![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog steeds op zoek naar ...
![]() |
#2 |
|
![]() Bush in disguise ...
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 12 september 2007 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() De vensters lichtjes anders ...
![]() |
#4 |
|
![]() De verbeelding van de vrijheid ...
![]() |
#5 |
|
![]() McHammed ...
![]() |
#6 |
|
![]() Mekka cola of ...
![]() |
#7 |
|
![]() Tanken doe je bij ...
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarnet op Canvas Fahrenheit 9/11 voor de derde keer gezien : het blijft een zeer beklijvend document dat aan de ribben blijft plakken. Vooral die dame die haar zoon verloor en haar verdriet tracht te verbijten door naar het Witte Huis te gaan vind ik nog altijd zeer pakkend.
Shame on you Mr.Bush, shame on you ![]()
![]() |
#9 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 12 september 2007 om 22:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Een aantal jaar na WO II bereikte het zionistische plan, om de natie Palestina op te richten, zijn doel. Oorspronkelijk stond Palestina onder Britse militaire controle, de Britten waren trouwens diegenen die de Arabieren hadden verjaagd. De extreme zionistische terreurgroep Irgun, onder leiding van de latere eerste minister van Israël Menachem Begin jaagde de, na WO II zwaar gehavende, Britse troepen weg uit Palestina door middel van ... terreuraanslagen. Eén van de aanslagen die tegen de Britten werd uitgevoerd vond plaats in het King David Hotel, daar zetelde het “Secretariat of the Government of Palestine” en het hoofdkwartier van “The British Forces in Palestine”. 225 kg springstoffen verpakt in melkkratten tot ontploffing werd gebracht, 91 doden vielen te betreuren waaronder 15 Joden. In 1948 hadden de Britten genoeg geleden in Palestina. Onder zionistische druk op de VS en de VN werd de staat Israël erkend. Eén van de eerste wetten die werd bekrachtigd was “the law of return”, dat alle Joden ter wereld toeliet om naar Israël te emigreren. Het was begrijpelijk dat de Arabische buurlanden niet onmiddellijk gediend waren met deze gang van zaken. Vele oorlogen volgden, maar de Arabische wereld was niet opgewassen tegen het hoogstaande Amerikaanse wapenarsenaal waar Israël op beroep kon doen.
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Ik heb vanavond ook Fahrenheit 9/11 nogmaals gezien,
en ik kreeg de rillingen over de rug toen ik die scene zag, na het Amerikaanse luchtbombardement, van die vrouw die net haar familie en vrienden onder het puin heeft zien verdwijnen, schreeuwend en in tranen zich tot een wederwraak van Allah wendde. Ik heb helemaal geen sympathie mbt religies en dogmatische leefopvattingen, maar de existentiele wanhoop die ik zag, en voelde, raakten me wel tot in het diepste van mijn wezen.. Dat toonde mij dat ik ondanks al mijn verschillen en doorheen die muur van geloofsovertuiging (of beter op die momenten van verscheuring waarbij Allah een metafysisch beeld van hoop, kracht en wederopstanding werd) ik me toch heel fel met haar verbonden voelde. Ik ervoer heel sterk wat die vrouw uitschreeuwde, en hoewel ik mezelf nooit tot dergelijke religieuze uitspraken zou verleiden, tis te zeggen: wraak opeisen voor deze onmenselijke acties, besef ik tegelijk ook niet wat het is om in dergelijke situaties te verkeren. Dit gaat niet om religieuze verdeeldheid; sommigen willen ons deze verdeeldheid opdringen, omdat deze hun plannen goed uitkomen en doen uitwerken.. ![]() Dit gaat om universele gevoeligheid, ongeacht de religieuze strekking of intellectuele beweging men aanhangt.. En om bewustwording van deze criminele feiten, gepleegd in naam van 'the benefit of the common wo/man.. ![]() Shame on you (hidden) masters of power, shame on you puppets of that power, shame on you (blind and/or greedy) ants that make this all happen.. ![]() Laatst gewijzigd door blabylonia : 12 september 2007 om 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fahrenheit 9/11 is een rotfilm die nooit de kern van de zaak raakt. Hij heeft zich teveel laten leiden door zijn haatgevoelens tov de Bush familie in plaats van zich te richten tegen de absurditeit van het hele oorlogsgegeven op zich. Dat komt de geloofwaardigheid van zijn film helemaal niet ten goede.
Bowling for Columbine was veel beter. Hij richte zich meer op de fouten in het beleid in plaats van op de beleidsmensen zelf. Ik hoop dat zijn film over de sociale zekerheid ook op het beleid gericht is maar ik vrees dat het weer zal uitmonden in een Bushbashing. Laatst gewijzigd door fox : 13 september 2007 om 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 13 september 2007 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beter dan Fahrenheit 9/11 of Bowling for Columbine zelfs imo. Er wordt serieuze kritiek geleverd op het beleid (van Bush tot en met Nixon, maar ook Hillary krijgt een veeg uit de pan). De zijn echter vooral de Health Maintenance Organisations die worden ontmaskerd op een waarlijk onthutsende manier. Ik was zelfs licht geshockeerd. ![]() Een aanrader! Laatst gewijzigd door parcifal : 13 september 2007 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Zet me gerust in jouw lijstje Parcifal, alsof die bedreiging mij tot enige terughoudendheid zou dwingen. *knip* Zet me gerust in jouw lijstje Parcifal, alsof die bedreiging mij tot enige terughoudendheid zou dwingen. Niet persoonlijk worden.
![]() |