![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
(Doorbraak)
VAKBONDEN VLAAMSER Goed nieuws. Ook de vakbonden zien stilaan in dat in dit land geen degelijk bestuur mogelijk is met de buren van over de taalgrens. In de debatten over de werkgelegenheidsconferentie, over de regionalisering van dienstencheques en over gijzeling als sociaal actiemiddel nam het Vlaams ABVV afstand van de Waalse FGTB. ‘Je moet rekening houden met de regio’s, met hun eigen complexe sociologische en economische structuren. Achter die regio’s schuilt een verschillende economie, een verschillende pers, een verschillend partijlandschap, een verschillende bevolking en een verschillende syndicale organisatie’, aldus Mia Devits (De Tijd, 16 dec).
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Uitgenomen het duo van pers en politiek kan je hetzelfde zeggen van de provincies.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Minister-President
|
Mia De Vits komt op als SPA'er.
Het is dus De Vits die zo denkt, niet de vakbond. Niet te vroeg victorie kraaien, Tantist. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|