Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2009, 21:37   #1
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard Facebook oorzaak van 1/5 scheidingen

Facebook oorzaak van één op vijf scheidingen

Sociale netwerksites kunnen je huwelijk verpesten, dat blijkt uit recent onderzoek. Facebook is namelijk de oorzaak van twintig procent van de scheidingen.

(verder lezen)

Er moet een andere oorzaak zijn waarom mensen op sociale netwerksites*gaan, alsof er op internet geen alternatieven zijn, of komt dit door iets anders?

Waarom is het (voor veel) gemakkelijker om via internet te versieren?

Laatst gewijzigd door porpo : 30 december 2009 om 21:48.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 00:57   #2
Zoom
Partijlid

Zoom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Facebook oorzaak van 1/5 op vijf scheidingen
1/5 op 5 is 1/25

Laatst gewijzigd door Zoom : 31 december 2009 om 00:57.
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 01:19   #3
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoom Bekijk bericht
1/5 op 5 is 1/25
Typfout en ik had het ook verbeterd maar was een beetje te laat
Oud 31 december 2009, 01:40   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ooit heb ik eens een profiel aangemaakt op facebook op vraag van een vriend van mij.
Toen ik berichtjes kreeg "wil jij mijn vriend worden" heb ik mijn profiel verwijderd.
Waarom zou ik vriendjes willen worden met onbekenden?
Ik steek toch ook geen kaartjes in de bus bij de mensen of ze mijn vriend willen worden?

Blaas dat op allemaal, het is fake en voor onnozele kinderen.
Oud 31 december 2009, 01:49   #5
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik steek toch ook geen kaartjes in de bus bij de mensen of ze mijn vriend willen worden?
Dat is inderdaad vreemd, de mensen tegenwoordig zijn meer virtual-sociaal dan gewoon sociaal. Misschien komt het door het feit dat je virtueel meer ruimte en tijd krijgt. Facebook heb ik ooit gebruikt en ook die account verwijderd, ik vind second life leuker, ken je dat?

Citaat:
Blaas dat op allemaal, het is fake en voor onnozele kinderen.
En toch miseries veroorzaakt.

Laatst gewijzigd door porpo : 31 december 2009 om 01:50.
Oud 31 december 2009, 02:10   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Dat is inderdaad vreemd, de mensen tegenwoordig zijn meer virtual-sociaal dan gewoon sociaal. Misschien komt het door het feit dat je virtueel meer ruimte en tijd krijgt. Facebook heb ik ooit gebruikt en ook die account verwijderd, ik vind second life leuker, ken je dat?

En toch miseries veroorzaakt.
Ik heb al gehoord van second life maar nog niet gedaan.
Nu ja ik ben een cavalier seul en speel soms op mijn x box geheel in mijn eentje en dat is meer dan genoeg voor mij.
En hier wat mensen ambeteren natuurlijk.
Oud 31 december 2009, 04:02   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En wat veroorzaakt de rest?

Citaat:
Sociale netwerksites kunnen je huwelijk verpesten, dat blijkt uit recent onderzoek. Facebook is namelijk de oorzaak van twintig procent van de scheidingen.
Niet trouwen is een optie.

Citaat:
Er moet een andere oorzaak zijn waarom mensen op sociale netwerksites*gaan, alsof er op internet geen alternatieven zijn, of komt dit door iets anders?
Facebook en dergelijken zijn gehyped. Ik kan er mijn tijd niet in steken.

Citaat:
De annonimiteit.
Oud 31 december 2009, 08:27   #8
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

De annonimiteit.
Ik denk dat je het fenomeen facebook zwaar onderschat.
Mensen gebruiken facebook om hun socieel netwerk uit te breiden en is daarom juist niet anoniem. Eigenlijk sta je om den duur in contact met een hele hoop oude kenissen, die allemaal je persoonlijke situatie kunnen volgen. Voor de overheid en bedrijven leuke info. Bovendien blijkt dat de mens in de regel veel meer persoonlijke informatie verspreid dan hem lief is. Facebook is een zware aanslag op onze privé en gooit de wetten het internet danig overhoop. Tik een naam in van jonge mensen op google en vaak vind je heel wat persoonlijke info.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 11:40   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(verder lezen)

De vraag is wat oorzaak is en wat het gevolg: zijn de chatsessies de oorzaak van de scheiding, of zijn ze het gevolg van een scheeflopend huwelijk ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 12:56   #10
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Tenzij in enkele aparte gevallen, denk ik echt niet dat Facebook een reden is tot scheiding, eerder de druppel die de emmer doet overlopen.

Hoogstwaarschijnlijk ging het in die huwelijken sowieso al niet meer zo goed.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 12:58   #11
yassine
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand serieus versieren via internet is FUBAR. Maar veel mensen trappen in de val omdat het 'makkelijker' lijkt en je minder moeite hoeft te doen: je hoeft er bv. niet altijd deftig uit te zien, enz. Maar omdat je uiteindelijk met een persoon in real life moet leven, is het logischerwijze ook beter dat je hem/haar irl leert kennen.
yassine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 13:00   #12
yassine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Tenzij in enkele aparte gevallen, denk ik echt niet dat Facebook een reden is tot scheiding, eerder de druppel die de emmer doet overlopen.

Hoogstwaarschijnlijk ging het in die huwelijken sowieso al niet meer zo goed.
Lijkt me ook: je gaat toch niet scheiden voor de chatsessies van je partner.
Oud 31 december 2009, 15:57   #13
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb al gehoord van second life maar nog niet gedaan.
Nu ja ik ben een cavalier seul en speel soms op mijn x box geheel in mijn eentje en dat is meer dan genoeg voor mij.
En hier wat mensen ambeteren natuurlijk.
Een cavalier seul? Is dat niet moeilijk dan?

En second life, het is leuk, en ongelooflijk wat je daar allemaal kunt doen, gewoon bangelijk. Binnenkort mijn eigen projectje en iedereen zal welkom zijn, maar zal wel strenge regels opleggen, de infrastructuur zal gebaseerd zijn op mijn eigen fantasieën maar ook beetje imiteren

Oud 31 december 2009, 16:13   #14
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Egoïsme denk ik, en veel andere zaken, overspel natuurlijk, achterlijke 'gelijkheid' en noem maar op ..

Citaat:
Een probleem met een ander oplossen dan? Voor mij is er geen verschil tussen kinderen maken zonder huwelijk en kinderen door homo's adopteren, afschuwelijk gewoon.

Citaat:
Ik weet het niet maar misschien ben je wel sociaal, in het algemeen is er geen sociaal leven, de mensen zijn egoïsten en hebben rare mentaliteit, en dat kan niet, de mens hoort sociaal te zijn, hoort gelovig te zijn, als dat niet het geval is, dan gaat men op zoek naar andere alternatieven zoals een ideologische verenigingsleven ipv geloof, en internet sociale netwerken ipv een sociaal leven .. vaak gaat het ook mis en als het werkt, dan werkt het gedeeltelijk en duurt niet lang.

Citaat:
De annonimiteit.
Op facebook kan je inderdaad een anonieme account maken, maar steeds meer en meer mensen gebruiken het zoals Loki heeft beschreven.
Oud 31 december 2009, 16:17   #15
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De vraag is wat oorzaak is en wat het gevolg: zijn de chatsessies de oorzaak van de scheiding, of zijn ze het gevolg van een scheeflopend huwelijk ?
Goeie vraag, ik denk eerst een scheeflopend huwelijk en dan komt facebook contacten dan erger maken zoals kiko zegt (druppel die de emmer doet overlopen), of misschien ligt een bepaalde manier van facebook gebruiken aan de basis van een scheeflopend huwelijk, dit kan ook. Ik bedoel als je getrouwd bent, moet je beschaafd omgaan met andere vreemde vrouwen/mannen. Je bent getrouwd en je zit met vrouwen op facebook over dit en dat te chatten en misschien ook foto's uitwisselen of weet ik veel wat, kan niet.

Laatst gewijzigd door porpo : 31 december 2009 om 16:19.
Oud 31 december 2009, 16:26   #16
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Iemand serieus versieren via internet is FUBAR. Maar veel mensen trappen in de val omdat het 'makkelijker' lijkt en je minder moeite hoeft te doen: je hoeft er bv. niet altijd deftig uit te zien, enz. Maar omdat je uiteindelijk met een persoon in real life moet leven, is het logischerwijze ook beter dat je hem/haar irl leert kennen.
Nee
Stel je komt iemand tegen en je vindt die leuk, maar je zegt iets bewust of onbewust dat gewoon raar is of niet op het juist moment, dan is de kans op een herkansing moeilijker dan wanneer dit virtueel gebeurt, je krijgt gewoon meer ruimte en het is veiliger, maar wel gevaarlijker voor iemand die al getrouwd is.

Laatst gewijzigd door porpo : 31 december 2009 om 16:26.
Oud 31 december 2009, 16:30   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of misschien ligt een bepaalde manier van facebook gebruiken aan de basis van een scheeflopend huwelijk, dit kan ook. Ik bedoel als je getrouwd bent, moet je beschaafd omgaan met andere vreemde vrouwen/mannen. Je bent getrouwd en je zit met vrouwen op facebook over dit en dat te chatten en misschien ook foto's uitwisselen of weet ik veel wat, kan niet.
Schrap: "een bepaalde manier". Lees: "de tijd die je eraan besteedt".
Toen internet democratisch werd werd trouwens dezelfde vraag gesteld. Toen waren het de vrouwen die begonnen te klagen dat manlief te lang voor de pc bleef hangen als vrouwlief in bed lag.
Nu, enkele jaren later, heeft het leger huisvrouwen "de weg gevonden tot contact met de buitenwereld".
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 16:44   #18
yassine
Banneling

Standaard

Citaat:
Een cavalier seul? Is dat niet moeilijk dan?

En second life, het is leuk, en ongelooflijk wat je daar allemaal kunt doen, gewoon bangelijk. Binnenkort mijn eigen projectje en iedereen zal welkom zijn, maar zal wel strenge regels opleggen, de infrastructuur zal gebaseerd zijn op mijn eigen fantasieën maar ook beetje imiteren

Chapeau, mensen slagen er nog niet eens om in de echte wereld 5 x per dag te bidden...
Oud 31 december 2009, 16:45   #19
yassine
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee
Stel je komt iemand tegen en je vindt die leuk, maar je zegt iets bewust of onbewust dat gewoon raar is of niet op het juist moment, dan is de kans op een herkansing moeilijker dan wanneer dit virtueel gebeurt, je krijgt gewoon meer ruimte en het is veiliger, maar wel gevaarlijker voor iemand die al getrouwd is.
Iemand die getrouwd is moet normalerwijze niet "op zoek" zijn.
Oud 31 december 2009, 17:15   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Egoïsme denk ik, en veel andere zaken, overspel natuurlijk, achterlijke 'gelijkheid' en noem maar op ..
Goeie redenen om geen moeite te doen om een langdurige relatie te onderhouden.

Citaat:
Een probleem met een ander oplossen dan? Voor mij is er geen verschil tussen kinderen maken zonder huwelijk en kinderen door homo's adopteren, afschuwelijk gewoon.
Over enggeestig en bekrompen gesproken.

Citaat:
Ik weet het niet maar misschien ben je wel sociaal, in het algemeen is er geen sociaal leven, de mensen zijn egoïsten en hebben rare mentaliteit, en dat kan niet, de mens hoort sociaal te zijn, hoort gelovig te zijn, als dat niet het geval is, dan gaat men op zoek naar andere alternatieven zoals een ideologische verenigingsleven ipv geloof, en internet sociale netwerken ipv een sociaal leven .. vaak gaat het ook mis en als het werkt, dan werkt het gedeeltelijk en duurt niet lang.
Ikzelf ben niet sociaal. Ik hou niet van domme doorsnee mensen.
En gelovig zijn, la maar, ik heb geen onzichtbaar vriendje nodig die alles kan en mag.

Citaat:
Op facebook kan je inderdaad een anonieme account maken, maar steeds meer en meer mensen gebruiken het zoals Loki heeft beschreven.
En dan kom je 52 jarige vaders van 2 kinderen tegen die als 14 jarige een 12 jarige proberen te verleiden.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be