![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Facebook oorzaak van één op vijf scheidingen
Sociale netwerksites kunnen je huwelijk verpesten, dat blijkt uit recent onderzoek. Facebook is namelijk de oorzaak van twintig procent van de scheidingen. (verder lezen) Er moet een andere oorzaak zijn waarom mensen op sociale netwerksites*gaan, alsof er op internet geen alternatieven zijn, of komt dit door iets anders? Waarom is het (voor veel) gemakkelijker om via internet te versieren? Laatst gewijzigd door porpo : 30 december 2009 om 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Zoom : 31 december 2009 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit heb ik eens een profiel aangemaakt op facebook op vraag van een vriend van mij.
Toen ik berichtjes kreeg "wil jij mijn vriend worden" heb ik mijn profiel verwijderd. Waarom zou ik vriendjes willen worden met onbekenden? Ik steek toch ook geen kaartjes in de bus bij de mensen of ze mijn vriend willen worden? Blaas dat op allemaal, het is fake en voor onnozele kinderen.
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 31 december 2009 om 01:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja ik ben een cavalier seul en speel soms op mijn x box geheel in mijn eentje en dat is meer dan genoeg voor mij. En hier wat mensen ambeteren natuurlijk.
![]() |
![]() |
#7 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat veroorzaakt de rest?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen gebruiken facebook om hun socieel netwerk uit te breiden en is daarom juist niet anoniem. Eigenlijk sta je om den duur in contact met een hele hoop oude kenissen, die allemaal je persoonlijke situatie kunnen volgen. Voor de overheid en bedrijven leuke info. Bovendien blijkt dat de mens in de regel veel meer persoonlijke informatie verspreid dan hem lief is. Facebook is een zware aanslag op onze privé en gooit de wetten het internet danig overhoop. Tik een naam in van jonge mensen op google en vaak vind je heel wat persoonlijke info. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tenzij in enkele aparte gevallen, denk ik echt niet dat Facebook een reden is tot scheiding, eerder de druppel die de emmer doet overlopen.
Hoogstwaarschijnlijk ging het in die huwelijken sowieso al niet meer zo goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Iemand serieus versieren via internet is FUBAR. Maar veel mensen trappen in de val omdat het 'makkelijker' lijkt en je minder moeite hoeft te doen: je hoeft er bv. niet altijd deftig uit te zien, enz. Maar omdat je uiteindelijk met een persoon in real life moet leven, is het logischerwijze ook beter dat je hem/haar irl leert kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Lijkt me ook: je gaat toch niet scheiden voor de chatsessies van je partner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En second life, het is leuk, en ongelooflijk wat je daar allemaal kunt doen, gewoon bangelijk. Binnenkort mijn eigen projectje en iedereen zal welkom zijn, maar zal wel strenge regels opleggen, de infrastructuur zal gebaseerd zijn op mijn eigen fantasieën maar ook beetje imiteren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Egoïsme denk ik, en veel andere zaken, overspel natuurlijk, achterlijke 'gelijkheid' en noem maar op ..
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Goeie vraag, ik denk eerst een scheeflopend huwelijk en dan komt facebook contacten dan erger maken zoals kiko zegt (druppel die de emmer doet overlopen), of misschien ligt een bepaalde manier van facebook gebruiken aan de basis van een scheeflopend huwelijk, dit kan ook. Ik bedoel als je getrouwd bent, moet je beschaafd omgaan met andere vreemde vrouwen/mannen. Je bent getrouwd en je zit met vrouwen op facebook over dit en dat te chatten en misschien ook foto's uitwisselen of weet ik veel wat, kan niet.
Laatst gewijzigd door porpo : 31 december 2009 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stel je komt iemand tegen en je vindt die leuk, maar je zegt iets bewust of onbewust dat gewoon raar is of niet op het juist moment, dan is de kans op een herkansing moeilijker dan wanneer dit virtueel gebeurt, je krijgt gewoon meer ruimte en het is veiliger, maar wel gevaarlijker voor iemand die al getrouwd is. Laatst gewijzigd door porpo : 31 december 2009 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen internet democratisch werd werd trouwens dezelfde vraag gesteld. Toen waren het de vrouwen die begonnen te klagen dat manlief te lang voor de pc bleef hangen als vrouwlief in bed lag. Nu, enkele jaren later, heeft het leger huisvrouwen "de weg gevonden tot contact met de buitenwereld". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Chapeau, mensen slagen er nog niet eens om in de echte wereld 5 x per dag te bidden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En gelovig zijn, la maar, ik heb geen onzichtbaar vriendje nodig die alles kan en mag. Citaat:
![]() |