Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2007, 09:04   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Vlaams minister van Sport Bert Anciaux smijt ons geld weer door ramen en deuren buite

Citaat:
Vlaamse overheid pompt 50 miljoen in voetbalstadions

Vlaams minister van Sport Bert Anciaux en zijn collega van Financiën en Begroting Dirk Van Mechelen gaan 50 miljoen euro investeren in de bouw en/of renovatie van voetbalstadions in Gent, Genk, Brugge, Brussel en Antwerpen.

In de steden zouden er de komende jaren voetbaltempels komen met 20.000 tot 40.000 plaatsen. Per stadion zou de Vlaamse overheid maximaal 25 procent voor haar rekening nemen, samen met privé-investeerders en de clubs die in de stadions hun thuiswedstrijden afwerken.

De kostprijs voor de bouw van een nieuw stadion varieert, afhankelijk van de capaciteit, van 42 tot 53 miljoen euro.
Terwijl kleine sportverenigingen hun subsidies zien smelten voor de zon en sportveldje plaats moeten ruimen voor industrie, word ons belastingsgeld voor de zoveelste maal weggesmeten aan een industrie waar de maandlonen hoger liggen dan het gemiddelde jaarloon van die zelfde belastingbetaler.

Wanneer gaat men deze idioot stoppen?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 09:14   #2
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Strak plan. Alleen stel ik mij de vraag wat een nieuw stadium is zonder goede spelers?

Den bleiter zou idd beter nu op pensioen gaan. Zelfs als dit op de kosten van de staat is zijn we nog goedkoper af.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 09:38   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Strak plan. Alleen stel ik mij de vraag wat een nieuw stadium is zonder goede spelers?

Den bleiter zou idd beter nu op pensioen gaan. Zelfs als dit op de kosten van de staat is zijn we nog goedkoper af.

Ik vraag mij af waar hij het recht vandaan haald om zoveel geld te schenken aan de sportindustrie, terwijl hij de sportverenigingen van de kinderen van jan met de pet hun subsidie afneemt omdat ze niet aan zijn criteria voldoen.

Hoor de gisteren nog van een turnkring dat ze hun subidie kwijt zijn, want ze hadden niet voldoende allochtone leden. Dat in een gemeente waar slechts 30 allochtone kinderen wonen.
En de kinderen met een EU nationaliteit tellen niet mee noch de oost-Aziaten die hier 2 generatie lang wonen.

500 Belgische kinderen verliezen dus hun turnkring omdat er geen 5% allochtone kinderen in hun vereniging zitten.

Maar een paar miljoen naar voetbalclubs die dan nog hoge lonen an hun spelers betalen kan wel, maar ja die hebben voldoende allochtone spelers in hun midden he.
Oud 24 december 2007, 09:49   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoor de gisteren nog van een turnkring dat ze hun subidie kwijt zijn, want ze hadden niet voldoende allochtone leden. Dat in een gemeente waar slechts 30 allochtone kinderen wonen.
En de kinderen met een EU nationaliteit tellen niet mee noch de oost-Aziaten die hier 2 generatie lang wonen.

500 Belgische kinderen verliezen dus hun turnkring omdat er geen 5% allochtone kinderen in hun vereniging zitten.
Verdorie! dan had ik toch gelijk;

Toen bertje met zijn voorstel afkwam, heb ik op verschillende forums het voorbeeld gegeven van turnkring "Soepel van Lijf en Leden" uit Tutterewuttere die geen subsidie meer zouden krijgen omdat de enige Turk in de gemeente geen zin had om mee te turnen!

lees wat Atheist toen schreef: http://site.kifkif.be/forum/showthre...ight=turnkring

Citaat:
Heb ik dit nu goed begrepen?

Enerzijds wil Anciaux clubs subsidieren die zich enkel op een bepaalde etnie richten: marokkaans, turks, chinees etc.....

Anderzijds wil Anciaux dat "andere" organisaties een minimum aan allochtonen in hun leden moeten hebben omdat ze anders hun subsidies kwijtgeraken?

Zwemclub "moslima's only" wordt dus gesubsidieerd
Zwmeclub "dikke vlaamse vrouwkes" krijgt geen euro, tenzij ze er een paar dikke chinese vrouwkes bijhalen?
Turnclub "Soepel in lijf en leden" die al 250 jaar bestaat in Tutterewuttere waar geen soepele allochtoon te bespeuren valt, verliest zijn subsidies, tenzij ze een paar illegale Afghanen uit een kamion kunnen plukken?

En wat als in Tutterewuttere toch vijf soepele turken wonen die liever hun eigen club "De Turnende Turken" willen oprichten mét subsidies?

Geen subsidies meer dus voor de eeuwenoude club "de vlaamse vlaggenzwaaiers" waar Bertje in zijn VU tijd nog lid van was!
De plaatselijke caféploeg "de dronken vogelepikkers" zal vast ook wel zijn subsidies kunnen vergeten.

Ik ben bovendien zwaar benieuwd hoe de verschillende toneelkringen zullen reageren! Allochtonen opgelet: straks worden jullie zo van straat gepikt om als figurant vastgeketend aan een of andere rots de rol van "Prometheus" te moeten spelen, wegens verplichte quota.

Ik vermoed dat vooral de Sinterklaasverenigingen een groot probleem zullen hebben: worden ze nu verplicht een ECHTE zwarte piet in te huren? Of gaan ze daarmee weer de racistische toer op?

Waarom zegt Anciaux nu niet gewoon dat hij enkel nog allochtonen wil subsidieren?

PS. Weet iemand wat Anciaux bedoelt met "allochtonen"? Zou Eefje van Walleghem kunnen dienen om de nodige quota bijeen te halen?
Ze vonden weer allemaal dat ik overdreef.

Om eerlijk te zijn, nu dacht ik écht niet dat mijn Tutterewutterse voorbeeld nog eens effektief realiteit zou worden!

Dit is toch helem�*�*l van de pot gerukt?
Kunnen ze niet in het dichtsbijzijndste gevang wat allochtonen gaan oppikken en ze lijmen met een oefening touwklimmen? krijgen ze terug subsidies van bertje!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 december 2007 om 09:57.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 09:56   #5
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

http://www.ministeranciaux.be/

Als je daar eens bij de persberichten kijkt dan moet je toch vaststellen dat die toch wel behoorlijk wat geld uitgeeft

En ik maar denken dat de Sint niet bestond...
Oud 24 december 2007, 09:57   #6
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Toen bertje met zijn voorstel afkwam, heb ik op verschillende forums het voorbeeld gegeven van turnkring "Soepel van Lijf en Leden" uit Tutterewuttere die geen subsidie meer zouden krijgen omdat de enige Turk in de gemeente geen zin had om mee te turnen!

lees wat ik als Atheist toen schreef: http://site.kifkif.be/forum/showthre...ight=turnkring

Om eerlijk te zijn, nu dacht ik écht niet dat mijn Tutterewutterse voorbeeld nog eens effektief realiteit zou worden!

Kunnen ze niet in het dichtsbijzijndste gevang wat allochtonen gaan oppikken en ze lijmen met een oefening touwklimmen? krijgen ze terug subsidies van bertje!
is die wet er dan echt gekomen?

Dat is toch te gek voor woorden? Wat moeten we dan doen, naar Gent gaan en daar de eerste de beste allochtonen aanspreken en vragen of ze geen lid willen worden van de vereniging?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 09:58   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Grappig, want in de gemeente van die turnkring is een opvangcentrum voor illegale, maar zij tellen dus niet mee, want zij zijn illegaal en kunnen elk ogenblik het land uitgewezen worden.

En je stelling was dus duidelijk niet overdreven.

Zo heeft de schaakclub volgend jaar wel subsidie, want zij hebben 5% allochtone leden. En versta onder allochtone leden voor Bertje, maar duidelijk Marokkaanse en Turkse leden.

15 leden in de schaakclub, waarvan 3 Turken.

Laatst gewijzigd door Jantje : 24 december 2007 om 09:59.
Oud 24 december 2007, 10:04   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nu ja, de turnclub zou op de dichtstbijzijnde school-met-allochtonen wat would-be leden kunnen gaan ronselen? Zolang hun namen maar allochtoons klinken zouden ze hen een gratis proefabonnement kunnen aanbieden? Gratis zal niet goed genoeg zijn, misschien nog een kadootje erbovenop?

Bert heeft nog niet gezegd dat hij inspecteurs gaat sturen om te zien of de allochtonen ook effektief mee in de touwen hangen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 december 2007, 10:04   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
is die wet er dan echt gekomen?

Dat is toch te gek voor woorden? Wat moeten we dan doen, naar Gent gaan en daar de eerste de beste allochtonen aanspreken en vragen of ze geen lid willen worden van de vereniging?
Je moet ze zelfs geen actief lid laten worden.
Enkel hun naam op de leden lijst mogen zetten is voldoende.

Maar je moet wel opletten, want je mag geen leden hebben die te ver weg wonen, want dat geloven ze op het ministerie van Bertje niet.
Oud 24 december 2007, 10:06   #10
straatrue
Minister-President

Standaard

Nog een geluk dat er transfers zijn naar WL waarmee de behoeftigen geholpen worden.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 10:06   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Vraag blijft hoe ze hem dat moeten gaan lappen bij "De dronken Vogelepikkers"....

tot wanneer blijft anciaux aan? 2009? dan heeft ie vast de percentjes voor de stadions al binnen.

Voor welke partij zou hij in 2009 minister willen gaan worden?

Laatst gewijzigd door circe : 24 december 2007 om 10:08.
Oud 24 december 2007, 10:07   #12
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Dit is werkelijk de moeder van alle ranzige boters!

Als allo's iets niet willen doen kan je anderen hiervoor toch niet voor straffen? Ik zal blij zijn als Bertje definitief uit het politiek veld verdwenen is want hij blijft maar schade toebrengen.
Oud 24 december 2007, 10:10   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Tweede generatie Chinezen tellen dus niet mee? (die zouden wel eens willen turnen misschien), maar vierde generatie marokkanen zijn noodzakelijk voor subsidies? (ooit al een marokkaan weten turnen?)

Oud 24 december 2007, 10:14   #14
Den Ardennees

Standaard

Ik heb het hier al meermaals gezegd, ze zijn de boel hier aan het Joegoslaviseren. In Joegoslavie waren er ook kwota: zoveel procent van die bevolkingsgroep, zoveel procent van die en die bevolkingsgroep overal. Het gevolg: de tegenstellingen werden nog benadrukt, er ontstond ruzie enz... (kan ook bij sportclubs: bvb je staat op de wachtlijst om lid te worden, maar aangezien er te weinig allochtonen zijn, krijgt die allochtoon voorrang op jou, hoewel hij lager op de wachtlijst stond enz...)

We weten allemaal hoe het in Joegoslavie is afgelopen...
Oud 24 december 2007, 10:15   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ja, de turnclub zou op de dichtstbijzijnde school-met-allochtonen wat would-be leden kunnen gaan ronselen? Zolang hun namen maar allochtoons klinken zouden ze hen een gratis proefabonnement kunnen aanbieden? Gratis zal niet goed genoeg zijn, misschien nog een kadootje erbovenop?

Bert heeft nog niet gezegd dat hij inspecteurs gaat sturen om te zien of de allochtonen ook effektief mee in de touwen hangen.
Bertje gelooft nooit dat die allochtonen 30 kilometer ver gaan rijden om te turnen in een plaatselijke turnkring, die niet regelmatig mee doet aan wedstrijden.

Maar het heeft wel paniek veroorzaakt in een andere turnkring, die wel niet regelmatig aan wedstrijden meedoet, maar wel regelmatig turnsters en turners levert voor grote evenementen en shows.

Zelf optredens in het sportpaleis van Antwerpen zijn hen niet vreemd, of meedoen aan de blijde intreden van sinter klaas in Antwerpen.
Maar ook zij zijn dus bang geworden, want ze halen ook de qouta van 5% niet.
Oud 24 december 2007, 10:15   #16
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Nog een geluk dat er transfers zijn naar WL waarmee de behoeftigen geholpen worden.
Ik ken nochtans een niet bepaald zelfbedruipend gewest dat sportinfrastructuur (van voornamelijk PS gelieerde clubs) hevig subsidieerd:

Citaat:
Bergen krijgt 7.083.000 euro steun van het Waals Gewest

"In Wallonië kan alles, in Vlaanderen niets." Deze woorden hoor je regelmatig bij de Vlaamse clubs vallen. De Waalse clubs kunnen sinds 1994 bij het Waals Gewest aankloppen voor steun om de infrastructuur te verbeteren. Volgens de krant La Dernière Heure mag Bergen op 7.083.000 euro rekenen, goed voor 54 % van de investering van 13 miljoen euro.

Charleroi kreeg in 2000 een subsidie van 6.197.000 euro, of de helft van de investering van 12,5 miljoen euro. Moeskroen en La Louvière tikten ook de helft van hun investering op de kop. Het Waals Gewest gaf Moeskroen 4.438.000 euro. La Louvière, waar de werken nog in volle gang zijn, mag op 3.217.000 euro rekenen.

Ook in Bergen zijn de werken nog niet afgerond. Als de club niet toekomt, is het goed mogelijk dat het Waals Gewest nog een tandje bij zal steken. Die beslissing ligt in handen van Minister Daerden. Infrasports verdeelt de gelden van het Waals Gewest en beschikt elk jaar over 25 miljoen euro of 3 procent van het jaarbudget van het Waals Gewest.
Oud 24 december 2007, 10:17   #17
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Ik ken nochtans een niet bepaald zelfbedruipend gewest dat sportinfrastructuur (van voornamelijk PS gelieerde clubs) hevig subsidieerd:
Ik lees:

Charleroi kreeg in 2000

= bijna 8 jaar geleden
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 10:21   #18
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik lees:

Charleroi kreeg in 2000

= bijna 8 jaar geleden
De overige aangehaalde investeringen dateren van 2 jaar geleden.
Oud 24 december 2007, 10:22   #19
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Bertje gelooft nooit dat die allochtonen 30 kilometer ver gaan rijden om te turnen in een plaatselijke turnkring, die niet regelmatig mee doet aan wedstrijden.

Maar het heeft wel paniek veroorzaakt in een andere turnkring, die wel niet regelmatig aan wedstrijden meedoet, maar wel regelmatig turnsters en turners levert voor grote evenementen en shows.

Zelf optredens in het sportpaleis van Antwerpen zijn hen niet vreemd, of meedoen aan de blijde intreden van sinter klaas in Antwerpen.
Maar ook zij zijn dus bang geworden, want ze halen ook de qouta van 5% niet.
maar dit is toch te gek om los te lopen? Is daar dan geen protest tegen gekomen?

Nogmaals: dit komt de integratie absoluut niet ten goede, omdat de allochtonen zo worden verplicht om hun allochtone afkomst in de verf te zetten.
Oud 24 december 2007, 10:23   #20
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wanneer gaat men deze idioot stoppen?
In 2009.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be