Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2004, 13:31   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Dagelijks tijdens hun middagpauze trekt een kleine groep minderjarige allochtonen uit Ronse naar een warenhuis om er te gaan stelen. Het personeel kan deze groep van zo'n twintig man onmogelijk in de gaten houden. Gisteren werd er eentje betrapt aan de kassa toen er een fles uit zijn vest viel. Toen de kassierster hem wilde tegenhouden werd ze verweten van racist en door enkele van zijn companen bedreigd. De plaatselijke politie is nu verplicht elke middag naar het warenhuis af te zakken om deze wandaden een halt toe te roepen. Nu beperkt deze groep allochtonen zich tot wat rondhangen op de parking en de politie staan uitdagen. De politie, die de opdracht heeft gekregen niet meer te provoceren, laat begaan en stelt zich op aan de ingang van het warenhuis.

De meeste van de minderjarigen zijn gekend en in het bijzonder hun grote broers die hier geboekt staan als harde straatcriminelen. De volgende generatie is blijkbaar al verzekerd. Wanneer gaat men de ouders van deze criminelen eens aanpakken? Het is toch duidelijk dat zij de grote schuldige zijn voor het criminele gedrag van hun kroost?
Oud 12 maart 2004, 13:47   #2
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Als men deze problemen eens HARD aanpakt , dus niet met een zachte hand want dat helpt niet (vele malen bewezen , men wordt gewoon uitgelachen omdat ze zich onkwetsbaar voelen met al die wetten die hen beschermen tegen enige vorm van corectie) dan is het veiligheidsgevoel op straat al VEEL HOGER. Deze rondhangende groepjes vormen overal in het land een bron van overlast. Soms worden zelfs mentaal gehandicapte mensen verbaal en fysiek geïntimideerd en vernederd. Dit zonder dat er enig gevolg aan gegeven wordt. Wanneer gaat men hier iets aan doen? Of wacht men liever tot de burger het recht in eigen handen neemt?
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 15:58   #3
snofla
Banneling

Standaard

Dit crapuul kan zogezegd niet strafrechterlijk vervolgd worden, maar de wetgever kan perfekt een kader creëren voor de oprichting van een soort van 'heropvoedingstehuizen'. Niet de softe 'opvangtehuizen' die nu bestaan, maar op militaire leest geschoeide instituten waar men deze 'snotjong' drilt tot acceptabele burgers. Die mannen hun agressie en hun arrogante 'wij-zijn-hier-de-baas-mentaliteit' moeten tot op de grond afgebroken worden. Lukt dat niet, dan moeten ze het maar gaan uithangen in het land waar zij, of hun familie, uit afkomstig zijn.
En als zij daar ook niet meer kunnen integreren, dan moeten ze maar onder de 'Panama-vlag' gaan varen, over de zeven zeeën
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 16:16   #4
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Ik weet niet of hier nog veel discussie over moet gevoerd worden? Ik denk dat iedereen akkoord is dat straffen hier wel op hun plaats zijn...
Oud 12 maart 2004, 16:31   #5
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

wedden dat er weer zo een links moraalriddertje met het vingertje komt wijzen ?
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 16:40   #6
Artesia
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
wedden dat er weer zo een links moraalriddertje met het vingertje komt wijzen ?
Tuurlijk!
Die komen dan mekkeren over taalachterstand, discriminatie en frustratie.
Artesia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 16:57   #7
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Artesia
Tuurlijk!
U maakt die argumenten belachelijk. Natuurlijk zijn die dingen aanwezig in die jongeren, maar dat is geen excuus om zulke dingen ongestraft te laten gebeuren.

Die drie dingen moeten echter verholpen worden willen we niet dweilen met de kraan open, om eens een blokslogan op een andere manier te gebruiken.
Oud 13 maart 2004, 10:28   #8
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Tuurlijk!
U maakt die argumenten belachelijk. Natuurlijk zijn die dingen aanwezig in die jongeren, maar dat is geen excuus om zulke dingen ongestraft te laten gebeuren.

Die drie dingen moeten echter verholpen worden willen we niet dweilen met de kraan open, om eens een blokslogan op een andere manier te gebruiken.
Aan die 'drie dingen' probeert de overheid al jaren iets te doen. Er is reeds enorm veel geld uitgegeven aan allerlei projekten. Zo zijn er het SIF-fonds en het veiligheidscontract in de Stad Antwerpen, waarvan het geld grotendeels naar allerlei secundaire of zelfs tertiaire problemen is gegaan. Er werden allerlei 'sociale werkers' aangesteld: straathoekwerkers, pleinbegeleiders, flattoezichters, wijktoezichters, en ga zo maar door. Natuurlijk wel een goede zaak voor een pak mensen, die misschien anders geen werk zouden vinden.
Er werden straten en pleinen heraangelegd met gelden van het SIF, wat natuurlijk op zich een goede zaak is, maar in feite weinig of niets aan de echte problematiek kan veranderen. Ik bedoel maar, als ik lastiggevallen of overvallen word door 'ontwortelde en kansloze' allochtonen, dan maakt het mij niet veel uit of dit nu gebeurt op een pas heraangelegd pleintje, of op een oude kasseiweg. Bovendien heb ik liever op die moment 'echte' politie in de buurt, dan een of andere, alleen met een walkie-talkie 'bewapende', dikwijls dan nog allochtone, wijktoezichter of pleinbegeleider.
En tenslotte: leg mij eens uit hoe het komt dat zeer veel Marokkaanse meisjes, als ze tenminste van hun ouders de kans krijgen, het zeer goed doen in het onderwijs, en zelfs voor een groot deel doorstromen naar het hoger onderwijs? Die komen toch voor minstens een deel uit diezelfde 'achtergestelde buurten' en 'ontwortelde families'?
Oud 13 maart 2004, 14:34   #9
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tuurlijk!

Vertelt mij dan is waarom ik nog nooit in den bak heb gezeten, of ook maar ooit is iemand heb bestolen of bedreigd?

Mijn ouders zijn ook afkomstig uit het buitenland (Oost-Europa).
Het enige verschil is dat wij geen moslims zijn, dus ook niet achterlijk zijn, zoals Pim dat reeds zei.

We moeten die mannen aanpakken zoals ze dat in hun land van oorsprong doen.
Dan zullen ze wel dimmen, en zoniet, moeten de Belgische burgers ook maar beginnen met moslims te bedreigen, en oudere moslim-vrouwen te bestelen en te slaan.

Is zien hoe lang de regering dan zal wachten om in te grijpen.
Oud 14 maart 2004, 00:04   #10
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

ooooh kijk hij is van het oosten dus geen moslim.

80% van de totale moslimbevolking op heel onze aardbol is NIET-ARABISCH.
1/5de is arabisch.

Zoek eens zelf op hoeveel oosterlingen moslims zijn...

We kunnen het ook anders stellen.
(Laat ons in uw denkwereld blijven)
Al eens gehoord van de albanezen die enkel de taal der kogels begrijpen?
Al eens gehoord van die goeikope oosterse vrouwen?
Al eens gehoord van die goeikope arbeiders die werken aan 1euro per uur.

Geen persoonlijke beledigingen
johanvdw
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 09:23   #11
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
KNIP
Deze 'Mustapha'(waar volgens mij een racistische en fascistische Marokkaan achter schuilgaat) gaat hier wel heel ver. Dit is geen ironie meer of humor. Hij beledigt de ouders van Malinwa. Waarom staat de moderator dit toe?

Wij kunnen niet altijd en overal de posts controleren vooraleer ze gedaan worden. Als er iets ongeoorloofd gepost wordt kan je het "blauwe kaartje" gebruiken, dat naast de quote-knop staat. Dan wordt het bericht aan de moderatoren gemeld.

johanvdw
Oud 14 maart 2004, 09:29   #12
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Citaat:

Aan die 'drie dingen' probeert de overheid al jaren iets te doen. Er is reeds enorm veel geld uitgegeven aan allerlei projekten. Zo zijn er het SIF-fonds en het veiligheidscontract in de Stad Antwerpen, waarvan het geld grotendeels naar allerlei secundaire of zelfs tertiaire problemen is gegaan. Er werden allerlei 'sociale werkers' aangesteld: straathoekwerkers, pleinbegeleiders, flattoezichters, wijktoezichters, en ga zo maar door. Natuurlijk wel een goede zaak voor een pak mensen, die misschien anders geen werk zouden vinden.
Er werden straten en pleinen heraangelegd met gelden van het SIF, wat natuurlijk op zich een goede zaak is, maar in feite weinig of niets aan de echte problematiek kan veranderen. Ik bedoel maar, als ik lastiggevallen of overvallen word door 'ontwortelde en kansloze' allochtonen, dan maakt het mij niet veel uit of dit nu gebeurt op een pas heraangelegd pleintje, of op een oude kasseiweg. Bovendien heb ik liever op die moment 'echte' politie in de buurt, dan een of andere, alleen met een walkie-talkie 'bewapende', dikwijls dan nog allochtone, wijktoezichter of pleinbegeleider.
En tenslotte: leg mij eens uit hoe het komt dat zeer veel Marokkaanse meisjes, als ze tenminste van hun ouders de kans krijgen, het zeer goed doen in het onderwijs, en zelfs voor een groot deel doorstromen naar het hoger onderwijs? Die komen toch voor minstens een deel uit diezelfde 'achtergestelde buurten' en 'ontwortelde families'?
Hallo Bert, Ik heb, dacht ik, zaterdag een pertinente vraag gesteld; blijkbaar kunt of wilt ge daar niet op ingaan. Eigenaardig, toch?
Op die manier (en het is al meerdere malen gebeurd) kan men natuurlijk geen discussies voeren.
Oud 14 maart 2004, 10:03   #13
Bert
Burger

Standaard

Excuseer, maar ik was gisteren de ganse dag weg naar het Vlaams Parlement en heb pas 's avonds laat het forum bekeken, ik zal erover gekeken hebben.

Ik denk dat zoiets eerder te maken heeft met het verschil tussen de twee geslachten. Jongens (en niet alleen allochtonen) zijn van nature (en over het algemeen, er zijn uitzonderingen natuurlijk) wat ontstuimiger, stoerder, ja zelfs agressiever, ze willen zich meer bewijzen op fysisch vlak. Als je zoiets combineert met een explosieve sociaal-economische achtergrond dan lijkt me die mengeling gevaarlijker dan wanneer je dezelfde mengeling maakt met meisjes, die vaak rustiger zijn.

De uitzonderingen bevestigen de regel, denk maar aan de meisjesbendes die een tijdje terug in de actualiteit kwamen.
Oud 14 maart 2004, 10:54   #14
snofla
Banneling

Standaard

Tja, Bert, weer van dat, nietwaar? 'Boys will be boys' gecombineerd met een 'explosieve sociaal-economische achtergrond'... Zo simpel is dat volgens u...
Het heeft dus volgens u niets te maken met de manier waarop vele Marokkaanse ouders (en dan vooral de vaders natuurlijk) hun jongens opvoeden, of moeten we eerder zeggen: in heel wat gevallen is er van 'opvoeding' zelfs geen sprake.
Als ik uw redenering zou volgen, dan zouden we, bijvoorbeeld, heel wat meer last moeten hebben met Afrikaanse jongeren, want die hebben het door den band sociaal-economisch veel moeilijker dan de gemiddelde Marokkaan(grote uitzondering hierop zijn de Congolese bendes in het Brusselse, toegegeven). Of neem nu de Turken (hoe dikwijls heb ik dat nu al niet aangehaald): tweemaal zoveel werkloze jongeren als bij de Marokkanen, maar de Turkse criminaliteitsgraad bedraagt maar de helft van die van de Marokkanen.
Er klopt duidelijk iets niet aan uw argumentatie.
Tot hiertoe heb ik hierop nog van niemand een duidelijk, relevant en pertinent antwoord gekregen.
So, what's the problem? What's up, Doc
Oud 15 maart 2004, 16:25   #15
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Het heeft dus volgens u niets te maken met de manier waarop vele Marokkaanse ouders (en dan vooral de vaders natuurlijk) hun jongens opvoeden, of moeten we eerder zeggen: in heel wat gevallen is er van 'opvoeding' zelfs geen sprake.
Tuurlijk heeft het daarmee te maken. Dat zijn toch problemen op het sociale niveau? Ikzelf weet niks over de Marokkaanse opvoedkundige traditie, dus ga ik daar ook geen uitspraken over doen.

Verder zou ik graag eens wat cijfers zien over de spreidingsgraad van Marokkanen en Turken voor ik een conclusie wil trekken uit die bewering. Het lijkt me immers niet onmogelijk dat Marokkanen statistisch gezien vaker in regio's verblijven waar werk vinden moeilijk is.
Oud 15 maart 2004, 16:36   #16
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tuurlijk heeft het daarmee te maken. Dat zijn toch problemen op het sociale niveau? Ikzelf weet niks over de Marokkaanse opvoedkundige traditie, dus ga ik daar ook geen uitspraken over doen.

Verder zou ik graag eens wat cijfers zien over de spreidingsgraad van Marokkanen en Turken voor ik een conclusie wil trekken uit die bewering. Het lijkt me immers niet onmogelijk dat Marokkanen statistisch gezien vaker in regio's verblijven waar werk vinden moeilijk is.
Neen, opvoeding speelt zich af op het culturele niveau.
En dan uw bewering over de spreidingsgraad edm... Zo kun je natuurlijk eindeloos blijven voortemmeren.
Het is onder andere door dit chronische negationisme, dat de samenleving steeds verder polariseert.
Uiteindelijk zal de hele Marokkaanse gemeenschap de rekening betalen. Dat vind ik wel jammer. Maar ja,...
Oud 15 maart 2004, 16:39   #17
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
En dan uw bewering over de spreidingsgraad edm... Zo kun je natuurlijk eindeloos blijven voortemmeren.
Het is onder andere door dit chronische negationisme, dat de samenleving steeds verder polariseert.
Uiteindelijk zal de hele Marokkaanse gemeenschap de rekening betalen. Dat vind ik wel jammer. Maar ja,...
Het is pas wanneer besluiten genomen worden op basis van verkeerde of onvolledige cijfers dat het gevaarlijk wordt. Spreidingsgraad vind ik persoonlijk een belangrijke factor, dat heeft niks te maken met eindeloos voortemmeren.
Oud 15 maart 2004, 16:59   #18
snofla
Banneling

Standaard

Natuurlijk is dit eindeloos voortemmeren.
Hier komt het op neer: nooit zullen bepaalde politici en mensen die in hen blijven vertrouwen (zoals u blijkbaar) toegeven dat de Marokkaanse gemeenschap zich onderscheidt van andere allochtone groepen, door een onwaarschijnlijk hoog 'aflevergehalte' van onhandelbare, arrogante, agressieve en zelfs criminele jongeren (van het mannelijk geslacht).

Waarom? Omdat de Marokkaanse gemeenschap een politieke machtsfaktor is geworden.
Fraai hoor. Doe zo voort!
Oud 16 maart 2004, 21:59   #19
DrFrege
Banneling

DrFrege's schermafbeelding

Standaard

Kunnen jullie nu echt niet eens wat onspannen? Over politiek spreken, het meest absurde wat men kan doen. Politiek is niets anders dan neuken met de macht. Dat leert de geschiedenis ons toch.
En wat komt uit al dat geneuk meestal tevoorschijn: monsterboelekes, zoals Hitler, Stalin, Franco, Caucescaou, Mobutu, enz...
Mensen, het is het allemaal niet waard.
Geef mij maar een koppel mollige negerinnetetten; daar hou ik mijn aandacht bij
DrFrege is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 22:06   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrFrege
Geef mij maar een koppel mollige negerinnetetten; daar hou ik mijn aandacht bij
Hmmmm, lekkerrrrr, ik ben ook verzot op die in een fijn laagje chocolade gehulde marshmellows!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be