![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Er zijn een paar punten uitgelekt van een plan van Obama (332 bladzijden).
Als het in Amerika zo zal gaan, dan zal het niet lang duren of ze gaan hier volgen.
www.gangstalkingwiki.com Ik droomde dat ik een terrorist was, en toen ik wakker werd vroeg ik mij af of ik een terrorist was die droomde dat hij politiek correct was. Laatst gewijzigd door Cliff Huylebroeck : 20 februari 2015 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Ja, toch wel.
Het is de FCC die het rapport heeft opgesteld. (FCC is Federal Communications Commission.) Ze weigeren van het publiek te maken. De bedoeling is dat het zonder meer wordt goedgekeurd. Geen pottekijkers. Het is één van de leden van de FCC die een reactie van 2 bladzijden heeft gepubliceerd uit protest.
www.gangstalkingwiki.com Ik droomde dat ik een terrorist was, en toen ik wakker werd vroeg ik mij af of ik een terrorist was die droomde dat hij politiek correct was. Laatst gewijzigd door Cliff Huylebroeck : 20 februari 2015 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Als het in Amerika wordt goedgekeurd, dan is het hier zo goed als goedgekeurd.
En dan ook, met nieuwe belastingen erbij, je moet niet vragen hoe graag de overheid dit zal hebben. Er is ook sprake van om sommige websites meer bandbreedte te geven, kwestie van de overheidspropaganda meer kans te geven om bekeken te worden, terwijl andere meningen versmacht zullen worden.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou dat een Vlaamse of een federale bevoegdheid worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Vlaams denk ik.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewest of gemeenschap?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door reservespeler : 20 februari 2015 om 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() Hier is de officiële propaganda over het plan:
http://www.whitehouse.gov/net-neutrality Hier is de commentaar van Ajit Pai: http://www.fcc.gov/document/comm-pai...ulate-internet
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Als Obama zomaar een drone over een ander land kan laten vliegen om een targeted killing uit te voeren, dan kan hij ook dit plan er door krijgen, en dan komt het hier ook.
Maar het is ook een verkapte manier om het internet te censureren en dat interesseert ook de Europese landen.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je zal een gele briefkaart moeten sturen om toestemming te krijgen om het internet te gebruiken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onhaalbaar in Europa!
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Partijlid
|
![]() Het is gisteren goedgekeurd.
Het betekent onder meer: Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo is er bvb ook een vorm van regulering die de concurrentie moet vrijwaren. Men zou kunnen stellen dat het overheidsbemoeinis is maar uiteindelijk is het doel om monopolies en kartels te vermijden. Niets aan de hand imho. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die quote gaat over providers. De hele discussie gaat dan ook over internet toegang, over providers. Het betekent dat toegang tot het internet nu dezelfde status heeft als toegang tot elektriciteit en stromend water. Het idee zal wel zijn dat providers niet makkelijk iemand bijvoorbeeld kunnen afsluiten bij een betalingsgeschil. Volgens mij gebeuren dat soort zaken ook niet erg veel, maar in die richting moet je denken. Ook speelt er vast mee dat private providers website eigenaars wilden gaan laten betalen om mensen snellere toegang tot hun site te geven, een eind aan de netneutraliteit. Het controleren van de inhoud van het internet is een hele andere juridische strijd waar deze maatregel slechts een beperkt effect op zal hebben.
![]() |