Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2008, 20:38   #1
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard Huwelijken binnen de familie

http://consang.net/index.php/Global_prevalence

Uit de samenvatting:

Citaat:
Migrant communities now permanently resident in Western countries may represent a special case, especially where they practice a religion not followed by the majority indigenous population. In such communities, the available evidence from Western Europe, North America and Australasia suggests that the prevalence of consanguineous unions is increasing, in many cases from an already high level (for example, de Costa 1988; Modell 1991; Hoodfar and Teebi 1996; Reniers 1998). Various reasons can be advanced for this finding, including the desire to find a marital partner from within the community, which itself may be numerically small and composed of a restricted number of kindreds, and the wish to maintain community traditions in a new and unfamiliar environment. However, explanations of this type underestimate the strong belief that marriage within the family, as opposed solely to community endogamy, is the most desirable and reliable marital option (Bittleset al. 1991; Hussain and Bittles 1998; Hussain 1999). As previously noted, the current increase in the numbers of persons of marriageable age within these communities effectively facilitates the fulfillment of this belief.
Mijn idee: ik denk dat dit een rem is op integratie
Mijn vrees: steeds meer segregatie
Mijn hoop: steeds meer vermenging
Oud 17 februari 2008, 16:44   #2
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Pelikaanstraat ?
Oud 17 februari 2008, 16:57   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Birth-Defect Fears Over Cousin Marriages
Updated:10:19, Sunday February 10, 2008

MPs are claiming that arranged marriages between cousins in some immigrant communities are causing an increase in birth-defects.

Phil Woolas suggests the culture of first-cousin marriages is now the 'elephant in the room' and it needs to be discussed.

The MP for ethnically-diverse Oldham East and Saddleworth says his claim mainly involves families of coming from rural Pakistan.

Mr Woolas and other MPs have called for a public debate, with cultural sensitivities making the issue difficult to raise.

He said: "Part of the risk, I am told by the health service, is first-cousin marriages. If you are supportive of the Asian community then you have a duty to raise this issue."

His call was supported by fellow Labour MP Ann Cryer who first raised the issue more than two years ago.

Research had showed British Pakistanis were 13 times more likely to have children with recessive disorders than the general population.

Ms Cryer blamed a "medieval culture" of keeping wealth in the family and said some couples ignored warnings not to have more children despite the risks.

Mr Woolas insisted that the marriages - which are perfectly legal in the UK - were a cultural, not religious, issue based in the traditions of rural parts of Pakistan.

Mrs Cryer, who represents Keighley in West Yorkshire, told The Sunday Times: "If you go into a paediatric ward in Bradford or Keighley you will find more than half of the kids there are from the Asian community.

"Since Asians only represent 20%-30% of the population, you can see that they are over-represented.

"I have encountered cases of blindness and deafness. There was one poor girl who had to have an oxygen tank on her back and breathe from a hole in the front of her neck."

http://news.sky.com/skynews/article/...304811,00.html

en nog:

Storm over Muslim cousin marriages
Last updated at 00:07am on 11.02.08

Demands were growing yesterday for the sacking of a government minister after he warned about the problems of marriage between Pakistani first cousins.

Phil Woolas claimed that this had caused a surge in birth defects in the UK.

The Environment Minister also suggested the issue was being ignored by Muslim leaders, declaring it was the "elephant in the room" which urgently needed to be addressed.

It set off another heated debate about Muslims in Britain, following the outcry over the Archbishop of Canterbury's remarks on sharia law.

MPs said Mr Woolas's comments were insensitive and wrong, while the Muslim Public Affairs Council said they were "racist" and "Islamaphobic".

But the MP's supporters insisted he was calling for a debate about the prevalance of marriage of blood relations within families originating from rural Pakistan - and not the entire Muslim world.

Medical evidence also shows that marriage among blood relations carries a higher risk of children with birth defects.

Mr Woolas, a former race relations minister, told the Sunday Times: "If you have a child with your cousin the likelihood is there'll be a genetic problem.

"The issue we need to debate is first-cousin marriages, whereby a lot of arranged marriages are with first cousins, and that produces lots of genetic problems in terms of disability [in children]."

Mr Woolas insisted the practice did not extend to all Muslim communities, but was prevalent among families from rural Pakistan. Research has suggested that up to half of all marriages within these communities involve first cousins.

The minister added: "If you talk to any primary care worker they will tell you that levels of disability among the Pakistani population are higher than the general population.

"And everybody knows it's caused by first-cousin marriage.

"That's a cultural thing rather than a religious thing. It is not illegal in this country.

"The problem is that many of the parents themselves and many of the public spokespeople are themselves products of first-cousin marriages.

"It's very difficult for people to say, 'You can't do that' because it's a very sensitive, human thing."

Warning that the issue was not being talked about, the MP for Oldham East and Saddle

worth added: "Most health workers and primary care trusts in areas like mine are very aware of it. But it's a very sensitive issue.

"That's why it's not even a debate and people outside of these areas don't really know it exists."

It is not the first time Mr Woolas, whose constituency has an above average Muslim population of 8.5 per cent, has upset the community.

In 2006 he warned that Muslim women who wear the veil cause "fear and resentment".

First-cousin marriage is legal in the UK, but is regarded by many as taboo.

A BBC2 Newsnight investigation in 2005 found that among Pakistanis in Britain, 55 per cent marry a first cousin, and are 13 times more likely than the general population to produce children with genetic disorders.

It found that one in ten children of cousin marriages either dies in infancy or develops a serious disability.

While British Pakistanis are responsible for just 3 per cent of all births in the UK, they account for one in three children born with genetic illnesses.
Asghar Bukhari of the Muslim Public Affairs Committee said Mr Woolas's comments "verged on Islamophobia".

He said it was "bizarre" that Mr Woolas had spoken about a sensitive health issue which has no relation to his environment brief, and accused him of ignoring links between pollution and birth defects.

A spokesman for MPAC added: "These comments are racist and typical of the Islamaphobia that we have witnessed in large parts of the media recently.

"Gordon Brown should sack him."

But Inayat Bunglawala of the Muslim Council of Britain would say only: "Islam encourages people to marry outside of their immediate families to avoid having 'weak offspring'."

Liberal Democrat Chris Huhne said: "Phil Woolas has gone in with two big feet when tiptoeing would have been more appropriate.

"If there is now clear evidence that marrying your first cousin leads to unacceptably high risks of birth defects, then we should look again at the law as it applies to all of us, and not seek to single out one community."

But Mr Woolas was backed by Ann Cryer, Labour MP for Keighley in West Yorkshire, who said the NHS needed to do more to warn parents of the dangers.

She added: "This is to do with a medieval culture where you keep wealth within the family.

"If you go into a paediatric ward in Bradford or Keighley you will find more than half of the kids there are from the Asian community.

"Since Asians only represent 20 to 30 per cent of the population, you can see that they are over-represented."

"I have encountered cases of blindness and deafness.

There was one poor girl who had to have an oxygen tank on her back and breathe from a hole in the front of her neck.

"The parents were warned they should not have any more children. But when the husband returned from Pakistan, within months they had another child with exactly the same condition."

Downing Street refused to comment.

You're wrong, says MP who wed his first cousin

A Labour MP who married his cousin criticised Mr Woolas for singling out the Muslim community over the practice.

Khalid Mahmood, one of four Muslim MPs, called for better education about marriages between blood relatives.

Mr Mahmood, now 46, married his first wife, believed to be named Rifat, when he was in his twenties.

The marriage ended in 1992, but the couple had a child, who is now a teenager.

The MP for Birmingham Perry Barr told the Mail last night that he knew they were first cousins before the wedding.

But he suggested that those who believed they could be related should have DNA blood tests before marriage. Mr Mahmood declined to discuss the details of his first marriage, saying only: "I have personal experience of this."

He added: "Phil is trying to be helpful, but I don't think it came across in the way it should have done."

He insisted that young people were "very much aware" of the problems.

"They want to move away from that, they don't want to marry their cousins at all."

Mr Mahmood left his first wife to marry bank clerk Naseem Akhtar, with whom he has a 13-year-old daughter, Zara.

In 2004 he left her for a failed Conservative parliamentary candidate, Elaina Cohen, who is Jewish. They are no longer together.

http://www.thisislondon.co.uk/news/a...?ito=newsnow&/

-------------------------------------------------

ik kan me daar behoorlijk boos over maken.

Anno 2008 WETEN we dat doorgedreven (dus niet één keer , maar generatie na generatie) incestuele huwelijken weldegelijk kinderen met deformaties voortbrengt.

Wil me nu eens 1 iemand me duidelijk maken waarom we ons in DIT land daar niet over mogen uitspreken onder het mom van "behoud van eigen cultuur"??????

Waar zitten de perferssers die dit WETEN maar zich verschuilen achter "minimale kans"????

Wie zijn hier de slachtoffers?

me dunkt:

- de kinderen zelf
- de ouders van die kinderen
- de maatschappij die opdraait voor de extra gezondheidskosten

maar.... ssst stt..... als je er iets van zegt dan ben je RASSIEST zeker? Want ALLE CULTUREN ZIJN TOCH GELIJK NIETWAAR!

bah!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 februari 2008 om 17:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 18:55   #4
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou het racistisch zijn om daar iets van te zeggen?
Oud 17 februari 2008, 19:13   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Waarom zou het racistisch zijn om daar iets van te zeggen?
commentaar durven leveren op MOSLIMS??? en dat in het openbaar? gij zijt nie goe zeker!

Een gezaghebbende stem die zoiets durft kan zijn carrière op zijn borst schrijven (of hoe zeg je dat nu weer?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 februari 2008 om 19:14.
Oud 17 februari 2008, 19:14   #6
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

doe eens niet zo kinderachtig joh.
Oud 17 februari 2008, 19:16   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
doe eens niet zo kinderachtig joh.
Kinderachtig?

Misschien kan jij me dan even verklaren hoe het komt dat het verbod op huwelijken tussen neef en nicht een twintigtal jaar geleden héél stilletjes werd afgevoerd....

Ik vermoed zelfs dat jij geeneens wist dat dit hier vroeger verboden was!

Oud 17 februari 2008, 19:29   #8
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Heeft die inteelt ook nog te maken met iets anders dan geloof?
(denk aan bv het familiefortuin samen houden of bv leven in heel kleine dorpjes)
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 21:59   #9
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kinderachtig?

Misschien kan jij me dan even verklaren hoe het komt dat het verbod op huwelijken tussen neef en nicht een twintigtal jaar geleden héél stilletjes werd afgevoerd....

het is toch wonderbaarlijk te moeten vaststellen hoe gij er steeds weer in slaat 't één en 't ander in een bepaald licht te stellen

merkwaardig zelfs dat naargelang de topic of de evolutie van de draad het weer anders ingekleurd wordt
hier insinueer je dat dat verbod zou opgeheven zijn wegens en in het begin van de importvlaag
elders beweer je dat het opgehoffen werd omdat het geen actueel probleem meer zou vormen maar best weer dringend moet ingevoerd worden daar er anders zever van gaat komen

wat zal het nu worden ?

Laatst gewijzigd door praha : 17 februari 2008 om 22:02.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 22:33   #10
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gebruik te huwen met iemand in directe familie ligt in de rolpatronen voor man en vrouw.Jongens trouwen en brengen hun bruid mee naar het ouderlijk huis.Meisjes daareentegen gaan dus mee met hun echtgenoot, om ervoor te zorgen dat moeders en dochters hun band konden blijven behouden, kregen familieleden als partner een voorkeur omdat ze meestal in de buurt woonden.
Nu gebeurt het vooral om familie te helpen bij migratie.
In 2000 verscheen hier een krantenbericht waarbij dokter Beaucourt wees op het hoge aantal afwijkingen die voorkomen bij deze migrantenhuwelijken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 23:08   #11
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het gebruik te huwen met iemand in directe familie ligt in de rolpatronen voor man en vrouw.Jongens trouwen en brengen hun bruid mee naar het ouderlijk huis.Meisjes daareentegen gaan dus mee met hun echtgenoot, om ervoor te zorgen dat moeders en dochters hun band konden blijven behouden, kregen familieleden als partner een voorkeur omdat ze meestal in de buurt woonden.
Nu gebeurt het vooral om familie te helpen bij migratie.
In 2000 verscheen hier een krantenbericht waarbij dokter Beaucourt wees op het hoge aantal afwijkingen die voorkomen bij deze migrantenhuwelijken.
het probleem stelt zich als neven en nichten uit een gesloten gemeenschap meer dan gemiddeld met elkaar gaan huwen ( en dus kinderen verwekken )

blijft het echter bij een geïsoleerd geval dan stijgt die kans op afwijkingen ( ongeveer x2 tov ) ook fameus maar blijft toch nog zeer beperkt
Oud 17 februari 2008, 23:10   #12
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Inteelt bestaat nogal vers bij een welgekende groep uit de diamantenstreek in antwerpen, en dit hoeven zeker geen moslims te zijn !!!
Oud 17 februari 2008, 23:12   #13
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kinderachtig?

met kinderachtig doelde ik wel degelijk op onnozele uitspraken als "maar.... ssst stt..... als je er iets van zegt dan ben je RASSIEST zeker?" en "commentaar durven leveren op MOSLIMS??? en dat in het openbaar? gij zijt nie goe zeker!".

Je bent helemaal geen racist als je wijst op de risico's, en ik zie geen enkele reden waarom je dit niet in het openbaar zou kunnen doen.

En nee, ik heb me nooit verdiept in de wet omtrent nicht-neef huwelijken.
Ik vond dat niet echt relevant om me daarin te verdiepen, aangezien ik geen enkele neef of nicht heb waarmee ik zou willen trouwen.
Oud 17 februari 2008, 23:15   #14
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nee, ik heb me nooit verdiept in de wet omtrent nicht-neef huwelijken.
Ik vond dat niet echt relevant om me daarin te verdiepen, aangezien ik geen enkele neef of nicht heb waarmee ik zou willen trouwen.
maak je niet druk Nynorsk, ik heb de indruk dat ook circe zich niet de moeite heeft getroost dat (deftig) te doen

ps. zeker van dat ge geen nicht bent van me ?

Laatst gewijzigd door praha : 17 februari 2008 om 23:16.
Oud 17 februari 2008, 23:19   #15
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ps. zeker van dat ge geen nicht bent van me ?
neen

maar je zou ook een broer van me kunnen zijn (tenzij je een vrouw bent. wat ben jij eigenlijk?)

Het is ook helemaal niet verboden om met je broer te trouwen in België, behalve wanneer je wéét dat het je broer is.
Oud 17 februari 2008, 23:29   #16
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen

maar je zou ook een broer van me kunnen zijn (tenzij je een vrouw bent. wat ben jij eigenlijk?)

Het is ook helemaal niet verboden om met je broer te trouwen in België, behalve wanneer je wéét dat het je broer is.
dan ben ik graag je broer...

oepsie, nu weet ge 't
Oud 18 februari 2008, 00:40   #17
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Inteelt kwam ook vroeger bij ons vaak voor, vooral bij de 'welstellenden' en de adelijke families. Er gold in de middeleeuwen een (kerkelijke) regel dat er een 'verschil' van zeven generaties met een gezamenlijke voorouder tussen de partners moest zijn, maar in de loop der tijd werd dit 'afgezwakt' tot vier generaties, d.w.z. dat partners gezamenlijke bedovergrootouders mochten hebben. Deze 'versoepeling' voerde men in om de huwelijksmarkt uit te breiden voor de adel, daar reeds alle 'reserves' onder deze hogere kringen waren opgebruikt. Via allerlei dispensaties aan de Kerk kon de 'generatiemaatregel' echter worden afgekocht, waardoor ook in onze contreien volle neven met volle nichten in het huwelijk traden, en kinderen kregen (in het Oude Egypte was het zelfs gebruikelijk dat broer en zus met elkaar trouwden).

Ook nu nog steeds zijn teveel koninklijke huwelijken (= adel) genetisch teveel met elkaar verbonden, wat ervoor zorgt dat men in deze adelijke kringen meer af te rekenen krijgt met allerhande erfelijke ziekten (vb. de hemofilie in de Spaanse koninklijke familie).

De geschiedenis leert ons inderdaad dat incestueuze huwelijken vroeger vooral het gevolg waren van de wil om bezittingen en grond in eigen famillie te houden of omdat de huwelijksmarkt voor een geprivelegieerde klasse 'te beperkt' was om genetisch nog gezond te zijn. Ook afgelegen gemeenschappen of beperkte bevolkingsgroepen (vb. de blanke boerenbevolking van Zuid-Afrika) krijgen bijna 'noodgedwongen' te maken met meer huwelijken en verwekken van kinderen onder verwanten. Nu is migratie idd. ook een heel belangrijk motief, maar volgens mij is dit niet echt godsdienst- of rasgerelateerd. Het valt eerder binnen een context van de keuze voor de eigen bevolkingsgroep of een bewuste 'asielpolitiek' te kaderen (vb. de Pakistani in het Verenigd Koninkrijk).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 07:24   #18
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Linni we hebben het begrepen hoor de Joden doen het ook!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 08:18   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
Nu is migratie idd. ook een heel belangrijk motief, maar volgens mij is dit niet echt godsdienst- of rasgerelateerd. Het valt eerder binnen een context van de keuze voor de eigen bevolkingsgroep of een bewuste 'asielpolitiek' te kaderen (vb. de Pakistani in het Verenigd Koninkrijk).
Dit is een totale lapsus. Indien het keuze voor eigen - reeds geëmigreerde - bevolkingsgroep zou zijn, zouden het a) minder nichten en kozijns zijn, en b) zou men geen nichten en kozijn uit het moederland importeren.
Eenmaal men importeert is het nu niet bepaald noodzakelijk eigen nichten en kozijns te importeren zou ik denken. En ze doen niks anders!

Bovendien, zoals Alice reeds opmerkte, het is gewoon schering en inslag in die islamitische landen - inderdaad om de familie-bezittingen bijeen te kunnen houden, en om je dochter wat dichter bij huis te kunnen houden.
De beperking voor huwelijkskandidaten staan netjes in de koran (zo mag je zeker niet huwen met iemand die door dezelfde min werd gevoed, zelfs al heb je er genetisch totaal niks mee te maken, maar je mag wèl huwen met de dochter of zoon van je oom of tante).

Laatst gewijzigd door circe : 18 februari 2008 om 08:19.
Oud 18 februari 2008, 08:22   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
het probleem stelt zich als neven en nichten uit een gesloten gemeenschap meer dan gemiddeld met elkaar gaan huwen ( en dus kinderen verwekken )

blijft het echter bij een geïsoleerd geval dan stijgt die kans op afwijkingen ( ongeveer x2 tov ) ook fameus maar blijft toch nog zeer beperkt
Het probleem is nu eenmaal dat het géén geisoleerd geval is.
Daarom is net die poco-opmerking dat het "toeval" is in Engeland omdat ze maar een beperkte keuzegroep zouden hebben om een partner te kiezen, gewoonweg van de pot gerukt.

Het huwen met neven en nichten is gewoonweg standaard in islamitische landen, en DUS gebeurt het generatie op generatie op generatie.

Als uw ma en pa nicht en neef zijn, en uw oma en opa zijn ook nicht en neef, en die hun ouders ook, dan lijkt het me niet aangewezen om met je nichtje te huwen!
Doe anders maar eens de "verse genen" oefening in zulke familiestamboom.

Laatst gewijzigd door circe : 18 februari 2008 om 08:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be