![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat vraag ik me nu eigenlijk af. Je stuurt gewoon een PM met de vraag om er binnen te mogen en men laat je toe. Kunnen de moderatoren zichzelf en ons die moeite niet besparen? Wat is hier eigenlijk de reden van? Waarom ook geen beperkte toegang tot forumonderdelen Sport, maatschappelijke problemen enz... ?
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Beste forummers,
Eigenlijk was die gelimiteerde toegang een test van de functionaliteit van vroegere forumsoftware. Daarnaast was er ook de vraag naar de aparte fora om grotendeels onder gelijkgezinden te mogen debatteren, en enkel andersgezinden toe te laten waarvan men wist dat ze op een normale wijze konden debatteren. Ik weet niet echt of daar nu nog behoefte aan is, maar die fora eten geen brood, dus kunnen ze blijven w.m.b. Peter Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u hier nogal kort door de bocht gaat. Algemeen gesproken zou het alle forumbeheerders moeten toegestaan zijn om personen naar eigen inzicht toe te laten en uit te sluiten naargelang zij het gepast achten. De criteria daarvoor zou in vrijheid door de beheerders moeten kunnen bepaald worden, hoe absurd die criteria voor u of anderen ook lijken. Aan de basis daarvan ligt een heel gezond principe: baas in eigen huis. Wie een forum wil met andere normen, waar elke nutcase toegelaten wordt ongeacht wat hij erop neerpoot, kan er zelf een oprichten. Meer specifiek, wat betreft ons forum: iedereen die niet toegelaten wordt tot een specifiek gedeelte, kan toch de identieke discussie in een andere katern opstarten en over quotes uit het betreffende forumgedeelte zijn mening geven. Niemand wordt dus echt uitgesloten of gediscrimineerd. Gelieve dus vooraleer u ons van dergelijke zaken beschuldigt, even na te denken of ze wel kloppen. Peter Johan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets verhinderd jullie om een GESLOTEN PRIVE forum op te starten,maar niets wijst nu in die richting Dus mag ik eerlijk verwachten dat jullie al de regels die er voorop gestelt zijn aan een openbare plaats gaan toe passen
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 3 oktober 2007 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit forum is helemaal geen openbare plaats. Het is een privé-initiatief, en wij bepalen de regels, wij bepalen wie waar mag discussiëren. Nogmaals: daar is niks discriminerend aan. Ik herhaal: u kan identieke discussies waar u geen toegang toe hebt toch voeren op andere katernen. Peter Johan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste Peter, herlees nog eens goed wat je hierboven hebt geschreven. Als er dan toch behoefte is aan subfora voor een selectief links of rechts publiek, waarom laat je dan de topicstarter(s) zelf niet bepalen wie wel of niet mag deelnemen aan de discussie? Mij lijkt het "not done" dat een moderatie, van wie enkel verwacht wordt dat de forumregels worden gerespecteerd, zonder partijlijn, die zorfgen dat de wet niet wordt overtreden, bepalen wie mag deelnemen binnen het selectief debatclubje. Trouwens, hoe bepaalt de moderatie wat links of rechts is? De actuele discussies zijn iets gecompliceerder dan enkel een kleurtje plakken op een onderwerp. Bijvoorbeeld: een racist of een islamofoob kan zowel een extreemlinks als -rechts zijn: waar of niet waar ? Toch een onderwerp binnen de vragen aan de modratie waard, mij dunkt. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, ik kan best begrijpen dat iemand behoefte heeft aan keuvelen, dezelfde ideeën delen, en zich ondertussen afvragen waarom de "andere kant" ons niet begrijpt.
Maar laat ze dan zelf bepalen wie welkom is. Persoonlijk: ik zou er mij steendood vervelen. Laat staan dat 'k er dagelijks mee aan tafel zou moeten zitten, of wekelijks een pint mee pakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In onze praktijk bepalen (doorwinterde) forummers aan wie we de katernen ooit toevertrouwden, wie op hun links/rechts forum komt. Citaat:
Wie problemen heeft om zich naar onze autoriteit te schikken, moet er gewoon aan denken dat ons forum geen verplichting is, en dat we niemand vasthouden noch tegenhouden om naar eigen inzichten een ander forum op te starten. Peter Johan |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik je dus goed begrijp is de visie van de (betalende) moderatie belangrijker dan de belangen van het cliënteel, ook al doet deze laatste niets strafbaars of onwettelijks. ok, tx ps: Gaan de initiatiefnemers, zeg maar de moderatie, hiermee zelf niet in de fout ? Laatst gewijzigd door Rudy : 8 oktober 2007 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er best plaats nodig is voor links en rechts als aparte katernen. Op zich dus geen probleem met die sub-fora. Het lijkt me echter niet langer nodig om de toegang te beperken. Als je in 1 van die sub-fora post, lijkt het me duidelijk dat je de discussie aangaat met een groep van gebruikers die tot een bepaald gedachtegoed behoren. Meteen ook een reden voor mij om er maar af en toe een kijkje te nemen, maar soms is er toch een interessante discussie aan de gang. Het meest leuke van die twee sub-fora is misschien wel dat je merkt dat Links en Rechts geen monolythische blokken zijn en dat er daar erg veel verschillende meningen onderling bestaan. Heel leerzaam.
Ik zou zeggen: behouden die twee sub-fora maar wat mij betreft wel zonder toegangscontrole (tenzij dat zou uitmonden in een soort forumwars, maar dat zou ervaring moeten uitwijzen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in hoe de belangen van de deelnemers hierdoor geschaad worden. Zij mogen buiten de wettelijk verboden meningen (revisionisme, negationisme, antisemitisme, oproepen tot geweld of discriminatie op raciale basis etc.) ook niet mekaar persoonlijk aanvallen, schelden, spammen of flooden (=forum-etiquette) Voor alle duidelijkheid: onze eventuele visie op de politieke opinies staat hier volkomen los van. Maar het is inderdaad een feit: wij bepalen grotendeels hoe het forum vormelijk draait. Peter Johan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Het lijkt me hier gewoon een rechts forum te zijn. Dan nog liever stormfront, die zijn niet zo hypocriet.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ga gerust naar stormfront, als dat jou beter ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan het forum misschien vergelijken met de maatschappij, "rechts" groeit, realisme wordt wakker. Al vind ik het persoonlijk uiterst stom om in termen links en rechts te praten
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |