![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat zijn schoenwinkel niet echt marcheerde zat Josebart die avond te brainstormen over een nieuw winkelconcept. Volledig nieuw. De nieuwe winkel moest de enige in zijn soort worden.
Al snel kwam hij op het lumineuze idee van de antwoordwinkel. Op alles een antwoord. Dat zou zijn koopwaar worden. En aangezien er niet in een stock moest worden voorzien zou hij de antwoorden aan een crisisvriendelijke prijs kunnen aanbieden. Hij dacht aan 1 euro per antwoord. Toch zeker de eerste maanden na opening. Al naar gelang de clandizie kon hij later nog aanpassingen doorvoeren. Hij huurde een klein pandje aan de Vanoekerzelestraat (pal in het centrum!) en installeerde er een tafeltje met twee stoelen. Boven de toegangsdeur tot het pand bevestigde hij een tableau met daarop "Het antwoord op al uw vragen voor 1 euro/stuk." Het duurde niet lang of de eerste klant arriveerde. "Kent u werkelijk op alle vragen het antwoord?", vroeg die. "Jazeker", antwoorde Josebart en hij zette een streepje op het lege blad papier dat voor hem lag. "Dus als ik u de nummers van de euromillions-trekking van volgende vrijdag vraag krijg ik daar een antwoord op?", vroeg de klant hoopvol. "Jawel", antwoorde Josebart terwijl hij een tweede streepje zette. "Dan had ik graag de nummers van de eerstvolgende euro-millionstrekking van u gehad.", zei de man. "Dat is geen vraag", zei Josebart. "Ik antwoord enkel op vragen." "Ik vroeg je toch de nummers van de eerstvolgende trekking?", zei de man. "Nee", antwoorde Josebart en hij zette een streepje. "Je zei me dat je die nummers graag van mij zou hebben." "Wat is dit voor gezeik? Dat komt toch op hetzelfde neer?", antwoorde de man, die lichtjes rood begon te worden, te meer omdat hij stilletjes aan doorhad waar die streepjes voor dienden. "1. Dit is geen gezeik -streepje- en 2. Dat komt niet op hetzelfde neer. Het was geen vraag. -streepje-", antwoordde Josebart rustig. De klant ademde eens diep in, dacht een ogenblik na en zei toen; "Mag ik van u de nummers van de eerstvolgende euromillionstrekking?" "Ja", zei Josebart en hij zette een nieuw streepje. De stilte die daarop volgde maakte de klant een beetje zenuwachtig. "Godverdomme. Ok dan.", riep hij en hij vervolgde (bijna in hoofdletters); "Wat zijn de nummers die tijdens de eerstvolgende euromillionstrekking als winnende uit de bus gaan komen?" Josebart zette alvast een streepje en antwoordde: "Geen enkel, want de nummers komen bij zo'n trekking niet uit een bus maar uit een transparante ronde bol. En mag ik u er attent op maken dat u bijna door uw vragen heen zit?" "Hoeveel vragen mag ik dan stellen?", vroeg de man. "Dat weet ik alleen", zei -streepje- Josebart. Woedend draaide de man zich om en baande richting de uitgang. Net voor hij het pand wilde verlaten stopte hij echter, draaide zich om en vroeg: "Welke nummers dien ik op mijn euromillions-biljet in te vullen zodat ik bij de volgende trekking zowel de vijf juiste nummers als de twee juiste sterren zal blijken hebben ingevuld?" "Dat weet ik niet", zei Josebart. -streepje- "Aha!!", riep de man, "U weet dus niet het antwoord op elke vraag?" -streepje- "Ik heb u toch een antwoord gegeven?", zei Josebart. "Ja, maar daar ben ik vet mee.", riep de man. En hij verliet het pand. Josebart snelde naar buiten en riep:"Houdt de dief, die man moet mij nog 10 euro!" "Waren het er geen negen?", riep de man, al rennend. Josebart snelde naar binnen, zette een bijkomend streepje en telde er 11. Maar toen hij terug naar buiten liep was de man al lang verdwenen. Toen een uurtje later de dienstdoende politieagent in Josebarts winkeltje binnenkwam zette Josebart een streepje toen hij "Ja" antwoordde op vraag of hij een beschrijving van de dader kon geven. Een kwartier later voerde een rood aangelopen politieagent Josebart af richting politiekantoor terwijl Josebart riep: "Bel de politie!! Deze man moet mij nog 15 euro!!"
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn held!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Mag ik mijn vraag nu stellen, meester?
|
![]() |
![]() |