Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2008, 10:01   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wat doen jongeren met vuurpijlen?

WEMMEL - Om een gsm te stelen schoten jongeren in Wemmel vuurpijlen af op hun twaalfjarige slachtoffer.

Zeven jongeren van Noord-Afrikaanse origine hebben in het skatepark in het Vlaams-Brabantse Wemmel een twaalfjarige jongen aangevallen.

De bende was uit op de gsm van het slachtoffer.

Toen de jongeren weigerde zijn gsm te tonen, sloegen de dieven hem eerst met de ijzeren staaf. Daarna vuurden ze vuurpijlen op hem af. De jongen kon nog net een vuurpijl ontwijken die op zijn gezicht was gericht. Hij kreeg wel een vuurpijl in zijn hals en tussen zijn schouders. Hij werd met derdegraads brandwonden overgebracht naar het UZ Jette. De bende maakte niets buit en zette het op een lopen.

'De zeven vroegen me of ze mijn gsm eens mochten bekijken, maar dat weigerde ik', zegt het slachtoffer Robin De Clerck. 'Ze toonden ook interesse in mijn fiets en skate. Toen ik weigerde om mijn gsm te tonen, begon een van hen mij te duwen en sloeg hij met een ijzeren staaf verscheidene keren op mijn benen. Een andere nam vuurwerk, en vuurde dat in mijn richting af. Ik kon me net op tijd omdraaien, anders was het vuurwerk in mijn gezicht terechtgekomen. Het vuurwerk bestond uit een obus waaruit vuurpijlen vlogen. Ik heb er zeker vijf geteld, en minstens één vuurpijl is op mijn schouder beland, een andere trof mij in de hals. Ik viel op de grond. Een van hen moet gezien hebben dat ik toch ernstig gewond was en heeft de ambulance gebeld. Daarna is de hele bende gevlucht.'

Alex De Clerck en Christine Borremans, de ouders van de jongen, reageren onthutst. 'Robin heeft derdegraads brandwonden in de hals en op zijn schouder. De vuurpijl heeft ook een zenuw geraakt, waardoor hij momenteel niets voelt. Hij moet nu zijn wonde laten verzorgen op de spoedafdeling.'
...
uit DS online vandaag

Na alles wat de voorbije maanden gebeurde mag dat er ook nog maar bij...
Waarom dat eventjes hier plaatsen? Omdat de mensen zouden blijven weten wat er zoal gebeurt rondom hen, en wie de meest voorkomende "spelers" zijn!
Na moorden en moordpogingen om soms onbenulligheden en al de drukte en het lawaai dat er rond werd geschapen, en dit in het kwadraat wanneer het om allochtonen ging die het slachtoffer waren, moeten we vaststellen dat het nieuwe jaar niets beter brengt dan het vorige, integendeel waarschijnlijk. Gewoon omdat de "spelers", meestal een bepaald soort "rioolratten"(een andere benaming zijn ze niet waard, laat staan "verzachtende omstandigheden want dit en dat en...), steeds maar verder aangroeien en weten, ook al worden ze eens gepakt, men geen plaats meer heeft om ze weg te stoppen. Zo simpel is het aan het worden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 11:48   #2
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat ze dat geweld gebruikt hebben om die gsm te kunnen stelen eh.
Oud 2 januari 2008, 12:06   #3
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
WEMMEL - Om een gsm te stelen schoten jongeren in Wemmel vuurpijlen af op hun twaalfjarige slachtoffer.

Zeven jongeren van Noord-Afrikaanse origine hebben in het skatepark in het Vlaams-Brabantse Wemmel een twaalfjarige jongen aangevallen.

Toen de jongeren weigerde zijn gsm te tonen, sloegen de dieven hem eerst met de ijzeren staaf. Daarna vuurden ze vuurpijlen op hem af. De jongen kon nog net een vuurpijl ontwijken die op zijn gezicht was gericht. Hij kreeg wel een vuurpijl in zijn hals en tussen zijn schouders. Hij werd met derdegraads brandwonden overgebracht naar het UZ Jette. De bende maakte niets buit en zette het op een lopen.

'De zeven vroegen me of ze mijn gsm eens mochten bekijken, maar dat weigerde ik', zegt het slachtoffer Robin De Clerck. 'Ze toonden ook interesse in mijn fiets en skate. Toen ik weigerde om mijn gsm te tonen, begon een van hen mij te duwen en sloeg hij met een ijzeren staaf verscheidene keren op mijn benen. Een andere nam vuurwerk, en vuurde dat in mijn richting af. Ik kon me net op tijd omdraaien, anders was het vuurwerk in mijn gezicht terechtgekomen. Het vuurwerk bestond uit een obus waaruit vuurpijlen vlogen. Ik heb er zeker vijf geteld, en minstens één vuurpijl is op mijn schouder beland, een andere trof mij in de hals. Ik viel op de grond. Een van hen moet gezien hebben dat ik toch ernstig gewond was en heeft de ambulance gebeld. Daarna is de hele bende gevlucht.'

Alex De Clerck en Christine Borremans, de ouders van de jongen, reageren onthutst. 'Robin heeft derdegraads brandwonden in de hals en op zijn schouder. De vuurpijl heeft ook een zenuw geraakt, waardoor hij momenteel niets voelt. Hij moet nu zijn wonde laten verzorgen op de spoedafdeling.'
...
uit DS online vandaag

Waarom dat eventjes hier plaatsen? Omdat de mensen zouden blijven weten wat er zoal gebeurt rondom hen, en wie de meest voorkomende "spelers" zijn!
Na moorden en moordpogingen om soms onbenulligheden en al de drukte en het lawaai dat er rond werd geschapen, en dit in het kwadraat wanneer het om allochtonen ging die het slachtoffer waren, moeten we vaststellen dat het nieuwe jaar niets beter brengt dan het vorige, integendeel waarschijnlijk. Gewoon omdat de "spelers", meestal een bepaald soort "rioolratten"(een andere benaming zijn ze niet waard, laat staan "verzachtende omstandigheden want dit en dat en...), steeds maar verder aangroeien en weten, ook al worden ze eens gepakt, men geen plaats meer heeft om ze weg te stoppen. Zo simpel is het aan het worden...
Die leeft nog, deze is dood:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nieuwsblad
Doodgeschoten voor een parkeerplaats - 02/01/2008
WAVER - Een banale ruzie tussen twee bestuurders over een parkeerplaats in Waver eindigde zondagavond fataal voor een van hen. Een 51-jarige veearts beslechtte de discussie met zijn revolver. Hij schoot zijn opponent van dichtbij een kogel door het hoofd.

Foto's Marc Renders

Schutter De Clercq (51) en slachtoffer Rudi Craps (38) hadden familie in dezelfde straat wonen: rue Ruisseau du Godru, een smalle straat net buiten het centrum van het Waals-Brabantse Waver.

De problemen begonnen toen Rudi Craps (38) uit Ottignies zondag om kwart voor acht zijn zoon Michaël (13) en zijn vrouw Annick ging oppikken bij zijn schoonouders. Toen hij de straat in reed, telefoneerde hij op de gsm van Annick: 'Komen jullie naar buiten? Ik ben er bijna.' Daarop haastte Michaël zich naar buiten.

Volgens zijn grootouders hoorde de jongen zijn vader roepen en tieren. 'Michaël stond snel weer binnen. Papa is ruzie aan het maken op straat', vertelt grootvader Roger Cherpion.

De jongen stormde daarop opnieuw naar buiten. 'En toen vielen die knallen', aldus grootvader Roger. 'Eerst dachten we nog dat het kinderen waren die met rotjes aan het spelen waren. Maar toen hoorde we een derde en een vierde poef.'

De schoonouders van Rudi gingen met zijn vrouw en Michaël kijken waar hij bleef. 'Rudi lag languit op straat. Die andere man zat bovenop hem. Hij probeerde hem te reanimeren en klopte op zijn eigen borst toen we vroegen wat er was gebeurd. C'était moi!Ik heb hem neergeschoten, zei hij. Ik heb die vent gezegd dat hij van mijn schoonzoon moest. Toen pas zagen we Rudi's gezicht. Er liep bloed uit zijn ogen. Ook Michaël zag zijn vader daar zo liggen. Vreselijk.'

Arbeider Rudi Craps was dood nog voor de hulpdiensten arriveerden.
'Rudi heeft niets meer kunnen zeggen', zegt zijn schoonvader. De schutter kon ter plaatse ingerekend worden. Het parket van Nijvel spreekt over een extreem geval van verkeersagressie. 'Wat we nu weten, is dat de wagen van de schutter op de stoep stond, vlak naast een defecte auto van een familielid. Die wagen bemoeilijkte de doorgang voor het slachtoffer. We vermoeden dat de ruzie zo is ontstaan', zegt Jean-Claude Elslander, de procureur des konings van Nijvel.

Getuigen zagen van achter hun raam de discussie escaleren. 'Volgens hen parkeerde het latere slachtoffer zijn wagen eerst wat verder in de straat en keerde hij daarna te voet terug. Waarop de andere man een pistool uit zijn wagen pakte en vier schoten loste: twee in de lucht, één in de lucht en één keer van amper een halve meter afstand in het gezicht van het slachtoffer.'

De dader verklaarde aan zijn ondervragers dat hij zich bedreigd voelde omdat het slachtoffer op hem was afgestapt met een houten stok. De getuigen spreken dit tegen. Het parket van Nijvel zei gisteren dat het de verschillende versies op elkaar afstemt, maar dat het nu al sterke aanwijzingen heeft dat de dader te veel had gedronken. 'Maar we wachten nog op de wetenschappelijke bevestiging daarvan.'

De dader is een Franse dierenarts, die ook in Frankrijk woont. 'Maar dat verklaart nog altijd niet wat die man met een wapen in zijn auto deed. Ik vind het overigens niet normaal dat iemand met een geladen revolver van het ene land naar het andere kan rijden', aldus nog de schoonvader van het slachtoffer. De Fransman is aangehouden voor doodslag.

Bjorn Maeckelbergh
http://www.nieuwsblad.be/Article/Pri...cleID=0I1M2NR8
Gewoon koelbloedig als een beest afgemaakt, onder ogen van zijn zoontje!Waarom dat eventjes hier plaatsen? Omdat de mensen zouden blijven weten wat er zoal gebeurt rondom hen, en wie de meest voorkomende "spelers" zijn!

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2008 om 12:12.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 12:17   #4
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gewoon koelbloedig als een beest afgemaakt, onder ogen van zijn zoontje!

Filosoof,

er zijn landen waar het ministerie van Justitie statistieken bijhoudt over de "oorspronkelijke herkomst" van moordenaars : Duitsland, Zwitserland, USA, Nederland, sommige Scandinavische landen, ...

In al deze landen blijken personen van allochtone herkomst "zeer sterk oververtegenwoordigd" (in verhouding tot hun deel in de bevolking) als daders van moord en doodslag.

Ik ben ervan overtuigd dat ook in Belgie de meeste moorden door personen van allochtone herkomst worden gepleegd. (niet toevallig dat ongeveer 70 % van de gevangenen allochtonen zijn of "nieuwe belgen" ?).

Alleen spreken we hier in Belgie wel over de afschuwelijke misdaad van H Van Temsche uit 2006, maar bv nooit over de even afschuwelijke misdaad Osman Calli (die in 2004 in Gent 4 vrouwen vermoordde en 2 mannen zwaar verwondde, alleen omdat hij ruzie had met zijn echtgenote)
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 12:20   #5
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht

...
uit DS online vandaag

Kom kom, kinderen spelen nu eenmaal graag met vuurpijlen. Verder kun je er bijna vergif op innemen dat deze kinderen uit kansarme gezinnen komen. Dan steekt zo'n gsm natuurlijk (en een fiets, en een skate) de ogen uit. Ik wil het gebeurde niet goedpraten, maar men moet toch in overweging nemen dat hier sprake kan zijn van "lichte" uitlokking. Daarmee bedoel ik: die kleine loopt daar met zijn gsm, terwijl die arme drommels geen gsm hebben.
Ik pleit dus alleszins voor verzachtende omstandigheden voor die jongeren. Aangezien zij wellicht niet gestraft zullen worden, kunnen ze ook geen aanspraak maken op deze verzachtende omstandigheden, WAAR ZE NOCHTANS RECHT OP HEBBEN. Daarom stel ik voor dat het slachtoffer een fikse werkstraf krijgt (als hij uit het ziekenhuis komt), wegens uitlokking.

Verder moet het gerecht een onderzoek openen naar de sympathieën van de ouders en familie van het slachtoffer. Stel, stél dat er een radikaal rechts tijdschrift of ander werk gevonden wordt, bij één van de familieleden, dan is het klaar dat het slachtoffer geïndoctrineerd is door verderfelijke denkbeelden en dan mag men er gerust van uitgaan dat deze uitlokking DOELBEWUST gepleegd is. Dit zou dan kunnen tellen als verzwarende omstandigheid!

[/zet poco-modus af]
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 13:06   #6
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Filosoof,

er zijn landen waar het ministerie van Justitie statistieken bijhoudt over de "oorspronkelijke herkomst" van moordenaars : Duitsland, Zwitserland, USA, Nederland, sommige Scandinavische landen, ...

In al deze landen blijken personen van allochtone herkomst "zeer sterk oververtegenwoordigd" (in verhouding tot hun deel in de bevolking) als daders van moord en doodslag.

Ik ben ervan overtuigd dat ook in Belgie de meeste moorden door personen van allochtone herkomst worden gepleegd. (niet toevallig dat ongeveer 70 % van de gevangenen allochtonen zijn of "nieuwe belgen" ?).

Dat is ook zo : erger, de Brusselse gevangenissen worden bevolkt met 95 % allochtonen (nieuwe Belgen met vers bekomen nationaliteit inbegrepen). Dat weet ik van een bevriend politiecommissaris die trouwens niet verzweeg dat de politie verbod heeft van hogerhand om de etnische afkomst/nationaliteit ten allen prijze te verzwijgen. De cijfers zijn tè schandalig om onder ogen van de publieke opinie te komen. Dus wegmoffelen maar, en blijven leuteren over verrijking.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 13:09   #7
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewoon koelbloedig als een beest afgemaakt, onder ogen van zijn zoontje!Waarom dat eventjes hier plaatsen? Omdat de mensen zouden blijven weten wat er zoal gebeurt rondom hen, en wie de meest voorkomende "spelers" zijn!

Fransmannen?
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 14:04   #8
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Kom kom, kinderen spelen nu eenmaal graag met vuurpijlen. Verder kun je er bijna vergif op innemen dat deze kinderen uit kansarme gezinnen komen. Dan steekt zo'n gsm natuurlijk (en een fiets, en een skate) de ogen uit. Ik wil het gebeurde niet goedpraten, maar men moet toch in overweging nemen dat hier sprake kan zijn van "lichte" uitlokking. Daarmee bedoel ik: die kleine loopt daar met zijn gsm, terwijl die arme drommels geen gsm hebben.
Ik pleit dus alleszins voor verzachtende omstandigheden voor die jongeren. Aangezien zij wellicht niet gestraft zullen worden, kunnen ze ook geen aanspraak maken op deze verzachtende omstandigheden, WAAR ZE NOCHTANS RECHT OP HEBBEN. Daarom stel ik voor dat het slachtoffer een fikse werkstraf krijgt (als hij uit het ziekenhuis komt), wegens uitlokking.

Verder moet het gerecht een onderzoek openen naar de sympathieën van de ouders en familie van het slachtoffer. Stel, stél dat er een radikaal rechts tijdschrift of ander werk gevonden wordt, bij één van de familieleden, dan is het klaar dat het slachtoffer geïndoctrineerd is door verderfelijke denkbeelden en dan mag men er gerust van uitgaan dat deze uitlokking DOELBEWUST gepleegd is. Dit zou dan kunnen tellen als verzwarende omstandigheid!

[/zet poco-modus af]

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 14:21   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Vreemd, ik kan dat artikel al niet meer terugvinden op DSOnline...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 14:24   #10
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Fransmannen?
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Europeanen...
Oud 2 januari 2008, 14:27   #11
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
ze zullen iets anders tonen aan de 'linksen' dan aan de 'rechtsen' zeker?
Want mijne DS online toont het wel zenne:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=LL1M2L0A
Oud 2 januari 2008, 14:29   #12
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
plus:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=711M08G4
Oud 2 januari 2008, 14:30   #13
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ook vervelend, maar een pak minder vervelend:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...lId=SL1M1G3C_4
Oud 2 januari 2008, 14:30   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Maybe, maar ik vind echt niet hoe je daar raakt vanaf de startpagina.

Edit: ah ok, stond bij "Regio", was naar "Binnenland" aan het kijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 januari 2008 om 14:44.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 14:30   #15
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
't was ook maar bladvulling, in afwachting van interessant nieuws
Oud 2 januari 2008, 14:32   #16
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't was ook maar bladvulling, in afwachting van interessant nieuws

't zal uw kind maar zijn, die ter bevrediging van gewelddadige behoeften geslagen wordt en bestookt wordt met vuurpijlen.
Arm schaap

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 2 januari 2008 om 14:33.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 14:34   #17
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht

[/zet poco-modus af]
hilariteit!
Oud 2 januari 2008, 14:51   #18
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:

't zal uw kind maar zijn, die ter bevrediging van gewelddadige behoeften geslagen wordt en bestookt wordt met vuurpijlen.
Arm schaap
Als het geen andersgepigmenteerd kind is, kan het Filo niets schelen...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 14:53   #19
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Arm schaap
Daar is Filo selectief blind voor
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 15:15   #20
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ga daar mijn gegevens invullen, zeker? Probeer eens met
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...&PostCode=1780
Daar lees ik dat het in Wemmel twee jaar stil is geweest. In mijne tijd waren we zo braaf niet, zenne.

Laatst gewijzigd door DannyS : 2 januari 2008 om 15:19.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be