![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Ik heb al vele getuigenissen gelezen van mensen die bijna-doodservaringen gehad hebben.Sommigen onder hen stelden dat ze hun lichaam verlieten en zichzelf als het ware zagen liggen op bed of waar dan ook.De wetenschap verklaart dit door een proces dat zich voltrekt in de hersenen waardoor je een zelfprojectie crëert. Ik bevestig dit.Mijn broer kwam deze namiddag langs met een Salvia Divinorum extract om op te roken. Dit is een kruid dat vroeger door de Maya's en Inca's gebruikt werd om een psychedelische droomwereld op te wekken. Dit is een legaal te gebruiken middel, te bestellen in Nederland.Ik heb er drie grote trekken van genomen en deze lang ingehouden.De ervaring duurde 20 minuten met een climax van ongeveer 3 minuten.De effecten waren de volgende: versmelting met objecten, bijvoorbeeld de televisie, ontmoetingen met vreemde wezens, uittreden uit het lichaam (in mijn geval zag ik mezelf in de hoek van de kamer zitten), en onlogische verbanden zien in alles wat je maar kan bedenken.Ik vind dit relevant om te vermelden aangezien sommige mensen geloven in een leven na de dood precies omdat ze een dergelijke ervaring gehad hebben bij een ongeluk of iets dergelijks. Het is dus wel degelijk een proces in de hersenen. Ik zag ook wit licht, en ontmoette zelf wezens die anderen dan Engelen zouden noemen.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Fuck! Waar koop je dat spul?
Laatst gewijzigd door Dycore : 1 december 2007 om 00:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Online shops. je moet het s googelen, weet zelf niet welke site, mijn broer heeft het besteld. Levering binnen drie werkdagen.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Beste Pies,
Hoeveel gram heb je gerookt? Ken je mensen die gekauwd hebben? Was het X5 of X10? Cheers, Dycore |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Gewoon ter info: Salvia staat op de lijst van de verboden middelen in België.
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zowat alles wat het bewustzijn verruimt staat op de lijst van de verboden middelen in Belgie. Ze weten niet waarover ze spreken.
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Dat is gewoon een bewustzijnsverandering waardoor er ander waarnemingen mogelijk zijn!
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Iemand toevallig Eindeloos Bewustzijn van de nederlandse cardioloog Pim van Lommel reeds gelezen? Het werd vorige maand uitgegeven en lijkt me wel interessant.
Hij is tevens mede-auteur van "Near-death experience in survivors of cardiac arrest: a propsective study in the Netherlands", een artikel dat in The Lancet verscheen (http://profezie3m.altervista.org/archivio/TheLancet_NDE.htm).
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dit is zo'n saaie discussie, we zullen de waarheid toch te weten komen, allemaal.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kon je dan dingen zien die vanuit de feitelijke positie van je lichaam onzichtbaar waren?
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 december 2007 om 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Als bij een bijna-doodervaring mensen door een proces in de hersenen een zelfprojectie creëeren, doen ze dan ook hetzelfde bij de dood?
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 3 december 2007 om 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het leven IS zelfprojectie.
*zonnebrilleke* |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wie het kan vertellen krijgt een bak Duvel
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Onlangs is de neef van mijn vader overleden en zijn zus was op het moment van z'n dood ook bij hem. Ze vertelde dat hij op het laatst tamelijk hard heeft zitten ijlen en spreken tegen haar en 'anderen' (o.a. z'n moeder) die zij niet kon waarnemen. Een aantal minuten voor z'n dood vroeg hij of ze zijn jongste zoon wilde halen zodat deze hem toestemming kon geven om te gaan maar dat hij later wel terug zou komen. En hij bleef die 'toestemming om te gaan' herhalen tot hij uiteindelijk stierf. Nu, persoonlijk zie ik hier (in haar 'verhaal') veel gelijkenissen met 'verhalen' over een bijnadoodervaring. Het probleem is natuurlijk dat de hersenen stoppen met werken eens men dood is maar dat er niet kan bewezen worden dat die 'zelfprojectie' dan ook stopt. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 3 december 2007 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
In die post staat dat de wetenschap zou verklaren dat bij bijna-dood-ervaringen er bepaalde "processen" zich voltrekken in de hersenen waardoor een "zelfprojectie" "gecreeërt" wordt (dus wanneer de hersenen nog "leven"). Dit is echter pure nonsens, want met zo'n uitspraak kan je alle richtingen uit. Wat ik er van vind maakt niet uit, objectief gezien is het pseudowetenschap. Citaat:
Citaat:
![]() Vervang echter "zelfprojectie" met "bewustzijn" en ik ben het met je eens. Dit staat wel haaks op de pseudo-wetenschappelijke stelling in de openingspost. ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, als het niet bewezen is, is het inderdaad een veronderstelling en dus pseudo-wetenschap. Akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb het alleen nog maar gerookt, maar ik ga het niet meer doen in de toekomst. Allez, zeg nooit nooit maar het is gewoon TE.
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Er stond daar bij dat het in België legaal was, dat kan fout zijn natuurlijk maar voorlopig verzenden ze het nog altijd.
![]() |