Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2011, 15:47   #1
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard Nieuwe wet kwestie scheiding maakt islamitische verstoting mogelijk.

Hoewel dit over een scheidingsprocedure gaat zet ik het in dit subforum geacht de titel.

Zou dit echt zo'n vaart nemen als men voorstelt?
Keert onze wetgeving terug naar de Middeleeuwen?
Zullen moslim mannen massaal gebruik maken van deze optie?

http://www.vandaag.be/binnenland/591...-mogelijk.html
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 16:02   #2
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Allé, dit is nu typisch sie...

Het gaat om het beëindigen van een burgerlijk huwelijk, iets waar onze HyperKatholieken uiteraard tegen zijn. Dit voorstel komt er vooral om nutteloze, onnozele, tijdrovende procedures af te schaffen. Onze Heren weten wel dat zij in de minderheid zijn, dus wat doen zij? Een beetje paniekzaaierij doen door te verwijzen naar de "Islamitische verstoting", zodat men "de burger" toch kan overtuigen dat zo'n regel slecht is.

Jawadde...

Om op uw vraag te antwoorden: ALLE mannen, niet alleen de Moslims, zullen gebruik kunnen maken van deze optie. O, wacht, alle VROUWEN, ook Moslima's, zullen gebruik kunnen maken van deze optie. En ik wed dat vééél mensen, ook Moslims, er gebruik van zullen maken.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 16:42   #3
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Allé, dit is nu typisch sie...

Het gaat om het beëindigen van een burgerlijk huwelijk, iets waar onze HyperKatholieken uiteraard tegen zijn. Dit voorstel komt er vooral om nutteloze, onnozele, tijdrovende procedures af te schaffen. Onze Heren weten wel dat zij in de minderheid zijn, dus wat doen zij? Een beetje paniekzaaierij doen door te verwijzen naar de "Islamitische verstoting", zodat men "de burger" toch kan overtuigen dat zo'n regel slecht is.

Jawadde...

Om op uw vraag te antwoorden: ALLE mannen, niet alleen de Moslims, zullen gebruik kunnen maken van deze optie. O, wacht, alle VROUWEN, ook Moslima's, zullen gebruik kunnen maken van deze optie. En ik wed dat vééél mensen, ook Moslims, er gebruik van zullen maken.
Voila dat wou ik horen.
En inderdaad het feit dat men nu de islam in verband brengt met een scheidingsprocedure stoort mij ook.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 16:58   #4
Nidstang
Lokaal Raadslid
 
Nidstang's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2011
Berichten: 355
Standaard

Dus iedereen die getrouwd is en geen kinderen heeft kan dan zomaar scheiden zonder aanwezig te zijn?

In Saudi-Arabië waren ze ook al zo vooruitstrevend. En modern ook. Daar kan het al per sms als ik me goed herinner. Alleen voor mannen dan. Was daar trouwens geen islamitische toverspreuk voor?
__________________
This nidstang is erected against the enemies of civilized humanity.
Nidstang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:10   #5
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

De link werkt niet .
Citaat:
404 - Pagina niet gevonden
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:13   #6
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Dus iedereen die getrouwd is en geen kinderen heeft kan dan zomaar scheiden zonder aanwezig te zijn?

In Saudi-Arabië waren ze ook al zo vooruitstrevend. En modern ook. Daar kan het al per sms als ik me goed herinner. Alleen voor mannen dan. Was daar trouwens geen islamitische toverspreuk voor?

Taleq, Taleq, Taleq

ik mag toch aannemen dat dat hier nu ook gaat tellen?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:15   #7
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Dus iedereen die getrouwd is en geen kinderen heeft kan dan zomaar scheiden zonder aanwezig te zijn?

In Saudi-Arabië waren ze ook al zo vooruitstrevend. En modern ook. Daar kan het al per sms als ik me goed herinner. Alleen voor mannen dan. Was daar trouwens geen islamitische toverspreuk voor?
Inderdaad iedereen kan dan scheiden zonder aanwezig te zijn maar het hangt wel af van een bepaalde situatie. Ik wou het terug opzoeken maar blijkbaar is het artikel offline gehaald.

Voor sommige geweldadige huwelijken kan dit een oplossing zijn die er vroeger niet was.

Islamitische verstoting was in dit geval het sleutelwoord terwijl dit überhaupt geen meerwaarde had voor het artikel.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:16   #8
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
De link werkt niet .
Ja heb het ook juist gemerkt.
Ik denk dat ze een klacht gekregen hebben vanwege de titel.

Hier een andere link naar het artikel: http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...-mogelijk.aspx

En hieronder het volledige artikel moest ook deze weer offline gaan:

Persoonlijk voor de rechter verschijnen is in de toekomst niet meer nodig bij een echtscheiding door onherstelbare ontwrichting (EOO). Dat besloot de Kamercommissie Justitie zopas op voorstel van Sabien Lahaye-Battheu (Open Vld). Dat ging niet zonder slag of stoot omdat CD&V en VB vinden dat de islamitische verstoting nu wettelijk mogelijk wordt.


Door de nieuwe echtscheidingswet kunnen de getrouwden scheiden als hun huwelijk onherstelbaar ontwricht is. Die manier van scheiden komt naast de echtscheiding door onderlinge toestemming (EOT). Bij de EOT moeten de gehuwden het over alles (boedelverdeling en kinderen) eens zijn vooraleer ze kunnen scheiden, bij de EOO moet dat niet. Deze EOO wordt nu verder vereenvoudigd door de nieuwe wet van Lahaye-Battheu. Hierdoor zal het aantal EOT 's nog verder dalen. Enkele jaren terug vertegenwoordigde de EOT 75% van alle echtscheidingen, nu nog zo'n 50%.

Verstoting
Volgens de tegenstanders van deze nieuwe wet, Raf Terwingen (CD&V) en Bert Schoofs (VB), maakt ze "de islamitische verstoting op zijn Belgisch" mogelijk, omdat de man na 1 jaar feitelijke scheiding de echtscheiding kan laten uitspreken zonder zelfs nog bij de rechtbank, die de echtscheiding moet uitspreken, op te dagen en zonder dat iets van alimentatie voor zijn vrouw of zelfs maar iets voor de kinderen geregeld is.

Terwingen vond dat "het toch niet te veel gevraagd mag zijn om persoonlijk voor de rechter te verschijnen als je wil scheiden". Zijn collega Sonja Becq (CD&V) vroeg zich af "of de advocaten nu nog wel voor de rechtbank moeten verschijnen en of het nog wel nodig is dat de trouwers persoonlijk bij hun huwelijk komen opdagen". Bert Schoofs (VB) viel scherp uit tegen de Orde van Vlaamse Balies, die het voorstel van Lahaye-Battheu steunt: "De Orde steunt verstoting van de vrouw", zo zegde hij.

Raf Terwingen wilde het debat uitstellen tot de Kamer debatteert over de familierechtbank. Maar de (alternatieve) meerderheid wilde daar niet van weten.

Toch haalde Terwingen twee amendementen binnen.

* Als de debatten bij de EOO gaan over de kinderen, moeten de scheidende partijen echter wél verplicht voor de rechter verschijnen. Alleen zo zal die rechter goed kunnen oordelen welke maatregelen hij moet nemen omdat hij beide ouders zelf kan ondervragen. Als je echter niét komt opdagen terwijl dat moet van de rechter of de wet, kan de rechter jouw eis vervallen verklaren.

* En bij de oproep om voor de echtscheidingsrechter te verschijnen moet een brochure worden meegegeven waarin staat dat de scheidende partijen een beroep op bemiddeling kunnen doen. Ze krijgen die brochure van de griffier, maar ze moeten niet komen opdagen als de zitting niet over de kinderen gaat.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"

Laatst gewijzigd door gfpatch : 8 februari 2011 om 17:20.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:16   #9
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Over die aanvaarding van verstoting heeft Mimount Boussakla lang geleden al een hele boom opgezet. Zij wist natuurlijk wat dit tot gevolg kan hebben.

zo zal het nu een pak gemakkelijker worden. Samen gezellig op verlof naar het heimweeland, vrouwtje ginder laten liggen, paspoortje mee, taleq taleq taleq, et voil�* het is gefixed en model twee kan mee naar Uitkeringsland.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:21   #10
Nidstang
Lokaal Raadslid
 
Nidstang's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2011
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Taleq, Taleq, Taleq

ik mag toch aannemen dat dat hier nu ook gaat tellen?
Taleq, Taleq, Taleq is die islamitische echtscheidingstoverspreuk?

Als zoiets hier gaat gelden dan zeg ik nou al dat dat op grote schaal misbruikt gaat worden.

Een moslim van hier trouwt met iemand van daar. En op de dag dat ze een permanente verblijfvergunning hebben doen ze Taleq, Taleq, Taleq. Zonder voor de rechtbank te moeten verschijnen. Zodat de rechters niet eens te weten kunnen komen dat het om een nephuwelijk gaat. En dan kunnen ze allebei van voren af aan beginnen. En dan een paar jaar later weer Taleq, Taleq, Taleq doen.
__________________
This nidstang is erected against the enemies of civilized humanity.
Nidstang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:23   #11
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Verstoting
Volgens de tegenstanders van deze nieuwe wet, Raf Terwingen (CD&V) en Bert Schoofs (VB), maakt ze "de islamitische verstoting op zijn Belgisch" mogelijk, omdat de man na 1 jaar feitelijke scheiding de echtscheiding kan laten uitspreken zonder zelfs nog bij de rechtbank, die de echtscheiding moet uitspreken, op te dagen en zonder dat iets van alimentatie voor zijn vrouw of zelfs maar iets voor de kinderen geregeld is.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-mogelijk.aspx
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:24   #12
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Dus iedereen die getrouwd is en geen kinderen heeft kan dan zomaar scheiden zonder aanwezig te zijn?
Ja. Is dat zo problematisch?
(ps: zij kunnen zich vooral laten vertegenwoordigen door een advocaat)

Citaat:
In Saudi-Arabië waren ze ook al zo vooruitstrevend. En modern ook. Daar kan het al per sms als ik me goed herinner. Alleen voor mannen dan. Was daar trouwens geen islamitische toverspreuk voor?
Wij zijn veel moderner, bij ons mogen vrouwen ook beslissen om te scheiden. Goed hé?

@Wisord, misschien een betere link http://www.lachambre.be/FLWB/PDF/53/0756/53K0756001.pdf
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:26   #13
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Over die aanvaarding van verstoting heeft Mimount Boussakla lang geleden al een hele boom opgezet. Zij wist natuurlijk wat dit tot gevolg kan hebben.

zo zal het nu een pak gemakkelijker worden. Samen gezellig op verlof naar het heimweeland, vrouwtje ginder laten liggen, paspoortje mee, taleq taleq taleq, et voil�* het is gefixed en model twee kan mee naar Uitkeringsland.
Dit zou natuurlijk ook een scenario kunnen zijn daar had ik nog niet aan gedacht.
Maar dit maakt het mogelijk voor alle allochtonen en niet enkel Islamitische.
Vandaar dat ik de titel veroordeel want het is toepasbaar op iedereen.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2011, 14:43   #14
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Hoewel dit over een scheidingsprocedure gaat zet ik het in dit subforum geacht de titel.

Zou dit echt zo'n vaart nemen als men voorstelt?
Keert onze wetgeving terug naar de Middeleeuwen?
Zullen moslim mannen massaal gebruik maken van deze optie?

http://www.vandaag.be/binnenland/591...-mogelijk.html
Vandaag.be heeft de pagina al weggehaald (of verplaatst)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2011, 14:47   #15
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
De link werkt niet .
Weer eens wind:
'moslimbashen voor dummies.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2011, 15:28   #16
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Weer eens wind:
'moslimbashen voor dummies.
Kunt u deze (inhoudelijke??) bijdrage even toelichten?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2011, 15:52   #17
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Taleq, Taleq, Taleq

ik mag toch aannemen dat dat hier nu ook gaat tellen?
Jouw aanname. Waarom?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2011, 15:53   #18
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jouw aanname. Waarom?
taleq, taleq taleq IS de formule die wordt uitgesproken bij verstoting.

Geldt zelfs als de boodschap per GSM werd doorgegeven.

Wat is uw probleem daarmee? Dit is geen aanname, maar ja, jij bent al eens met achterlating van uw eega naar een Noord Afrikaans land geweest, dus je zal het wel beter weten zeker?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2011, 15:55   #19
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u deze (inhoudelijke??) bijdrage even toelichten?
Is 't weer te moeilijk?
Een discussie over echtscheiding die de islam er nodeloos (en negatief) bij betrekt, met een onverifiëerbare link.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2011, 15:57   #20
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
taleq, taleq taleq IS de formule die wordt uitgesproken bij verstoting.

Geldt zelfs als de boodschap per GSM werd doorgegeven.

Wat is uw probleem daarmee? Dit is geen aanname, maar ja, jij bent al eens met achterlating van uw eega naar een Noord Afrikaans land geweest, dus je zal het wel beter weten zeker?
Wetgeving uit andere landen. Heb je een bron dat die wetgeving hier wordt ingevoerd?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
jij bent al eens met achterlating van uw eega naar een Noord Afrikaans land geweest, dus
Leugen en ad hominem.
(as usual, zo kennen we je)

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 februari 2011 om 16:03.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be