![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Pensioenen volledig privatiseren? | |||
| Ja, volledig privatiseren, iedereen moet zijn eigen plan maar trekken |
|
8 | 47,06% |
| Ja, maar sociaal vangnet behouden, voor zij die anders echt in een kartonnen doos zouden moeten leven; dat is niet hygiënisch voor voorbijgangers |
|
2 | 11,76% |
| Nee, niet privatiseren |
|
7 | 41,18% |
| Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Vandaag krijgen mensen een pensioen uitbetaald door de Staat, met geld solidair verzameld door alle mensen uit onze gemeenschap.
Maar moet dat systeem wel blijven bestaan? Zou het niet beter zijn dat ieder zijn eigen pensioen opbouwt met zijn eigen middelen? Privé-pensioensparen is al volop ingeburgerd. Kunnen we dat niet veralgemenen? Zoja, waarom? Zonee, waarom niet?
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als we nu alle gepensioneerden eens in een postdoos naar Florida sturen.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het staatspensioen kan gewoon niet afgeschaft worden, want mensen zoals ik hebben daar reeds meer dan 30 jaar voor betaald en hebben dus op hun 65 recht op dat pensioen.
Dat de staat het geld dat ze van de babybomers heeft ontvangen in de voorbije 65 jaar heeft opgesmost is niet de schuld van die mensen, maar van de politici. Als de staat dit geld had gespaart zoals het hoort, wel dan hadden er geen problemen geweest. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
En nu even een realiteitscheck doorvoeren.
Geen dank. Laatst gewijzigd door Heftruck : 30 september 2007 om 23:07. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Geen probleem, als ze mij al mijn pensioenbijdagen die ik al ooit gestort heb, terugbetalen, wil ik gerust tot mijn 100 jaar (bij leven en welzijn) mijn eigen boontjes doppen.
|
|
|
|
#6 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen spreken de voorstanders van de privatisering daar niet over, zij willen enkel nu direct stoppen met betalen en de rest gewoon in de zakken van de staat laten. Trouwens als de staat dat echt zou doen, wel dan kan ze beginnen met de belastingen te gaan verdubbelen om iedereen terug te kunnen betalen. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit is echter geen éénzijdig contract, maar een door beide partijen aanvaarde overeenkomst door betalingen te doen en ontvangsten te innen.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben niet tegen een privatisering van de pensioenen.
Maar énkel de pensioenen en niét de rest van het sociaal beleid is mijn inziens om rampen creeëren. Maar een geleidelijke overgang van het huidige monopolie naar een privaat systeem? Graag.
|
|
|
|
|
#11 | |
|
|
Citaat:
Nooit heeft de overheid mij gevraagd of ik mijn bezittingen wil afstaan. De overheid beslist en neemt. Dat is een eenzijdig contract en per definitie ongeldig. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Banneling
|
Citaat:
iets in die aard moeten de Joden in 44 ook te horen gekregen hebben naar het schijnt. Voor het overige lijk je wel een toffe peer. Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 oktober 2007 om 00:02. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
Door de staat en overheid te ontmantelen, dring je mij het anarchisme op. Daar zal ik mij met al mijn krachten tegen verzetten.
|
|
|
#18 | |
|
|
Citaat:
![]() Anarchisme kan niet opgedrongen worden. Iemand die dat wel probeert, is geen anarchist. Voor mijn part richten jij en je politieke vriendjes jullie eigen ideologische staatje op. Zolang jullie mij en alle mensen die dat niet willen er maar niet toe verplichten daar aan deel te nemen. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik betaal dus weldegelijk zelf voor mijn pensioen. En voor ik thuis ben gevallen, heb ik wel reeds 29 jaar gewerkt en zwaar belastingen betaald. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Lees uw fameus "vrijwillig" contract met de staat er maar eens op na. Als je het vindt, be prepared for a shock. Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 oktober 2007 om 00:21. |
|
|
|
|