![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger, toen de dieren nog konden spreken en er militaire dienst was voor elke jonge gast van 18 jaar, sprak men niet van verplegend personeel in het leger, maar van beenhouwers.
Flawieter nu stuurt mensen zonder diplom naar het militaire hospitaal. Blijkt nu dat zoiets strafbaar is. Wel wel, Flawieter, vindt gij dat nu zo abnormaal dat in een beschaafd (?) onland er wettekes zijn die zeggen dat niet zomaar iedereen zich mag uitgeven voor dokteur of verpleegster ???? Maar ik vermoed dat Flawieter met zijn parlementaire onschendbaarheid, de dans zal ontspringen. ![]() Valse verpleger in MUG-team (De Morgen) - 22/12/2007 07:24:43 BRUSSEL - (Belga) Twee jaar lang werkte een verpleger zonder enig geldig diploma op de MUG-dienst van het militair ziekenhuis Koningin Astrid in Neder-over-Heembeek. Michel P. stond er in voor de urgentiedienst die moet uitrukken als op NAVO- of EU-toppen buitenlandse staatshoofden iets overkomt. De eerder deze maand geschorste valse verpleger kreeg zijn functie volgens zijn collega's dankzij een tussenkomst van ex-minister André Flahaut, schrijft De Morgen. Twee jaar geleden kreeg het team versterking van Michel P. (54) uit Vilvoorde. De man werkte daarvoor in een niet-medische functie in het UZ Saint-Luc in Woluwe. Al vrij snel na zijn aanstelling kwamen de eerste klachten. Volgens een arts is de man "volslagen onbekwaam" en "wordt hier intern zelfs zeer sterk betwijfeld of hij ooit een EHBO-cursus volgde". Vorige maand werd de zaak onder de aandacht gebracht van de erkenningscommissie voor verpleegkundigen bij het ministerie van Volksgezondheid. Volgens het verslag dat voorzitter Willem Paredis overmaakte aan de directie van Militair Hospitaal Koningin Astrid in Neder-over-Heembeek staat de man niet geregistreerd als verpleegkundige. Michel P. werd intussen door de directie geschorst, maar daarmee is de kous niet noodzakelijk af. Hij oefent onwettig de verpleegkunde uit, waardoor hij strafrechtelijk vervolgd kan worden, net als de directie die dit oogluikend toelaat. (TVP) BELGA (BELGA)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke nieuwe ministerfunctie krijgt Flahaut in de volgende Gouvernement Royal? Die van minister van Justice?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Om dit te worden diende ik in Heverlee te leren rijden met een vrachtwagen. Doch heilaas: de vorst was streng, het vroor dat het kraakte, en het leger deed bieten uit. Ook ik. Toen kreeg ik een rijbewijs, maar kon niet rijden. Vanaf toen hoorde ik als ambulance chauffeur bij het militair hospitaal in Antwerpen. Ik kon dus niet rijden. Een EHBO cursus had ik ook nooit gevolgd, laat staan dat ik enig benul had hoe ik een gekwetste moest verzorgen, dragen, transporteren enz... Ik heb leren rijden "al doende". Met twaalf soldaten in mijn vrachtwagen dus. Ik weet nu niet of ik een beenhouwer ben. Maar ik hoop dat de ambulanciers tegenwoordig tenminste al kunnen autorijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Dat is ook de merde aan het feit dat de PS nu in de regering zit, zij zullen we verhinderen dat er een onderzoekscommissie komt naar het beleid van Flahaut.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() Die Flahaut is hilarisch. Elke regering zou die mens moeten coöpteren of zo... Spijtig alleen dat hij er zoveel belastinggeld mee verkloot...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Ik zou eerder voorstellen om hem te promoveren naar de Europese Unie, of de VN
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pistonneke van papaatjen in de sossenpartij ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
![]() mijn neven hebben ook allemaal hunne tijd in Duitsland mogen kloppen.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Mijn vader zaliger was een cvp-er. Alhoewel hij voor euthanasie was en een grote bijdrage heeft geleverd aan het euthanasie debat door op zijn sterfbed er een film over te draaien, die na zeven jaar pas mocht vertoond worden in panorama. Ik wou naar Duitsland, omdat de legerdienst daar korter was, en ik net gehuwd was. Tevens wou ik niet te maken hebben met de geneeskundige dienst omdat ik al een hekel had aan het authoritaire karakter van het leger, en daarenboven hospitalen daar nog een schepje bovenop doen. Vermits ik geen auto kon rijden, maar een verstokt motorrijder was wou ik ook niet met wagens, tanks of ander vierwielen gedoe rijden. Dit alles mocht ik dus invullen onder "voorkeuren" bij de selectie in het "klein kasteeltje". Het gevolg was: ambulance chauffeur-ambulancier, in Belgie, in een militair hospitaal.... Het leger houdt rekening met uw wensen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag me af, als de PS hem geen ministerpost meer gunt... Heeft dat iets te maken met de schandalen tot nu toe of weet de PS-leiding iets dat wij nog niet weten? ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 22 december 2007 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als daar wat zou misgaan kon het voor u passagier in ieder geval geen kwaad meer.. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
In Ruanda gingen ze lopen omdat er tien doden vielen. Dat dit het leven kostte aan een miljoen mensen is een andere kwestie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Dat de PS clowns als Flahaut, Daerden, Happart, etc... naar voren schuift als kopstukken, zou toch ergens een belletje moeten doen rinkelen, zou je denken.
In Wallonië klinkt dat belletje echter niet door ; d�*�*r vinden ze dat allemaal normaal. Maar eerlijk gezegd, ook veel vlaams(talig)e politiekers blijken het niet erg te vinden. Verhofstadt dulde immers zonder enig probleem karikatuur Flahaut als minister van Landsverdediging in zijn regering. En de toenmalige vlaams(talig)e meerderheidspartijen zagen daar geen graten in. Ach, een volk heeft de leiders dat het verdient, zeker ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verklaarde zelfs dat WL die geen werk zoeken of weigeren gerust mogen gesanctioneerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar we hebben er nog altijd een mening over, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |