Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2007, 13:30   #1
Less is more
Vreemdeling

Standaard (Meer dan) Symbolische actie tav mediaboycot van oppositie

Misschien toch nog een mogelijke (symbolische) actie tav die boycottende media toe, naast het opzeggen van eventuele abonnementen of het niet meer kopen van losse exemplaren en dat is door gebruik te maken van de wet op de privacy.

Je kan immers uitdrukkelijk eisen dat een bedrijf (uitgeverij bv) u nooit meer post (mailings) op stuurt. Nu, de meeste mensen gooien zo’n mailing gergerd weg en slechts een enkeling doet dit. Als dus plots enkele tientallen zulke aanvragen binnenkomen, wees maar gerust dat dat signaal tot de hogere echelons zal doordringen.

Hieronder een voorbeeldje:

"Bij deze verzoek ik u uitdrukkelijk om met onmiddelijke ingang mij in te schrijven op uw negatievenlijst (ook wel interne Robinsonlijst genoemd).
In verband met mijn rechten verwijs ik naar de Wet op de privacy (1992).

Gelieve mij schriftelijk te bevestigen dat u gevolg zult geven aan dit verzoek. Ik wens immers NOOIT NOG post, telefoon of e-mails van uw bedrijf te ontvangen en indien dit nog wel gebeurt, zal ik niet nalaten de privacycommissie hierover aan te spreken.

Hier volgen mijn volledige adresgegevens:
XXX, XXX,... "

Het opgeven van een reden is niet verplicht, maar niets belet u om u eens goed te laten gaan en heel uitgebreid al grieven over de media in het algemeen en boycot in het bijzonder uiteen te zetten.

Vervolgens copy/paste en mailen maar! En als je er nog meer werk van wilt maken, kan je het ook per aangetekend schrijven doen, dat maakt nog altijd meer indruk.

Succes!

Zie ook: http://www.privacycommission.be/
Less is more is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:41   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik snap er niks van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:43   #3
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Hij heeft het over de Robinsonlijst, je kan je daar opzetten opdat je van niemand nog reclame ed zou ontvangen.
Maar hoe dat met oppositie steekhoudt....
Oud 21 mei 2007, 13:58   #4
Less is more
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Hij heeft het over de Robinsonlijst, je kan je daar opzetten opdat je van niemand nog reclame ed zou ontvangen.
Maar hoe dat met oppositie steekhoudt....
Neen hoor, de wet op privacy laat ook toe dat je één specifiek bedrijf (bv een opdringerige bank of zo) vraagt om nooit meer post op te sturen.

Als je je inschrijft op de centrale robinsonlijst (http://www.robinsonlist.be/), krijg je inderdaad van niemand meer post die lid is van de direct marketingvereniging, maar dat is niet de bedoeling.

Dus gewoon uw verzoek doorsturen aan krant X of tijdschrift Y en als ze zo enkele tientallen binnenkrijgen in één week, gaat dat toch wel in de directiekamer geraken.
Oud 21 mei 2007, 14:26   #5
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

'k Doe het anders. Reklame op naam, met briefomslag waarop staat "port betaald door geadresserde" stuur ik zonder een enkele verwijzing naar mijn identiteit of adres terug naar afzender (alle papier gaat in de omslag) met de vermelding "stop ongevraagde reklame op naam" aan de buitenkant. Zo heeft de post er nog iets aan en wie weet....krijgen ze bij die firma's hun verstand.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 14:27   #6
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Less is more Bekijk bericht
Neen hoor, de wet op privacy laat ook toe dat je één specifiek bedrijf (bv een opdringerige bank of zo) vraagt om nooit meer post op te sturen.

Als je je inschrijft op de centrale robinsonlijst (http://www.robinsonlist.be/), krijg je inderdaad van niemand meer post die lid is van de direct marketingvereniging, maar dat is niet de bedoeling.

Dus gewoon uw verzoek doorsturen aan krant X of tijdschrift Y en als ze zo enkele tientallen binnenkrijgen in één week, gaat dat toch wel in de directiekamer geraken.
Ahzo, ipv een abbonnement op te zeggen waar eigenlijk geen reden aan moet hangen en wat vaker gebeurt, wil jij via de robinlijst duidelijk maken dat je totaal niets meer met het bedrijf te maken wil hebben en alzo een krachtiger signaal geven dan gewoonweg het opzeggen van een abbonnement.
Oud 21 mei 2007, 15:47   #7
Less is more
Vreemdeling

Standaard

Neen, ik heb niet eens een abonnement, dus ik kan het niet opzeggen,...; ik koop wel sporadisch een los exemplaar!

Welk signaal kan ik dan wel geven om te laten weten dat ik niet meer van ze wil weten.

Wel, ik eis dat ze me in hun negatievenbestand stoppen (zijn ze verplicht, wet privacy). Als ze dan een mailing willen uitsturen, moeten ze mijn naam+adres eruit halen, zoniet --> klacht commissie privacy

Maw door deze actie weten ze dat ze aan mij NOOIT nog een abo zullen kunnen verkopen,... Symbolisch misschien, maar toch

En dat in het tijdperk van alsmaar dalende oplages...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be