Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2013, 21:21   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.631
Standaard Wielerterroristen, de nieuwe hooligans

Zonder ze direct te kunnen opsommen, zijn er nu toch al een aantal feiten met zware gevolgen veroorzaakt door wielerterroristen.

Pakken die mannen te zware middelen?

Of zijn het gewoon een klein percentage van de bevolking, die naargelang de mode van het moment, voetbalhooligan zijn, anarchist-betoger, moto-vandaal ... whatever voor een psychopaat ?

titel: Jonge renner toegetakeld na akkefietje

link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...efietje-4.aspx

Citaat:
Driest geweld heeft donderdagochtend het trainingsritje van wielrenner Arne Van Roosbroeck (17) uit Duffel beëindigd, nog voor hij het was begonnen. Aan de kerk van Reet sloeg een gefrustreerde wielertoerist hem een dubbele kaakbeenbreuk.

Na een dag pijn lijden en pijnstillers toegediend krijgen, ging Arne Van Roosbroeck vrijdagnamiddag in het Sint-Maartenziekenhuis in Duffel onder het mes voor zijn zware verwondingen die hij donderdagochtend had opgelopen aan de kerk van Reet. Geen val, maar een slag van een agressieve wielertoerist takelde hem danig toe.

"Samen met mijn neef Pieter was ik in Duffel vertrokken. We hadden met een derde renner afgesproken aan de kerk van Reet, om vanaf daar onze trainingstocht aan te vatten. Via de Keelhoevestraat reden Pieter en ik richting het centrum van Reet. Bij het opdraaien van de Rumstsestraat moesten we plots uitwijken voor een wielertoerist, die met zijn fiets dwars over het fietspad stond. Nadat we die man hadden voorbijgereden, begon die op ons te schelden. We hebben wat teruggeroepen en gewoon doorgereden tot aan de kerk", doet Arne Van Roosbroeck het relaas.

Terwijl het Duffelse duo nog aan het wachten was op hun kameraad, kwam plots de foeterende wielertoerist aangereden samen met een andere renner. "Dat duo kwam meteen op ons afgereden. Meteen begon die wielertoerist op ons te schelden. Ze reden met hun fiets tegen de onze en plots haalde de man die we eerder hadden gedwarst ook uit naar Pieter. Door die duw belandde die tegen de muur van de kerk en brak zijn helm. Toen ik hem daarover aansprak en mijn fiets aan de kant wou zetten, haalde die wielertoerist met een vuistslag naar mij uit. Ik viel meters naar achter tegen de grond en wist meteen dat mijn kaak gebroken was."

Terwijl de toegetakelde Arne en zijn neef recht krabbelden, reed de gewelddadige wielertoerist samen met zijn metgezel gewoon weg. "Dakwerkers die vlakbij aan het werk waren, hadden lawaai gehoord en zagen dat duo nog langs de Laarstraat aan het Brooikensplein de Begijnenbossen inrijden", geeft Arne nog mee. De tiener die les volgt aan de wielerschool in Herentals, werd afgevoerd naar het Sint-Maartenziekenhuis in Duffel waar een breuk van zowel het linker- als het rechterkaakbeen werd vastgesteld. Vrijdag nog werden beide breuken met een metalen plaatje gezet.

Nadat de ouders het incident donderdag al hadden gemeld bij de politie van de zone Bodukap, trokken ze vrijdag ook naar de politie van de zone Rupel die in Reet bevoegd is. "We bidden dat de dader aan de hand van camerabeelden van een nabijgelegen handelszaak kan worden geïdentificeerd. Het ging om een vrij zwaar gebouwde man van 45 ?* 50 jaar, die een effen blauwe koerstrui droeg. Hij reed met een zwart-witte racefiets van het merk Isaac met carbon velgen met een metalen velgrand, die toch vrij zeldzaam zijn. Omdat hij aan de Keelhoevestraat stond, vermoeden we dat die daar op zijn kameraad aan het wachten was. Wie deze man kent, vragen we zich te melden bij politie", roepen Arne's ouders op.

Jan Van de Poel
Foto Joren De Weerdt
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 21:24   #2
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

K&k?
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 21:25   #3
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Klaag zoveel over 'wielerterroristen' als je wilt. Zolang dat geklaag maar niet dient om onze openheid te vergroten ten opzichte van maatregelen die alle (snelle) fietsers raken, ook diegenen die geen incidenten veroorzaken. En net dat laatste, dat je maatregelen tegen fietsers wenst, is mijn indruk wanneer je dat geklaag op een politiek forum plaatst op een andere plaats dan in het subforum Koetjes en Kalfjes.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 21:41   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.631
Standaard

Als er 'gewonden' bij gaan vallen, dan komt de wetgevende (zijn de wetten efficient genoeg), de uitvoerende (is de preventie voldoende), als de gerechtelijke (treden we wel op ...) in het gedrang.

Net zoals hooligans geen deel uitmaken van de sport ...

D?*t is politiek. En geen koeien of kalveren.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 21:43   #5
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Robinusje heeft weer een minderheidsgroep gevonden die hij denkt te moeten verdedigen.
Van de vreemdelingen naar de pedofielen, en nu de wielerterroristen die mensen een kaakbreuk slaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 21:43   #6
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

Allé, 't is goed omdat jij het bent.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 21:50   #7
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Robinusje heeft weer een minderheidsgroep gevonden die hij denkt te moeten verdedigen.
Ik verdedig helemaal niemand. Wel ga ik in tegen de stroom van het verbieden van steeds meer zaken. En ik vraag mij af welke psychologische kwaal leidt tot de drang om vrijheden steeds verder te beperken.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 21:51   #8
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als er 'gewonden' bij gaan vallen, dan komt de wetgevende (zijn de wetten efficient genoeg), de uitvoerende (is de preventie voldoende), als de gerechtelijke (treden we wel op ...) in het gedrang.

Net zoals hooligans geen deel uitmaken van de sport ...

D?*t is politiek. En geen koeien of kalveren.

.
Als het politiek is, welke maatregelen stel je dan concreet voor?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 21:51   #9
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik verdedig helemaal niemand. Wel ga ik in tegen de stroom van het verbieden van steeds meer zaken. En ik vraag mij af welke psychologische kwaal leidt tot de drang om vrijheden steeds verder te beperken.
Die wielertoerist zou een s een Vlaams blokker moeten geweest zijn. Je zou wel anders piepen...
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:00   #10
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik verdedig helemaal niemand. Wel ga ik in tegen de stroom van het verbieden van steeds meer zaken. En ik vraag mij af welke psychologische kwaal leidt tot de drang om vrijheden steeds verder te beperken.
Iemand een kaakbreuk slaan moet niet verboden worden?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:10   #11
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Die wielertoerist zou een s een Vlaams blokker moeten geweest zijn. Je zou wel anders piepen...
Dat maakt voor mij geen verschil. Ook wanneer er wielerterroristen zijn die Vlaams Blokker zijn, moeten er geen vrijheden afgenomen worden van geheel fietsend België.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:11   #12
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Er zijn teveel mensen in Vlaanderen. En iedereen heeft van die onnozele hobby's die vooral gebaseerd zijn op trends en een hoop reclame voor inhoudsloze bezigheden.

Lees eens een boek ofzo. Of ga naar een museum.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:13   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Er zijn teveel mensen in Vlaanderen. En iedereen heeft van die onnozele hobby's die vooral gebaseerd zijn op trends en een hoop reclame voor inhoudsloze bezigheden.

Lees eens een boek ofzo. Of ga naar een museum.
Godsamme, ik ben bang dat je dit nog serieus meent ook he?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:14   #14
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Er zijn teveel mensen in Vlaanderen. En iedereen heeft van die onnozele hobby's die vooral gebaseerd zijn op trends en een hoop reclame voor inhoudsloze bezigheden.

Lees eens een boek ofzo. Of ga naar een museum.
Escapisme is escapisme.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:14   #15
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Iemand een kaakbreuk slaan moet niet verboden worden?
Natuurlijk moeten er voor bepaalde zaken verboden en straffen bestaan. Ik ben niet de karikatuur die je van me wilt maken. De grens vanaf waar ik "Verbieden! Bestraffen! Bestrijden!" roep, ligt gewoon wat verder van het nulpunt dan bij sommige meer verzuurde medeburgers.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:16   #16
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Natuurlijk moeten er voor bepaalde zaken verboden en straffen bestaan. Ik ben niet de karikatuur die je van me wilt maken. De grens vanaf waar ik "Verbieden! Bestraffen! Bestrijden!" roep, ligt gewoon wat verder van het nulpunt dan bij sommige meer verzuurde medeburgers.
Hoe rijm je dat met :

Citaat:
ik vraag mij af welke psychologische kwaal leidt tot de drang om vrijheden steeds verder te beperken.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:17   #17
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Escapisme is escapisme.
Dat jij zaken, concepten en mensen graag op een hoop gooit, is al langer duidelijk.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:20   #18
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hoe rijm je dat met :
Dus omdat ik sommige verboden -concreet: het verbod op het in elkaar slaan van mensen- wel accepteer, mag ik er geen kritiek op hebben dat anderen in overdreven mate om verboden en andere hinderlijke maatregelen vragen?

Interessante theorie, hoor. Alleen niet overtuigend.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 31 augustus 2013 om 22:21.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:21   #19
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Natuurlijk moeten er voor bepaalde zaken verboden en straffen bestaan. Ik ben niet de karikatuur die je van me wilt maken. De grens vanaf waar ik "Verbieden! Bestraffen! Bestrijden!" roep, ligt gewoon wat verder van het nulpunt dan bij sommige meer verzuurde medeburgers.
Tja... dit is dezelfde zever die je verkondigt over het problematisch gedrag van bepaalde vreemdelingen.

Als er onder wielerliefhebbers mensen zijn die zich problematisch gedragen, moet je dat aanpakken. De openbare weg is van iedereen, en niemand moet wijken voor opgefokte strontapen die denken dat ze Johan Museeuw zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:23   #20
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Tja... dit is dezelfde zever die je verkondigt over het problematisch gedrag van bepaalde vreemdelingen.

Als er onder wielerliefhebbers mensen zijn die zich problematisch gedragen, moet je dat aanpakken. De openbare weg is van iedereen, en niemand moet wijken voor opgefokte strontapen die denken dat ze Johan Museeuw zijn.
Oké. En dan ook aan jou de vraag "Hoe ga je die 'opgefokte strontapen' aanpakken zonder de soms snelle, andere, wel respectvol en voorzichtige fietsers te hinderen?"

Laatst gewijzigd door Robinus V : 31 augustus 2013 om 22:24.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be