Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2008, 18:04   #1
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard Ondertussen in theocratisch Amerika...

Citaat:
Can Atheists Be Parents?

After six years of childless marriage, John and Cynthia Burke of Newark decided to adopt a baby boy through a state agency. Since the Burkes were young, scandal-free and solvent, they had no trouble with the New Jersey Bureau of Children's Services—until investigators came to the line on the application that asked for the couple's religious affiliation.

John Burke, an atheist, and his wife, a pantheist, had left the line blank. As a result, the bureau denied the Burkes' application. After the couple began court action, however, the bureau changed its regulations, and the couple was able to adopt a baby boy from the Children's Aid and Adoption Society in East Orange.

Last year the Burkes presented their adopted son, David, now 31, with a baby sister, Eleanor Katherine, now 17 months, whom they acquired from the same East Orange agency. Since the agency endorsed the adoption, the required final approval by a judge was expected to be pro forma. Instead, Superior Court Judge William Camarata raised the religious issue.

Inestimable Privilege. In an extraordinary decision, Judge Camarata denied the Burkes' right to the child because of their lack of belief in a Supreme Being. Despite the Burkes' "high moral and ethical standards," he said, the New Jersey state constitution declares that "no person shall be deprived of the inestimable privilege of worshiping Almighty God in a manner agreeable to the dictates of his own conscience." Despite Eleanor Katherine's tender years, he continued, "the child should have the freedom to worship as she sees fit, and not be influenced by prospective parents who do not believe in a Supreme Being."

The Burkes are now living in Carterville, Ill., near Southern Illinois University, where John Burke has worked for the past year as a speech pathologist. Nevertheless, Judge Camarata ordered the parents to send David's sister back to the New Jersey adoption agency. Two weeks ago, aided by the American Civil Liberties Union, the Burkes appealed directly to the New Jersey Supreme Court, which agreed to hear the case. If they fail in their appeal, Eleanor Katherine may have to leave the only family she has ever known and await adoption by another couple whose religious convictions satisfy the State of New Jersey.
I denk dat ik moet overgeven
Oud 5 januari 2008, 18:11   #2
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Buitensporig. Dat dan weer wel.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 18:16   #3
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ondenkbaar in België, zelfs in onze katholieke adoptiebureaus van Caritas.

Het gekke is dat dit adoptiebureau geen eigendom is van een christelijke organisatie, maar van de staat New Jersey.

De kans is dan ook groot dat het hogerechtshof de ouders gelijk geven.
Oud 5 januari 2008, 18:37   #4
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Oeps, het artikel blijkt al oud te zijn (blijkbaar was het terug in de belangstelling geraakt). Gelukkig had het een happy ending

Maar ik houd toch mijn hart vast voor de presidentsverkiezingen. Kiezen ze daar voor een Romney of een Huckabee dan denk ik dat ik zelfs heimwee naar Bush ga hebben

Laatst gewijzigd door Wautd : 5 januari 2008 om 18:39.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 08:13   #5
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Oud nieuws of niet, het maakt niet zoveel uit. Een atheistische of agnostische presidentskandidaat maakt nog steeds geen schijn van kans om verkozen te worden.
Oud 6 januari 2008, 08:14   #6
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Ondenkbaar in België, zelfs in onze katholieke adoptiebureaus van Caritas.

Het gekke is dat dit adoptiebureau geen eigendom is van een christelijke organisatie, maar van de staat New Jersey.

De kans is dan ook groot dat het hogerechtshof de ouders gelijk geven.
Worden aldaar vragen gesteld inzake het al dan niet gelovig zijn?

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe die vragenlijst er uit ziet.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 januari 2008 om 08:14.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 14:11   #7
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

amai van 1970

toen bestond internet toch nog niet?
Oud 6 januari 2008, 14:13   #8
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Worden aldaar vragen gesteld inzake het al dan niet gelovig zijn?
Op elk debat is er wel iemand die vraagt welke rol de Bijbel speelt in het leven van de kandidaten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 6 januari 2008 om 14:13.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 18:31   #9
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Op elk debat is er wel iemand die vraagt welke rol de Bijbel speelt in het leven van de kandidaten.
Ik heb al behoorlijk wat debatten meegemaakt in mijn leven, doch die vraag kan ik mij toch echt niet herinneren (of toch, één maal, een debat tussen Vermeersch, Kruithof en Bodifiée - maar dat was ook de enige keer).

Een vragenlijst invullen en een interview door een adoptiebureau is nu niet bepaald een debat, hé...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 januari 2008 om 18:31.
Oud 6 januari 2008, 21:06   #10
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
amai van 1970

toen bestond internet toch nog niet?
Niet tegenstaande dat zulke discriminatie nog steeds gebeurt in the land of the free
Oud 7 januari 2008, 13:56   #11
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Niet tegenstaande dat zulke discriminatie nog steeds gebeurt in the land of the free
Dogmatiek is nooit te onderschatten.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 20:34   #12
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik heb al behoorlijk wat debatten meegemaakt in mijn leven, doch die vraag kan ik mij toch echt niet herinneren (of toch, één maal, een debat tussen Vermeersch, Kruithof en Bodifiée - maar dat was ook de enige keer).

Een vragenlijst invullen en een interview door een adoptiebureau is nu niet bepaald een debat, hé...
Ah, sorry, ik haalde je twee berichten door elkaar. Ik had het over verkiezingsdebatten tussen Amerikaanse politici.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 20:48   #13
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ah, sorry, ik haalde je twee berichten door elkaar. Ik had het over verkiezingsdebatten tussen Amerikaanse politici.
Aha, ok. Vandaar het misverstand. Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in. Ik blijf het evenwel onvoorstelbaar vinden dat een presidentskandidaat verplicht religieus dient te zijn.
Oud 8 januari 2008, 14:44   #14
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
I denk dat ik moet overgeven
Neen, ik denk dat gij bijles Engels moet volgen, er staat nl. in an extraordinary decision...Uitzonderlijk dus. Volgens uw topictitel lijkt het wel een alledaags gebeuren.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 17:01   #15
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Extraordinary of common, het maakt niet uit. Het feit dat een rechtbank (al dan niet éénmalig) een dergelijke redenering volgt is er ver over.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 januari 2008 om 17:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be