![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Dit weekend is het opnieuw zo ver. Dan begint met de Omloop het Volk en Kuurne-Brussel-Kuurne het Vlaamse wielerseizoen. Deze draad zal dan ook over alle voorjaarsklassiekers gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Het parcours van de Omloop het Volk is grondig gewijzigd; de renners komen niet langer meer aan in Lokeren, maar in Gent wat ook betekent dat de laatste hellingen dichter bij de aankomst liggen. Het nadeel is wel dat de renners niet meer over de kasseistroken in de omgeving van Laarne en Lokeren niet meer in het parcours liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar Gent-Wevelgem is nu Deinze-Wevelgem geworden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik vind het heel spijtig dat Gent-Wevelgem niet meer in Gent, maar in het kleine dorp Deinze vertrekt. ![]() Maar ooit zal Gent-Wevelgem terugkeren. De Omloop het Volk is wel een zwaardere koers dan Gent-Wevelgem (buiten de Kemmelberg stelt die wedstrijd niet zoveel voor). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Dit is de kaart:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Frank Vandenbroucke doet niet mee aan de Omloop Het Volk wegens ziekte. Sommige dingen in het leven blijven voorspelbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat een demonstratie van Gilbert
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() ²
Op 50 km van de streep het hele peloton uit het wiel rijden en het alleen afmaken; het is al een tijdje geleden dat ik dat nog gezien heb ( Johan Museeuw in Parijs-Roubaix in 2002). Maar een echte verrassing is deze overwinning niet. Gilbert is in topvorm, aan de start was hij al supergemotiveerd. Nick Nuyens was ook goed, maar hij schoot een tikkeltje tekort. Maar hij zal nog een rol van betekenis spelen de komende weken, net zoals Leif Hoste en Fabian Cancellara. Vlaanderen is en blijft wielergek. De publieke belangstelling was redelijk groot; ondanks de barre weersomstandigheden. Er was wel veel minder volk in Gent in vergelijking met de aankomst van de Tour vorig jaar. (wat wel normaal is). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Het parcours van de Omloop Het Volk was zwaarder dan de vorige jaren. Doordat Gent dichter bij de Vlaamse Ardennen ligt dan Lokeren, speelden de heuvels een belangrijkere rol dan de afgelopen jaren. Peter Van Petegem heeft mee het parcours uitgetekend en dat zie je aan de finale. Na de laatste helling waren er nog steeds 3 kasseistroken zodat de finale selectief genoeg bleef. Het is wel jammer dat de Muur van Geraardsbergen en de Oude Kwaremont niet werden opgenomen in het parcours.
Het is ook spijtig dat de Eikenberg, een monument, niet werd opgenomen in het parcours van de Ronde van Vlaanderen. Op die helling viel vandaag toch wel de beslissing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Na de Omloop Het Volk is het traditioneel de beurt aan Kuurne-Brussel-Kuurne. De wedstrijd is iets minder lang en minder zwaar dan Het Volk. Er worden 8 hellingen beklommen, waaronder de Oude Kwaremont.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Prachtige heuvel, daar moet iedereen eens oprijden vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Oude Kwaremont is niet eens zo steil; maar met zijn 2200 m is hij de langste helling van de Vlaamse Ardennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niets gaat boven de Koppenberg, die gelukkig eerherstel zal krijgen in de Ronde van Vlaanderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Goed nieuws; het peloton moet namelijk uitgedund worden voor de Muur. (vorig jaar was er nog een grote groep in Geraardsbergen). De Koppenberg, de Paterberg en de Muur zijn de 3 zwaarste hellingen van de Ronde. Nog een maand en het is zover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Morgen begint het echte werk met Milaan-Sanremo, met zijn 294 km nog steeds de langste eendagswedstrijd (en ook de saaiste). De kans op een massasprint is heel groot; zeker nu de aankomst een paar 100 meter verder ligt en eventuele ontsnappers dus minder kans krijgen. De laatste jaren hebben alleen Tchmil (1999) en Bettini (2003) het peloton kunnen verschalken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik hoop dat volderke eens doorbreekt ( heimelijk hoop ik dat hij de ronde van Vlaanderen wint )
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik hoop voor de ronde op Gilbert in feite.
Maar ik gok maar terug op Ballan.
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() De dag van de waarheid nadert.
De weersvoorspellingen voor zondag zijn slecht: niet warmer dan 5 graden, regen, hagel, smeltende sneeuw. Het zou wel eens een heroïsche ronde kunnen worden. Mijn topfavoriet is Fabian Cancellara gevolgd door Tom Boonen, Balan en Hoste. Nick Nuyens, Sylvain Chavanel en Philippe Gilbert reken ik tot de outsiders. Maar het is goed mogelijk dat er, mede dankzij de slechte weersomstandigheden, wel eens een verrassende winnaar zou kunnen zijn. |
![]() |
![]() |