Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2007, 15:31   #1
Winterhamer
Banneling

Standaard Europeanen zijn multicultureler dan de moslims

Europeanen zijn multicultureler dan de moslims

Dit is trouwens geen kritiek of belediging van moslims, maar meer over mensen die beweren dat er zoiets als een multicultuur bestaat waarbij iedereen geïnteresseerd is in alle andere culturen.

Zie ik weleens moslims hier bij de Chinees eten ? nee die eten alleen maar bij een islamitisch restaurant.

Zie ik weleens een moslim gezin gezellig een dagje naar het strand gaan ? nee, of misschien een dagje naar het Museum ? nooit, of zie ik ze weleens op vakantie gaan ? ja hoor, elk jaar, naar hun eigen land, maar je zal er nooit eentje tegenkomen die op vakantie gaat naar Noorwegen of Canada, of zal je ooit moslims een bezoek zien geven aan een Hindoe of Boeddhistische tempel ? nee.

Wat ik dus wil zeggen, moslims leven in een monoculturele wereld, je zal ze nooit interesse zien tonen in iemands anders cultuur en of religie, niet eens in de cultuur van het land waar ze naar verhuisd zijn, dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar ga dan niet de multicultuur prijzen als je er zelf niet aan meedoet.

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 20 juni 2007 om 15:32.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 15:42   #2
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Wat je stelt is waar voor de "mainstream" van de europese moslims, diegenen
die naar musea etc.; gaan zijn "onzichtbaar" omdat ze zeer veel op Jan Modaal lijken & in Moslimlanden zelf zijn er wel degelijk cultuuruitingen die veel volk trekken. De grote massa Vlamingen kan volgens mij geen 3 niet-Vlaamse Nederlandstalige dagbladen opnoemen & zal waarschijnlijk nog nooitµ
"Le Monde"
"Frankfurter Allgemeine"
"The Idependent"
"New York times"

gelezen hebben

Een groot aantal Moslims heeft dit wel (maar ik speel vals tegenover 1,7 miljard moslims zijn er slechts 0,006 miljard Vlamingen)

Wist U dat "Le monde diplomatique" op het internet in het Esperanto verschijnt ?
Oud 20 juni 2007, 15:46   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

nogal logisch.

De thuislanden zijn veelal etnische monoculturen .
Oud 20 juni 2007, 15:48   #4
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ĉefpaĝo

Lingvouzo

Vidu la 17 lingvojn en kiuj aperas Le Monde diplomatique

Via forumo

Ligoj

Akceptejo >> Junio 2007

Ignacio RAMONET : Franca popolismo
Damien MILLET , Eric TOUSSAINT : Suda Banko kontraŭ Monda Banko
Serge HALIMI : La ideologiaj receptoj de la franca prezidanto Sarkozy

Via forumo | Ĉiuj rajtoj rezervitaj | Tous droits reserves © 2003-2005 Le Monde diplomatique.
Oud 20 juni 2007, 15:52   #5
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht

Dit is trouwens geen kritiek of belediging van moslims, maar meer over mensen die beweren dat er zoiets als een multicultuur bestaat waarbij iedereen geïnteresseerd is in alle andere culturen.

Zie ik weleens moslims hier bij de Chinees eten ? nee die eten alleen maar bij een islamitisch restaurant.

Zie ik weleens een moslim gezin gezellig een dagje naar het strand gaan ? nee, of misschien een dagje naar het Museum ? nooit, of zie ik ze weleens op vakantie gaan ? ja hoor, elk jaar, naar hun eigen land, maar je zal er nooit eentje tegenkomen die op vakantie gaat naar Noorwegen of Canada, of zal je ooit moslims een bezoek zien geven aan een Hindoe of Boeddhistische tempel ? nee.

Wat ik dus wil zeggen, moslims leven in een monoculturele wereld, je zal ze nooit interesse zien tonen in iemands anders cultuur en of religie, niet eens in de cultuur van het land waar ze naar verhuisd zijn, dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar ga dan niet de multicultuur prijzen als je er zelf niet aan meedoet.
Misschien omdat de meesten ook niet zoveel geld hebben om andere reizen te maken dan met de auto naar hun familie? Misschien omdat ze meestal kroostrijke gezinnen hebben en een museumbezoek met 5 of 6 kids niet alleen peperduur is maar ook hectisch? Ik noem maar op he... Ik ging ook nooit naar een Boeddhistische tempel, so? En de weinige vrije tijd die ik heb breng ik ook liever niet door in een museum, so?
Is dit onderwerp hier al niet eens gestart en had het toen niet weinig of geen belangstelling?

Een dagje gezellig naar het strand? Nee, wegens de kledingvoorschriften zie je arabische vrouwen niet zo gauw aan het strand maar ga in de zomer bijvoorbeeld aan de nieuwdonk in Overmere es gaan wandelen bij goed weer, daar zitten hele families in de schaduw van de bomen te BBQen, ziet er super gezellig uit en ruikt er heerlijk. Er zullen wel overal van die plaatsen zijn.

Dit geheel terzijde... ik was met mijn (zoals je wellicht weet) islamitische man in de Sacré Coeur vorige winter, pas geleden woonden we een eucharistieviering bij in Luxemburg (toevallig hoor, we gingen de kerk bezoeken en blijkbaar was er net een mis bezig, we zijn dan maar gebleven) mijn man stelde me toen eenvoudige vragen over dingen die hij daar zag en op vele dingen kon ik niet eens antwoorden, beschamend moet ik zeggen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 16:12   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een dagje gezellig naar het strand? Nee, wegens de kledingvoorschriften zie je arabische vrouwen niet zo gauw aan het strand maar ga in de zomer bijvoorbeeld aan de nieuwdonk in Overmere es gaan wandelen bij goed weer, daar zitten hele families in de schaduw van de bomen te BBQen, ziet er super gezellig uit en ruikt er heerlijk. Er zullen wel overal van die plaatsen zijn.
toch weer een duidelijk teken van HUN monocultuur? Als je ze geen BBQ stelletjes geeft doen ze het niet.

In Egypte zitten de ingepakte zweetmachines weldegelijk op HUN strand hoor.

En als ze enkel in hun thuislanden enige vorm van cultuur wensen te beoefenen dan is dit wéér een teken van hun monocultuur.
"Eigen volk alleen" zeker?

Nog een aantal leuke bewijsjes: eigen heimweeschotels? eigen bakkers eerst? eigen beenhouwers alleen halal? eigen groentenwinkels eerst? eigen kledingwinkels eerst? zelfs standaard culturele evenmenten of organizaties mijden ze tenzij ze "eigen moslimcultuur eerst" kunnen beleven.

De laatste jaren krijgen ze van mij een identieke benadering: ik eet géén kebab meer, kom nog amper in hun winkels en hun kattengejank mogen ze ook houden.
Dan ga ik liever de aziatische toer op: restaurants zijn niet alleen lekkerder, kunst is interessanter en vooral: aziaten zijn tenminste intelligent genoeg om zich te integreren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 17:05   #7
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Misschien omdat de meesten ook niet zoveel geld hebben om andere reizen te maken dan met de auto naar hun familie? Misschien omdat ze meestal kroostrijke gezinnen hebben
.
Hoe zit dat nu, op een andere thread vertel je dat de Islamieten net NIET kweken als konijnen?
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 17:09   #8
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar ga in de zomer bijvoorbeeld aan de nieuwdonk in Overmere es gaan wandelen bij goed weer, daar zitten hele families in de schaduw van de bomen te BBQen, ziet er super gezellig uit en ruikt er heerlijk. Er zullen wel overal van die plaatsen zijn.

.
Overal waar Moslim-allochtonen komen wordt de boel verziekt door heibel, lawaai, diefstallen,vandalisme, vuilnis etc. en zo zijn er idd VEEL plaatsen: de Ster in sint Niklaas, zwembad Temse, Puyembroek, Halve maan in Diest, overal last met heetlopende moslimmannetjes.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 17:27   #9
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Overal waar Moslim-allochtonen komen wordt de boel verziekt door heibel, lawaai, diefstallen,vandalisme, vuilnis etc. en zo zijn er idd VEEL plaatsen: de Ster in sint Niklaas, zwembad Temse, Puyembroek, Halve maan in Diest, overal last met heetlopende moslimmannetjes.
*zoekt de last op zijn school van de moslimallochtonen*
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 17:33   #10
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn ook veel heetlopende blanke meisjes die al te graag die aandacht willen. Maar ja, dat is minder aandacht voor u allicht.

Zuur maar verder dus . De Ster, zwembad Temse, Puyembroek, Halve maan is een plaats van liefde en eerste zondes... ook zonder u
Oud 20 juni 2007, 17:34   #11
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

[quote=Winterhamer;2744498]Europeanen zijn multicultureler dan de moslims

Zie ik weleens een moslim gezin gezellig een dagje naar het strand gaan ? nee, of misschien een dagje naar het Museum ? nooit, of zie ik ze weleens op vakantie gaan ? ja hoor, elk jaar, naar hun eigen land, maar je zal er nooit eentje tegenkomen die op vakantie gaat naar Noorwegen of Canada, of zal je ooit moslims een bezoek zien geven aan een Hindoe of Boeddhistische tempel ? nee.[quote]

Ben jij een stalker of zo?
Blijkbaar volg je iedere Moslims op de voet om nauwkeurig op te tekenen wat hij doet, waar hij dat doet en wanneer.
Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een Boeddhistische tempel bezocht.
Moslims gaan oojk eten in Christenwinkels en atheïstische winkels (hoewel de godsdienst van de uitbater voor mij, in tegenstelling tot jou, niet belangrijk is).

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 17:35   #12
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kan het weten .

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 07:18   #13
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
toch weer een duidelijk teken van HUN monocultuur? Als je ze geen BBQ stelletjes geeft doen ze het niet.

In Egypte zitten de ingepakte zweetmachines weldegelijk op HUN strand hoor.

En als ze enkel in hun thuislanden enige vorm van cultuur wensen te beoefenen dan is dit wéér een teken van hun monocultuur.
"Eigen volk alleen" zeker?

Nog een aantal leuke bewijsjes: eigen heimweeschotels? eigen bakkers eerst? eigen beenhouwers alleen halal? eigen groentenwinkels eerst? eigen kledingwinkels eerst? zelfs standaard culturele evenmenten of organizaties mijden ze tenzij ze "eigen moslimcultuur eerst" kunnen beleven.

De laatste jaren krijgen ze van mij een identieke benadering: ik eet géén kebab meer, kom nog amper in hun winkels en hun kattengejank mogen ze ook houden.
Dan ga ik liever de aziatische toer op: restaurants zijn niet alleen lekkerder, kunst is interessanter en vooral: aziaten zijn tenminste intelligent genoeg om zich te integreren.
Heu? Wie geeft BBQ stelletjes aan wie? Ik zeg niet dat ze enkel in hun thuisland aan cultuur 'gaan doen'. De allochtonen die ik ken hebben geen tijd voor cultuur, die werken 6 of 7/7.
Oud 21 juni 2007, 07:23   #14
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Dat kan zijn, ik kom daar niet. Wij gaan niet graag naar plaatsen waar veel van die vreemde snotapen zijn.

Wat ik in Overmere zie zijn families die het samen gezellig maken, geen 'hangjongeren' zoals je daar beschrijft.
Weet je wat mijn gedacht is over die heetlopende, overwegend Marokkaanse mannetjes? Mochten ze veel bot vangen bij onze brave vlaamse meisjes ze zouden zo niet lopen. Gelegenheid maakt de dief.
Oud 24 juni 2007, 11:18   #15
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Moslims pleitten alleen voor multicultuur in Europa omdat op die manier de islam een voetje binnenkrijgt binnen Europa, het begin van wat zij wensen van het bekeringsproces. In hun thuisland is multicultuur uitteraard uit den boze, een niet Arabisch land in het midden Oosten is zelfs des duivels en moet zo snel mogelijk ontbonden worden (Israel). Godsdienstvrijheid is daar een scheldwoord, alleen de islam telt en mag openlijk beleefd worden. In Europa moet die godsdienstvrijheid natuurlijk wel want daar is de Islam in het offensief en de Christelijke en westerse levensvisie in het defensief. Wie hier niet wil weten van opzichtiche moskeeën (wat zelfs niks met godsdienstvrijheid te maken heeft) omdat het westerse beeld verstoort word in de samenleving is plots een nazi. De moslimeisen in Europa worden gesteund door vele Europeanen die onder de vlag van verdraagzaamheid en multicultuur zich voor de islamkar laten spannen en iedereen die hun eigen cultuur als evenwaardig beschouwt als andere culturen en die hun eigen rijke cultuur wil bewaard zien en niet zien opgaan in een noncultuur, een mix van elementen van andere culturen vermengd met de eigen cultuur (waardoor de eigen cultuur dan verdwijnt) verwijt onverdraagzaam, nazi, racist te zijn. De islamcollaborrerende westerling stelt zich niet de vraag waarom godsdienstvrijheid, multicultuur, rechten van de vrouw en homoseksuelen alleen in Europa hoeven, ze zijn blind voor het hypocriete gedrag van hun bondgenoten die een multicultuur eisen in Europa maar walgen van die zelfde multicultuur in het thuisland.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 07:48   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht

Veel Europeanen zijn ook moslim.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 09:14   #17
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je wat mijn gedacht is over die heetlopende, overwegend Marokkaanse mannetjes? Mochten ze veel bot vangen bij onze brave vlaamse meisjes ze zouden zo niet lopen. Gelegenheid maakt de dief.
Of de verkrachter, waarom vangen ze niet zoveel bot denk je .
Zie die symatieke ventjes eens rondelopen in de nieuwstraat als je daar nog wilt gaan shoppen!

Weer het aloude probleem/cultuur/religie

In hun land mogen ze hun lusten botvieren op gelijk welk wijf en deze staat onderaan de ladder. Je moet eens zien hoe de weeskinderen daar behandeld worden, zijn gewoon eigendom van de familie en als nonkel Aziz eens zin heeft............! Niet beginnen wat er geschreven staat in hun boek over de vrouw, met weet hoe het er in het echt aan toe gaat.
Niet zolang geleden gaf een imam in belgië nog de goedkeuring aan een man om z'n vrouw te vermoorden omdat ze was vreemd gegaan.

En een paar maanden geleden dachten die "marroks" efkes jonge meisjes te verkrachten omdat ze zogezegd christen was. Enz....

Als je ze niet in je omgeving hebt, heb je er ook geen last van.

Misschien moeten gok-kantoren eens de mensen laten gokken op het aantal slachtoffer per maand tusen de soennieten & sjiieten.
Want het is eigenlijk best grappig aan het worden.

Laatst gewijzigd door colargo : 25 juni 2007 om 09:26.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 09:48   #18
araneus
Gouverneur

Standaard

Er zijn er wel die zich interesseren in onze cultuur maar dat zijn er inderdaad maar weinigen.

Het feit dat ze steeds met de auto naar hun land van herkomst reizen lijkt me trouwens ook vrij duur. Als ze echt een financieel probleem hadden dan had men toch voor de Belgische kust of Ardennen gekozen. Zowel Marocco en Turkije liggen op een 3000-tal km van België. Naar Marocco komt er nog een boottocht bij. Heen en terug met een grote wagen (om het kroost mee te nemen) over die afstand, dikwijls nog tol voor de snelweg, de kostprijs van de boot, ... zal de reiskosten alleen al serieus doen oplopen.
Het is hen gegund om naar hun land te trekken maar ze kiezen inderdaad zelden voor iets anders. Thuis proberen we ongeveer tweejaarlijks naar mijn vrouw haar land van oorsprong te reizen (China). Zij is echter ook vragende partij om ook Europa grondig te verkennen.

Ik probeer regelmatig wat cultuur mee te pikken. We hebben zo geruime tijd theatervoorstellingen bijgewoond om mijn vrouw haar Nederlands te verbeteren, ik heb daar echter zelden Marokanen of Turken gezien. Ze stichten hun eigen cultuurtje binnen de onze en laten dit langzaam groeien ...
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 10:00   #19
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Chinezen zijn vriendelijke, interessante, gemanierde mensen. Allez degene die ik ken. Ze hebben natuurlijk ook hun eigen gemeenschap maar dat mag naturlijk net zoals de italianen, spanjaarden, enz..
Met deze mensen heb je nooit geen last, maar de maghreb gemeenschap is iets compleet anders. Is toch raar dat 'maghreb-problemen' overal in europa dezelfde zijn. België, Frankrijk, Engeland, Spanje, Nederland, Denemarken, Zweden, enz........van toeval of vlaamse islamofobie kun je dus niet meer praten.

Laatst gewijzigd door colargo : 25 juni 2007 om 10:00.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 10:27   #20
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Chinezen zijn vriendelijke, interessante, gemanierde mensen. Allez degene die ik ken. Ze hebben natuurlijk ook hun eigen gemeenschap maar dat mag naturlijk net zoals de italianen, spanjaarden, enz..
Met deze mensen heb je nooit geen last, maar de maghreb gemeenschap is iets compleet anders. Is toch raar dat 'maghreb-problemen' overal in europa dezelfde zijn. België, Frankrijk, Engeland, Spanje, Nederland, Denemarken, Zweden, enz........van toeval of vlaamse islamofobie kun je dus niet meer praten.
Wil je even verduidelijken want je haalt 2 groepen door elkaar, heb je een probleem met de moslims in het algemeen of met de magrebijnen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be