Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Nieuwe verkiezingen nu?
Ja, natuurlijk. De regering is gevallen. 7 87,50%
Neen, Michel moet een regeringsverklaring afleggen en steun zoeken bij de oppositie. 0 0%
Neen, blijven zitten ten allen prijze. Het komt nu niet goed uit om verkiezingen te hebben. 0 0%
3 1 12,50%
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2018, 08:36   #1
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.483
Standaard Nu nieuwe verkiezingen?

De regering Michel 1 valt, en wordt geruisloos vervangen door een rompregering, zonder meerderheid, met nog geen 3e van de parlementsleden vertegenwoordigd.
En dat allemaal onder het excuus "niemand wil nu nieuwe verkiezingen."
De blauwe Maduro (Venezuela) regeert gewoon verder alsof er niets gebeurd is, zonder regeringsverklaring, en met wat holle praatjes probeert hij steun van de oppositie te krijgen.

Er moeten nu verkiezingen komen, dan kunnen we eens tonen dat er misschien in de Kamer een meerderheid was om naar Marrakech te gaan, maar dat de bevolking daar grandioos tegen was.

De manier waarop een premier die zijn regering ziet vallen, gewoon de grondwet aan zijn laars lapt, weigert naar de Koning te gaan, en gewoon verderregeert, alsof we hier in Venezuela zitten, doet mij huiveren.

Wat gaat het volgende zijn?
In mei geweld organizeren, de staat van beleg uitroepen en nieuwe verkiezingen in de koelkast steken?

Weg met Michel!
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 08:40   #2
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik kan daar enkel volmondig mee akkoord gaan. Ze hebben de teerling geworpen en dus moeten ze ook maar consequent de gevolgen dragen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 09:17   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.886
Standaard

Ik ben voorstander van een constructieve motie van wantrouwen. Het is aan het parlement om een nieuwe premier voor te dragen. Die nieuwe premier kan voor mij opnieuw Charles Michel zijn met een nieuwe regering. Die nieuwe regering kan met bestaande of andere ministers zijn, met een nieuwe regeerverklaring, een vernieuwde of de bestaande met aanvullingen en/of schrappingen. Ik ben ook voorstander van een mini regering met 4 super ministers. Ik raad de ontslagen ministers aan om geen aanvraag te doen om een oprotpremie voor zichzelf of hun medewerkers te incasseren. PTB+/PVDA gaat hier enorm op inbeuken in hun kiescampagne.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be