![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={16509CC4-7C18-4130-BEAF-58E1CA39DAF7}
Bij sommige vrouwen is het vertrouwen in de vondelingenschuif juist groot genoeg om het kind er naast te leggen. Gevolg het kind vriest dood. Zou dit een reden kunnen zijn om de uitbaters van zo een schuif verantwoordelijk te stellen voor hun gebrekkige handleiding, een schuif zonder keuring of babyproof-certificaat van Vinçotte en zo als ouder een honderdduizend euro schadevergoeding te eisen? RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In hoeveel talen en pictogrammen moeten we die vondelingenschuifhandleiding dan erbij hangen?
En zeer spijtig voor het kindje, maar de "eigenaars" van die vondelingenschuif zijn niet verantwoordelijk voor de achterlijkheid van de "vondelinglegger".
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als men met niet al te snuggere mensen werkt is de uitleg: "van ze moeten maar slimmer zijn" niet goed genoeg, dus er is op zijn minst een gedeelde verantwoordelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() het kind zelf zal ook wel niet al te snugger zijn, vermits het niet al te snuggere ouders heeft.
eigenlijk is er dan niet zoveel mee verloren dat zo'n kind sterft hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() D'er zou zonder u niet zozeer niet veel verloren zijn, maar eerder veel gewonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Edit: Hahahah, ik dacht al dat ik overeen kwam met Raf, bleek Snoopy te zijn. Laatst gewijzigd door HAMC : 3 januari 2008 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() eugentica, daar waren de nazi's ook grote voorstaanders van.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat iemand de verantwoordelijkheid neemt om "de miserie" van "niet Snuggere Mensen" probeert op te vangen, moet die persoon maar mee gestraft worden als een "niet snugger" persoon zelfs de eenvoudige oplossing niet kan gebruiken. Wette wa, Ik kom in uw brievebus zeiken, omdat het niet duidelijk angegeven is dat het een brievenbus is en geen pisbak. En aangezien ik een "niet snuggere persoon" ben is het mede uw fout. U had maar duidelijk moeten maken dat het een brievenbus is. Eigenlijk zegt U dat "niet snuggere mensen" zich niet mogen voortplanten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 3 januari 2008 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Das de fout van de seksboekskes, das de enige manier waarop een niet al te snuggere leert hoe dat ie zich moet voortplanten. (niet dat ie begrijpt hoe dat komt, voor het zelfde geld kunnen kinderen gemaakt worden wanneer men anaal bezig is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen, als er tussen ons twee een transaktie plaats vind, op welke manier dan ook, dan kan u niet zeggen dat u er niets mee te maken heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Waar zeg ik dat juist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() Stel je stapt het politiekantoor binnen met je (pasgeboren)kind. Je spreekt de politieambtenaar aan met “Het is een ongewenst kind. Noch mijn vrouw noch ik wil er voor zorgen. Ik zal het hier laten, U regelt het maar dat het een zonnige en goede toekomst tegemoet gaat.”
Vervolgens verlaat U het politiekantoor. De kans is groot dat U even verderop zal worden opgepakt worden. Wat met diegene die faciliteiten bieden, die er juist voor zorgen dat anonimiteit een keurmerk of trots is van hun zogenaamde “dienstverlening” om kinderen verloren te kunnen leggen? RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Het was alleszins niet de bedoeling om te bewijzen dat mensen die kinderen ten vondeling leggen niet al te snugger zijn, al lijken ze dat wel voor mij. Laatst gewijzigd door HAMC : 3 januari 2008 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Schepen
|
![]() Waar vind je het dat het een moeder is?
In de in de standaard: een citaat In het Duitse Hannover is gisteren een baby op minder dan twee meter van een vondelingenschuif dood gevonden. Omdat het kindje niet in de schuif lag, ging er geen alarm af. Waarschijnlijk vroor de jongen dood. De moeder is onvindbaar. http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF02012008_098 Over de vader wordt geen woord gerept, dus blijven de vader of de moeder nog even uit beeld. Belgie heeft één vondelingenschuif de organistatie = moeders voor moeders >> dat lijkt toch op een clubje welke geen gelijkwaardige kansen nastreeft voor jonge vaders RR Laatst gewijzigd door roderidder : 3 januari 2008 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ja natuurlijk, ik meende ook niet te zeggen dat in dit specifiek geval de eigenaar/aanbieder van die schuif nu verantwoordelijk is voor dood door verwaarlozing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |