Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2007, 12:03   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Flawieter en zijn beenhouwers in het militair hospitaal

Vroeger, toen de dieren nog konden spreken en er militaire dienst was voor elke jonge gast van 18 jaar, sprak men niet van verplegend personeel in het leger, maar van beenhouwers.

Flawieter nu stuurt mensen zonder diplom naar het militaire hospitaal.

Blijkt nu dat zoiets strafbaar is. Wel wel, Flawieter, vindt gij dat nu zo abnormaal dat in een beschaafd (?) onland er wettekes zijn die zeggen dat niet zomaar iedereen zich mag uitgeven voor dokteur of verpleegster ????

Maar ik vermoed dat Flawieter met zijn parlementaire onschendbaarheid, de dans zal ontspringen.

Valse verpleger in MUG-team (De Morgen) - 22/12/2007 07:24:43

BRUSSEL - (Belga) Twee jaar lang werkte een verpleger zonder enig geldig diploma op de MUG-dienst van het militair ziekenhuis Koningin Astrid in Neder-over-Heembeek. Michel P. stond er in voor de urgentiedienst die moet uitrukken als op NAVO- of EU-toppen buitenlandse staatshoofden iets overkomt.

De eerder deze maand geschorste valse verpleger kreeg zijn functie volgens zijn collega's dankzij een tussenkomst van ex-minister André Flahaut, schrijft De Morgen. Twee jaar geleden kreeg het team versterking van Michel P. (54) uit Vilvoorde. De man werkte daarvoor in een niet-medische functie in het UZ Saint-Luc in Woluwe. Al vrij snel na zijn aanstelling kwamen de eerste klachten. Volgens een arts is de man "volslagen onbekwaam" en "wordt hier intern zelfs zeer sterk betwijfeld of hij ooit een EHBO-cursus volgde". Vorige maand werd de zaak onder de aandacht gebracht van de erkenningscommissie voor verpleegkundigen bij het ministerie van Volksgezondheid. Volgens het verslag dat voorzitter Willem Paredis overmaakte aan de directie van Militair Hospitaal Koningin Astrid in Neder-over-Heembeek staat de man niet geregistreerd als verpleegkundige. Michel P. werd intussen door de directie geschorst, maar daarmee is de kous niet noodzakelijk af. Hij oefent onwettig de verpleegkunde uit, waardoor hij strafrechtelijk vervolgd kan worden, net als de directie die dit oogluikend toelaat. (TVP)
BELGA (BELGA)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 12:29   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Welke nieuwe ministerfunctie krijgt Flahaut in de volgende Gouvernement Royal? Die van minister van Justice?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:35   #3
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Welke nieuwe ministerfunctie krijgt Flahaut in de volgende Gouvernement Royal? Die van minister van Justice?
Of hoe alles in orde komt.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:35   #4
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vroeger, toen de dieren nog konden spreken en er militaire dienst was voor elke jonge gast van 18 jaar, sprak men niet van verplegend personeel in het leger, maar van beenhouwers.

Flawieter nu stuurt mensen zonder diplom naar het militaire hospitaal.
Tijdens de prehistorie, toen ik mijn dienstplicht vervulde, was ik "ambulancier".
Om dit te worden diende ik in Heverlee te leren rijden met een vrachtwagen. Doch heilaas: de vorst was streng, het vroor dat het kraakte, en het leger deed bieten uit. Ook ik.

Toen kreeg ik een rijbewijs, maar kon niet rijden.

Vanaf toen hoorde ik als ambulance chauffeur bij het militair hospitaal in Antwerpen. Ik kon dus niet rijden. Een EHBO cursus had ik ook nooit gevolgd, laat staan dat ik enig benul had hoe ik een gekwetste moest verzorgen, dragen, transporteren enz...

Ik heb leren rijden "al doende". Met twaalf soldaten in mijn vrachtwagen dus.

Ik weet nu niet of ik een beenhouwer ben. Maar ik hoop dat de ambulanciers tegenwoordig tenminste al kunnen autorijden...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:42   #5
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Of hoe alles in orde komt.
Dat is ook de merde aan het feit dat de PS nu in de regering zit, zij zullen we verhinderen dat er een onderzoekscommissie komt naar het beleid van Flahaut.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 14:16   #6
cortelinckx
Schepen

Standaard

Die Flahaut is hilarisch. Elke regering zou die mens moeten coöpteren of zo... Spijtig alleen dat hij er zoveel belastinggeld mee verkloot...
cortelinckx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 14:23   #7
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cortelinckx Bekijk bericht
Die Flahaut is hilarisch. Elke regering zou die mens moeten coöpteren of zo... Spijtig alleen dat hij er zoveel belastinggeld mee verkloot...
Ik zou eerder voorstellen om hem te promoveren naar de Europese Unie, of de VN
Oud 22 december 2007, 15:36   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Tijdens de prehistorie, toen ik mijn dienstplicht vervulde, was ik "ambulancier".
Om dit te worden diende ik in Heverlee te leren rijden met een vrachtwagen. Doch heilaas: de vorst was streng, het vroor dat het kraakte, en het leger deed bieten uit. Ook ik.

Vanaf toen hoorde ik als ambulance chauffeur bij het militair hospitaal in Antwerpen. Ik kon dus niet rijden. Een EHBO cursus had ik ook nooit gevolgd, laat staan dat ik enig benul had hoe ik een gekwetste moest verzorgen, dragen, transporteren enz...

Ik weet nu niet of ik een beenhouwer ben. Maar ik hoop dat de ambulanciers tegenwoordig tenminste al kunnen autorijden...
En hoe komt dat gij in Antwerpen mocht blijven, terwijl alle gewone mensen naar Duitsland moesten?
Pistonneke van papaatjen in de sossenpartij ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 20:49   #9
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
En hoe komt dat gij in Antwerpen mocht blijven, terwijl alle gewone mensen naar Duitsland moesten?
ja!

mijn neven hebben ook allemaal hunne tijd in Duitsland mogen kloppen.
Oud 22 december 2007, 21:15   #10
ericferemans

Standaard

Citaat:
Terechte vraag!
Mijn vader zaliger was een cvp-er. Alhoewel hij voor euthanasie was en een grote bijdrage heeft geleverd aan het euthanasie debat door op zijn sterfbed er een film over te draaien, die na zeven jaar pas mocht vertoond worden in panorama.

Ik wou naar Duitsland, omdat de legerdienst daar korter was, en ik net gehuwd was. Tevens wou ik niet te maken hebben met de geneeskundige dienst omdat ik al een hekel had aan het authoritaire karakter van het leger, en daarenboven hospitalen daar nog een schepje bovenop doen.
Vermits ik geen auto kon rijden, maar een verstokt motorrijder was wou ik ook niet met wagens, tanks of ander vierwielen gedoe rijden.

Dit alles mocht ik dus invullen onder "voorkeuren" bij de selectie in het "klein kasteeltje".
Het gevolg was: ambulance chauffeur-ambulancier, in Belgie, in een militair hospitaal....
Het leger houdt rekening met uw wensen!
Oud 22 december 2007, 21:40   #11
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hij wordt niet opnieuw minister. Ik heb gisteren op het journaal gezien hoe hij probeerde in alle stilte het gebouw probeerde te verlaten. Het leek wel alsof hij tranen in zijn ogen had.

Ik vraag me af, als de PS hem geen ministerpost meer gunt...
Heeft dat iets te maken met de schandalen tot nu toe of weet de PS-leiding iets dat wij nog niet weten?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 22 december 2007 om 21:40.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 21:44   #12
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terechte vraag!
Mijn vader zaliger was een cvp-er. Alhoewel hij voor euthanasie was en een grote bijdrage heeft geleverd aan het euthanasie debat door op zijn sterfbed er een film over te draaien, die na zeven jaar pas mocht vertoond worden in panorama.

Ik wou naar Duitsland, omdat de legerdienst daar korter was, en ik net gehuwd was. Tevens wou ik niet te maken hebben met de geneeskundige dienst omdat ik al een hekel had aan het authoritaire karakter van het leger, en daarenboven hospitalen daar nog een schepje bovenop doen.
Vermits ik geen auto kon rijden, maar een verstokt motorrijder was wou ik ook niet met wagens, tanks of ander vierwielen gedoe rijden.

Dit alles mocht ik dus invullen onder "voorkeuren" bij de selectie in het "klein kasteeltje".
Het gevolg was: ambulance chauffeur-ambulancier, in Belgie, in een militair hospitaal....
Met selecties hebt U schijnbaar nooit veel geluk...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 22:03   #13
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Da wel nie maar met u rij-opleiding had ge beter als chauffeur van ne lijkwagen kunne werke.
Als daar wat zou misgaan kon het voor u passagier in ieder geval geen kwaad meer..
Oud 22 december 2007, 22:07   #14
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Da wel nie maar met u rij-opleiding had ge beter als chauffeur van ne lijkwagen kunne werke.
Als daar wat zou misgaan kon het voor u passagier in ieder geval geen kwaad meer..
Klopt: het Belgisch leger houdt echter niet van vechten.
In Ruanda gingen ze lopen omdat er tien doden vielen.
Dat dit het leven kostte aan een miljoen mensen is een andere kwestie
Oud 22 december 2007, 22:21   #15
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Terechte vraag!

Dat was toch algemeen geweten; je kreeg altijd het omgekeerde van wat je vroeg.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 22:28   #16
Hallebarde
Banneling

Standaard

Dat de PS clowns als Flahaut, Daerden, Happart, etc... naar voren schuift als kopstukken, zou toch ergens een belletje moeten doen rinkelen, zou je denken.

In Wallonië klinkt dat belletje echter niet door ; d�*�*r vinden ze dat allemaal normaal.

Maar eerlijk gezegd, ook veel vlaams(talig)e politiekers blijken het niet erg te vinden.

Verhofstadt dulde immers zonder enig probleem karikatuur Flahaut als minister van Landsverdediging in zijn regering. En de toenmalige vlaams(talig)e meerderheidspartijen zagen daar geen graten in.

Ach, een volk heeft de leiders dat het verdient, zeker ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 22:30   #17
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Dat de PS clowns als Flahaut, Daerden, Happart, etc... naar voren schuift als kopstukken, zou toch ergens een belletje moeten doen rinkelen, zou je denken.

In Wallonië klinkt dat belletje echter niet door ; d�*�*r vinden ze dat allemaal normaal.

Maar eerlijk gezegd, ook veel vlaams(talig)e politiekers blijken het niet erg te vinden.

Verhofstadt dulde immers zonder enig probleem karikatuur Flahaut als minister van Landsverdediging in zijn regering. En de toenmalige vlaams(talig)e meerderheidspartijen zagen daar geen graten in.

Ach, een volk heeft de leiders dat het verdient, zeker ?
Flahaut is weg en de gedegen Demotte staat aan het hoofd van de Waalse regering.
Verklaarde zelfs dat WL die geen werk zoeken of weigeren gerust mogen gesanctioneerd worden.
Oud 22 december 2007, 22:37   #18
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Flahaut is weg en de gedegen Demotte staat aan het hoofd van de Waalse regering.
Verklaarde zelfs dat WL die geen werk zoeken of weigeren gerust mogen gesanctioneerd worden.
Juist, straatrue : Flahaut is minstens voorlopig weg.
Maar we hebben er nog altijd een mening over, natuurlijk.
Oud 22 december 2007, 22:40   #19
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Juist, straatrue : Flahaut is minstens voorlopig weg.
Maar we hebben er nog altijd een mening over, natuurlijk.
Stem nooit voor hem, maar Di Rupo heeft de weg van de geleidelijkheid gekozen om de stal uit te kuisen = verstandig.
Oud 22 december 2007, 22:44   #20
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Stem nooit voor hem, maar Di Rupo heeft de weg van de geleidelijkheid gekozen om de stal uit te kuisen = verstandig.
D�*�*r heb ik een volkomen andere mening over, maar dat is iets voor een andere discussielijn, misschien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be