Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 september 2015, 23:58   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard Luckas Vander Taelen van groen komt tot de jaren van besef.

Is dit niet eerder een opinie welke je van een VB mandataris zou verwachten.


LUCKAS VANDER TAELEN (Groen!) is het beu naast een getto te leven waar allochtone jongeren hem behandelen alsof hij op hun privéterrein loopt. 'Waarom durven wij niet opkomen voor wat eigenlijk essentieel is: respect voor de wetten en de waarden van het land waarin wij leven?'
Ik woon vlakbij een buurt in Vorst, van de Merodestraat tot het Zuidstation, die je zelfs met de meest multiculturele vooringenomenheid niet anders dan als een getto kunt omschrijven. Mijn dochter heeft het al lang opgegeven om in die wijk te gaan. Daarvoor is ze net iets te vaak uitgescholden voor veel onfraais. Ik fiets er elke dag door en beleef steeds een ander avontuur. Dubbel geparkeerde auto's, bestuurders die een kruispunt blokkeren om met elkaar te praten, rondhangende jongeren die je bekijken alsof je op hun privédomein komt.
Probeer vooral niets te zeggen als je weer eens bijna omvergereden wordt: de laatste keer dat ik dit toch deed, werd ik de huid vol gescholden door een omstaander van nog geen zestien jaar, die zijn tirade afsloot met een boodschap die ik niet vertaal: 'Nique ta mére.' Dat was minder erg dan de vorige keer, toen een andere jonge Maghrebijnse chauffeur zich door mijn gedrag beledigd voelde: ik had het aangedurfd mijn voorrang te nemen. Zijn eer was dusdanig gekrenkt dat hij dit blijkbaar enkel kon rechtzetten door me in het gezicht te spuwen...
Dus vooral: zwijgen. Want als je probeert duidelijk te maken dat 70 km per uur veel te snel is in een zone 30, dan heb je meteen recht op een confrontatie met het eergevoel van een jonge nieuwe Belg die het niet kan hebben dat iemand hem ook maar iets verbiedt en die bereid is je daarom in elkaar te rammen.
Twintig jaar geleden was ik ervan overtuigd dat de jonge nieuwe Belgen snel geassimileerd zouden worden. Maar nu is in Brussel een generatie van 'rebels without a cause' opgegroeid die zich altijd verongelijkt en tekortgedaan voelt. Nooit voor iets verantwoordelijk, het is altijd de fout van iemand anders: van de overheid, van de racistische Belgen. En ook binnen hun eigen families blijven de jonge Maghrebijnse mannen onaantastbaar. Toen de politie in Molenbeek een jongen oppakte, organiseerde de vader meteen een betoging omdat zijn zoon 'nog geen appel zou stelen.'
De inspanningen van de overheid in de probleemwijken hebben ervoor gezorgd dat de jongeren de noodzaak niet voelen die te verlaten, toonde een ULB-studie vorig jaar aan. Zo creëer je de bekrompenheid van een dorp in de grote stad.
Een dochter van Marokkaanse vrienden heeft een Belgisch vriendje. Met hem gaat ze nooit uit in de wijk, omdat ze meteen wordt nageroepen. Want bijna al de jonge allochtonen mogen dan wel de Belgische nationaliteit hebben, enige identificatie met dit land hebben zij niet. Integendeel: 'België' is een scheldwoord...
Jonge vrouwen alleen zie je overigens bijna nooit in de wijk.En zeker niet in het café , daar worden ze zelfs niet gedoogd. Toen een medewerkster van de gemeente er een koffie vroeg, werd haar snel duidelijk gemaakt dat ze er niet op moest rekenen om bediend te worden. Als ik de Merode-wijk binnenfiets,dan weet ik dat ik tot ver voorbij het Zuidstation niet één vrouw op een caféterras zal zien. En dan heb ik het nog niet over de dubbele seksuele moraal die van jonge allochtone vrouwen nog steeds verwacht dat ze tijdens de huwelijksnacht hun maagdelijkheid bewijzen, ook al weet iedereen dat Brusselse ziekenhuizen met een eenvoudige ingreep maagdenvliezen herstellen...
Een gerenommeerd Frans-Marokkaanse kunstenaar stelde tot vorige week een merkwaardige installatie tentoon in Brussel: een reeks bidtapijtjes met schoenen. De kunstgalerij kreeg onmiddellijk dreigtelefoons, het glas voor het kunstwerk werd bespuugd en beschadigd. De commotie kwam er omdat er bij het bidtapijtje rode vrouwenhakken te zien waren. De kunstenaar wou op die manier 'de plaats van de vrouw in de Islam' aankaarten maar dat kan al niet meer in Brussel: na een paar dagen werd het kunstwerk verwijderd.
Misschien moeten we ons eens afvragen hoe het komt dat we aanvaard hebben dat principes als de vrijheid van de kunstenaar en gelijke rechten voor man en vrouw niet voor iedereen gelden in dit land. Waarom durven wij niet opkomen voor wat eigenlijk essentieel is: respect voor de wetten en de waarden van het land waarin wij leven? Een hoofddoekenverbod is geen oplossing maar misschien moeten we toch eens nadenken over hoe we op een assertieve manier kunnen duidelijk maken dat wij durven verdedigen wat wij belangrijk vinden.
Het is de verdienste van links geweest om meer aandacht te vragen voor discriminatie en sociale achterstand. Het probleem ligt jammer genoeg dieper: we zijn bang geweest om onze waarden op te dringen aan allochtonen. Die waarden zijn mij echter te dierbaar om ze verloren te laten gaan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2015, 00:15   #2
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Dat artikel is al van enkele jaren geleden, wel nog steeds relevant.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2015, 01:35   #3
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dat artikel is al van enkele jaren geleden, wel nog steeds relevant.
Het gaat hem over de inhoud, niet over de datum dat het gepubliceerd werd. De toestand is nog geen moer veranderd, dan toch niet in de goede zin. 't Zal alleen nog erger worden.

http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...eroveren.dhtml

Laatst gewijzigd door Garry : 9 september 2015 om 01:35.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2015, 05:51   #4
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.233
Standaard

Hoeveel draadjes met ouwe rommel ga je zo nog openen ? Dit is pure flooding...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2015, 06:44   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoeveel draadjes met ouwe rommel ga je zo nog openen ? Dit is pure flooding...
Dit past precies niet in uw straatje he?

Het mag dan wel oud zijn, het is en blijft brandend actueel. Ook in andere grote steden vind je zo'n getto's waar je als autochtoon zeer goed moet opletten wat je zegt en wat je doet.

Vander Taelen dient echter zeer goed te beseffen dat het zijn partij is die deze toestanden volledig in de hand heeft gewerkt. Enerzijds door hun bepampering en anderzijds door al wie dergelijke toestanden wil(de) aankaarten monddood te maken en uit te schelden voor racist.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2015, 08:17   #6
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit past precies niet in uw straatje he?

Het mag dan wel oud zijn, het is en blijft brandend actueel. Ook in andere grote steden vind je zo'n getto's waar je als autochtoon zeer goed moet opletten wat je zegt en wat je doet.

Vander Taelen dient echter zeer goed te beseffen dat het zijn partij is die deze toestanden volledig in de hand heeft gewerkt. Enerzijds door hun bepampering en anderzijds door al wie dergelijke toestanden wil(de) aankaarten monddood te maken en uit te schelden voor racist.
In Ronse hebben ze er geen last van: ze passen zich daar zelfs spontaan aan aan de Franstaligen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2015, 08:44   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoeveel draadjes met ouwe rommel ga je zo nog openen ? Dit is pure flooding...
Wat wil je als de nieuwe rommel van de regime media helemaal niet meer te smaken valt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2015, 08:45   #8
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit past precies niet in uw straatje he?

Het mag dan wel oud zijn, het is en blijft brandend actueel. Ook in andere grote steden vind je zo'n getto's waar je als autochtoon zeer goed moet opletten wat je zegt en wat je doet.

Vander Taelen dient echter zeer goed te beseffen dat het zijn partij is die deze toestanden volledig in de hand heeft gewerkt. Enerzijds door hun bepampering en anderzijds door al wie dergelijke toestanden wil(de) aankaarten monddood te maken en uit te schelden voor racist.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2015, 09:32   #9
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.323
Standaard

gelieve van de doorpotdeksel te blijven aub.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2015, 09:45   #10
Knights Templar
Burger
 
Knights Templar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2015
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lichtgewicht Bekijk bericht
Heeft zijn partij hem dan niet monddood gemaakt? Op een pandareuze, dus laffe, wijze.
Inderdaad. Op dezelfde manier als het meisje dat 'La femme dans la rue' verfilmde. Zij kreeg een jobke bij de VRT aangeboden en zit nu achter slot en grendel. Ik vraag me af op die bougnouls ondertussen al vervolgd werden. Wellicht niet. De beelden waren niet duidelijk.
Knights Templar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 11:24   #11
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

De titel van het meest recente artikel van Vander Taelen klinkt alvast ook weer veelbelovend :

Parijs : Verpletterende stilte van links is tekenend voor de ontreddering van het correcte denken

Ik kan echter niet het ganse artikel lezen, want blijkbaar over mijn limiet van gratis 4 betalende artikels te kunnen lezen

Iemand copy paste ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 11:50   #12
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

http://www.knack.be/nieuws/belgie/pa...on-629959.html
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 12:06   #13
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
Parijs op 13 november was een mokerslag voor vele ideologische zekerheden, aldus Luckas Vander Taelen. 'Misschien bieden deze dramatische gebeurtenissen een historische kans aan links om zich aan een deugddoende herbronning te onderwerpen.'

"Dit doet me denken aan de maanden vóór de oorlog" zei mijn 88-jarig moeder me. "Net dezelfde angstige sfeer."

Zij heeft de realiteit van die oorlog meegemaakt en kende de vreselijke loopgrachtenverhalen van haar vader over de Eerste Wereldoorlog. Maar de meesten onder ons beleven dat akelige gevoel van een dreigende oorlog voor het eerst, na de aanslagen in Parijs en de daarop volgende militaire "bezetting" van Brussel.

Het succes van de Europese eenmaking heeft ervoor gezorgd dat conflicten niet meer gewelddadig worden opgelost zoals dat vroeger de regel was. En zo zijn in West-Europa generaties opgegroeid die geen oorlog gekend hebben.

Misschien is dat wel de eerste opdracht voor het onderwijs na de schok van 13 november: aan jonge mensen uitleggen dat het belangrijk is de verwezenlijkingen van onze samenleving te koesteren. En dat vrede geen godsgegeven eeuwigdurend geschenk is, maar een tijdelijke toestand, die enkel kan blijven duren als we ons bewust zijn van wat ons bedreigt en bereid zijn om desnoods met geweld onze democratie te verdedigen.

Parijs deed ons brutaal ontwaken uit het naïeve, vooral door weldenkend links gekoesterd wereldbeeld dat nu meer en meer op een gevaarlijk waanbeeld lijkt: dat alle conflicten harmonieus op te lossen zijn. Dat is een nobel streven , maar wie tegen onheil wil beschermen, heeft weinig aan een optimistische wereldvisie die een realistische analyse van de maatschappij in de weg staat.

We zijn verwend door jaren van vrede, zelfs de Koude Oorlog is in het beste geval nog een verre herinnering. We zijn vergeten dat er altijd gewelddadige conflicten zullen zijn en dat niet alles op te lossen is door een goed gesprek. Onze verblinding is zo groot dat we het Kwade niet herkennen, zelfs als het door Parijs, Beiroet of Bamako dwaalt en de straten bezaait met de lijken van onze vrienden.

We weten niet meer hoe we op geweld moeten reageren, we willen geen oorlog, we geven ons nog liever over. De ontreddering is totaal: theaterregisseur Luc Perceval vroeg zich meteen na de aanslagen op Radio 1 af of we niet beter met IS zouden gaan onderhandelen. Waarover, vraag ik me dan af? Over onze totale onderwerping aan een krankzinnige, moorddadige ideologie? Daarover ging Soumission, de helaas visionaire roman die Michel Houellebecq net na de aanslagen op Charlie Hebdo eerder dit jaar uitbracht.

13 november was een mokerslag voor vele ideologische zekerheden. De verpletterende stilte van links nu is tekenend voor de ontreddering van het zelf opgelegde correcte denken, dat de tekens van het groeiende fundamentalisme niet wou zien, uit angst beschuldigd te worden van islamofobie. En er een haast principieel schuldgevoel op nahield dat alle onheil in de wereld aan westerse interventies, kolonialisme en imperialisme toeschreef.

De vertrouwde en geruststellende antwoorden op complexe vragen waren even leeg als voorspelbaar. De islamitische allochtonen waren voor links het nieuwe proletariaat; de sluipende, nefaste impact van een fanatieke religie werd genegeerd of in het beste geval geminimaliseerd. Voor elke Syriëstrijder zocht men een excuus van sociale achterstelling, dat ook het alibi werd voor het baldadig geweld van straatbendes. De schrijnende verdrukking van islamitische vrouwen werd goedgepraat vanuit een principieel cultuurrelativisme, dat de universele waarden van de Verlichting reserveerde voor de autochtone bevolking en ontzegde aan allochtonen.

Misschien bieden deze dramatische gebeurtenissen een historische kans aan links om zich aan een deugddoende herbronning te onderwerpen en definitief af te stappen van de marxistische paradigma's die hun ondeugdelijkheid bewezen hebben.

Die vastgeroeste overtuiging van het eigen politiek correcte gelijk heeft er voor gezorgd dat links langzaam vervreemd is van de gewone burger, die al lang niet meer luistert . Dat zal wel veel politieke moed vergen, maar blijven zweren bij vertrouwde versleten linkse mantra's zal de aangetaste geloofwaardigheid van links tot niets herleiden...
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 12:38   #14
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De titel van het meest recente artikel van Vander Taelen klinkt alvast ook weer veelbelovend :

Parijs : Verpletterende stilte van links is tekenend voor de ontreddering van het correcte denken

Ik kan echter niet het ganse artikel lezen, want blijkbaar over mijn limiet van gratis 4 betalende artikels te kunnen lezen

Iemand copy paste ?
Citaat:
Parijs: 'Verpletterende stilte van links is tekenend voor de ontreddering van het correcte denken'

Parijs op 13 november was een mokerslag voor vele ideologische zekerheden, aldus Luckas Vander Taelen. 'Misschien bieden deze dramatische gebeurtenissen een historische kans aan links om zich aan een deugddoende herbronning te onderwerpen.'

168Keer gedeeld
Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Google+
Deel op LinkedIn
Verzenden via mail

reacties 2
Afdrukken

Parijs: 'Verpletterende stilte van links is tekenend voor de ontreddering van het correcte denken'

François Hollande © Reuters

"Dit doet me denken aan de maanden vóór de oorlog" zei mijn 88-jarig moeder me. "Net dezelfde angstige sfeer."

Zij heeft de realiteit van die oorlog meegemaakt en kende de vreselijke loopgrachtenverhalen van haar vader over de Eerste Wereldoorlog. Maar de meesten onder ons beleven dat akelige gevoel van een dreigende oorlog voor het eerst, na de aanslagen in Parijs en de daarop volgende militaire "bezetting" van Brussel.

Het succes van de Europese eenmaking heeft ervoor gezorgd dat conflicten niet meer gewelddadig worden opgelost zoals dat vroeger de regel was. En zo zijn in West-Europa generaties opgegroeid die geen oorlog gekend hebben.

Misschien is dat wel de eerste opdracht voor het onderwijs na de schok van 13 november: aan jonge mensen uitleggen dat het belangrijk is de verwezenlijkingen van onze samenleving te koesteren. En dat vrede geen godsgegeven eeuwigdurend geschenk is, maar een tijdelijke toestand, die enkel kan blijven duren als we ons bewust zijn van wat ons bedreigt en bereid zijn om desnoods met geweld onze democratie te verdedigen.

Delen

Parijs: 'Verpletterende stilte van links is tekenend voor de ontreddering van het correcte denken'

Parijs deed ons brutaal ontwaken uit het naïeve, vooral door weldenkend links gekoesterd wereldbeeld dat nu meer en meer op een gevaarlijk waanbeeld lijkt: dat alle conflicten harmonieus op te lossen zijn. Dat is een nobel streven , maar wie tegen onheil wil beschermen, heeft weinig aan een optimistische wereldvisie die een realistische analyse van de maatschappij in de weg staat.

We zijn verwend door jaren van vrede, zelfs de Koude Oorlog is in het beste geval nog een verre herinnering. We zijn vergeten dat er altijd gewelddadige conflicten zullen zijn en dat niet alles op te lossen is door een goed gesprek. Onze verblinding is zo groot dat we het Kwade niet herkennen, zelfs als het door Parijs, Beiroet of Bamako dwaalt en de straten bezaait met de lijken van onze vrienden.

We weten niet meer hoe we op geweld moeten reageren, we willen geen oorlog, we geven ons nog liever over. De ontreddering is totaal: theaterregisseur Luc Perceval vroeg zich meteen na de aanslagen op Radio 1 af of we niet beter met IS zouden gaan onderhandelen. Waarover, vraag ik me dan af? Over onze totale onderwerping aan een krankzinnige, moorddadige ideologie? Daarover ging Soumission, de helaas visionaire roman die Michel Houellebecq net na de aanslagen op Charlie Hebdo eerder dit jaar uitbracht.

13 november was een mokerslag voor vele ideologische zekerheden. De verpletterende stilte van links nu is tekenend voor de ontreddering van het zelf opgelegde correcte denken, dat de tekens van het groeiende fundamentalisme niet wou zien, uit angst beschuldigd te worden van islamofobie. En er een haast principieel schuldgevoel op nahield dat alle onheil in de wereld aan westerse interventies, kolonialisme en imperialisme toeschreef.

De vertrouwde en geruststellende antwoorden op complexe vragen waren even leeg als voorspelbaar. De islamitische allochtonen waren voor links het nieuwe proletariaat; de sluipende, nefaste impact van een fanatieke religie werd genegeerd of in het beste geval geminimaliseerd. Voor elke Syriëstrijder zocht men een excuus van sociale achterstelling, dat ook het alibi werd voor het baldadig geweld van straatbendes. De schrijnende verdrukking van islamitische vrouwen werd goedgepraat vanuit een principieel cultuurrelativisme, dat de universele waarden van de Verlichting reserveerde voor de autochtone bevolking en ontzegde aan allochtonen.

Delen

Misschien bieden deze dramatische gebeurtenissen een historische kans aan links om zich aan een deugddoende herbronning te onderwerpen

Misschien bieden deze dramatische gebeurtenissen een historische kans aan links om zich aan een deugddoende herbronning te onderwerpen en definitief af te stappen van de marxistische paradigma's die hun ondeugdelijkheid bewezen hebben.

Die vastgeroeste overtuiging van het eigen politiek correcte gelijk heeft er voor gezorgd dat links langzaam vervreemd is van de gewone burger, die al lang niet meer luistert . Dat zal wel veel politieke moed vergen, maar blijven zweren bij vertrouwde versleten linkse mantra's zal de aangetaste geloofwaardigheid van links tot niets herleiden...
Bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/pa...on-629959.html
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 12:48   #15
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Tsja, Vander Taelen slaat wel enkele nagels met koppen. Het antwoord op de vraag over in welke richting links nu zou moeten evolueren blijft hij wel schuldig natuurlijk. het is nu al overduidelijk dat een groot deel van links halsstarrig blijft vasthouden aan hun doorprikte multiculmantra's en voorbijgestreefde dogma's. Ik denk dat ze maar tot inkeer zullen komen eens ze onder de kiesdrempel belanden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 13:42   #16
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Wat velen misschien niet weten is dat de Cas begin jaren 80, aan de wieg van zijn carrière, een begenadigd zanger was van de newwave groep Lavvi Ebbel. Eind vorig jaar vond een reünie plaats, waarbij een nieuw album werd uitgebracht.

Lavvii Ebbel - Give Me a Gun (1982]
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 13:47   #17
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Als burger alleen kun je daaraan niks veranderen, en vele burgers samen ook niet. Het is de taak van de Belgische overheid om er voor te zorgen dat je in Brussel in elke wijk alleen en veilig kunt rondlopen.
Maar de allochtone Belgen in die ghettowijken worden nog een beetje bepamperd door de Belgische overheid omdat de Belgische overheid gewoon schrik heeft om in bepaalde wijken in Brussel te komen.
Kijk gewoon, gelijk nu de hele werld doet, naar de wijk SJM. Die wijk is 10 tallen jaren bepamperd en we weten allemaal wat het gevolg daarvan is.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 17:26   #18
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Thx voor de tekst Charlie en bf62 !

Toch wel weer nagels met dikke koppen inderdaad.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 21:48   #19
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Nog een leuke van VDT, over Moureaux dit keer :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2615234
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 22:09   #20
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Nog een leuke van VDT, over Moureaux dit keer :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2615234
Ja, sterk artikel.

VDT van de Cosa Nostra, de gedachtenpolitie krijgt er geen vat op
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be