicht krijgen ze een lucratieve benoeming bij 11-11-11.
Als de Jos daar 'recht' op had dan de anderen ook!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 22:09   #16
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Een proces is zelfs niet meer nodig. De basis wankelt dus is het enkel nog roepen "timber".
Misschien, maar als die boom valt, is de kans groot dat hij op de houthakkers valt
Oud 22 juni 2007, 06:34   #17
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

Maar kom, ze hebben er weer wat op gevonden, zolang ze maar kunnen blijven doen om dat geld af te pakken.

Het lijkt mij dat niemand in dit land minder democratisch is dan de bende heksenjagers tegen het Vlaams Belang.
vele klagers hebben verloren bij de verkiezingen... dus ook dotaties van de overheid aan die politieke partijen.

Ze zullen wel anderen moeten ter hulp roepen. Maar afwachten dus.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 18:18   #18
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Als het VB ooit komt te vallen, denk ik niet dat dat positief zal uitdraaien voor jullie.

Integendeel, die stemmen gaan dan waarschijnlijk naar een sterk Vlaamsgezinde partij die niet achter een cordon sanitaire zit. En dan zitten jullie met een probleem, want dan wordt het moeilijker om de democratie opzij te houden en dit corrupte koninkrijk voor het splitsen te blijven behoeden.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 18:23   #19
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Als het VB ooit komt te vallen, denk ik niet dat dat positief zal uitdraaien voor jullie.

Integendeel, die stemmen gaan dan waarschijnlijk naar een sterk Vlaamsgezinde partij die niet achter een cordon sanitaire zit. En dan zitten jullie met een probleem, want dan wordt het moeilijker om de democratie opzij te houden en dit corrupte koninkrijk voor het splitsen te blijven behoeden.
Goed gezien. Onze poco's van dienst hier hebben namelijk nog altijd niet begrepen dat het VB geen doel op zich is, maar slechts een middel.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 03:38   #20
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
INTUSSEN HEEFT GUY VERHOFSTADT NET ZOALS EEN AANTAL ANDERE POLITICI ZIJN STAART INGETROKKEN, om puur electorale redenen en uit plat opportunisme en ook omdat EEN AANTAL POLITICI TOT IN DE HOOGSTE REGIONEN REEDS WERD BEDREIGD EN GEÏNTIMITEERD DOOR MOSLIMFUNDAMENTALISTEN.....EN NU HEBBEN DIE BANGE MANNEN SCHRIK OM NOG MAAR EEN KRITISCH WOORDJE TE ZEGGEN OVER DE ISLAM... (Deze info heb ik uit eerste hand en van een betoruwbare bron.)
Onze bange, laffe politici gaan gewoon plat op de buik voor de islam.....
En ik heb uit goede bron dat gij een idioot zijt, de maan gemaakt is van kaas, Cleopatra zal opstaan uit het dodenrijk om haar troon weer op te eisen en de belspelletjes op TV kwaliteits programmas zijn gepresenteerd door intelectuele personen die diep lyrische teksten voorlezen.

Dat werd me toch gemeld door mijn GOEDE BRON en toch, om eerlijk te zijn ben ik alleen over het eerste zeker.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be