![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Hoogzwangere vrouw valt in put van wegenwerkers
donderdag 15 april 2010, 04u00 Auteur: Jan Auman en Jozef Leysen Antwerpen.DEURNE - Sofie Willems (23) beleefde dinsdag de schrik van haar leven. De hoogzwangers vrouw donderde in een put die wegenwerkers voor haar woning groeven. ‘De werkmannen die wat verderop aan het graven waren, grepen niet in.' Sofie en haar vriend wonen in afwachting van de renovatie van hun eigen huisje in bij Sofie's papa aan het Eksterlaar in Deurne-Zuid. Daar is de aannemer AFT vorige week begonnen om de weg te vernieuwen in opdracht van de stad en het district Deurne. ‘We krijgen nieuwe riolering', zegt Patrick Willems, vader van Sofie. ‘Het is dus normaal dat er diepe putten moeten gegraven worden. Die moeten wel duidelijk afgebakend worden of afgedekt met een plank.' ‘Ik ben bezig aan de laatste weken als logistiek assistente in het rusthuis waar ik werk. Ik ben nu zeven maanden zwanger', vertelt Sofie. ‘De put vlakbij ons huis was niet afgespannen. Ik zag hem wel, maar schatte de situatie blijkbaar niet helemaal goed in. Ik dacht dat ik er wel over zou kunnen stappen, maar bij het neerkomen stortte de put in en ik tuimelde naar beneden.' Volgens Sofie zagen de arbeiders die een beetje verder aan het werk waren, zeer goed wat er gebeurde. ‘Ze grepen niet in, maar enkele minuten later stonden er plots linten rond de put. Een dag later hebben ze hem dichtgegooid.' Sofie probeerde zich dan maar zelf uit haar benarde positie te bevrijden. ‘Ik trok me zo goed en zo kwaad het kon aan de vensterbank omhoog. Ik ben op eigen kracht naar het nabijgelegen ziekenhuis getrokken. Doodsbenauwd was ik dat er iets mis zou zijn met ons kindje. Dat bleek gelukkig niet het geval.' Volgens de politie is een aannemer verplicht om putten op zijn werf te beveiligen als er niet gewerkt wordt. http://www.nieuwsblad.be/article/det...aved=1#reageer ![]() Wat ongelooflijk stom en ondoordacht. En dan noch eens geen poot uitsteken om moeder en kind te helpen. Was zekers koffiepauze..? Die luie gasten kunnen aangeklaagd worden wegens schuldig verzuim om een mens in nood niet te helpen; en dan nog een zwangere vrouw. Hopelijk gaat die baas eens een hartig woordje met zijn personeel klappen, hoewel.... Of is hij zelf zo slordig geen goed toezicht te houden op de werkplek.
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is nu eens een irrelevant fait divers.
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() mss mogen ze een vrouw geen hand geven ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=ezehjDxjOnE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 15 april 2010 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Dat is wel heel veel speculeren over waar dat werkvolk vandaan komt.
Staat er niet bij... ![]() Ook weer een gok, van mij dan. Miss moeten we in Vlaandrs voortaan tweetaling roepen: help..au secour. Tja, ook alles is communotair gerelateerd in den Belziek. Maar enfin, gelukkig voor moeder en kind goed afgelopen!!! ![]()
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mss moet jij eens meer je ogen opentrekken, als je bij de 10 wegenwerkers (echt die die met een schup het graafwerk moeten doen hé) 1 allochtoon ziet, dan trakteer ik u een pint. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier zijn de meeste allochtoon en ook de groenwerkers (maar dat zijn art. 64'ers) "Hier" = Antwerpen Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() maar ik had t wel over een pint, ni over nen bak ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 15 april 2010 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Voila, dat gebeurt er met die stomme moderne woorden " allochtoon " en " autochtoon ". Je moet gewoon " bruin gasten " en " mannen van bij ons " zeggen, dan vergis je je zo niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Die kliek werkers aangeven wegens het niet helpen van een persoon in nood.
|
![]() |
![]() |