![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buitenlandse “bedrijven” zeer professioneel bezig.
Terwijl onze uurprijs stilletjes aan niet meer te betalen is en ook u daar de dupe van is of zal worden springen de buitenlanders hier met al dan niet bestaande officiële bedrijven uit de grond als paddenstoelen. En ze zijn blijkbaar van alle markten thuis. Al het onderstaande is van één en hetzelfde bedrijf. Tarieven zoals : nog overeen te komen Of vanaf ; 13 € En zo verder. Een voorbeeldje van hoe ze zich presenteren, let op hun schrijfstijl. ![]() » Bokkerzetter gipsblokken isolava enz Prijs » € 13 Beschrijving » plaatsen van blokken aan 13 euro wij zijn een team van 5 mensen profisioneel Aangeboden » Fabrikant trappen maker Prijs » n.o.t.k. Beschrijving » wijAangeboden » Aannemer schilder en cyprocwerken Prijs » n.o.t.k. Beschrijving » aannemer schilderwerken geregistreerd alle karweien villas apartementen woningen enz wij restaureren ook uw muren dus geen stukadoor nodig ook cyprocwerken zolderinrichting stijlwanden en verlaagde plafonds maken en plaatsen alle soorten houten trappen Gevraagd » Buitelandse stukadoor gevraagd met Prijs » n.o.t.k. Beschrijving » buite landse stukadoors gevraagd met ervaring pleisterwerken goed betaald een beetje nederlands kenne DERECT STARTEN Aangeboden » Een koopje 2500 EURO Prijs » € 2.500 Beschrijving » marktkraam met voor 6000 euro nieuwe kledij zaols hemden broeken jurken ondergoed lingerie kouzen pyamas kinderen vesten onderhemden enz stopzetting markten 2.500 euro je kun het nog neet kopen in een faillement voor die prijs Aangeboden » Caravan te huur volledig ingericht 4 pers Prijs » € 375 Beschrijving » in klein strand te jabeke 5 sterren 3restaurants terrasen meer met strand waterski enz 10 min van de kust en van brugge Aangeboden » Proficioneel pleisterwerk Prijs » n.o.t.k. Beschrijving » aannemers bedrijf geregistreerd doet alle binnenbepleistering en cementeerwerken groot en klein oud of nieuw verlaagde plafonds stijlwanden gyprrcwerken stukanetwerken en plaatsen van isolavablokken het zijn proficionele arbeiders met hoge niveau alles wordt lood gezet en glad afgewerkt Concurrentie noemen ze dat dus. Jawel maar is dit nog naar Belgische normen? Ik vermoed van niet dus. Controle? Welnee. ![]() Is er nog toekomst voor onze kinderen? Jawel maar dan naar Poolse normen en tarieven. En enige nodige diploma's die wij absoluut moeten voorleggen alvorens te kunnen starten en registreren zullen hier ook wel ontbreken. Echter, dit blijkt alleen voor ons nog een probleem te zijn en niet voor buitenlanders dus. Zo gaat dat tegenwoordig.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 januari 2008 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog beter Mambo.
Als een "Nieuwe Belg" een eigen zaak wil starten heeft ie totaal geen diploma's nodig, noch een bankborg. Vadertje Staat heeft daar alles voor klaarliggen.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ne schilder moet van mij nie kunnen schrijven ze.
ik ken kleine zelfstandigen die amper kunnen schrijven. autochtonen, dat wel. wat maakt het uit?
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze mogen de straat komen vegen, maar van mijn werk moeten ze afblijven. Is dat de moraal van het verhaal Mambo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() legt gij het dan eens uit chipie?
![]()
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat een "autochtone" aannemer moet voldoen aan regels a tot en met Z³ bis sectie Kafka.
Maar dat willekeurige ex USSR stijl betonboer uit verrewegistan zonder boe of ba stevig onder de prijs kan duiken, zonder zich zorgen te hoeven te maken over diezelfde hoeveelheden regels en bemoeienissen. En als de verrewegistanese plakker hier een zaak wil starten word deze volledig ondersteunt vanuit de staatskas. Geen bedrijfsbeheer vereist, er word wel een boekhouder voorzien, kennis taal/wiskunde/etc, ook niet nodig; en daarbovenop een interestvrije lening, alswel vrijstelling van belastingen en RSZ voor de eerste 6 maanden (verbazingwekkend waarom telefoonwinkel xxxxxxxxxx na 6 overgenomen word en nachtwinkel yyyyyyy word)
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Eerlijk is dat niet maar het wil ook zeggen dat mensen niet meer geven om kwaliteit en dat prijs het belangrijkst is tijdens hun keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu net het hele eieren vreten Santos.
En zijn Belgisch/Poolse firma's die goed werk leveren voor minder geld dan een "autochtone" tegenhanger. Maar de autochtone tegenhanger heeft niet de mogelijkheid om te concureren met die "gelijke kwaliteit" Pool, omdat onze beste Pool in Polen belastingen betaalt, zijn Poolse werknemers riante Poolse lonen betaald en de variante op RSZ en dergelijke ook niet in het uitzuigerijtje "belgië" moet ophoesten. Of nog beter voor de zakken van de Poolse baas, tussen de mazen van de wetgevingen glipt.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En blijkbaar stoort dat niemand meer. In polen heb je twee belastingtarieven. 18 en 32% (op welke schaal het wisselt weet ik niet) Ze zijn daar geregistreerd, nu ja zo iets ongeveer. Komen hier werken, met mannen (bussen vol) als arbeiders op verplaatsingen, werken hier in het zwart en geven daar niks aan en ook hier niet natuurlijk. Ze hebben een papier bij dat op de gemeente moet gestempeld worden, voor een jaar of verlenging en na een jaar zeggen ze dat ze geen werk hebben gevonden en krijgen opnieuw een stempel. Geen inkomen dus. Uiteraard niet, alles is zo zwart als het maar kan zijn. En dat etaleren ze zeer zichtbaar. Je voelt het aan hun stijl van adverteren. Hier zwartwerk, hier geen facturen, hier geen btw, hier goedkoop in uren, enz.. Wat u ziet zijn koppelbazen, wat behalve zwart werk ook nog eens crimineel is en waar 5 jaar cel op staat. Die mensen kunnen niet goed schrijven, maar ik heb de indruk dat hier veel mensen niet "tussen de regels" kunnen lezen. Ik vraag me af moesten het dokters en advocaten zijn die zo bezig waren of het dan ook zou kunnen, of is het alleen omdat het werkmensen zijn dat niemand het kan schelen? En tussen haakjes, als u machines zoekt als beginnende zelfstandige, bel dan maar eens naar dezelfde polen. Voor een prikje krijgt u het magazijn van uw concurrent. Twee vliegen in één klap alvast. Iedereen kan vennootschappen oprichten, buitenlandse voor 1250€ en binnen de 24 uur kan je beginnen met vennoten in te schrijven onbeperkt in aantal en het goeie is dat je dan nog niet gekend is ook. Niemand kan het nog controleren, of het moet al een serieus onderzoek worden. Pak ze maar als je kan. En raadt eens waar het "zwarte" geld ingepompt wordt? Vastgoed natuurlijk. Want in sommige "bedrijven" rolt het serieus binnen. En wat doe je met zwart geld? Wit wassen. Goedkope huizen worden onbetaalbare huizen, en dat allemaal terwijl de mensen hier steeds minder werk en zeker betaald werk zullen krijgen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 januari 2008 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een abonnement op een web aankoopdienst. 9/10 mails zijn mensen die daar naar op zoek zijn. Die vooral op zoek zijn naar "goedkoop". Van waar het komt maakt niet veel meer uit. Die charlatans zullen daar ook wel een abonnement op hebben. Het "cliënteel" via het web is 100% anders dan bv mensen die via een telefoonboek zoeken. Die laatste zijn serieuze mensen. Die van het web zijn onnozelaars.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mambo, vooraleer er een aannemer hier een job mag komen doen (en da's omdat ik of te lui ben, of niet het juiste gereedschap heb, en het voor die 3 keer in mijn leven niet wil aankopen), moet ie mijn vragen goed kunnen beantwoorden.
Ik heb tot nu toe geen slechte ervaringen met aannemers, uitgezonderd dat "op tijd" voor sommigen een rekbaar begrip is. Hoe vind ik die, via de gouden gids, online.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk of het een mede werkende of alleen werkend patroon is en of hij onderaannemers stuurt. Grote bedrijven sturen meestal kleine zelfstandigen als onderaannemers die dikwijls niet erkend zijn immers. En laat een bestelbon maken of maak een aankoopbon waar eventueel een opsomming van de werken in detail staan beschreven met leveringsdatum en juiste prijs. Wijzigingen tijdens het werk kan men in principe het best ook op een bijkomende levering bon toevoegen, om eventueel gehakketak over prijzen nadien in de kiem te smoren. Er is ook een verschil in de werkopdracht. Stel u vraagt een iemand voor een werk en geeft geen richtlijnen. Dan is de aannemer veronderstelt het werk te klaren voor de prijs volgens zijn beste inzichten. Wijzigt u die tijdens het werk zelf, bv u begint zelf richtlijnen te geven, dan vervalt de prijs want dan werk men volgens door u opgelegde richtlijnen die niet op voorhand kenbaar waren gemaakt. Ook de verzekering voor ongeval verschuift dan in principe van zijn eigen verzekering naar uw verzekering. Dat van die verzekering is volgens mij een beetje rekbaar, heb er zelf nog geen ervaring mee gehad. Maar strikt gezien? Met andere woorden, goede afspraken op voorhand maken goede vrienden meestal. En voor de rest, duimen.
![]() |