![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel, ik heb altijd zoiets van een buitenlander is een soort van ambassadeur. Het is een minderheid, die veel van het imago van zijn land/volk kan overdragen.
Als er meerdere mensen van eenzelfde groep hier zijn en er hangt er eens één het uit, zal dat weinig de zaak maken, maar beginnen meerderen het uit te hangen, kan dat wel een deuk in het imago geven. Ik vind het vreemd hoe bepaalde dingen een self fullfilling prophecy beginnen te worden. Natuurlijk wordt het imago maar wat je er van maakt. Ga je tegen iedereen de superieure bullenbak en betweter spelen, is het logisch dat men overal liever je hielen dan je tenen zal zien. De vraag is of dit racisme is, of louter menselijk. Een goed voorbeeld vond ik een zomerkamp enkele jaren geleden in Duitsland. Wij, vrolijke bende tieners die geen woord Duits konden, gingen ons niet laten kennen en waren vastberaden contact te zoeken met de lokale bevolking om bij te leren. Het is te zeggen: twee jongens in onze groep vonden dat ze politiek correcter waren dan wij en hebben die veertien dagen niets anders gedaan dan tegen iedereen staan brullen: "Fuck off, nazischwein!" Zie je wel, ze hadden gelijk: die Duitsers waren arrogante nazi's, naar hun mening. Inderdaad: ze kregen weinig positieve respons en ik beken eerlijk dat ik en nog enkele andere tieners in de groep hen ook liever links liet liggen. Heu, tja ... de klick waar ik mee optrok kreeg een ander beeld. Wij vonden iedereen juist zeer vriendelijk en hulpvaardig, alleen hebben wij nooit tegen iemand onze stem verhoffen en zijn wij altijd onszelf gebleven. Oké, dat is hoe men het als toerist kan ervaren, maar soms vraag ik me wel af hoe het komt dat het altijd dezelfde lieverdjes zijn, die onze vrouwen voor hoeren uitmaken, die weinig deftig Nederlands willen kennen en die graag de crimineel uithangen, die altijd slachtoffer zijn van "racisme". Daarom, corrigeer me dat ik verkeerd ben, geloof ik nog steeds dat "racisme" veel te maken heeft met gebrek aan elementaire beleefdheid in onze moderne samenleving en dat we hier ook eens wat meer aandacht aan mogen geven. |
![]() |
![]() |