![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wie is de ruziestoker? | |||
De Vlamingen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 10,59% |
De Walen |
![]() ![]() ![]() |
42 | 49,41% |
Geen van beiden |
![]() ![]() ![]() |
34 | 40,00% |
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Tegen de gewoonte van dit forum in, ga ik er in deze thread vanuit dat we beter af zijn met belgie dan zonder.
Maar wie blaast er eigelijk Belgie op? Ik wordt misselijk van al die "red de solidariteit" of "red belgie" oproepen. Stel, je gaat naar de cinema. Je krijgt een ticketje voor een welbepaalde zetel. Als je aan die zetel aankomt, dan zit daar al iemand op. Jij vraagt beleefd of meneer zich niet vergist heeft. Die doet of hij je niet hoort. Je vraagt het nog eens. Die meneer vraagt van hem gerust te laten. Maar je geeft niet op, je hebt betaald en je wil de film zien. Je dringt dus aan. En dan krijg je de reactie uit de zaal. "Schei daar eens mee uit, wij willen de film zien." Het resultaat is dat jij degene bent die recht in zijn schoenen staat, en iedereen vindt dat jij ruzie aan het stoken bent en de film voor iedereen verpest. Mijn punt is: het is niet omdat je ijvert voor de status quo, dat je gelijk hebt.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De walen natuurlijk zoals altijd al geweest is,ben hun arrogantie kotsbeu en madam non ook.
En als er enen op mijn plaats zit en ikzie dat er veel volk is,teveel dan heeft het geen zin ik mij op een andere plaats zet want dan zal ik degene zijn die mag vertrekken omdat ik op andermans plaats zit dusja,ik zal die anderen die op mijn plaats zitten doen verhuizen en ze zijn toch verplicht;doen ze dat niet dan heb je 2 mogelijkheden en de eerste is natuurlijk de beste en de veiligste;gewoon naar voren gaan en gaan zeggen en dan komt de secuirity erbij en klaars is kees en int ergste geval maar liever vermijden;ze van hun stoel sleren en wat lappen geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() "Vlamingen" en "Walen", wat zijn dat?
Bedoelt u, "Vlaams-nationalisten" en "Waals-nationalisten", die piepkleine extremistische minderheden met een grote mond? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Waar is de 'allebei'-optie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Allebei?
BHV moest allang gesplitst zijn en wallonie heeft geen enkel recht op dat geld die jaarlijks van vlaanderen naar wallonie vloeit en de vlaamse politiekers hebben jarenlang plat op de buik gegaan en u ze eindelijk eens voor 1 keertje een beetje voet bij stuk houden want tis dan nog maar een heel klein beetje dan zouden de vlamingen in de fout zijn?lol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij hebben nooit een rotte frank gezien zelfs toen we heel arm waren. Ik spreek niet over dat er een kleine groep vlamingen in de mijnen zijn weeste werken,daar gaat het totaal niet over en heeft niets te maken met een geldstroom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: waarom heeft wallonië geen recht op solidariteit van de rest van ons land? Stap maar af van het idee dat u al het gepaste antwoord gaf... Doe eens normaal en antwoord eens gepast OF bedenk tweemaal wat je schrijft in het vervolg! Citaat:
Voor mij moet dat in feite ook niet maar sta mij dan ook toe IEDERE vorm van solidariteit in vraag te stellen... Ik mag ook hopen dat u nooit ziek wordt! We kunnen het hele systeem in vraag stellen natuurlijk maar dat is niet de bedoeling... De vraag is waarom wallonië geen enkel recht heeft op solidariteit vanuit vlaanderen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Nog altijd aan het vastklampen aan jouw Belgische droom?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Je geeft hier toe dat die onafhankelijkheid er komt. Dank U. U bent een beetje wakkerder geworden.
![]()
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat de Vlamingen Brussel niet meer zullen willen, mochten die zich bij ons willen aansluiten.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ah ja, 0,13 % ja dat is wel een meerderheid he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() liefst ervoor dan zal het 0,0001 % worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg geen van beiden want het volk maakt geen ruzie, alleen de potsierlijke politieke kaste. Leterme, Maingain, De Wever en andere clowns kunnen beter een andere stiel dan de politiek kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Ga wonen waar je wil maar blijf van mekaars rechten en grondgebeid af!
Ik heb daarstraks op de middag naar rtbf gekeken en tussendoor eens gezapt naar rtl,hoe ik daar Di rupo bezig heb gezien tegen Reynders is zeker geen voorbeeld van hoe men tot eensgezindheid komt. De Vlamingen moeten zich exuseren en het woord extremisten was niet uit de lucht,en de MR waren verraders enz.. enz... Nu ben ik sociaal gezien een links iemand,maar dat was de grootste gore rechtse praat die ik al gehoord heb! Doe zo verder Walinganten,voor jullie is er slechts 1 Belgie,en dat is dat van de Walen en de Brusselaars,geen wonder dat de Vlaamse publieke opinie er genoeg van krijgt. Normaal gezien zou ik met rede reageren,maar na het zien van die uitzendingen ben ik er van overtuigt dat ze daar allemaal de pedalen kwijt zijn.
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Men zou de debatten op de rtbf ook op de vrt moeten uitzenden, met ondertitteling. Maar dat durven ze niet, want dan weten ALLE Vlamingen hoe er over hen wordt gedacht...