![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren ben ik zoals gewoonlijk naar de supermarkt geweest. LIDL om meer te specifieren.
Ik word altijd een beetje wild bij de wekelijkse aanbiedingen en was deze keer dolenthousiast over de bloembakken met waterreservoir ( ![]() Ik laadde mijn overvolle kar leeg (met o.a. die bloembakken weetjewel) en zag zijdelings dat hij maar een kleinigheidje gekocht had, maar het was te laat om hem voor te laten gaan. Enfin, soit, niks aan de hand. Ik dus met mijn volle kar naar de auto en ik begon opnieuw uit te laden. Nu heb ik wel de onhebbelijke gewoonte om alles wat niet bederfbaar is gewoon in de koffer te laten zitten tot ik het nodig heb ![]() Ben ik heel geconcentreerd de overschot van de vorige week netjes aan het rangschikken om de nieuwe lading erbij te krijgen, toen ik opgeschrikt werd door een stem achter me. Ik gil altijd als ze me laten verschieten. De "schuldige" sprong door mijn reactie ook een meter achteruit en toen bleek het die "waauw" gast te zijn die achter me stond aan de kassa. Na de nodige excuses haalde hij een pakje papiertjes uit zijn zak en gaf me er eentje. Er stond op (in het Nederlands) IK BEN EEN VLUCHTELING IK BEN HIER MET MIJN TWEE KINDEREN WIL JE ME IETS GEVEN? (dat laatste weet ik niet meer zo goed, ik ben blijven steken op "twee kinderen" ik vermoed dat er ergens ook nog wel HONGER zal bijgestaan hebben). Nu, zoiets mag je dus met mij niet doen! De combinatie "kinderen" en "honger" brengt me op slag de hongerverhalen uit WOII voor ogen die mijn vader me vertelde toen ik kleintjes was. Of beelden uit de serie "Moeder waarom leven wij?". En dat brengt me uit mijn evenwicht, ik wéét het. Ik heb dus een automatische veiligheid ingebouwd. "Ik geef nooit geld, maar indien je eten wil dan kan ik je dat wel geven". Gewoonlijk werkt het: zigeunermoeders die met hun kroost op de arm de supermarkten afstruinen op zoek naar "eten" hebben gewoonlijk geen brood nodig maar geld. Echter gisteren knikte die mens overtuigend bevestigend, toen ik op de inhoud van mijn koffer wees. LAP! daar ging mijn veiligheidsknopje natuurlijk. Een waas kwam voor mijn ogen, schuldgevoel all-over toen ik mijn overvolle koffer bekeek, geflankeerd door die vader van twee bloeikes van kinderen die waarschijnlijk hongerend ergens aan de kant van de weg in de sneeuw stonden...... "Vanwaar kom je", vroeg ik. Nee geen Nederlands, Frans aub. OK! Hij kwam van Transsylvanië. Beelden van donkere wouden bevolkt door vampieren kwamen in me op. Het pak witloof was het eerste wat ik vastgreep, gevolgd door de hesp. "Heb je soms een zakje?" vroeg hij. Jawel hoor, in mijn koffer ligt vanalles. Hij stopte het witloof en de hesp in het zakje, bedankte me en wou zich terug naar de ingang begeven. Ineens viel mijn frank! "je bent toch geen moslim" riep ik hem na, "want ik heb je hesp meegegeven". Nee, nee geen enkel probleem. Er lag ook nog een groot pak chocolade in de koffer. Ben ik hem na gaan brengen, "pour les enfants" ...... Toen ik van de parking afreed stond hij daar aan de ingang, moederziel alleen, met het "orange" zakje dat ik hem gegeven had. Hij zwaaide nog eens heel vriendelijk naar me. Net toen ik eraan dacht dat ik hem ook de gemalen kaas en de doos melk had moeten geven, me afvragend of ze in Transsylvania wel ons "witloof met hesp en kaassaus" kenden, zag ik hem in mijn achteruitkijkspiegel een grote hap van de chocolade nemen.....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een toegewijde vader... Hij verliest zelfs onder barre omstandigheden niet uit het oog dat snoepen niet goed is voor kinderen...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() To cut the crap: wat een prachtig kerstverhaal! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Jij bent een fijne sofist ![]() ![]() Ik heb zelf geen probleem met mensen hier toe te laten tot onze vetpotten. Wie hier wenst te blijven i.p.v. in den vreemde waar hij toevallig geboren werd, kan wat mij betreft gelijke rechten en plichten krijgen. De keerzijde van de medaille is dan wel, dat ik er ook van uitga, dat wie hier is, op één of andere manier krijgt wat hem toekomt. Desnoods een tijdje collectief-oncomfortabel in een vluchtelingentransit, daarna op reguliere basis net als burgers die het toeval hier uit hun mama deed ploppen. Ik ben dan ook niet geneigd aan aperte bedelarij steun te verlenen. Net als Circe, liet ik me liever verleiden om een eetwarenpakket aan te bieden, zodat cententrekkerij en mogelijke uitbuiting door derden uitgesloten is, en een hongerige daadwerkelijk een dag zijn nood kan lenigen, samen met zijn ongelukkige kroost. Zo stond ik ooit in Antwerpen de in brons geschilderde impersonator van Rubens te bewonderen toen een vrouw me aanklampte en om geld vroeg om haar hongerig kind te voeden. Ik weigerde principieel, maar schoot naar het nabije wafelkraam, waar ze ook fijn roomijs Haagen Dass verstrekken, en bestelde twee suikerwafels die me een lieve duit meer kostten dan de aalmoes waarmee ik mijn slechte geweten had kunnen sussen. De dame in kwestie wachtte niet eens tot ik me opnieuw naar het straatspektakel omkeerde, en draaide de twee lekkernijen voor mijn en haar hongerige kinds ogen in haar jak. ![]() Na voorgaande ontnuchterende ervaring ontwikkelde ik een beter systeem. Nu tover ik een briefje van 20€ uit mijn portefeuille, en bied de bedelaar (m/v) aan, om een paar uurtjes te komen opruimen en stofzuigen in mijn chaotische woonvertrekken, en zo hun tijd het toelaat mijn auto (summier) te wassen. Ik mag immer mijn centjes weer in de zak laten glijden. ![]() Wie neemt me mijn gerede twijfel omtrent échte behoeftigheid in België kwalijk? Wie vindt mijn reactie crapuleus of mensonwaardig?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weldoorvoede moeders wiens kinderen honger lijden krijgen van mij niet veel meer dan 'njet'. In de tijd dat ik nog in "'t stad" woonde heb ik er zo genoeg aan mijn been gehad.
Stel je voor.. wat voor een moeder is zo iemand? Mannen heb ik nog nooit aan mijn been gehad, maar ik zie er dan ook niet uit alsof men succesvol kan inspelen op mijn vrouwelijke hormonen. Sorry, ik heb geen medelijden.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Ook in milkshake?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet vergeten dat het uit de LIDL komt en waarschijnlijk nog GOEDKOPE chocolade is ook.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tanden die 's nachts in een glas slapen, reinig je probleemloos, wat voor vuilnis je ook naar binnenstouwt. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ik geef nooit aan dat soort bedelaars. Via mijn belastingen draag ik al ruim bij aan de opvang van al of niet rechtmatige asielzoekers en vluchtelingen, zelfs zonder dat ik hierover geraadpleegd word. Eigenlijk zou je die mensen een briefje moeten geven met de privéadtressen van al die politici die hiervoor verantwoordelijk zijn, de Groenen eerst, met de boodschap: "Ga daar maar aanbellen, en als ze niet opendoen ga maar langs achteren!" Eens zien hoe die politici van "Laat maar komen Grietje" daarop reageren!
![]() |
#12 | |||
|
![]() Citaat:
De mensen denken dat fruit gezond is, en dat is meestal ook zo, maar dat wil niet zeggen dat het OK is voor de tandjes. Het is zelfs gezonder voor je gebit om een stuk kauwgum MET suiker te eten (voor een lange periode), dan een appel (zuur én zoet). Het beste snoepgoed is echter suikervrije kauwgum, liefst met xylitol. Dat werkt zelfs anti-cariogeen, vooral na de maaltijd. Staafke, niet dat ge u nu van 's ochtends tot 's avonds u vol moet stoppen met noir de noir. Beperk uw tussendoortjes tot 2 per dag (rekening houdend met 3 maaltijden krijgen uw tanden dan 5 keer per dag een zuuraanval te verwerken), en dan zult ge niet te veel bij de tandarts langs moeten gaan (afin, hopelijk toch).
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Tantist
Mersie voor de uitleg. Mijn vrij intacte gebit dankt u op beide knieën ( ![]() Mijn favoriete drank is een halve citroen uitgeperst in een glas Vittel. Moet ik daar speciale voorzorgen voor nemen (zuur) Ik weet dat ik niet direct erachter mag poetsen, maar zo er nog iets is, ...... Ik betaal u wel eens een visite in natura (bier-geen sex!) ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() waarschijnlijk wel ja
en das ni lekker!
![]() |
#18 |
|
![]() Dat maakt niet uit, goedkoop is goedkoop
![]()
![]() |
#19 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ![]() tja, als ge zo ga beginnen dan kunde alle niet lekkere smaakloze dinge beginne op noeme he want die zijn ook goeikoop ![]()
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |