![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit waren historische verkiezingen...
1) Er zijn drie onafhankelijkheidspartijen: N-VA, Vlaams Belang en Lijst Dedecker. De tijd dat je voor het VB moest stemmen om een Vlaamse stem uit te brengen is voorbij en dat merk je ook aan het resultaat van het VB. Zelfs als je een kartel met een Belgische hoer/Vlaamse maagd CD&V niet zag zitten, had je een alternatief. Enkel een linkse onafhankelijkheidspartij ontbreekt, maar aangezien de linksen van tafel zijn geveegd, is dit voorlopig nog niet erg voor Vlaanderen. 2) Voorlopig is het nog even wachten op de zetelverdeling van CD&V/N-VA, maar ik ga er voor het gemak van uit dat N-VA in elke kieskring een zetel krijgt. Dat wil zeggen dat er 6 N-VA zetels zullen zijn, 5 voor Dedecker en 17 voor het Vlaams Belang. Dat zijn 28 independentistische zetels, is 1/3. Daarbij komen nog de confederalistische zetels... 3) 55% van de mensen zit er niet mee in op een partij of een kartel te stemmen waar independentisten in zitten en die zich zo ook durven profileren. Blijkbaar liggen ze dan niet zo wakker van het voortbestaan van België als sommige clowns ons willen doen geloven. 4) 90% van de mensen heeft gestemd op partijen/kartels die ooit durven het confederalisme of independentisme verdedigen hebben, of toch 1 van hun onderdelen. 5) Retrograde partijen die terug willen naar het Belgique �* papa, halen nog 0,13% in Vlaanderen en 0,08% in Wallonië. Blijkbaar zijn de VlaemSSch-Nazionale mediacomplotters nog actiever in de Franstalige media... 6) Partijen die zich Belgisch hadden geprofileerd (zoals VLD) of die gewoon simpelweg belgicistisch waren (SP.A en Groen!) (zie ook http://www.doorbraak.org/115/20102) hebben een zware rekening gepresenteerd gekregen. 7) Blijkbaar is er iets veranderd in Wallonië. Komt het door het nepjournaal van de RTBF dat de Walen beginnen te beseffen dat een stem voor de PS en dus de sociale roofbouw van Vlaanderen het einde van België dichterbij brengt? Als de MR de PS niet meer incontournable kan maken, kan er wel eens werkelijk een reveil van Wallonië komen. Dat is het enige lichtpunt voor de retrograden onder ons, het enige lichtpunt voor België, dat als een klein dwergsterretje staat te verdwijnen naast de Vlaamse zon.
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Wat zal Leterme lekker hebben geslapen, vannacht. In zijn handen ligt de toekomst van zijn land. Zal hij Beglie meteen opblazen of zal hij nog eerst een tijdje de macht willen proeven en 'het' proberen? Als het fout gaat kan het eerste altijd nog...
![]() |
#3 |
|
![]() Ik vind eerlijk gezegd het succes van Lijst Dedecker helemaal niet zo verrassend, al had ik niet gedacht dat ze overal (op Limburg na) de kiesdrempel zouden halen.
LDD is heel goed te vergelijken met Wilders in Nederland. Niet qua persoon, wel qua ideologie. Wilders bespeelt uiteraard veel meer het allochtonenthema, omdat er in NL geen Vlaams Belang is, maar ideologisch gezien zijn Dedecker en Wilders allebei donkerblauwe liberalen. En ze zijn ook allebei onderschat door de opiniepeilers. Wilders zou 3 tot 4 zetels halen (omgerekend 2,5%, net wat voor Dedecker was voorspeld) en met Pastors strijden om zetels volgens de peilingen, terwijl uiteindelijk Wilders met 5,9% van de stemmen 9 zetels behaalde en Pastors onder de kiesdrempel eindigde - en die is zoals bekend bijzonder laag in NL. Dedecker haalt nu 6,5% van de stemmen in Vlaanderen en 5 zetels. Zowel Wilders als Dedecker scoren bovendien ver bovengemiddeld in hun thuisprovincie: Wilders 11,53% in Limburg, Dedecker 11,25% in West-Vlaanderen. Ik denk inderdaad dat de komst van Lijst Dedecker goed is voor Vlaanderen. Het zorgt ervoor dat er nu een aanvaardbaar rechtse, onafhankelijke separatistische partij is in Vlaanderen. Een partij die zonder kartel toch de kiesdrempel haalt en ervoor zorgt dat niet langer bijna alle separatisten in een cordon sanitaire opgesloten zitten. Dat biedt perspectief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Als je rechts wilde stemmen was er eigenlijk maar EEN keuze: LDD.
CD&V & NVA tellen niet echt (centrum, leugenaars, matenaaiers), en het VB zijn racisten. De winst van LDD verbaast mij dan ook niets.
![]() |
#5 |
|
![]() Mij dus echt wel, maar des te beter...
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
En van Mimount Bousakla kan ik ook moeilijk geloven dat zij al heel die tijd separatiste is. Maar goed ja, ik ben er wel van overtuigd dat Dedecker en zijn kliek geen "racisten" zijn, dus het is een goeie zaak.
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je het zo opsomt, Tantist, krijg je een boodschap die mijn dag goed maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Dat de partij groeiperspectief heeft bel ik het zeker mee eens. Een heleboel mensen hadden nooit gedacht dat LDD de kiesdrempel zou halen, en hebben uit angst dat hun stem dan verloren zou gaan, voor de vld of het VB bestemd. Volgens mij geeft dat over (4jaar?) gegarandeerd extra vuurwerk. Een kartel tussen lijst dedecker en de n-va zou op zich ook wel mooi zijn. Dan heb je een redelijk democratisch rechts front. Daarnaast zou een kartel met het VB ook wel mooi zijn en mischien zelfs nog beter. Want, dat zou het kartel VB-LDD volgende verkiezingen Wel eens meer dan 30% kunnen opleveren. Daarnaast zullen mensen die het VB toejuichen, maar deels met gewetensproblemen zitten (waaronder ikzelf ![]() AHA ![]() Tussen haakjes, het is ook niet omdat ik me schaam dat ik niet op het VB stem. Hun iedeen over het gezin, migranten, en holebi's zijn onmenselijk. Ook hun manier van criminaliteit aanpakken is enkel de harde. Ik vind dat hard moet kunnen maar evengoed alternatieven als werkstraffen, sociale hulporganisaties in probleemwijken,.. Daarin moet volgens mij MINSTENS evenveel worden geinvesteerd, dat brengt de mensen net bij elkaar. Niet een patrouillerende combi die elke allochtoon met argusogen in de gaten houd, dat lokt net "stout doen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() http://verkiezingen2004.belgium.be/n..._tab_etop.html
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens begrijp ik niet dat er zoveel Vlamingen dachten dat hij de kiesdrempel niet zou halen. Als ik toch even de situatie vergelijk met Nederland na Paars ,dan verwacht ik dat ook Belgie een zeer onrustige tijd tegemoet gaat en dat de kloof tussen burgers en politiek nog lang niet is verdwenen. Waarschijnlijk zijn deze verkiezingen het begin van een nieuw tijdperk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, de 'strijdkreet' "Met België als het kan , zonder België als het moet" , is al zo oud als de straat.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 12 juni 2007 om 07:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() LDD is wél separatistisch hoor, als dedecker voor de N-VA koos kan het toch bijna niet dat zijn overtuigingen een onafhankelijk vlaanderen is? Dat is trouwens het enige standpunt van de N-VA.
+een paar logisch democratische dingen dan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit bericht behoort tot de meest stupiede onzin ooit op dit forum gepubliceerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Je kent Liberalist toch al?
![]() |
#19 | |
|