![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
We moeten er niet veel woorden aan vuil maken : de communautaire nota van Verhofstadt, met andere woorden : het carcan waarbinnen Leterme dient te blijven, is zowat de doodsteek voor de beloofde "grote staatshervorming".
Leterme stond er bij, en keek er naar. Wat nu, CD&V ?? Wat nu, NV-A ?? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Die kijken ons in de ogen en liegen gewoon verder. Wie niet akkoord is is nazi of separatist of alle twee.
En de mentaal gehandicapte stemt er volgende keer weer op. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
De fervente Leterme-fans weten niet te fel wat te zeggen, blijkbaar.
Of vinden ze misschien dat hun idool hier een gewiekst manoeuver uithaalt ? Tja, er is inderdaad niet veel reden tot uitbundig hoera-geroep. Jullie zijn flink in de zak gezet, hé mannen ! En wij meteen ook, trouwens. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb nog geen details gezien van het werkstukste van Verafstoot. Gezien de ervaringen die Vlamingen hebben met dat heerschap, zullen daar zeker dingen in staan die niet te aksepteren zijn, zoals vb. de federale kieskring. Maar voor de rest moet ik toegeven dat ik geen glazen bol heb, om te kunnen voorspellen of dat vodje papier van de verkiezingen-verliezer geaksepteerd zal worden, in zijn geheel of in delen ervan, door de andere partners. Voor 't zelfde Vlaamse geld, schieten de Franstaligen het papiertje af gelijk ze in het seizoen in de Ardennen een wild zwijn neerleggen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Denk je dat het niet waar is misschien?
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kijk, als de grote lijnen van het geheel al totaal onverteerbaar zijn, heb ikzelf niet veel details meer nodig. En vertrouwen op de vlaamse refleks van Verhofstadt is er al helem�*�*l niet bij. Nu nog enkel wachten op de allesverklarende uitleg van Leterme, misschien ? |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hetgeen jij akseptabel vindt, is niet gedekt door de verkiezingsuitslag. Je moet blijven strijden voor je idealen, maar tot de volgende (wettelijke) federale verkiezingen (okee, zo vlug als mogelijk, vb. in 2009 al), zal je je er toch bij moeten neerleggen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat wil nog niet zeggen dat mijn mening altijd precies dezelfde moet zijn dan deze van die meerderheid. En dan kan ik het moeilijk laten van mijn mening te uiten. Eéns een slecht karakter, altijd een slecht karakter, nietwaar. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Grappige flamingantjes toch... Ik zou ze beklagenswaardig vinden als ze niet zo dolkomisch waren. Vive la Belgique!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mooi. Doel getroffen!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mag ik er jullie even op wijzen dat VHS NIETaan de onderhandelingstafel zit voor de hem opvolgende regering en dat hij hier weer even netjes de media uit de zeilen van YLT houd.
Wat VHS vertelt aan de media is daarom helemaal niet wat de andere achter gesloten deuren aan het doen zijn. VHS doet hier enkel de taak waarom hij terug premier moest worden, de aandacht van de onderhandelingen weg houden en op hem gevestigd houden, zodat de media de andere politici niet tot straffe uitspraken kan verleiden. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hechte vriendschap kan toch mooi zijn... |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Banneling
|
En als we eerst eens de nota zouden lezen?
Maar breek voor de rest gerust maar verder af... |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb eerder het vermoeden dat hij vanuit Europa de opdracht heeft gekregen dat hij moet zorgen dat er in België tegen de 23 maart een regering moet zijn, of dat hij anders naar zijn postje binnen de EU kan fluiten Zoala CDH en CD&V door de ECP op het matje zijn geroepen geweest. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
|
Citaat:
Zoveel mogelijk macht naar Belgie en voor Vlaanderen de bevoegdheid om plantsoenen en ronde punten te onderhouden. Ohja, en daar zal een zware prijs voor betaald moeten worden. Laatst gewijzigd door HAMC : 7 januari 2008 om 22:17. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vraag was wel: 'wat nu Leterme'.
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hopelijk voor jou denken de staatshervormers er ook zo over.....
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Franstaligen zullen een twee derde meerderheid leveren voor alles wat Belgique versterkt. De 'Vlamingen' zullen géén meerderheid vinden voor wat de regio's ten goede komt.
|
|
|
|
#20 |
|
Banneling
|
Hahaha die Vlaams Nationalistjes, die hier alles eens op hun kop gingen zetten
Hier heb je mijn antwoord http://www.dethecusdrama.com/users/f...p_her_ride.wmv |
|
|
|