Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2007, 14:37   #1
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard Multicul uit angst of uit naiviteit ?

Ik stel mij deze vraag al een tijdje.
Waarom is links zo bezeten voor een multiculturele samenleving ?
Ook als duidelijk is dat dit niet werkt ?
Is het uit angst of is die menslievendheid écht ?
Of is het gewoon zieltjeswinnen voor de volgende verkiezingen ?

Laatst gewijzigd door hurricane : 16 december 2007 om 14:37.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2007, 15:54   #2
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dat willen ze niet inzien. Kijk maar naar Marlientje.
Oud 16 december 2007, 16:04   #3
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit menslievendheid zeker niet, links en menslievendheid zijn twee zaken die haaks op elkaar staan. Uit angst, daar zijn ze te dom voor. Rekenen op stemmen voor een volgende verkiezing, dat zou er kunnen inzitten. Kijk maar naar de antwaaaarpse "mister T-shirt" die heeft er ook z'n voordeel mee gedaan.

Hetgeen ook zeer zeker tot de mogelijkheid behoort van hun drang naar multicul, zou de aantrekkingskracht kunnen zijn dat criminelen en hun daden hebben op personen met een linkse slag van de molen, kijk en lees maar de reactie's van een marleintje, mitgard, "drol"opsila, filosoof en andere aanverwanten van de debiele zaak.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2007, 16:34   #4
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet voor de multiculturele samenleving ben.
Anderzijds besef ik wel dat we opgescheept zitten met verschillende nationaliteiten en geloven.
En diegenen die een belgische identiteitskaart hebben en hier geboren zijn, die krijg je toch nooit meer weg.
Ik heb ondertussen al aanvaard dat ze hier zijn om te blijven.
En daarom moet je er maar het beste van maken.
Het is echter wel noodzakelijk om te sturen naar een strenge integratie.
Oud 16 december 2007, 16:50   #5
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Anderzijds besef ik wel dat we opgescheept zitten met verschillende nationaliteiten en geloven.
En diegenen die een belgische identiteitskaart hebben en hier geboren zijn, die krijg je toch nooit meer weg.
Heel sportief van u, maar zij die hier geboren zijn en die belgische identiteitskaart bezitten hebben er een ander idee over. Een land waar men geboren en getogen is, veranderd men de straten niet in een slagveld wanneer er een scheet wordt gelaten in het land van afkomst waar ze "zogenaamd" geen voeling meer mee hebben. Men zou in zulk geval kunnen stellen dat ze "geen" voeling hebben met het land waar ze zijn geboren en getogen en waarvan ze de identiteitskaart bezitten.

Nog een klein voorbeeldje, kijk maar tijdens voetbalwedstrijden waar hun voorkeur naar uitgaat en welke vlag ze met zich meesleuren, niet die van het land waar ze geboren en getogen zijn, wel van het land waar ze geen "voeling" meer mee hebben. Iemand die nu nog altijd niet doorheeft dat "multicul" één grote zeepbel is, is ofwel super dom (iets wat te betwijfelen valt) of bezit een op en top slecht karakter en heeft niks goeds voor met z'n eigen land, eigen volk, eigen cultuur, eigen traditie's geloof en noem maar op. De vraag is alleen wat voor monster schuilt er achter de prediker van de multicul en wat heeft die voor met laatst vernoemde zaken.

Oud 16 december 2007, 17:16   #6
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Heel sportief van u, maar zij die hier geboren zijn en die belgische identiteitskaart bezitten hebben er een ander idee over. Een land waar men geboren en getogen is, veranderd men de straten niet in een slagveld wanneer er een scheet wordt gelaten in het land van afkomst waar ze "zogenaamd" geen voeling meer mee hebben. Men zou in zulk geval kunnen stellen dat ze "geen" voeling hebben met het land waar ze zijn geboren en getogen en waarvan ze de identiteitskaart bezitten.

Nog een klein voorbeeldje, kijk maar tijdens voetbalwedstrijden waar hun voorkeur naar uitgaat en welke vlag ze met zich meesleuren, niet die van het land waar ze geboren en getogen zijn, wel van het land waar ze geen "voeling" meer mee hebben. Iemand die nu nog altijd niet doorheeft dat "multicul" één grote zeepbel is, is ofwel super dom (iets wat te betwijfelen valt) of bezit een op en top slecht karakter en heeft niks goeds voor met z'n eigen land, eigen volk, eigen cultuur, eigen traditie's geloof en noem maar op. De vraag is alleen wat voor monster schuilt er achter de prediker van de multicul en wat heeft die voor met laatst vernoemde zaken.
Ok, maar niet alle allochtonen beschikken nog over de identiteitskaart van het land van hun ouders en grootouders.
Je zou kunnen zeggen dat diegenen die zich misdragen en een identiteitskaart van dat ander land hebben het land uitgezet worden.
Maar wat doe je dan met de rest? In een soort heropvoedingskamp steken?
Je kunt mensen ook niet verbieden om zich met een land, ideologie of persoon te identificeren.
Ik heb ook een vriendin die bij een match België-Italië aan de Italiaanse kant gaat zitten.

Laatst gewijzigd door Pies Descalzos : 16 december 2007 om 17:17.
Pies Descalzos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2007, 17:34   #7
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ok, maar niet alle allochtonen beschikken nog over de identiteitskaart van het land van hun ouders en grootouders.
Je zou kunnen zeggen dat diegenen die zich misdragen en een identiteitskaart van dat ander land hebben het land uitgezet worden.
Maar wat doe je dan met de rest? In een soort heropvoedingskamp steken?
Je kunt mensen ook niet verbieden om zich met een land, ideologie of persoon te identificeren.
Ik heb ook een vriendin die bij een match België-Italië aan de Italiaanse kant gaat zitten.
Heb het niet over hen die een identiteitskaart hebben van het land van ouders of grootouders, maar van hen die een identiteitskaart hebben van hier. Die zich verkopen als personen die niets meer gemeenschappelijk hebben met het land van de ouders er geen voeling meer mee hebben, maar indien er in dat land een scheet wordt gelaten zich ontpoppen als ware nationalisten ten voordele van het land van ouders en grootouders en hier of elders de straten veanderen in slagvelden waarvan de hier brave autochtoon het gelach mag betalen.

Oud 16 december 2007, 17:51   #8
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Heb het niet over hen die een identiteitskaart hebben van het land van ouders of grootouders, maar van hen die een identiteitskaart hebben van hier. Die zich verkopen als personen die niets meer gemeenschappelijk hebben met het land van de ouders er geen voeling meer mee hebben, maar indien er in dat land een scheet wordt gelaten zich ontpoppen als ware nationalisten ten voordele van het land van ouders en grootouders en hier of elders de straten veanderen in slagvelden waarvan de hier brave autochtoon het gelach mag betalen.
Je kunt moeilijk zeggen: 'Sorry maar dit kan niet, bij deze strip ik je van je nationalisme!'.
Het enige wat je kunt doen is ze arresteren en bestraffen.
En dat mag van mij gerust gebeuren.
Oud 16 december 2007, 18:13   #9
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pies stelt het probleem op een heel eenvoudige en toch kernachtige wijze.
Ik ben zelf ook half-half. Soms ben ik voor het volk van mijn moeder, soms voel ik meer met mijn vaders volk mee. Je kan mensen niet in hun gevoelens forceren. Net zo min als je mensen bvb. kan dwingen van homoseksualiteit af te zien.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2007, 23:01   #10
Winterhamer
Banneling

Standaard

Ik heb gemerkt dat de meeste blanke multikullies ergens superblank wonen en voor de multikul zijn puur om zichzelf goed te voelen of om ergens tegenaan te trappen, maar zodra hun buurt te zwart word dan zijn ze er ineens tegen of verhuizen ze naar een ander blank gebied en blijven ze voor de multikul.

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 16 december 2007 om 23:02.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 00:14   #11
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Ik heb gemerkt dat de meeste blanke multikullies ergens superblank wonen en voor de multikul zijn puur om zichzelf goed te voelen of om ergens tegenaan te trappen, maar zodra hun buurt te zwart word dan zijn ze er ineens tegen of verhuizen ze naar een ander blank gebied en blijven ze voor de multikul.
wat benijd ik jou sterk analyserend vermogen gekoppeld aan een integraal helikoptervisionair platvorm toch....
werk jij in een callcentrum, voor het bureau van de algemene statistiek, of iets met nano-microscopie ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 01:24   #12
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Ik ken een aantal professoren die stiekem hevige supporter zijn van een bepaalde voetbalploeg. Op mondelinge examens merk je daar niets van, ze doen dan stijfdeftig, elitair en vertonen alle stereotiepe kenmerken die mensen aan professoren toeschrijven. Tot hun favoriete voetbalploeg een match speelt in de één of andere league, dan veranderen die brave en hoog opgeleide huisvaders die al dan niet geïsoleerd zaten in een ivoren toren van wetenschappelijk werk in woeste, schreeuwende, brullende, gierende en bierzuipende en supporterende hooligans. De hypocrieten!
Oud 17 december 2007, 01:32   #13
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ken een aantal professoren die stiekem hevige supporter zijn van een bepaalde voetbalploeg. Op mondelinge examens merk je daar niets van, ze doen dan stijfdeftig, elitair en vertonen alle stereotiepe kenmerken die mensen aan professoren toeschrijven. Tot hun favoriete voetbalploeg een match speelt in de één of andere league, dan veranderen die brave en hoog opgeleide huisvaders die al dan niet geïsoleerd zaten in een ivoren toren van wetenschappelijk werk in woeste, schreeuwende, brullende, gierende en bierzuipende en supporterende hooligans. De hypocrieten!
ik ken dan professoren die hun voorkeur ( voetbalploegen en andere ) nt onder stoelen of banken steken. ik bedoel dan wel terwijl ze professor 'spelen'.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 07:10   #14
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Héél goeie vragen.

Wat links hoopt te winnen is ook mij niet geheel duidelijk. Op korte termijn waarschijnlijk stemmen winnen maar wat op lange termijn? Denken die nu echt dat die moslims, als ze met genoeg zijn, niet hun eigen partijen gaan oprichten?
Alles en iedereen met meer dan twee functionerende hersencellen kan zien dat die hele multicultuur gewoon niet werkt en NOOIT zal werken.

Ik ben er vrij zeker van dat de multicultuur binnen enkele jaren zal eindigen in grote problemen (burgeroorlog?). Het verplicht doen samenleven van verschillende Volkeren in één land is vragen om problemen.
Links lijkt wel doelbewust aan te sturen op oorlog of om op zijn minst de Europese Volkeren, zowel raciaal als cultureel, te vernietigen.

Gelukkig beginnen de Europeanen (en elders) stilaan te ontwaken en worden meer en meer mensen zich bewust van de waanzin waartoe multicultuur leidt.
Het Nationalisme wordt sterker met de dag.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 07:42   #15
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je kunt moeilijk zeggen: 'Sorry maar dit kan niet, bij deze strip ik je van je nationalisme!'.
Het enige wat je kunt doen is ze arresteren en bestraffen.
En dat mag van mij gerust gebeuren.
Nationalist gaat men niet uithangen in het buitenland is hypocriet is iets wat ze gebruiken indien het hen uitkomt, in ge(mis)bruiken zijn ze zeer uitgekookt, Nationalist is men in het eigen land.

Personen die verklaren "geen voeling" te hebben met het land van grootouders/ouders maar geen gelegenheid laten voorbij gaan zaken die zich voordoen in dat land hier te gebruiken voor hun rellen, zijn dat de echte ware Nationalisten?

Oud 17 december 2007, 07:51   #16
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Héél goeie vragen.

Wat links hoopt te winnen is ook mij niet geheel duidelijk. Op korte termijn waarschijnlijk stemmen winnen maar wat op lange termijn? Denken die nu echt dat die moslims, als ze met genoeg zijn, niet hun eigen partijen gaan oprichten?
Alles en iedereen met meer dan twee functionerende hersencellen kan zien dat die hele multicultuur gewoon niet werkt en NOOIT zal werken.

Ik ben er vrij zeker van dat de multicultuur binnen enkele jaren zal eindigen in grote problemen (burgeroorlog?). Het verplicht doen samenleven van verschillende Volkeren in één land is vragen om problemen.
Links lijkt wel doelbewust aan te sturen op oorlog of om op zijn minst de Europese Volkeren, zowel raciaal als cultureel, te vernietigen.

Gelukkig beginnen de Europeanen (en elders) stilaan te ontwaken en worden meer en meer mensen zich bewust van de waanzin waartoe multicultuur leidt.
Het Nationalisme wordt sterker met de dag.
Correct! Waar men culturen, religie heeft samengehouden onder dwang en wat daar de gevolgen van zijn kan men gaan bekijken in de Balkan landen. Dat links probeert aan te sturen op een oorlog, weet ik zo niet zijn voor degene die ik ervan ken nogal laf aangelegt, schuwen zogezegd het geweld. Het land in chaos brengen daarentegen, haatverspreiden, groepen tegen elkaar uitspelen is meer hun ding ligt meer in het karakter van de lafaard.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 17 december 2007 om 07:55.
Oud 17 december 2007, 17:33   #17
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
ik ken dan professoren die hun voorkeur ( voetbalploegen en andere ) nt onder stoelen of banken steken. ik bedoel dan wel terwijl ze professor 'spelen'.
Voil�*.
Het was gewoon om de idiotie van het aangehaalde voorbeeld te laten inzien.
Oud 17 december 2007, 17:34   #18
Groentje-18

Standaard

By the way, posters hier, laat je vooral niet storen door de feiten: we leven namelijk niet in een multiculturele samenleving ...
Oud 17 december 2007, 18:07   #19
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De echte vraag is niet of men voor of tégen een multiculturele samenleving is: die is er al, en sinds honderden jaren. Duizenden jaren zelfs. Ze was er in het oude Egypte, het oude Athene, Rome, de Vlaamse middeleeuwen, de Vlaamse renaissance... Problemen in de maatschappîj waren er altijd, 3000 of 2000 jaar geleden en nù.
Wat dom is, en vooral fundamenteel onrechtvaardig, is één bevolkingsgroep uitkiezen, en die de schuld van de problemen geven. Maar zondebokken uitkiezen is gemakkelijker dan kijken wat bij individuen verkeerd ging, wat scheef loopt in de welvaartsverdeling in een maatschappij.
Maar d�*�*r heeft "Ehrlich" (what's in a name?) geen boodschap aan voor zijn pseudo-ideologie

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 december 2007 om 18:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 18:11   #20
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
Vermeulen en Storme
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be