Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 19 februari 2008, 17:16   #1
PieterP
Gouverneur

Standaard nu is het moment voor non.

Premier Guy Verhofstadt heeft de deelstaatregeringen dinsdag gevraagd of ze een extra inspanning kunnen doen om dit jaar een positief Belgisch begrotingsresultaat te kunnen boeken.

Nu is het moment gekomen om non te zeggen.

Geld uitgeven, ja dat kunnen ze.
Straks moet de NMBS ook nog gratis rijden. Er mag niet bespaard worden op de ambtenaren.
Maar geld beheren, dat is iets anders.
PieterP is offline  
Oud 19 februari 2008, 17:20   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Het Waalse "non" zal al uitgesproken zijn.

Het Vlaamse "ja meester" zal ook al uitgesproken zijn.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 19 februari 2008 om 17:20.
HAMC is offline  
Oud 19 februari 2008, 17:29   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In het belang van de federale begroting kunnen momenteel geen nieuwe- of ad-hoc transferts naar de gewesten geschieden.Dus graag iedereen scherp op de begroting letten en geen "nieuwe maatschappelijke te subsidieren problemen" meer uitvinden die "leuk" zijn voor de mensen..

Er is een bepaalde deelstaat die momenteel eventjes geen geld nodig heeft,wegens interne politieke strubbelingen om zelfs maar de overschotten uit te geven.

Voor een andere bepaalde deelstaat en een "pseudo-deelstaat" ligt het al wat moeilijker..

Een federale premier moet in "algemeenheden" spreken,maar het lijkt me dat het vooral voor die "andere" deelstaten is bedoeld....

Laatst gewijzigd door kelt : 19 februari 2008 om 17:29.
kelt is offline  
Oud 19 februari 2008, 18:26   #4
Confucius
Gouverneur

Standaard

Waarom gewoon niet onderzoeken hoe ze minder kunnen uitgeven ?
Als ik geen geld heb voor een nieuwe auto dan koop ik er geen en ik zou zeker niet naar mijn kinderen gaan om aan hun geld te vragen.
Oud 19 februari 2008, 19:03   #5
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Guy doet waar hij goed in is toegeven
maarte is offline  
Oud 19 februari 2008, 19:55   #6
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Premier Guy Verhofstadt heeft de deelstaatregeringen dinsdag gevraagd of ze een extra inspanning kunnen doen om dit jaar een positief Belgisch begrotingsresultaat te kunnen boeken.
Hoe moeten ze dat doen? Geld teruggeven ofzo?
Kazan is offline  
Oud 19 februari 2008, 22:10   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Hoe moeten ze dat doen? Geld teruggeven ofzo?

Dit is een van de voorstellen.

Citaat:
De premier zou voorgesteld hebben dat de deelstaten een grotere responsabiliseringsbijdrage betalen voor de pensioenen van hun ambtenaren.
daiwa is offline  
Oud 19 februari 2008, 22:32   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Waarom wordt het niet duidelijker gezegd?

Ik zal het doen (en het zijn niet mijn woorden, ik siteer maar gasten gelijk het Weverke en de geitenboer):

wie B. (ik kan dat woord niet uitspreken) graag ziet, moet ook bereid zijn ervoor te betalen.

Awel, walenkoppen en franstalige kiekenfretters: waar blijven jullie solidariteitsbijdragen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 februari 2008, 22:48   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom wordt het niet duidelijker gezegd?

Ik zal het doen (en het zijn niet mijn woorden, ik siteer maar gasten gelijk het Weverke en de geitenboer):

wie B. (ik kan dat woord niet uitspreken) graag ziet, moet ook bereid zijn ervoor te betalen.

Awel, walenkoppen en franstalige kiekenfretters: waar blijven jullie solidariteitsbijdragen?

Nu hebben de Franstaligen inderdaad de kans om te bewijzen dat ze Belgié echt zo graag zien zoals ze altijd beweren.
daiwa is offline  
Oud 19 februari 2008, 23:22   #10
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Guy doet waar hij goed in is toegeven
ik heb zo het vermoeden dat vlaanderen weer de pineut zal zijn.
Oud 20 februari 2008, 12:00   #11
PieterP
Gouverneur

Standaard

Vlaams minister-president Kris Peeters wil bekijken hoe de vragen tot een "win-winsituatie" kunnen leiden. Hij wil weten hoe het zit met de overdracht van bevoegdheden naar de deelstaten.

Zo moet het. Geen slogans en bla bla bla. De portemonnee dicht houden.
PieterP is offline  
Oud 20 februari 2008, 12:01   #12
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De premier zou voorgesteld hebben dat de deelstaten een grotere responsabiliseringsbijdrage betalen voor de pensioenen van hun ambtenaren.
Is er al een reactie gekomen van Didier Reynders?
Zwartengeel is offline  
Oud 20 februari 2008, 13:01   #13
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams minister-president Kris Peeters wil bekijken hoe de vragen tot een "win-winsituatie" kunnen leiden. Hij wil weten hoe het zit met de overdracht van bevoegdheden naar de deelstaten.

Win-Win sitiatie?
Voor ieder pak euro's dat als tranfert naar Wallonie gaat ,komt een pak bevoegdheden voor Vlaanderen terug.
Misschien een goed begin?
I amsterdam is offline  
Oud 21 februari 2008, 13:28   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En?
Weet hij al iets over de onderdracht van bevoegdheden naar de deelstaten, en vooral WELKE?
Of was dit de zoveelste bla bla bla van de tsjeven?
Oud 21 februari 2008, 13:31   #15
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het Waalse "non" zal al uitgesproken zijn.

Het Vlaamse "ja meester" zal ook al uitgesproken zijn.
triest maar waar.
Anna List is offline  
Oud 21 februari 2008, 14:31   #16
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP

Eerst was het goed bestuur en nu is de slogan win win situatie, benieuwd wat de volgende zal zijn.

Win win situatie tussen Belgie en Vlaanderen, laat me niet lachen.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 21 februari 2008, 14:37   #17
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Eerst was het goed bestuur en nu is de slogan win win situatie, benieuwd wat de volgende zal zijn.

Win win situatie tussen Belgie en Vlaanderen, laat me niet lachen.
Je moet daar niet mee lachen, wat is dat nu voor iets! België wint doordat het eindelijk een "echte" regering krijgt, doordat den Berre koning mag blijven spelen, doordat de potjes lustig verder mogen worden uitgedeeld, ... En Vlaanderen wint, doordat het mag blijven opdraaien voor die hele zwik... Win-winsituatie dus!
den ambetantsten is offline  
Oud 21 februari 2008, 14:54   #18
Anna List
Banneling

Standaard

extra geld naar België schuiven zolang er bvb wachtlijsten zijn in de gehandicapten- en ziekenzorg ... is m.i. gewoonweg asociaal op het criminele (weigeren van hulp aan mensen in nood) af .

maar wellicht is zorg niet de 'core-business' van onze CVP minister president ?
Anna List is offline  
Oud 21 februari 2008, 15:35   #19
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu is het moment gekomen om non te zeggen.

Geld uitgeven, ja dat kunnen ze.
Straks moet de NMBS ook nog gratis rijden. Er mag niet bespaard worden op de ambtenaren.
Maar geld beheren, dat is iets anders.
De onderliggende boodschap is eigenlijk dat de deelstaten te veel geld zouden krijgen om hun bevoegdheden in te vullen ofwel dat ze te weinig beleidsbevoegdheden hebben om al hun centen op te krijgen, zodat ze in elk geval een "overschot" hebben waar ze toch niets mee kunnen aanvangen dan het netjes aan de federale kas terug te storten zodat begrotingstekorten kunnen aangevuld en zilverfondsen gespekt.

In tijden van aangekondigde grondige totale dikke visachtige staatshervorming is dat weliswaar een fraaie voorzet : de boodschap is duidelijk - hervorm die staat volgens de befaamde win/win formule en dan kan je nagaan of de middelen om de bevoegdheden te bekostigen alreeds adekwaat zijn en/of er rechtstreekse deelstaatbelastingen moeten komen
om met het eigen geld het eigen beleid te financieren.

Mee wat meer oorlogje gaan spelen schijnt me een daad van bovenmatige federale luxe.. Meeruitgaven plegen is een kwaal waar iedere machtswissel mee gepaard gaat schijnt me..

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 21 februari 2008, 18:12   #20
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waalse regering doet extra inspanningen voor begroting

Namen - De Waalse regering is bereid samen te werken met de federale regering en de gevraagde budgettaire inspanningen te leveren, aldus Waals minister van Economie Jean-Claude Marcourt.

Premier Guy Verhofstadt heeft de deelstaatregeringen dinsdag gevraagd of ze een extra inspanning kunnen leveren om dit jaar een positief Belgisch begrotingsresultaat te kunnen boeken. 'We wensen samen te werken, niet door fysiek geld over te dragen, maar door ons in te schrijven in een dynamisch beleid. We zullen dus de grootste inspanningen leveren om de begrotingsoverschotten te houden', aldus Marcourt.

Hij herinnerde eraan dat Wallonië op het vlak van de begroting steeds meer heeft gedaan dan gevraagd in het samenwerkingsakkoord om het Stabiliteitspact te respecteren. 'Het federale niveau wenst dat we binnen die logica blijven en we hebben gezegd dat we ons in die logica kunnen inschrijven', dixit Marcourt.

Terwijl het Waals gewest bereid is grotere begrotingsoverschotten te boeken, is het daarentegen niet van plan in te gaan op de vraag om de responsabiliseringsbijdragen te verhogen van de pensioenen die het voor haar ambtenaren betaalt. Dat punt werd teruggestuurd naar de werkgroep die zich over de kwestie moet buigen, legde viceminister-president Marie-Dominique Simonet van de regering van de Franse gemeenschap uit.
svw (Belga)
www.nieuwsblad.be

Laatst gewijzigd door vulpes : 21 februari 2008 om 18:12.
vulpes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be