Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Graffiti ?
Verbieden en hard aanpakken 4 50,00%
Enkel op voorbehouden plaatsen 3 37,50%
Hoe meer hoe liever 1 12,50%
Ander 0 0%
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2024, 06:32   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.013
Standaard Graffiti

Citaat:
Graffiti verwijderen op de Kunstberg in Brussel heeft het afgelopen jaar 160.000 euro gekost. Ook de komende jaren maakt federale staatssecretaris Mathieu Michel (MR) 3,5 miljoen vrij voor soortgelijke schoonmaakacties. Bron.
Citaat:
Spoorwegmaatschappij NMBS verwijderde in 2022 voor 218.600 vierkante meter aan graffiti van de treinen, opvallend meer dan de voorbije jaren. ... Die graffiti verwijderen kostte 6,8 miljoen euro. Bron.
En een ding is wel heel duidelijk. Het probleem blijft verergeren. Plekken voorbehouden voor graffiti, graffitispuiters betalen voor hun vuiligheid op openbare plaatsen, ... het haalt allemaal niets uit. In tegendeel.

Graffiti geeft een verloederende indruk en leidt volgens de gebrokenraamtheorie tot meer kleine criminaliteit. De verf is daarenboven zeer slecht voor het milieu. Graffiti veroorzaakt het ook nogal wat ongemak bij de neurodiversen.

Men moet burgers toestaan in te grijpen - desnoods met geweld - wanneer men de viezeriken kan betrappen, want eerst de politie bellen en op hen wachten verlaagt de pakkans enorm. In plaats van 'graffitiartiesten' te betalen om grote naakte muren vol - meestal- schreeuwerige 'kunstwerken' te spuiten zou men er beter klimplanten tegen laten groeien of rustgevende muurtuinen op aanbrengen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 16 mei 2024 om 06:34.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 07:02   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En een ding is wel heel duidelijk. Het probleem blijft verergeren. Plekken voorbehouden voor graffiti, graffitispuiters betalen voor hun vuiligheid op openbare plaatsen, ... het haalt allemaal niets uit. In tegendeel.
Had u gedacht dat zulke initiatieven het graffiti-spuiten zouden uitroeien?

Citaat:
Graffiti geeft een verloederende indruk en leidt volgens de gebrokenraamtheorie tot meer kleine criminaliteit.
Dat is lang niet altijd waar. Verre van zelfs.
Ik durf mezelf redelijk 'bereisd' noemen en ben al op vele plaatsen geweest waar graffiti een ware trekpleister is.
Er zijn steden waar je graffiti-wandelingen kan maken. Blader door een gemiddeld reisfoto-boek en waarschijnlijk vind je er graffiti-foto's in. Mensen gaan graffiti opzoeken voor communie- of trouwfoto's...

Het is dus volgens mij lang niet zo zwart-wit als jij laat uitschijnen.

Citaat:
De verf is daarenboven zeer slecht voor het milieu. Graffiti veroorzaakt het ook nogal wat ongemak bij de neurodiversen.
In een stad waar duizenden auto's en bussen rondrijden en de uitstoot van allerlei gassen nagenoeg onmeetbaar is zullen die paar spuitbussen verf het verschil niet maken.
Een hobby-ist die in zijn garage een oud kastje aan't 'upcyclen' is met een spuitbus verf brengt evengoed rommel in de lucht. En die wordt bejubeld...

Citaat:
Men moet burgers toestaan in te grijpen - desnoods met geweld - wanneer men de viezeriken kan betrappen, want eerst de politie bellen en op hen wachten verlaagt de pakkans enorm.
Nee, men moet burgers niet toestaan om zelf met geweld in te grijpen. Toch zeker niet voor een vergrijp als graffiti spuiten. Of mag je op een groepje jongeren beginnen te schieten als één van hen een spuitbus vastheeft? In het donker? Terwijl je amper weet wie van hen aan't spuiten is? Met het risico dat je als schietgrage burger onschuldigen raakt.

Citaat:
In plaats van 'graffitiartiesten' te betalen om grote naakte muren vol - meestal- schreeuwerige 'kunstwerken' te spuiten zou men er beter klimplanten tegen laten groeien of rustgevende muurtuinen op aanbrengen.
Dat u graffiti 'schreeuwlelijk' vindt is uw persoonlijke mening. Mij stoort het vaak niet echt. Ik vind een kleurrijk gespoten betonnen muur vaak mooier dan het grauwgrijze beton.

Bovendien is een muur laten volgroeien met klimplanten of een muurtuin vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Wie gaat instaan voor het onderhoud? Wie gaat snoeien? Wie staat in voor de schade die klimplanten vaak aan gebouwen kunnen toebrengen? Als het zo simpel is waarom staan dan ondertussen niet alle steden vol met groen begroeide muren?

Dus nee, ik heb blijkbaar minder problemen met graffiti als u. Nochtans zijn er ook graffiti-werken die ik niet om aan te zien vindt maar in vele gevallen zijn ze nog steeds beter dan de kale muur van voordien.


En zolang men gevels van woningen ongemoeid laat (wat in de meeste gevallen ook wel zo is) lijkt het mij vrij onschuldig. Het hoort gewoon bij het hedendaags straatbeeld. Kijk maar even rond in de wereld.

Ik kan aannemen dat u er niet van houdt maar voor mij persoonlijk vormt het in 90% van de gevallen geen probleem.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 07:18   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Let wel: ik keur niet alle graffiti goed. Veel hangt natuurlijk af van het gebouw dat bespoten wordt.
Gewoon in't wilde weg wat tags op muren van historische gebouwen spuiten heeft volgens mij weinig met graffiti te maken. Dat is eerder vandalisme.
Al bestaan er tegenwoordig wel producten waarmee je muren kan inspuiten zodat je er eventuele graffiti nadien gewoon kan afspuiten.

Zelfs in Pompeï is graffiti gevonden...
Het is dus niks nieuws.

Het blijft in ieder geval een moeilijke kwestie, dat begrijp ik ook.
Toon iemand de foto van het VRT-artikel en weinigen gaan dat goedkeuren.
Toon iemand onderstaande foto en velen gaan het mooi vinden...
En beiden worden 'graffiti' genoemd...



Ik wou dan ook met mijn vorige post enkel aanhalen dat graffiti niet altijd een probleem hoeft te zijn. Ik begrijp dat het niet altijd gewenst is maar ik vrees dat het aanpakken niet makkelijk zal zijn.
Hoe groter je de straffen maakt hoe 'interessanter' en 'stoerder' het zal zijn voor een 13-jarige om toch ergens zijn 'tag' achter te laten...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 08:25   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Had u gedacht dat zulke initiatieven het graffiti-spuiten zouden uitroeien?
Ik niet. Maar dat is waar de beleidsvoerder van uitgaan (of zeggen vanuit te gaan) want dat las ik wel eens in een krant als (drog)reden voor het beleid om overal plaatsen te voorzien waar vrij graffiti kan gespoten worden.

Citaat:
Dat is lang niet altijd waar. Verre van zelfs.
Ik durf mezelf redelijk 'bereisd' noemen en ben al op vele plaatsen geweest waar graffiti een ware trekpleister is.
Er zijn steden waar je graffiti-wandelingen kan maken. Blader door een gemiddeld reisfoto-boek en waarschijnlijk vind je er graffiti-foto's in. Mensen gaan graffiti opzoeken voor communie- of trouwfoto's...

Het is dus volgens mij lang niet zo zwart-wit als jij laat uitschijnen.
Ik heb inderdaad ook al grappige, goed gevonden of indrukwekkende graffiti gezien (en gefotografeerd) maar dat gaat toch slechts om een zeer miniem deel van wat ik dagelijks te slikken krijg.

Citaat:
In een stad waar duizenden auto's en bussen rondrijden en de uitstoot van allerlei gassen nagenoeg onmeetbaar is zullen die paar spuitbussen verf het verschil niet maken.
Een hobby-ist die in zijn garage een oud kastje aan't 'upcyclen' is met een spuitbus verf brengt evengoed rommel in de lucht. En die wordt bejubeld...
Het gaat me niet om de vervuiling bij het aanbrengen maar om wat bij het aftakelen, het afbladeren, en het afregenen in het milieu terecht komt. (En paar spuitbussen verf ? Waar woon jij ?) Heb je al eens gezien hoe treinen worden toegetakeld ? Dat gaat niet met een paar spuitbussen. En de producten die gebruikt worden om het te verwijderen, de gezondheid van de vreemdelingen die dat doen (om een euro per uur meer te verdienen), ...

Citaat:
Nee, men moet burgers niet toestaan om zelf met geweld in te grijpen. Toch zeker niet voor een vergrijp als graffiti spuiten. Of mag je op een groepje jongeren beginnen te schieten als één van hen een spuitbus vastheeft? In het donker? Terwijl je amper weet wie van hen aan't spuiten is? Met het risico dat je als schietgrage burger onschuldigen raakt.
Wie heeft het over schieten ? Het is hier de VS niet. En paar motten op hun bakkes zodat ze zich stilhouden tot de politie er is.

Citaat:
Dat u graffiti 'schreeuwlelijk' vindt is uw persoonlijke mening. Mij stoort het vaak niet echt. Ik vind een kleurrijk gespoten betonnen muur vaak mooier dan het grauwgrijze beton.

Bovendien is een muur laten volgroeien met klimplanten of een muurtuin vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Wie gaat instaan voor het onderhoud? Wie gaat snoeien? Wie staat in voor de schade die klimplanten vaak aan gebouwen kunnen toebrengen? Als het zo simpel is waarom staan dan ondertussen niet alle steden vol met groen begroeide muren?
Goed onderhouden stellen klimplanten geen problemen voor een muur maar er is geen geld voor onderhoud want wordt uitgegeven aan het verwijderen van graffiti.

Citaat:
Dus nee, ik heb blijkbaar minder problemen met graffiti als u. Nochtans zijn er ook graffiti-werken die ik niet om aan te zien vindt maar in vele gevallen zijn ze nog steeds beter dan de kale muur van voordien.
Dat vind ik dus niet. Zo werden onlangs twee 'muren' (minstens 100 meter lang) waartussen ik dagelijks dien te fietsen van goedgekeurde graffiti voorzien. Het is naar aanleiding daarvan dat ik deze draad begon want ik voel me daar echt door aangerand. Terwijl ik me vroeger amper bewust was van die kale muren wordt mijn aandacht er nu plots naartoe getrokken, elke keer opnieuw. Ik heb blijkbaar last van die prikkels zoals het tegenwoordig zo trendy klinkt, nochtans ga ik werken en ben ik niet invalide. Misschien moet ik maar eens naar een psycholoog of psychiater gaan en eisen op invaliditeit gezet te worden omdat ik niet meer naar het werk geraak zonder ambetant te worden. En het is niet dat op voorhand denk fok nu moet ik weer langs die graffiti. Neen, ik fiets goedgemutst want beweeg, de zon schijnt en plots word mijn aandacht weggetrokken van waar die was en kan ik niet anders dan kijken of ambetant wordend proberen niet te kijken.

Citaat:
En zolang men gevels van woningen ongemoeid laat (wat in de meeste gevallen ook wel zo is) lijkt het mij vrij onschuldig. Het hoort gewoon bij het hedendaags straatbeeld. Kijk maar even rond in de wereld.
Triest. Ik zie liever groen, veel liever, en vind het niet kunnen hoe anderen - als honden of katers overal hun pisje achterlatend - de wereld verloederen. Ik wil de keuze hebben om naar een werk te kijken, in een museum of doordat het niet in het oog springt. Bij vele moderne 'beeldhouwwerken' is dat ook steeds een probleem. Die moeten blijkbaar enkel nog opvallen, inbreken, provoceren, ... zoals die rode krengen op de dijk in Oostende. En dan verschieten dat mensen geen tekst meer kunnen lezen, almaar meer psychische ziekten als ASS, ADHD, ... opduiken, ... . Jij woont waarschijnlijk niet in een stad of maakt niet dikwijls gebruik van het openbaar vervoer en dus word je er waarschijnlijk niet elke/de hele dag mee geconfronteerd. Zelfs de mooiste grappigste geraak je vrij snel beu of zien er niet meer uit. (En in mijn geval lukt ernaast kijken dikwijls niet, en als dat wel het geval is ben ik eigenlijk niet goed bezig want te diep in gedachten verzonken om me veilig door het verkeer te bewegen)

Citaat:
Ik kan aannemen dat u er niet van houdt maar voor mij persoonlijk vormt het in 90% van de gevallen geen probleem.
Bij mij is het in minder dan 10% van de gevallen (even) geen probleem en dus heb ik liever dat het stopt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 08:59   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Let wel: ik keur niet alle graffiti goed. Veel hangt natuurlijk af van het gebouw dat bespoten wordt.
Gewoon in't wilde weg wat tags op muren van historische gebouwen spuiten heeft volgens mij weinig met graffiti te maken. Dat is eerder vandalisme.
Al bestaan er tegenwoordig wel producten waarmee je muren kan inspuiten zodat je er eventuele graffiti nadien gewoon kan afspuiten.

Zelfs in Pompeï is graffiti gevonden...
Het is dus niks nieuws.

Het blijft in ieder geval een moeilijke kwestie, dat begrijp ik ook.
Toon iemand de foto van het VRT-artikel en weinigen gaan dat goedkeuren.
Toon iemand onderstaande foto en velen gaan het mooi vinden...
En beiden worden 'graffiti' genoemd...



Ik wou dan ook met mijn vorige post enkel aanhalen dat graffiti niet altijd een probleem hoeft te zijn. Ik begrijp dat het niet altijd gewenst is maar ik vrees dat het aanpakken niet makkelijk zal zijn.
Hoe groter je de straffen maakt hoe 'interessanter' en 'stoerder' het zal zijn voor een 13-jarige om toch ergens zijn 'tag' achter te laten...
Och ja, je kunt zo blijven pogen krampachtig allerlei feitelijke rotzooi goed te praten. Voor mij is en blijft het een grenzeloze verloedering van het milieu. Daar mag wat mij betreft streng tegen opgetreden worden. Uiteindelijk komt het neer op het vandaliseren van iemand anders zijn/haar eigendom.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 09:32   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.845
Standaard

Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 10:06   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Let wel: ik keur niet alle graffiti goed. Veel hangt natuurlijk af van het gebouw dat bespoten wordt.
Gewoon in't wilde weg wat tags op muren van historische gebouwen spuiten heeft volgens mij weinig met graffiti te maken. Dat is eerder vandalisme.
Al bestaan er tegenwoordig wel producten waarmee je muren kan inspuiten zodat je er eventuele graffiti nadien gewoon kan afspuiten.

Zelfs in Pompeï is graffiti gevonden...
Het is dus niks nieuws.

Het blijft in ieder geval een moeilijke kwestie, dat begrijp ik ook.
Toon iemand de foto van het VRT-artikel en weinigen gaan dat goedkeuren.
Toon iemand onderstaande foto en velen gaan het mooi vinden...
En beiden worden 'graffiti' genoemd...



Ik wou dan ook met mijn vorige post enkel aanhalen dat graffiti niet altijd een probleem hoeft te zijn. Ik begrijp dat het niet altijd gewenst is maar ik vrees dat het aanpakken niet makkelijk zal zijn.
Hoe groter je de straffen maakt hoe 'interessanter' en 'stoerder' het zal zijn voor een 13-jarige om toch ergens zijn 'tag' achter te laten...
De paar artistieke hoogstandjes, waarvan je er ééntje hierboven hebt gepost, wegen niet op tegen al de rommel. Dit soort graffiti heeft nog weinig met kunst te maken, maar is wel de hoofdmoot in Brussel :

__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 10:09   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat vind ik dus niet. Zo werden onlangs twee 'muren' (minstens 100 meter lang) waartussen ik dagelijks dien te fietsen van goedgekeurde graffiti voorzien. Het is naar aanleiding daarvan dat ik deze draad begon want ik voel me daar echt door aangerand. Terwijl ik me vroeger amper bewust was van die kale muren wordt mijn aandacht er nu plots naartoe getrokken, elke keer opnieuw. Ik heb blijkbaar last van die prikkels zoals het tegenwoordig zo trendy klinkt, nochtans ga ik werken en ben ik niet invalide. Misschien moet ik maar eens naar een psycholoog of psychiater gaan en eisen op invaliditeit gezet te worden omdat ik niet meer naar het werk geraak zonder ambetant te worden. En het is niet dat op voorhand denk fok nu moet ik weer langs die graffiti. Neen, ik fiets goedgemutst want beweeg, de zon schijnt en plots word mijn aandacht weggetrokken van waar die was en kan ik niet anders dan kijken of ambetant wordend proberen niet te kijken.
Euh, kunnen we serieus blijven aub?
U aangerand voelen omdat je langs graffiti moet rijden?

Zo kunnen we natuurlijk wel bezig blijven en op die manier kan altijd iedereen wel iets verzinnen waar ze zich door aangerand voelen.

Zo ben ik geen voorstander van standbeelden van een persoon op een paard, maar hoewel ik er wekelijks eentje passeer, ik laat er mijn dag niet door verpesten. Ik voel me er ook niet door aangerand.

In mijn straat staat een huis dat rood is geschilderd, met gele ramen en tussen de planten in de voortuin hebben die mensen paarse schors gestrooid.
Ik vind het een ramp om te zien.
Maar aangerand??

Euh, als je je aangerand voelt door hoe een gebouw of een muur er uit ziet zoek je volgens mij beter hulp.





Citaat:
Triest. Ik zie liever groen, veel liever, en vind het niet kunnen hoe anderen - als honden of katers overal hun pisje achterlatend - de wereld verloederen.
Dat is kwestie van smaak eh? Jij ziet liever groen, de ander ziet liever een mooie muurschildering, nog iemand liever een historisch gebouw...


Citaat:
Ik wil de keuze hebben om naar een werk te kijken, in een museum of doordat het niet in het oog springt.
Hebt u buiten al eens rondgekeken? Wij moeten continu naar andermans werk kijken. Elk huis is het werk van een architect. Daar zitten ook rampen tussen hoor. En ik weet niet of u het weet maar wij hebben niet echt de keuze om naast huizen te kijken eh?
Om over standbeelden, verkiezingsaffiches, tuinkabouters, knutsel-brievenbussen, reclameborden,.... maar te zwijgen.

Citaat:
Bij vele moderne 'beeldhouwwerken' is dat ook steeds een probleem. Die moeten blijkbaar enkel nog opvallen, inbreken, provoceren, ... zoals die rode krengen op de dijk in Oostende. En dan verschieten dat mensen geen tekst meer kunnen lezen, almaar meer psychische ziekten als ASS, ADHD, ... opduiken, ...
.
Wil je nu zeggen dat ADHD en andere psychische aandoeningen veroorzaakt worden door kunstwerken in het openbaar???

Citaat:
Jij woont waarschijnlijk niet in een stad of maakt niet dikwijls gebruik van het openbaar vervoer en dus word je er waarschijnlijk niet elke/de hele dag mee geconfronteerd.
Amai. Mensenkennis.
Je kent me van haar noch pluimen maar ik woon niet in een stad, gebruik niet vaak het openbaar vervoer en wordt niet elke dag met graffiti geconfronteerd...
En dat weet jij allemaal op basis van.....?

Citaat:
Zelfs de mooiste grappigste geraak je vrij snel beu of zien er niet meer uit.
Ik ben lelijke huizen, reclameborden, affiches, tuinkabouters,... ook snel beu gezien. Maar dat houdt me niet tegen om gewoon door te gaan met mijn leven.

Citaat:
dus heb ik liever dat het stopt.
Uw goed recht.
Voor mij is het geen breekpunt.
Maar u mag strijden voor uw wereldbeeld.
En ik wens u veel succes.

Maar toch raad ik u aan om eens te gaan praten over het 'gevoel van aanranding' als u een graffiti werk passeert. Ten eerste lijkt me dat niet gezond en ten tweede vrees ik dat u heel de rest van uw leven met graffiti geconfronteerd gaat worden. En u heel uw leven aangerand voelen is volgens mij niet echt aangenaam...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 10:10   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och ja, je kunt zo blijven pogen krampachtig allerlei feitelijke rotzooi goed te praten. Voor mij is en blijft het een grenzeloze verloedering van het milieu. Daar mag wat mij betreft streng tegen opgetreden worden. Uiteindelijk komt het neer op het vandaliseren van iemand anders zijn/haar eigendom.
Dat het feitelijke rotzooi is, is uw mening. Daar valt niet over te discussieren.

En verder heeft ieder zijn mening erover eh?

Ik vind het niet altijd gepast of mooi maar ik maak er ook geen drama van...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 10:14   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De paar artistieke hoogstandjes, waarvan je er ééntje hierboven hebt gepost, wegen niet op tegen al de rommel. Dit soort graffiti heeft nog weinig met kunst te maken, maar is wel de hoofdmoot in Brussel :

Echt mooi zijn zo'n tags niet nee.
Maar is die muur zonder die tags dan zoveel beter?
Een typische vuil-bleke muur met een verroest ventilatierooster en een afgebroken verkeersbord. Hoe Oostblok wil je het hebben?

Die graffiti catalogeer ik nu ook niet direct als 'kunst' maar zonder die graffiti gaat die muur er volgens mij ook niet direct aantrekkelijk uit zien hoor.

Ma soit, dat is ieder zijn mening eh?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 11:05   #11
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Echt mooi zijn zo'n tags niet nee.
Maar is die muur zonder die tags dan zoveel beter?
Een typische vuil-bleke muur met een verroest ventilatierooster en een afgebroken verkeersbord. Hoe Oostblok wil je het hebben?

Die graffiti catalogeer ik nu ook niet direct als 'kunst' maar zonder die graffiti gaat die muur er volgens mij ook niet direct aantrekkelijk uit zien hoor.

Ma soit, dat is ieder zijn mening eh?
Kijk, een gebouw is eigendom van een particulier, een rechtspersoon of van een overheid. Het eigendomsrecht moet gerespecteerd worden. Anderen moeten daar dus met hun tengels en hun verf-spuitbussen van afblijven. Punt.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 11:18   #12
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kijk, een gebouw is eigendom van een particulier, een rechtspersoon of van een overheid. Het eigendomsrecht moet gerespecteerd worden. Anderen moeten daar dus met hun tengels en hun verf-spuitbussen van afblijven. Punt.
Ja, punt. En dan? Want kijk eens buiten. U kan zoveel punten als u wil, zo simpel zit de wereld niet in mekaar hoor.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 11:20   #13
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.411
Standaard

Er is hier ook een war tegen graffiti aan de gang.
Dat ze AF maar met rust laten en laten blinken als erfgoed.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
De hoer van Babylon
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 11:22   #14
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ja, punt. En dan? Want kijk eens buiten. U kan zoveel punten als u wil, zo simpel zit de wereld niet in mekaar hoor.
Toch wel, van andermans eigendom blijf je af, "Simple comme Bonjour"
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 11:24   #15
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Toch wel, van andermans eigendom blijf je af, "Simple comme Bonjour"
Er is een etiquette die voorschrijft dat ge niet over anderen spuit of op eigendom van een ander.
Staatseigendom is iets anders natuurlijk

__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
De hoer van Babylon

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 mei 2024 om 11:26.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 11:26   #16
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Toch wel, van andermans eigendom blijf je af, "Simple comme Bonjour"
Ah, is het echt zo simpel?

Dus vanaf nu wordt er geen graffiti meer gespoten, wordt er niets meer gestolen, wordt er geen vandalisme meer gepleegd...
Want het is simple comme bonjour.
Da's handig...

Mag ik dan ook nog eventjes "van kleine kindjes blijf je af" zeggen? Dan zijn we in één keer ook van pedofilie verlost.

Ik wist niet dat de wereld zo simpel in mekaar zat maar blijkbaar heb ik me vergist.

Gewoon even stellen dat "je van andersmans eigendom afblijft" en hop! Probleem van de baan.

Geweldig!!

Deze draad kan dus dicht. Het graffiti probleem is opgelost. Simple comme bonjour. Wat een drukte voor niets seg...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 11:28   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er is een etiquette die voorschrijft dat ge niet over anderen spuit of op eigendom van een ander.
Staatseigendom is iets anders natuurlijk

Kijk, dat typisch zo'n voorbeeld waar ik blij met de graffiti ben.

Die installatie ziet er zonder gewoonweg nog veel mottiger uit. Grijs, grauw, vuil, industrieel... Je zou je er aangerand door voelen.

Die graffiti brengt tenminste nog wat kleur in het straatbeeld.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 11:30   #18
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Kijk, dat typisch zo'n voorbeeld waar ik blij met de graffiti ben.

Die installatie ziet er zonder gewoonweg nog veel mottiger uit. Grijs, grauw, vuil, industrieel... Je zou je er aangerand door voelen.

Die graffiti brengt tenminste nog wat kleur in het straatbeeld.
Amen, ik dacht het net nog zelf. Dat geeft tenminste kleur aan een jungle van beton.

Daarom dat Animal Farm erfgoed moet worden zodat we dat niet verliezen.
Die graffiti op de foto is al lang weg, maar iedereen die naar Antwerpen komt zal hen regelmatig treffen op diverse locaties.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
De hoer van Babylon
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 11:47   #19
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ah, is het echt zo simpel?

Dus vanaf nu wordt er geen graffiti meer gespoten, wordt er niets meer gestolen, wordt er geen vandalisme meer gepleegd...
Want het is simple comme bonjour.
Da's handig...

Mag ik dan ook nog eventjes "van kleine kindjes blijf je af" zeggen? Dan zijn we in één keer ook van pedofilie verlost.

Ik wist niet dat de wereld zo simpel in mekaar zat maar blijkbaar heb ik me vergist.

Gewoon even stellen dat "je van andersmans eigendom afblijft" en hop! Probleem van de baan.

Geweldig!!

Deze draad kan dus dicht. Het graffiti probleem is opgelost. Simple comme bonjour. Wat een drukte voor niets seg...
Ik had van u meer inhoud verwacht ipv dit nietszeggend getrol.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 12:05   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.822
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Graffiti als kunstvorm heeft op de juiste plaats is het een meerwaarde.
De zijkant van een flatgebouw bijvoorbeeld, of op de grijze pilaren van een brug.

Een bendetag of een slechte handtekening van droplul X op iemands voorgevel ofzo, da's gewoon zonde van de verf. Die kliederende idioten kunnen beter de hele bus inademen en de mensheid in't algemeen verbeteren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be