Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2008, 19:35   #1
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard Minder migratiehuwelijken Turken en Marokkanen

Citaat:
De meeste Turkse en Marokkaanse mannen in Nederland trouwen met een vrouw van dezelfde herkomst, uit Nederland of hun land van herkomst. In 2006 liet ongeveer een kwart van de Turkse en Marokkaanse mannen in Nederland die trouwden, hun bruid overkomen uit Turkije of Marokko. Dit is duidelijk minder dan vijf jaar eerder.
(…)
Verreweg het grootste deel van de Turkse mannen die in 2006 trouwden, koos voor een Turkse bruid uit Nederland (54 procent) of een uit Turkije (27 procent). In 2001 liet nog 56 procent van de Turkse mannen hun bruid overkomen uit het land van herkomst. Het aantal migratiehuwelijken is voor Turken de afgelopen jaren dus flink gedaald: van zo’n 1100 in 2001 tot nog maar 400 in 2006. Het aandeel huwelijken met een Turkse partner uit Nederland is de laatste paar jaar juist gestegen.
(…)
Bij de Marokkaanse mannen is een vergelijkbaar beeld zichtbaar. Ook hier trad een daling op in de migratiehuwelijken: in 2006 trouwde 23 procent van de Marokkaanse bruidegommen met een bruid uit Marokko (360 huwelijken), tegen 57 procent in 2001 (1000 huwelijken). Daarbij vond ook voor deze groep vanaf 2004 een sterke stijging plaats van het percentage huwelijken met een partner van dezelfde herkomst uit Nederland.
Bron: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...08-2350-wm.htm

In België zal, vermoed ik, dezelfde trend optreden. De toestroom van gezinsherenigers droogt op.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 19:48   #2
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

zeer goed, zo verder doen.

of direct een verbod op migratiehuwelijken, dus een verbod om een partner nr hier te halen uit het land van herkomst.

de persoon van hier mag natuurlijk altijd definitief ginder gaan wonen, ik zou zelfs zeggen, .... aanmoedigen die handel.

hoe langer er migratiehuwelijken zijn ( als is het er mr eentje bij wijze van spreken ) des te langer blijven we met de kraan open dweilen.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 7 januari 2008 om 19:49.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 19:50   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht

In België zal, vermoed ik, dezelfde trend optreden. De toestroom van gezinsherenigers droogt op.
In Belgie gelden niet dezelfde strengere importeisen die de Nederlandse regering heeft opgelegd.
In de aangehaalde cijfers werden de importhuwelijken die via de Belgie-route (ondertussen de Europa-route genaamd) niet mee opgenomen. Vele huwelijkskandidaten verhuizen even naar een ander Europees land en importeren via dat land hun bruiden om dan nadien terug naar Nederland te komen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 20:17   #4
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee, in Vlaanderen is de situatie anders en is er eerder een toename, omdat veel Nederlandse moslims zich hier vestigen om te kunnen trouwen , gezien dit in nederland aan een veel strenger beleid is onderworpen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 23:09   #5
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Dat ze onder elkaar trouwen vind ik best positief. Vooral dat ze hun bruid minder vaak importeren maar ook dat ze zo mijn dochters met rust laten.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 17:00   #6
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nogal logisch: ze hebben hier nu meer keuze dan vroeger én de meeste mensen willen toch wel een partner waarmee ze op ongeveer dezelfde golflengte zitten.

Ik denk dat er zich nu ook een stijging van 'gezinshereniging' binnen de grenzen van Europa voordoet. Maar ik heb hier wel geen cijfers over...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 17:17   #7
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nogal logisch: ze hebben hier nu meer keuze dan vroeger
Hoezo ? Was er vroeger dan geen keuze genoeg ? Liepen er vroeger niet genoeg vrouwen of mannen rond of waren autochtone ongelovigen niet geschikt ? Mag dat misschien niet van uwe 'verdraagzame' islam ?

Daarbij willen moslimmannen niet liever een maagd en dan nog liefst geen verwesterde. (Want verwestersen (integreren) is niet goed nietwaar) En gebruiken diezelfde moslimmannen die liever een niet verwesterde bruid in hun moslimland van herkomst zoeken de autochtone meisjes niet gewoon als oefenmatras om ze daarna als een gebruiksvoorwerp weg te gooien om uiteindelijk te trouwen met een maagd uit het moslimland van herkomst? De cijfers laten in geen geval zien dat die trend aan het veranderen is integendeel. De cijfers van Nederland zijn niet die van Belgie. Zoals hierboven reeds vermeld en er staat ook bij waarom.

Laatst gewijzigd door smiley : 8 januari 2008 om 17:24.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 17:19   #8
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
... maar ook dat ze zo mijn dochters met rust laten.
Dat is helemaal geen garantie dat zij uw dochters met rust laten.
Oud 8 januari 2008, 17:23   #9
Marlboro
Banneling

Standaard

Mjah,der zijn der hier ondertussen al veel te veel gekomen allemaal en dit op alle soorten manieren.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 19:56   #10
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dat ze onder elkaar trouwen vind ik best positief. Vooral dat ze hun bruid minder vaak importeren maar ook dat ze zo mijn dochters met rust laten.

Vooraleer ze met een "maagd" van hun eigen soort trouwen misbruiken ze "onze meisjes" als hoeren,tenminste de dochters van Belgische multicul-aanhangers,eigenlijk zouden deze "vreemdelingenhoeren" door "onze jongens" ook niet meer mogen worden genomen om mee te trouwen.
Net zoals na de oorlog met de "collaborateurs" deden zouden ze deze meisjes die met dat vuil krapuul liggen neuken hebben moeten kaalscheren zodat we ze herkennen.
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 23:29   #11
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht
Vooraleer ze met een "maagd" van hun eigen soort trouwen misbruiken ze "onze meisjes" als hoeren,tenminste de dochters van Belgische multicul-aanhangers,eigenlijk zouden deze "vreemdelingenhoeren" door "onze jongens" ook niet meer mogen worden genomen om mee te trouwen.
Net zoals na de oorlog met de "collaborateurs" deden zouden ze deze meisjes die met dat vuil krapuul liggen neuken hebben moeten kaalscheren zodat we ze herkennen.
Uw gevoel voor humor is niet helemaal het mijne.
Oud 9 januari 2008, 06:49   #12
Discus
Burger

Standaard

Citaat:

Welke humor...

Ik stel het graag zwart-wit,liever dan rond de pot te draaien,moet je ook eens proberen.
Oud 9 januari 2008, 10:29   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is dan ook niet om mee te lachen.

Uw dochters worden namelijk vanaf schooltijd, op TV, in alle mogelijke media aangemaand om de nieuwekomers te integreren. Met die vorm van integreren worden uw dochters ook aangemaand dat interculturele relaties best leuk, verrijkend, aangewezen dan wel "cool" zijn.
Nergens wordt in één of ander lesprogramma, TVprogramma of krantenserie aan diezelfde meisjes duidelijk gemaakt dat als puntje bij paaltje komt, zwartogige Mohamed weldégelijk naar een "eigen volk" MAAGD zal uitkijken, als het al geen eigen importfamilie maagd moet zijn. Is het niet willens dan nillens of zijn moeder spreekt niet meer tegen hem.

D�*t zou men aan uw dochters en de rest van onze meisjes moeten doorgeven. Alleen: het staat zo politiek incorrect nietwaar. Maar het zou alvast minstens een hoop gebroken harten kunnen vermijden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 januari 2008, 10:46   #14
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou "mijneer" Discus een beetje racist zijn?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 11:27   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
waarom? Wat denk je dat vele van die marokkaanse of turkse gastjes zeggen over hun oefengirls? Hetzelfde toch? Zijn dat dan ook allemaal racisten?

Oud 9 januari 2008, 11:42   #16
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Puur racisme dus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarom? Wat denk je dat vele van die marokkaanse of turkse gastjes zeggen over hun oefengirls? Hetzelfde toch? Zijn dat dan ook allemaal racisten?
't Zelfde als "Eigen Volk"gastjes, hé...sommige serieus, andere flierefluiters:"Als ik trouw, zal 't met een meisje uit mijn dorp zijn, ik wil er zeker geen die universiteit gedaan heeft want ik wil de baas zijn thuis en pinten gaan pakken als ik er goesting in heb" hoorde ik jaren geleden sommige medestudenten al zeggen, en ze déden het effectief! Ik ben naar een paar trouwfeesten-in-een-boerengat daarvoor geweest en zag ook de bruiden: inderdaad...
Wat later kwam ik dat soort als collegas tegen: weer een aantal van 'tzelfde...
Toen waren er nauwelijks moslims in België. Niks nieuws onder de zon dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 januari 2008 om 11:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 12:23   #17
Discus
Burger

Standaard

Citaat:

Niet dat je me er mee zou beledigen hoor "meneer" filosoof maar ik klasseer me zelf niet onder de racisten,ik vind de moslims die blanke meisjes als een soort van trofee versieren en neuken om ze vervolgens als hoeren te laten vallen om dan met een "respektvol" meisje van "hun soort" te kunnen trouwen veel grotere racisten dan mijzelf.
Mocht het andersom zijn,dus een blanke gast die in zijn jeugd "zwarte" meisjes behandeld zoals de moslims met onze meisjes doen om dan later met een blank meisje te trouwen,ik zou het evenzeer afkeuren.
En ,ben ik nu nog altijd een racist?
Oud 9 januari 2008, 16:30   #18
smiley

Standaard

Citaat:
Wat is dit denk je mijnheer de 'verdraagzame' ? Dit is pas racisme, wat discus zegt is geen racisme maar zijn feiten !

erikpoupaert "Die blanke sletten kunnen nog dienen door er eens goed op te gaan zitten, maar hetgeen uit de blanke hoer komt gerold, zint niemand, hoor"

"Ha ha ha ha. Om de dochters te laten meedoen aan jullie hoerenfestijn? Daar doen zelfs de meest gematigden niet aan mee. Laat de blanke bastaarden hun eigen dochters maar uithoeren aan jan en alleman."

Hier meer van dat fraais.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=100493

"Och, gij kaffir hond. Zwijn van de hoer die U op de wereld gezet heeft, de vuile blanke slet, Uw moeder" Stinkende kaffir hond

"Stinkend kaffir zwijn, zoon van de blanke rondhoerende teef die U op de wereld heeft neergescheten"

"De haat tegen het Westen mag je correct kwalificeren als de haat tegen de blanken. Die haat bestaat al geruime tijd, hoor. Het is zeer gemakkelijk van om het even welk ras tegen de blanken op te jutten"En daar komt de genialiteit van de Islam dan goed bij te pas. Er is maar Éen God. Er is geen enkele andere God dan Allah. En Mohammed is zijn boodschapper. Je kan je niet inbeelden hoe goed dat er in gaat.waarom zou men vanuit de VS en Europa nog soldaten naar ginder sturen, als de eigen steden in lichtelaaie staan?

Ik heb u daar op die 'verrijker' geen enkele reaktie zien posten, zelfs nog het woordje 'racist' niet zien schrijven wat u bij anderen (en dan nog ten onrechte) wel doet. U bent het prototype van de 'progressieve' 'verdraagzame'

Laatst gewijzigd door smiley : 9 januari 2008 om 16:44.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 22:43   #19
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Uw dochters worden namelijk vanaf schooltijd, op TV, in alle mogelijke media aangemaand om de nieuwekomers te integreren. Met die vorm van integreren worden uw dochters ook aangemaand dat interculturele relaties best leuk, verrijkend, aangewezen dan wel "cool" zijn.
Nergens wordt in één of ander lesprogramma, TVprogramma of krantenserie aan diezelfde meisjes duidelijk gemaakt dat als puntje bij paaltje komt, zwartogige Mohamed weldégelijk naar een "eigen volk" MAAGD zal uitkijken, als het al geen eigen importfamilie maagd moet zijn. Is het niet willens dan nillens of zijn moeder spreekt niet meer tegen hem.

D�*t zou men aan uw dochters en de rest van onze meisjes moeten doorgeven. Alleen: het staat zo politiek incorrect nietwaar. Maar het zou alvast minstens een hoop gebroken harten kunnen vermijden.
Ik heb mijn dochter nooit verboden om met wie dan ook om te gaan. Verbieden maakt de verboden vrucht alleen maar begeerlijker.
Oud 11 januari 2008, 08:54   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn dochter nooit verboden om met wie dan ook om te gaan. Verbieden maakt de verboden vrucht alleen maar begeerlijker.
Lees even wat ik schreef.
Wie heeft het over verbieden?

Het is MOHAMMED verboden om met een bleekscheet te trouwen, en het is FATIMA helemaal verboden om zelfs maar met een bleekscheet om te gaan.

Wat denk jij dat je nog aan je dochter zou te verbieden hebben?
Het gaat hem erom dat de hele reutemeteut aan jouw dochter "vergeet" te vertellen dat de Mohammedjes als puntje bij paaltje komt liever eigen volk eerst huwen, nadat ze jouw dochter als oefenmatras hebben gebruikt.

Laatst gewijzigd door circe : 11 januari 2008 om 08:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be