![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Jan Loones (N-VA) - 16 tot 22 februari "Advocaat van beroep en sinds 1983 politiek actief. Hij heeft vooral interesse in juridische en institutionele zaken en legt zich eveneens toe op internationale betrekkingen, mensenrechten en toerisme. Hij maakt ook deel uit van het partijbestuur en |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijnheer Jan Loones,
aangenaam goede middag. Ik hoop dat ge goed gegeten hebt, ik in ieder geval toch. Mijn vraag is heel simpel. Bent U een meeloper of beschouwt ge uw eiegen eerder als nen tegendradige persoon ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Een goeie dag, met verontschuldigingen voor de late beantwoording: ik hou niet van typen … en, voor een goed begrip: ik beantwoord steeds de vraag zonder eerst de opmerkingen van anderen te lezen …
Eindelijk eens een prettige vraag: om tegendraads te kunnen zijn zou ik soms mijn eigen overtuiging laten staan. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus gewoon om eens tegendraads te zijn laat je soms je overtuiging staan? Dat geeft te denken aan de mensen die het in hun hoofd halen om voor jou te stemmen... |
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Jan Loones is echt mijn man denk ik. Ook ik speel graag een keer advocaat van de duivel. Het houdt de geest open. Het prikkelt de dialoog. Leve tegendraadse mensen ! In overtuigingen roest je vast ![]() |
||
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Mr Loones, hoelang staat u al in de politiek en was u vroeger ook lid van de VU, ik bedoel ten tijde van Geert Bourgois ?
Fleuri
#6 |
Vreemdeling
|
![]() gelukkig is er nog iemand die een advokaat begrijpt, knipp;
ik zetel voor VU in het parlement sedert 1989 meneer, en heb dus nogal wat VU voorzitters meegemaakt; onder VUoudstrijders levert dit prachtige praatnachten op; en er komen zeker leeswaardige memoires van, als we binnen 10 jaar niet permanent op onze zeilboot zitten; want schrijven op zee lukt niet; |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meneer loones, ik ken u van enkele jaren geleden via via en privé bent u wel een aangename persoon (in tegenstelling tot sommige familieleden
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bedankt mijnheer Loones voor uw antwoord.
Ge zijt gestegen in mijn achting. Lang leve de tegendradige mensen. Liever ne tegendradige dan ne langdradige zeg ik altijd. gij komt niet op in de provincie Antwerpen zeker ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het voornaamste standpunt van de NV-A is het afscheiden van Wallonie met Vlaanderen, neen?
Wel ik vraag mij nu nog steeds af, waarom? Ik heb die vraag altijd al gesteld en ik kreeg altijd het antwoord "de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië is onverantwoord". Nu vraag ik mij nog steeds af, waarom willen de "echte" flaminganten geen geld opsturen naar Wallonie, een deel van ons land en op 30 km van mijn woonplaats, maar door dat we in de EU zitten, sturen wij wel geld op vb naar griekenland dat op meer dan 3000 km ligt. Dat vind u dan wel verantwoord. Men zegt ook altijd dat men sterker zou staan als we Wallonië afsplitsen, maar hoe moeten wij sterker staan als we dan nog eens kleiner zijn ook? We hebben nu al niets te zeggen in de EU, wat moet dat dan wel zijn als we enkel nog uit Vlaanderen bestaan, dan hebben nog minder te zeggen. En met de vergelijking van: Vroeger deed Wallonië ook voor ons niets, dat is teruggrijpen naar het verleden, en ik dacht dat de NV-A een vernieuwende partij was?
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Fleuri
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() dag fleuri,
ik heb geantwoord, dan nog om één uur vannacht?! |
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Fleuri
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() op mijn vraag wordt er hier ook niet geantwoord.
ze blijven steeds dat onderwerp ontwijken, ongeloofelijk
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() loones heeft duidelijk gezegd dat hij enkel op de initiële vraag zal antwoorden. en voor je domme vragen stelt (genre waarom tegen België), lees eens het partijprogramma. dat kan op de webstek van de N-VA.
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Fleuri |
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
wie is hier dan dom?
||
![]() |
![]() |
#17 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik kan al uw argumenten herleggen.
en aangezien ik hier toch "den domme" zou zijn, dan zegt het genoeg over uw onweerlegbare argumenten e. wa moet het dan niet zijn als er nen slimmen da herlegt.
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() aan fleuri:
ik ben al van jaren hoor! geboren in het ronde jaar vijftig, lid van VU in de studententijd; eruit met egmont; en er terug bij vanaf 1985, om in 1989 naar het parlement af te zakken, dus lang voor het voorzitterschap van onze Geert;aan bakkebaard: ons onafhankelijkheidsstreven heeft niets met volksegoisme te maken, en alles met geloven in het positieve van het zelfbeschikkingsrecht der volkeren; Belgie blokkeert, door zijn compromismodel, het goed bestuur van zowel vlaanderen als wallonie; als vlaanderen wit wil, en wallonie zwart, dan willen wij niet opgezadeld worden met compromisgrijs; zoals ik zeg in mijn brussels stamcafé, tegen franstalige tooggenoten: je suis flamand; j'aime le bruxellois; le wallon , c' est mon ami; mais la belgique, c'est mediocre, monsieur; en om nog iets te zegen: ik praat liever frans dan engels;maar liefst vanal: oostduinkerks. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je wat concrete voorbeelden geven van die wit-zwart voorstelling. Mij lijkt dat Vlaanderen vooral geld wil en het 'compromisgrijs' hier eigenlijk enkel staat voor het principe van solidariteit. Maar mogelijk vergis ik me. Vandaar de vraag ... De dooddoener is natuurlijk het verhaal van de twee 'totaal verschillende culturen'. Maar waarin verschillen die twee culturen dan zozeer ? |
|
![]() |