Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2008, 21:29   #1
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard allochtonen bij de politie en andere overheidsdiensten ?

wat zouden jullie ervan vinden indien men méér allochtonen aanwierf voor de politie en andere diensten die met allochtonen in contact komen ? ik bedoel dan straathoekwerkers en zo meer.

mr ook terreurbestrijders. allochtonen kunnen veelal de talen die deze lieden gebruiken, dus dan is het probleem van de taalonkundigheid van de terreurbestrijders ook opgelost.

natuurlijk op voorwaarde dat deze allochtonen tevens de landstalen machtig zijn.

ik denk dat deze maatregel alvast 2 positieve effecten kan hebben :
1. meer werkgelegenheid vr allochtonen
2. betere integratie en tevens ook een verbetering van de verstandhouding tussen allochtoon en autochtoon.

mr vr alle duidelijkheid, alle bereidwilligheid moet van de allochtonen komen en dus geen quota's of dergelijke.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:36   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Mij niet gelaten.

Maar U begrijpt dat ik dan ook nog enkel wel kunnen geverbalizeerd worden door blonde blauwogige agenten. Blijkbaar heeft dat belang voor allochtonen, dus zal ik me aanpassen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:49   #3
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mij niet gelaten.

Maar U begrijpt dat ik dan ook nog enkel wel kunnen geverbalizeerd worden door blonde blauwogige agenten. Blijkbaar heeft dat belang voor allochtonen, dus zal ik me aanpassen.
het is een feit dat de meeste criminele feiten door allochtonen gepleegd worden en tevens een feit dat veel allochtonen de ordediensten als vijand zien. hoewel dit natuurlijk nt tolereerbaar is en daar ook tegen moet worden opgetreden ben ik van mening dat de politie deels openstellen vr deze doelgroep een positief effect kan hebben op het respect dat de ordediensten hebben bij deze doelgroep.

de allochtonen die hier zijn, zullen hier altijd blijven ( jammer mr helaas ) dus oftewel proberen we hen in ons systeem te krijgen oftewel laten we alles verzieken en sidderen tot de boel ontploft, want dat is wat vroeg of laat zal gebeuren.

tevens ben ik van mening dat deze maatregelen gepaard moeten gaan met een serieuze verstrenging van de gevoerde immigratiepolitiek. maw. een totale immigratiestop zou geen overbodige luxe zijn.
dan kunnen we immers :

1. vermijden dat er nieuwe bijkomen
2. diegene die hier zijn integreren ( of hen de kans geven zich te integreren)
3. de rotte appels buitensmijten zodat enkel diegene die deugen overschieten, nu dweilen we tenslotte met de kraan open.

mr nogmaals, alles mr dan ook alles moet van de allochtonen zélf komen en van nergens anders. dus geen quota's waaraan voldaan moet worden en dergelijke dwingende maatregelen tgo de autochtone gemeenschap.

een quota is immers een dwang leggen op de autochtonen en dit mag geenszins, nooit ofte nimmer, het geval zijn.

de kansen moeten dr de autochtonen geboden worden maar ze grijpen komt enkel toe aan de allochtonen. zij weten dat ze mogen, dus niets houd ze tegen om het effectief ook te doen.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 17 januari 2008 om 21:51.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 08:03   #4
Gargamel
Banneling

Standaard

Wat zever jij hier van hen de kans te geven van integratie.
Die kregen reeds alle kansen van de wereld.
Snap je nu nog niet,dat die maar 1 objectief voor de ogen hebben.
Een Islamistische Staat.Niks meer,niks minder ! ! ! ! ! !
Al de rest is larie.

Waarom zouden ze integreren ?Ze krijgen toch alles op een schotel,en zijn zeker van vroeg of laat de baas te zijn.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 18 januari 2008 om 08:07.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 08:37   #5
Gargamel
Banneling

Standaard

Hierse,dat is wat de moslims verstaan onder integreren ! ! ! !

http://forum.politics.be/showthread.php?t=99026
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 12:55   #6
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
wat zouden jullie ervan vinden indien men méér allochtonen aanwierf voor de politie en andere diensten die met allochtonen in contact komen ? ik bedoel dan straathoekwerkers en zo meer.

Mbt de politie - staatsveiligheid: ik heb er an sich geen probleem mee dat allochtonen - met de belgische nationaliteit - ook dit soort jobs uitvoeren. De ervaringen in het buitenland ermee zijn echter niet bepaald onverdeeld positief. De corruptie en onbetrouwbaarheid onder de allochtone agenten is stukken hoger dan bij de autochtonen. Vnl omwille van groepsdruk van hun eigen gemeenschap die er op die mensen gezet wordt. Soit, met een goed screeningproces kan dat niet onoverkomelijk zijn.

Mbt straathoekwerkers deel ik uw mening helemaal niet. Voor mijn part geven ze alle straathoekwerkers - allochtoon of autochtoon - hun C4. Dat is niet meer dan een uiterst dure pleister op een houten been.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 15:23   #7
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Velen vinden werken voor politie een probleem en beroepen zich hierbij op het geloof, optreden tegenover een broeder mag niet.
Velen willen of mogen niet samenwerken met een andere man of vrouw, straathoekwerkers hebben een diploma nodig en slechts weinig allochtonen studeren af in een menswetenschappelijke richting niveau AI...ik zou er geen enkel bezwaar tegen hebben meer allochtonen te zien maar dan wel omdat ze een meerwaarde zijn als werknemer, niet omdat ze deel uit maken van een doelgroep!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 20:21   #8
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Wat zever jij hier van hen de kans te geven van integratie.
Die kregen reeds alle kansen van de wereld.
Snap je nu nog niet,dat die maar 1 objectief voor de ogen hebben.
Een Islamistische Staat.Niks meer,niks minder ! ! ! ! ! !
Al de rest is larie.

Waarom zouden ze integreren ?Ze krijgen toch alles op een schotel,en zijn zeker van vroeg of laat de baas te zijn.

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 22:30   #9
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Verklaar u nader.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 20:44   #10
nashman
Vreemdeling

nashman's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het een goéde zaak is als er meer allochtonen bij politie enzo werken...

1 kanttekening: is er de keuze tussen een autochtoon en een allochtoon: dan moeten ze de beste kiezen, niet de Belg omdat die hier al lang woont, maar de allochtoon omdat die de beste is... of omgekeerd...
Oud 1 februari 2008, 22:11   #11
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht

mr ook terreurbestrijders. allochtonen kunnen veelal de talen die deze lieden gebruiken, dus dan is het probleem van de taalonkundigheid van de terreurbestrijders ook opgelost.

natuurlijk op voorwaarde dat deze allochtonen tevens de landstalen machtig zijn.

ik denk dat deze maatregel alvast 2 positieve effecten kan hebben :
1. meer werkgelegenheid vr allochtonen
2. betere integratie en tevens ook een verbetering van de verstandhouding tussen allochtoon en autochtoon.

mr vr alle duidelijkheid, alle bereidwilligheid moet van de allochtonen komen en dus geen quota's of dergelijke.
Die allochtone flikken zullen sowieso kaart trekken voor hun vrienden als het er echt op aankomt en bij het minste een autochtone flik wat hardhandig zal optreden zal het zover komen deze zal gaan bleiten bij de baas en de autochtoon mss z'n werk kwijt.
Ik zie dat al van hier gebeuren.

Ik zou niet weten wat dat met integratie heeft te maken?
Verstandhouding doordat ne allochtone flik mij een boete heeft
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 22:21   #12
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Wat een debiele discussie...
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 22:26   #13
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat een debiele discussie...
En dat zegt de grootste ..... hier.
Oud 2 februari 2008, 00:11   #14
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Of je het nu een pracht idee vindt dat er allochtonen en allahtonen bij de politie, het leger, de gerechtelijke macht, de veiligheidsdiensten enz. komen of niet, één ding voorkom je niet: dat ze door hun groeps/geloofsgenoten vroeg of laat gezien zullen worden als overlopers/verraders. Afgelopen week was er b.v. een rechtzaak in de UK van een paar mannen die een video wilden maken van de onthoofding van een Mohammedaanse Britse soldaat (die in Afghanistan was geweest) ter meerdere glorie van hun god. (nee, het waren geen extremistische christenen!).
Of in Denemarken waar twee allahtone politieagenten nu dag en nacht politiebewaking hebben voor hun veiligheid en die van hun familie na doodsbedreigingen van geloofsgenoten voor wie ze verraders zijn geworden.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 00:53   #15
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is een volslagen foute opvatting dat je door de doelgroep te werk te stellen, een imago of betere bereikbaarheid naar doelgroepen toe schept!
En bovendien zo fout als wat; politie zal maar gerespecteerd worden als die doelgroep leert dat kleur er niet toe hoort te doen, dus of Mohammed of Wim voor je staat mag geen verschil maken!
Oud 3 februari 2008, 19:28   #16
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het is een volslagen foute opvatting dat je door de doelgroep te werk te stellen, een imago of betere bereikbaarheid naar doelgroepen toe schept!
En bovendien zo fout als wat; politie zal maar gerespecteerd worden als die doelgroep leert dat kleur er niet toe hoort te doen, dus of Mohammed of Wim voor je staat mag geen verschil maken!
Voor mij maakt dat verschil.
Oud 5 februari 2008, 15:29   #17
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan discrimineer je Marlboro, zo simpel is het.
Oud 5 februari 2008, 16:35   #18
bifke
Vreemdeling

bifke's schermafbeelding

Standaard

vraag is natuurlijk of er wel kandidaten genoeg zijn die willen levens volgens de wetten en principes van ons volk ...vooralleer je ze tot gezagsdragers van diezelfde principes kan bombarderen....
bifke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 20:09   #19
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vooral; nogal wat mensen verwachten dat wanneer iemand tot dezelfde doelgroep behoort hij of zij dus wel een oogje dichtknijpt, vanwege het broederschap.
Voor allochtone agenten is die druk een belasting, en het verhindert soms om gewoon hun werk te doen, in de ogen van de doelgroep zijn het verraders!

Jongeren gaven vaak aan om die reden niet bij politie of andere diensten te willen werken.
Ook op collega's binnen de sociale sector stond soms druk;niet toegeven aan een voorkeursbehandeling kon nogal eens leiden tot verbale agressie, zeker wanneer een vrouw tegenover een man uit dezelfde doelgroep stond.
Oud 5 februari 2008, 23:48   #20
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mij niet gelaten.

Mag je wel verbaliseerd worden door iemand met een dubbele nationaliteit?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be