![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Overleeft haar partij het opblazen van het kartel SP.A/Spirit | |||
Nee, ze verdwijnen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 42,86% |
Ja, maar ze halen de kiesdrempel nooit meer. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 50,00% |
Ja, en ze geraken zelfs over de keisdrempel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,57% |
Ja, ze zullen zelfs nog groeien want de SP.a remde hen af |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,57% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, niet het kartel CD&V/N-VA, maar die van dat mislukte kartel
Citaat:
Ik hoop dat Spirit het kartel opblaast, dan zijn we eindelijk van die partij verlost. Laatst gewijzigd door Jantje : 31 december 2007 om 08:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Doet die partij zoveel pijn. Lijkt me nochtans een heel kleintje. Flaminganten kunnen daar toch niet bang van zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij weet niet hoeveel geld die vent uitgeeft aan de meest mogelijk onzin zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat Spirit nooit de kiesdrempel zal halen en dat SP.A nog dieper wegzakt, dit kan ik enkel toejuichen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iemand op de hoogte van de eigen visie en eigen ideologie van dat handjevol postjespakkers?
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Heeft SPIRIT een ideologie? Ze staan een beetje voor alles en niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Het enige goede dat ze hebben verwezenlijkt is het kelderen van het akkoord over BHV die paars wou goedkeuren met een tonnenvracht toegevingen voor de franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() spirit is een links-liberale partij die wil evolueren naar een confederaal systeem.. Het zijn linkse Vlaams-nationalisten.
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Links liberaal, de derdeweg, boter noch vis. Vlaamsnaionalisten? Eerder Vlaamsregionalisten, ook op Vlaamsgezindheid willen ze niet all the way gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Ze willen inderdaad geen volledige onafhankelijkheid voor Vlaanderen, maar een confederaal stelstel waar België enkel nog defensie en enkele andere restbevoegdheden heeft. Ik las onlangs hun invulling van artikel 35 en dat was niet uitgebreid.. (ik zoek de link effe)
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() hun uitleg over artikel 35 staat op www.gemeenschapisleuk.be onder de noemer "nog concreter"
Persoonlijk vind ik de uitleg over de federale restbelastingen niet echt concreet.. Het is anders wel een interessante mening in het huidige debat.
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zou sprake zijn van dat ze samen met groen! willen werken, ik hoop uit de grond van mijn hart dat groen! hier niet aan gaat beginnen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo twee van die bepalingen die gewoon onmogelijk zijn. En Bert den Bleiter kennende is hij al helemaal niet te vinden voor een confereraal België, want het is een te grote beperking van de machten. En Vlaams, zeker niet, want het was juist omdat de VU te Vlaams-nationaal was dat hij zijn Spirit heeft opgericht binnen de VU. Want hij hoopte (en is er nog in geslaagd ook) op regeringsdeelnamen als zijn partij het Vlaams-nationalisme liet vallen. Spirit is een zuivere partij van postjespakkers en zit totaal niets in met het Belgisch volk en nog minder met het Vlaamse volk. Als zij morgen van de PS een paar goede posten krijgen aangeboden en een paar goede plaatsen op de verliezingslijsten, wel dan kan je er donder op zeggen dat ze een kartel vormen met de PS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze zouden nog niet verlegen zijn om Groen! enkel de plaatsen als lijstduwers te gunnen bij kartelvorming. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ![]() Jamais! Groen! zit in één fractie met Ecolo, is eigelijk weer een unitaire familie aan het worden. Ecolo gaat nooit, maar dan ook nooit, met een dochterpartij van de V.U. in één fractie zitten. Groen! zal dus moeten kiezen, Vlaamser worden en SPIRIT binnenhalen. Of Belgisch blijven en in één fractie blijven met Ecolo. Moest Staes nu voorzitter geworden zijn, dan was de kans op een kartel Groen!-Spirit groter. Maar met Vogels als voorzitter gebeurd dat nooit. SPIRIT dat alleen opkomst bij de verkiezingen, zal een 3-4 % halen. Dit omdat ze héél veel media-aandacht zullen krijgen, meer dan ze electoraal waard zijn. Maar de kiesdrempel zullen ze nergens halen. Ze zullen niet alleen naar de verkiezingen gaan, moest dat toch zo zijn. Zal het zonder Anciaux zijn, die zit dan allang veilig bij de SP.A.
![]() |
#19 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vergeet niet dat Spirit allang niet meer te herkennen is als dochterparij van de VU. Deze partij lijkt tegenwoordig meer op een splinterpartij van de BCP Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bertje den bleiter word in politieke kringen niet echt hoog ingeschat hoor. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat ze aan grootheidswaanzin lijden, daar volg ik u in, ik zie ze ook alleen opkomen. Maar het zal enkel de linkerzijde nog meer verzwakken, misschien dat ze wat ex-V.U. stemmen kunnen wegsnoepen bij Groen! en wat Rode Leeuwen weghalen bij de SP.A. maar het zal gene vette zijn. Vergeet echter niet hoe Elio SPIRIT bestempelde na de B-H-V onderhandelingen van 2005: "Ce petit parti nationaliste." Wallonië bekijkt SPIRIT nog altijd zo, er zijn 4 duivels in Vlaanderen. SPIRIT, LDD, N-VA en VB, in die volgorde en van een kwelduiveltje tot Satan himself. Geen enkele, maar dan ook geen enkele Franstalige partij gaat in 1 fractie zetelen met SPIRIT en volgens mij ligt die unitaire fractie Vogels nauwer aan het hart dan een eventueel kartel met SPIRIT.
![]() |