Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2008, 22:06   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard Europese kinderconcentratiekampen bestaan nog!!

Wie de kokhalzende toestanden gezien heeft in de weeshuizen in Bulgarije zal moeten beamen dat, 63 jaar na datum, nog steeds toestanden bestaan die vergelijkbaar zijn met de concentratiekampen ten tijde van de nazi's.
Kinderen totaal uitgemergeld, vuil, opgesloten, mishandeld. Juist nog wat prikkeldraad en enkele verse neo nazi ontbreken om hun sadistische lusten op bot te vieren, maar wat niet is kan nog komen...
En eens te meer blijkt uit de reportage dat "arbeit macht frei" de tijd doorstaat.
Zo zie je dat een jongen zijn enige mogelijkheid om buiten te komen is doordat hij moet meehelpen met de was.
Indien je de reportage nog niet hebt gezien : www.deredactie.be of canvas.
Ik het ergste van al is dat ik er moedeloos moet op toezien dat er bijna niets aan wordt gedaan door onze "gezagsdragers". Dergelijke feiten halen meer en meer de voorgrond en worden ook meer en meer afgedaan als 'faits divers" die binnen drie dagen reeds in de vergeetput zijn beland. Gauw wat geld opsturen en één of andere comissie en het geweten is gesust.
Ik zou zeggen kijken en reageren!!
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 22:19   #2
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Een aantal jaar geleden werd hetzelfde ontdekt in Griekenland en in Roemenië

Ik ben zeker dat er nog veel zo zijn in de E.U.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 22:24   #3
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

We noemen dat 'scholen'.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 22:39   #4
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard Concentratiekampen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
We noemen dat 'scholen'.
Neen, Heftruck, concentratiekampen, en gaandeweg de documentaire blijkt dat de eerst sadistiche neonazistische smeerlap reeds gepasseerd was.
Kijk misschien eerst eens naar de docu. alvorens opmerkingen te uitten om het bericht.
kijken en gepast reageren!!
Wiet er trouwens iemand het adres of het tel.nr. van Chris Dusauchoit, ik wil die man bedanken voor de aandacht die hij aan deze mensonwaardige toestand schenkt. tenminste één BV met het hart of het geweten op de juiste plaats.
Oud 22 januari 2008, 23:30   #5
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Neen, Heftruck, concentratiekampen, en gaandeweg de documentaire blijkt dat de eerst sadistiche neonazistische smeerlap reeds gepasseerd was.
Kijk misschien eerst eens naar de docu. alvorens opmerkingen te uitten om het bericht.
kijken en gepast reageren!!
Wiet er trouwens iemand het adres of het tel.nr. van Chris Dusauchoit, ik wil die man bedanken voor de aandacht die hij aan deze mensonwaardige toestand schenkt. tenminste één BV met het hart of het geweten op de juiste plaats.
Ik weet wel waar het over gaat hoor.

Ja, ik vind dat erg.

Wat kan ik er aan doen?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 23:58   #6
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de reportage bekeken vorige week maandag en ben ook zeer verontwaardigd over de toestand, maar vergelijk geen peren met citroenen door er weer eens de Nazi's bij te sleuren. Nazi-concentratiekampen en deze Bulgaarse weeshuizen hebben een totaal andere achtergrond en de opvattingen van de instellingen zijn ook uitermate verschillend. Terwijl Nazi-kampen het product waren van een beuwste en goed georchestreerde vernietingsmachine (de holocaust) geleid door een ronduit xenofobisch bewind, zijn de toestanden in de Bulgaarse weeshuizen eerder te wijten aan verregaande onverschilligheid en de politieke onwil om iets aan deze problemen te doen. Ondanks de gruweltaferelen die te zien waren, kan ik niet aannemen dat het doelbewust de bedoeling van de verzorgsters was kinderen te doden of met opzet pijn te doen lijden (wat in de concentratiekampen toch wel enigzins anders was).

Ik snap dus ten zeerste de verontwaardiging, maar gooi niet alles op een hoopje en pas ermee op geen al te boude vergelijkingen te maken. Dit zou de historische 'werkelijkheid' alleen maar geweld aandoen en daar is niemand mee gebaat. Neemt niet weg dat ik het volledig eens ben met de grond van deze zaak en dat we dringend een halt moeten toeroepen aan dergelijke wantoestanden anno 2008.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 07:32   #7
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard verschillen

Ik begrijp uw standpunt over de vergelijking. Maar ik zie het vanuit het oogpunt van de kinderen.
Onverschilligheid rechtvaardigd niet de manier waarop deze worden behandeld.
Net zoals in WO2 is het dankzij de onverschilligheid dat die toestanden konden blijven bestaan en uitbreiden. Daarom maak ik de vergelijking.
Net als in WO2 is er weer spraken van opvolgen van orders en handen wassen in de onschuld op elk niveau, niemand kan er aan doen.
Net als in de WO2 is er spraken van de gruwelijke beelden van zwaar ondervoede kinderen die vogelvrij zijn voor sadistische en lichamelijke mishandelingen.
Het enige verschil is dat er in WO2 doelbebewust is voor gekozen en dat het nu gewoon gedoogd wordt door europa (want ik ben zeker dat het een gekend probleem was) en dat maakt het mijns inziens nog zo veel erger.
Oud 23 januari 2008, 07:49   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Wie de kokhalzende toestanden gezien heeft in de weeshuizen in Bulgarije zal moeten beamen dat, 63 jaar na datum, nog steeds toestanden bestaan die vergelijkbaar zijn met de concentratiekampen ten tijde van de nazi's.
Kinderen totaal uitgemergeld, vuil, opgesloten, mishandeld. Juist nog wat prikkeldraad en enkele verse neo nazi ontbreken om hun sadistische lusten op bot te vieren, maar wat niet is kan nog komen...
En eens te meer blijkt uit de reportage dat "arbeit macht frei" de tijd doorstaat.
Zo zie je dat een jongen zijn enige mogelijkheid om buiten te komen is doordat hij moet meehelpen met de was.
Indien je de reportage nog niet hebt gezien : www.deredactie.be of canvas.
Ik het ergste van al is dat ik er moedeloos moet op toezien dat er bijna niets aan wordt gedaan door onze "gezagsdragers". Dergelijke feiten halen meer en meer de voorgrond en worden ook meer en meer afgedaan als 'faits divers" die binnen drie dagen reeds in de vergeetput zijn beland. Gauw wat geld opsturen en één of andere comissie en het geweten is gesust.
Ik zou zeggen kijken en reageren!!
Dit is helemaal geen nieuw gegeven, maar een oud zeer.

In de jaren 80 en 90 zijn er zelfs hier verschillende instellingen gesloten geweest waar de toestanden echt niet veel beter waren.

Het probleem is dat instellingen het nodig geld moeten krijgen en dat er de nodige controles moeten uitgevoerd worden, of dat het anders altijd en overal fout moet lopen.

En onze gezagsdragers kunnen daar niet veel tegen doen.

Men kan enkel actief deze gevallen opsporen en uitmesten, verder valt daar gewoon niets tegen te doen, want machtsmisbruik en hebzucht zijn hier ook een onderdeel van en men kan onmogelijk overal tegelijk zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be