![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Misschien toch nog een mogelijke (symbolische) actie tav die boycottende media toe, naast het opzeggen van eventuele abonnementen of het niet meer kopen van losse exemplaren en dat is door gebruik te maken van de wet op de privacy.
Je kan immers uitdrukkelijk eisen dat een bedrijf (uitgeverij bv) u nooit meer post (mailings) op stuurt. Nu, de meeste mensen gooien zo’n mailing gergerd weg en slechts een enkeling doet dit. Als dus plots enkele tientallen zulke aanvragen binnenkomen, wees maar gerust dat dat signaal tot de hogere echelons zal doordringen. Hieronder een voorbeeldje: "Bij deze verzoek ik u uitdrukkelijk om met onmiddelijke ingang mij in te schrijven op uw negatievenlijst (ook wel interne Robinsonlijst genoemd). In verband met mijn rechten verwijs ik naar de Wet op de privacy (1992). Gelieve mij schriftelijk te bevestigen dat u gevolg zult geven aan dit verzoek. Ik wens immers NOOIT NOG post, telefoon of e-mails van uw bedrijf te ontvangen en indien dit nog wel gebeurt, zal ik niet nalaten de privacycommissie hierover aan te spreken. Hier volgen mijn volledige adresgegevens: XXX, XXX,... " Het opgeven van een reden is niet verplicht, maar niets belet u om u eens goed te laten gaan en heel uitgebreid al grieven over de media in het algemeen en boycot in het bijzonder uiteen te zetten. Vervolgens copy/paste en mailen maar! En als je er nog meer werk van wilt maken, kan je het ook per aangetekend schrijven doen, dat maakt nog altijd meer indruk. Succes! Zie ook: http://www.privacycommission.be/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap er niks van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij heeft het over de Robinsonlijst, je kan je daar opzetten opdat je van niemand nog reclame ed zou ontvangen.
Maar hoe dat met oppositie steekhoudt....
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als je je inschrijft op de centrale robinsonlijst (http://www.robinsonlist.be/), krijg je inderdaad van niemand meer post die lid is van de direct marketingvereniging, maar dat is niet de bedoeling. Dus gewoon uw verzoek doorsturen aan krant X of tijdschrift Y en als ze zo enkele tientallen binnenkrijgen in één week, gaat dat toch wel in de directiekamer geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k Doe het anders. Reklame op naam, met briefomslag waarop staat "port betaald door geadresserde" stuur ik zonder een enkele verwijzing naar mijn identiteit of adres terug naar afzender (alle papier gaat in de omslag) met de vermelding "stop ongevraagde reklame op naam" aan de buitenkant. Zo heeft de post er nog iets aan en wie weet....krijgen ze bij die firma's hun verstand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Neen, ik heb niet eens een abonnement, dus ik kan het niet opzeggen,...; ik koop wel sporadisch een los exemplaar!
Welk signaal kan ik dan wel geven om te laten weten dat ik niet meer van ze wil weten. Wel, ik eis dat ze me in hun negatievenbestand stoppen (zijn ze verplicht, wet privacy). Als ze dan een mailing willen uitsturen, moeten ze mijn naam+adres eruit halen, zoniet --> klacht commissie privacy Maw door deze actie weten ze dat ze aan mij NOOIT nog een abo zullen kunnen verkopen,... Symbolisch misschien, maar toch En dat in het tijdperk van alsmaar dalende oplages... ![]() |
![]() |
![]() |