![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Vraag is simpel.
Heb je ooit al een auto-ongeval gehad en hoe gebeurde het. -Zelf hebben ze mij een keer in de zij aangereden, ik zat op de voorrangweg en een vrouw die uit een zijstraat kwam wist niet wat een dikke lijn en een bord met 'stop' betekende. Niets ernstigs, deukje in mijn auto van toen (een corsa van '88), alles buiten de verzekering geregeld en 200 euro winst gemaakt op mijn auto. ![]() - Eén keer, toen ik met mijn vectra reed nam een vrachtwagen in het centrum van Sint-Truiden zijn bocht ietwat verkeerd. Resultaat: 750 euro van de verzekering, niet laten maken en de auto voor een goed prijsje kunnen verkopen. Weeral: kassa, kassa ![]() Jullie?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn moeder heeft toen ik zo'n vijf jaar was een zeer zwaar ongeluk gehad.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, meerdere reeds. Allen in mijn recht.
Mij eerste auto-ongeluk had ik reeds toen ik pas mijn rijbewijs 5 minuten had. Ik kwam net terug van het te gaan halen op het politiekantoor. Op een kleine 500meter van thuis, moest ik onze straat links indraaien. Achter mij een 6tal auto's die braaf wachtte tot ik de straat in was gedraaid. Toen ik de straat bijna in was, kreeg ik plots een klap lang achter. Een rijkswachter(federale politie)die aan het racen was met zijn collega kwam de wachtende voertuigen voorbij gevlogen en kon niet meer op tijd stoppen of mijn voertuig ontwijken. En dan zeggen ze dat de politie je vriend is en het goede voorbeeld moeten geven. Als ik ze kan van de baan helpen op een manier dat ik in mijn recht ben, ollé |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén keer een slippartij gehad op een ijsplek. Weliswaar aan lage snelheid, jammer genoeg eindigde de uitschuiver pardoes op een auto die langs de straatkant geparkeerd stond.
![]() Mijn geluk: ik ben met de rechtervoorkant rakelings langs de andere auto geschuurd. Resultaat: kleine blikschade en een gebroken licht. Ongeluk van de andere partij was dat de schuurpartij over de hele zijkant van de auto liep. Resultaat: auto was over zowat de ganse lengte bedeukt en bekrast. Eindresultaat was eind goed al goed, want ik had minimale kosten en de andere partij werd vergoed door de verzekering. En vorige zomer bij het aanschuiven in een file voor het rode verkeerslicht langs achteren geramd door een dametje dat blijkbaar zat te slapen achter het stuur. Deze keer ook minimale schade voor mij en maximaal voor haar: mijn firmawagen had slechts oppervlakkige schade, terwijl bij haar de radiator naar de vaantjes was en ze dus haar auto dus langs de kant kon laten staan. Ik ben toen zo vriendelijk geweest haar een lift naar huis aan te bieden... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nabij Tolkamer vier jaar geleden eens van achter aangereden met 70-80 km/u.
Door de klap werd mijn Corsa naar de andere weghelft gesmeten, alwaar ik fontaal werd aangereden. Zowel mijn vrouw als ik mankeerde helemaal niets dankzij de airbags en kreukelzones. Auto was echter totaal vernield, net als de andere twee. Tolkamer ligt op de plek waar de Rijn Nederland binnenkomt.
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, pech.
Het was de auto van mijn oudste zuster en die kon er niet mee lachen. Zij wist niet dat ik met haar auto rond reed. En zelfs als ze mij hadden gepakt zonder rijbewijs, ik had toen reeds mijn militair-rijbewijs al bijna 1 1/2 jaar, heb dit behaald op mijn 16de. Maar mocht van mijn lieve papa mijn burger-rijbewijs pas gaan halen toen ik 17jaar en 9 maanden oud was. Mocht vanaf die dag dan ook wettelijk met alles met wielen en motor rondrijden. Wat was het leven van een tiener toen toch veel gemakkelijker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Al enkele, maar eigenlijk nooit mijn fout...Er heeft eens een kwispel mijn neus afgereden op een weg van 20m breed waar ik aan de kant stond, wel al een ietsje op het rijvak, om na hem de straat over te steken. Hij had (met zijn BMW) 40m remspoor en is er nog in geslaagd om nog op mijn wagen te schuiven waardoor herstellen de moeite niet meer waard was. Verder een paar blikschade gevalletjes, zoals gezegd, nooit in fout.
Maar het ergste was als passagier achteraan in een klein Peugeotje. Op weg naar Peutie , als dienstplichtige,via de E40, reed ik met een vriend mee in zijn ma haar 106(?). Normaal reden we met de Porsche van die gast maar die was in onderhoud. Met zijn wagen ging er ons niemand over maar met deze van zijn ma was het wel anders. We waren net met veel moeite aan 100 een vrachtwagen voorbij gestoken op het middenvak als er ons een Golfje raakt links achteraan. We draaien twee keer rond ons as, om met onze neus terug richting Aalst tot stilstand te komen. 'k Zie nog steeds die wielen van die vrachtwagen, die we net voorbij waren, door de voorruit tijdens onze spin voorbij denderen.... Het Golfje lag op zijn kop in de middenberm en, als bij wonder niemand uit beide wagens gekwetst maar voor hetzelfde geld zat ik nu niet meer te lullen op dit forum. Een meter verder en we zaten onder die vrachtwagen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Voor de mensen met een ongelooflijke aantrekkingskracht op andere wagens en bestuurders .... klikkerdeklik
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een keer op iemand zijn gat gereden, mijn fout.
Had het niet gezien dat hij stopte
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb twee auto-ongevallen gehad.
Het eerste was in '92 met de auto van mijn vader, toen ik nog maar een 3-tal dagen met een "L" rondreed. Ik werd achteraan aangereden toen ik aan een T-kruispunt stond te wachten om linksaf te draaien. Weinig schade gelukkig. Mijn tweede ongeval was vorige zomer, toen ik samen met mijn schoonbroer terugkwam van het concert van Pearl Jam in Arnhem. Op de snelweg, een beetje voor Breda, ben ik waarschijnlijk heel even ingedommeld, waardoor ik aan de linkerkant in het gras ben terecht gekomen. Daarna een schuiver van zo'n 150m en aan de rechterkant van de weg tegen 120km/u in de vangrail geknald. Voorkant van de wagen bijna compleet vernield en veel schade over gehele linkerzijde. Schoonbroer was OK en ikzelf kwam er vanaf met een lichte hersenschudding. btw ik had niet gedronken en het concert was super ![]() Laatst gewijzigd door Djiezes : 7 mei 2007 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, ik ben een zeer veilig chaufeur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In die tijd zal het wel niets betekent hebben, nu krijgen ze daardoor ferm tegen hun voeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb een paar maanden geleden mijn eerste ongeval gehad. Ik kwam van rechts en nam mijn voorrang. KNAL. Paar weken ontrieft, dat was alles.
Voor de rest reeds zes jaar braaf aan het rijden zonder problemen. Langs de andere kant maak ik weinig kilometers, dus rijden zonder problemen is dan niet moeilijk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |